Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lähti opiskelemaan yli kolmekymppisenä ja pelkään "uutta nuoruutta"

Vierailija
31.08.2018 |

Mieheni halusi kolmenkympin puolivaiheilla vaihtaa alaa ja olen tukenut häntä tässä päätöksessä, jopa patistanut, koska elämä on liian lyhyt ikävässä työssä roikkumiseen.

Keskustelimme kuitenkin myös siitä, että aikuisessa iässä pointti on keskittyä itse opintoihin ja alan vaihtamiseen, ei juhlimiseen. Sanoin suoraan, että en ala katselemaan mitään joka viikonloppuista bileissä roikkumista.

No, nyt kun koulu alkoi mies on ollut nämä ekat viikot mukana joka helvetin juhlissa. Ymmärrän, että alkuun on tärkeää tutustua opiskelukavereihin, mutta jotenkin on huonot vibat tulevaisuudesta. Aikanaan kun itse opiskelin, vanhemmat opiskelijat keskittyivät lähinnä opintoihin ja kävivät ehkä silloin tällöin joissain juhlissa pyörähtämässä. Mies vielä sanoikin, että "ei edes huomaa ikäeroa niihin kaksikymppisiin, kun ollaan kuitenkin niin samoista asioista kiinnostuneita".

No, tulevaisuus näyttää. Täytynee alkaa harkita sitten miehen pistämistä pellolle, jos tämä jatkuu. Muuttakoon sitten jonnekin opiskelijasoluun syömään makaronia.

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi estää toista ihmistä muuttumasta, mutta koen kuitenkin myös, että jos mies ei tuossa juhlimisasiassa pysty pitämään sanojaan, niin minulla ei ole mitään velvollisuutta mahdollistaa hänelle esimerkiksi suuressa asunnossa asumista jne. 

ap

Ai kauhu maksatko sä sen asumisen🙈 No eipä se sinua sitten ainakaan hylkää ihan pikku ihastusten takia.

Minusta se on ihan itsestäänselvää, että kokoaikaisessa työssä käyvä ottaa tällaisessa tilanteessa suuremman vetovastuun taloudesta. Mutta jos toinen ei sitten pysy diilissä mukana, niin miksi minunkaan pitäisi.

Lapsia on yksi.

Ja jos mies menee yleensäkin juhliin, niin hän ei tule kotiin kahdeltatoista, ei kello kahdelta vaan siinä vaiheessa, kun mistään ei saa enää viinaa. Eli neljän ja kuuden välillä aamulla.

Joku kysyi, onko näiden parin viikon aikana sitten tapahtunut jotain. No se, että mies juhlii vähintään kolmena päivänä viikossa. 

ap

Ei tuu kestää:(

No sen takiahan koko keskustelun aloitin, että pelkään nyt opiskeluiden pilaavan parisuhteemme, haloo. Joko mies juhlii niin paljon, että heitän hänet ulos tai sitten hän kännipäissään pettää jonkun parikymppisen pimatsun kanssa.

ap

Halloota vaan. Sanoisin että 95prosentin varmuudella kauhuskenaariosi käy toteen. Mutta saapahan sitten joku pissis opiskelleen miehen.

Ööö...samassa koulussahan ne "pissikset" opiskelee samaa tutkintoa...enkä olisi siinä iässä halunnut enkä nyt vanhempana sen paremmin, alkoholiongelmaista miestä.

Vierailija
82/111 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin.

Ei +30v enää tulisi käyttäytyä kuin parikymppisten. Tottakai voi joskus irrotella, mutta ei nyt sentäs montaa kertaa kuussa. Saati vetää päätä sekaisin. Hieno esimerkki lapsillekin. Huolestuisin kieltämättä myös siitä, jos mies on samalla aaltopituudella kuin 15v nuoremmat.

Minusta tuo on hölmö systeemi, että joko örvellät ja saat kavereita tai sitten et ja jäät paitsi verkostoitumisesta. Tosin yhtä hölmöä on ne kaiken maailman piirileikit ynnä muut ekoina päivinä. Kyse kuitenkin on AMK:ista.

Nyt joku toinen juhlija varmasti kuvittelee, että tässä kirjoittaa täti-ihminen, mutta olen parikymppinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä on tilaisuus kauniisiin parikymppisiin opiskelijanaisiin, niin hän käyttää sen. Piste. Ei siinä mitään luottamusta tarvitse edes miettiä, sellaista se elämä on. Tietysti on näitä hyvin hyvin harvinaisia poikkeuksia, mutta siinäkin uskoisin että se pidättyväisyys johtuu jostain muusta syystä kuin uskollisuudesta puolisoa kohtaan.

Miksi haluat tehdä tästä taas mies-naisasian? Kuka tahansa oravanpyörässä elävä ihminen (mies tai nainen) haaveilee välillä palaamisesta opiskeluvuosien helppouteen. Älykäs henkilö ei kuitenkaan heitä menemään hyvää elämää aviopuolison ja lapsen kanssa helpon hummailuntarpeen takia. Kuitenkin näitäkin löytyy, sekä miehissä että naisissa.

Voin sanoa että jos panettaisi, ja olisin vähäseksisessä suhteessa, niin itsekin katsoisin viriilejä parikymppisiä. Enpähän kuitenkaan ole, enkä katso. Mutta kyse ei ole sukupuolisidonnaisesta asiasta. Sikoja on kummassakin sukupuolessa :)

Paluusta opiskeluvuosien helppouteen...mulle ne ei olleet helppoja mitenkään.

Vierailija
84/111 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö koskaan ole käynyt lähiöbaareissa? Siellä on ikäjakauma varmaan 18-70. Ei aikuisuus tarkoita sitä, että haluaa olla kaikki illat kotona

No minä en ainakaan ole ikinä käynyt missään lähiöbaarissa. En edes parikymppisenä. On varmasti paljonkin iän puolesta aikuisia ihmisiä, jotka tosiaan haluavat istua siellä lähiöbaarissa. Minä en halua viettää sellaista elämää.

Kyse ei ole iästä, vaan arvoista. Eli siitä, millaista elämää haluaa viettää. Haluaako keskittyä perheeseen ja toimivaan arkeen, vai lähiöbaarissa istumiseen.

Ehkä ap:n mies kriiseilee nyt aikuiseksi kasvamista, ja tämä opiskelutempaus oli eskapismia johonkin kuviteltuun nuoruuden vapauteen. Ehkä hän ei ollut vielä valmis perheen perustamiseen.

Tiedän ihan täyttä perhe-elämää viettävän yksinhuoltajan (miehen) joka joskus käy lähibaarissa. Eikä se kerro mitään hänen arvoistaan.

Vierailija
85/111 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni halusi kolmenkympin puolivaiheilla vaihtaa alaa ja olen tukenut häntä tässä päätöksessä, jopa patistanut, koska elämä on liian lyhyt ikävässä työssä roikkumiseen.

Keskustelimme kuitenkin myös siitä, että aikuisessa iässä pointti on keskittyä itse opintoihin ja alan vaihtamiseen, ei juhlimiseen. Sanoin suoraan, että en ala katselemaan mitään joka viikonloppuista bileissä roikkumista.

No, nyt kun koulu alkoi mies on ollut nämä ekat viikot mukana joka helvetin juhlissa. Ymmärrän, että alkuun on tärkeää tutustua opiskelukavereihin, mutta jotenkin on huonot vibat tulevaisuudesta. Aikanaan kun itse opiskelin, vanhemmat opiskelijat keskittyivät lähinnä opintoihin ja kävivät ehkä silloin tällöin joissain juhlissa pyörähtämässä. Mies vielä sanoikin, että "ei edes huomaa ikäeroa niihin kaksikymppisiin, kun ollaan kuitenkin niin samoista asioista kiinnostuneita".

No, tulevaisuus näyttää. Täytynee alkaa harkita sitten miehen pistämistä pellolle, jos tämä jatkuu. Muuttakoon sitten jonnekin opiskelijasoluun syömään makaronia.

Ei toista voi liekaan sitoa. Miehelläsi on jäänyt jokin vaihe elämässä elämättä, olkoon vaikka iloinen opiskelijaelämä. Ja sen aika on nyt.

Jos et kestä miehesi tätä elämänvaihetta, puhukaa ja koettakaa selvittää asia. Miksi aina heti ero, jos on mä en tykkää tästä -ongelma?

Tätä nimitetään elämäksi ja siinä sattuu kaikenlaista, aina ei mene oman maun mukaan. Harkitse nyt, kannattaako erota miehen myöhäisten bilevuosien takia.

Ja taidat olla vähän mustasukkainenkin?

Vierailija
86/111 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö koskaan ole käynyt lähiöbaareissa? Siellä on ikäjakauma varmaan 18-70. Ei aikuisuus tarkoita sitä, että haluaa olla kaikki illat kotona

No minä en ainakaan ole ikinä käynyt missään lähiöbaarissa. En edes parikymppisenä. On varmasti paljonkin iän puolesta aikuisia ihmisiä, jotka tosiaan haluavat istua siellä lähiöbaarissa. Minä en halua viettää sellaista elämää.

Kyse ei ole iästä, vaan arvoista. Eli siitä, millaista elämää haluaa viettää. Haluaako keskittyä perheeseen ja toimivaan arkeen, vai lähiöbaarissa istumiseen.

Ehkä ap:n mies kriiseilee nyt aikuiseksi kasvamista, ja tämä opiskelutempaus oli eskapismia johonkin kuviteltuun nuoruuden vapauteen. Ehkä hän ei ollut vielä valmis perheen perustamiseen.

Se, että perustaa perheen, vaikkei ole ollut vielä valmis, ei riitä selitykseksi aikaihmiselle. Kun on se perhe, silloin aikuistutaan, kuka meistä muistakaan on kauhean valmis mihinkään.

Jos ei ole valmis, niin silloin ei pitäisi perustaa perhettä ollenkaan. Ei minkään ikäisenä.

Vierailija
87/111 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan yhdeltä meidän AMK-luokkalaiselta. Bileissä tappiin asti noin 4 kertaa viikossa ja kuulemma sillä on kaksi lasta ja vaimo kotona. On kyllä ollut vähän ahdistavaa katsella, kun se grindaa itteään yökerhossa jotain hoitsu-opiskelijoita vasten :/

Vierailija
88/111 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kolmenkympin puolivaiheilla 25v vai 35v? Jos on 25v. on vielä bailuiässä ja vakiintunut liian aikaisin. Jos on 35v. on alkanut lieka kiristää.

Vierailija
89/111 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse opiskellut monenlaisissa ryhmissä. Alle 30-vuotiaiden kanssa itsekin nuorena ihmisenä jäin joka kerta auttamatta syrjään, kun en käynyt bileissä. Ihmiset näyttivät tutustuvan kouluajan ulkopuolella ja tauoilla juttuaiheet olivat niitä bilejuttuja. Pääasiassa aikuisopiskelijoista koostuvassa ryhmässä taas meininki oli aivan eri ja luokkalaisiin tutustui ryhmätöissä ja ruokalassa, keskityttiin opiskeluihin ja neulomiseen.

Varmasti bilehilesielulla varustetun ihmisen tuollainen vie mennessään, vaikka olisi 60 v. Harmillista, että miehesi ei kuulosta vastuulliselta perheihmiseltä.

Vierailija
90/111 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo kyllä kaiken olennaisen miehen henkisen kypsyyden tasosta, jos jaksaa bilettää muiden vasta opintonsa ja elämänsä ylipäänsä aloittavien parikymppisten kanssa. Itse olen nyt 32, ja aikoinaan opiskellessani biletyskiintiö tuli todellakin täyteen, että huhhuh. Siksipä nyt yliopistolla pyörähtäessäni fuksit näyttävät omiin silmiin ihan lapsilta, ja vaikea kuvitella, että näiden kanssa jaksaisi enää samaa ruljanssia vetää. Miehesi omaksi iloksi tämä vaikuttaa jämähtäneen ikuiselle teinin/mieslapsen tasolle. Valitettavasti.

Sulla tuli biletyskiintiö täyteen, jollain toisella sun ikäisellä kyseessä on vasta ekat kunnon bileet. Sä tiedät millaista se on etkä enää jaksa, toisella siinä on uutuudenviehätys mukana. Mä biletin kunnolla vasta toisen tutkinnon fuksina, kun ensimmäisen kohdalla olin "niin aikuinen, joka huolehtii vain koulujutuista." Taisin silloin parikymppisenä jopa käyttää kanssaopiskelijoistani tuota "teinin tasolle jäänyt" kuten sinä nyt :D

Vierailija
91/111 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai jestas mitä verkostojen luomista on ryyppääminen ja baareissa könyäminen 😁

Kyllä. Voin vakuuttaa, että sitä se juurikin on opiskelijavaiheessa Suomessa. 

t. Absolutisti

Vierailija
92/111 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverille kävi juuri niin että 30v miehellään olikin liikaa vientiä amkissa ja alkoi elää nuoruuttaan uusiksi. Tuloksena ero ja oireilevat lapset.

Tällaista kuviota minäkin pelkään.

Ja selvennykseksi siis vielä: en ole missään vaiheessa yrittänyt estää miestä opiskelemasta, vaan nimenomaan tukenut, että alaa pitää vaihtaa, jos siltä tuntuu.

En myöskään ole sanonut, ettei juhliin saisi välillä osallistua. En kuitenkaan halua viettää kaikkia viikonloppuja kotona yksinäni velvoitteiden kanssa, kun mies örveltää juhlimassa. Miehellä on siis aiemmin ollut ongelmaa alkoholin käytön suhteen, putkaan joutumisia jne.

Meillä sama ja ongelmana oli juurikin se että mies myös fyysisesti näytti noin parikymppiseltä eli reilusti yli 10v nuoremmalta. Eikä hän ollut kertonut edes todellista ikäänsä. Erohan siitä tuli ja lapset oireilee.

Isä elää uudestaan nuoruuttaan ja bilettää. Vaihtoi minut nuorempaan ja ei tunnu tyttöä haittaavan että hänellä on lähes 15v itseään vanhempi mies...

Vierailija
93/111 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toista voi liekaan sitoa.

Ssshhh! Moista kypsän parisuhteen ilmiselvää kulmakiveä ei av-palstalla kannatta mainostaa. Aiheuttaa spontaania someraivoa.

Vierailija
94/111 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta että kun menee opiskelemaan kolmikymppisten jälkeen niin se maailma vetää mukaansa. Mutta ei se oo niin paha juttu jos siellä kotona aletaan nuortumaan myös eli relataan vähän ja keksitään uusia juttuja joita tehdä yhdessä. eli sen kotona olevan kannattaa freesata itseään myös vähän:) Jos on pikkulapsia  tuossa vaiheessa vielä niin on aika kamala paikka:/ tunnen aika monta tapausta että perhe-elämä on vanhemmalta "opiskelijamieheltä" unohtunut opiskelujen aikana pikkuhiljaa ja sieltä koulusta löytyy sellainen "vapaamielisempi" seurustelukumppani jolla on samat intressit (kun samaa alaakin opiskelevat) Se ei tarkoita sitä että tuo uusi suhde kestää mutta yleensä se silti rikkoo sen vanhan ja ennen hyvän suhteen. Ei kotona tarvitse asioiden olla huonosti. Se on se opiskelijan "vapaus" joka alkaa kuumottamaan. 

Vierailija
95/111 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nyt on alkuinnostusta ja bileitä on aina lukukausien alussa. Tasoittuu kyllä, eikä tuosta nyt kannata vielä huolestua. Ei ton ikäiset ole enää niin nuoria että jaksaa bilettää samaan tahtiin kun nuorena, siis jos meinaa opinnotkin saada suoritettua.

Vierailija
96/111 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies bileissä parikymppisten misujen kanssa 😉

Vierailija
97/111 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että mies saa vähän vapaata tuollaisesta ahdasmielisestä mustasukkaisesta akasta.

Vierailija
98/111 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverille kävi juuri niin että 30v miehellään olikin liikaa vientiä amkissa ja alkoi elää nuoruuttaan uusiksi. Tuloksena ero ja oireilevat lapset.

Tällaista kuviota minäkin pelkään.

Ja selvennykseksi siis vielä: en ole missään vaiheessa yrittänyt estää miestä opiskelemasta, vaan nimenomaan tukenut, että alaa pitää vaihtaa, jos siltä tuntuu.

En myöskään ole sanonut, ettei juhliin saisi välillä osallistua. En kuitenkaan halua viettää kaikkia viikonloppuja kotona yksinäni velvoitteiden kanssa, kun mies örveltää juhlimassa. Miehellä on siis aiemmin ollut ongelmaa alkoholin käytön suhteen, putkaan joutumisia jne.

Meillä sama ja ongelmana oli juurikin se että mies myös fyysisesti näytti noin parikymppiseltä eli reilusti yli 10v nuoremmalta. Eikä hän ollut kertonut edes todellista ikäänsä. Erohan siitä tuli ja lapset oireilee.

Isä elää uudestaan nuoruuttaan ja bilettää. Vaihtoi minut nuorempaan ja ei tunnu tyttöä haittaavan että hänellä on lähes 15v itseään vanhempi mies...

Hölmöä päästää seksikäs mies opiskelemaan. Tietäähän sen mitä tuossa käy.

Aikuiselta mieheltä pitää kieltää opiskelut. Kyllähän se pitäisi ymmärtää.

Vierailija
99/111 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jestas mitä verkostojen luomista on ryyppääminen ja baareissa könyäminen 😁

eipä kyllä taida olla, elei uraa halua luoda joko juoppona tai töissä baareissa

Aivan turhaan naureskelet. Ne, jotka ystävystyivät luentojen ulkopuolella mm. baareissa könyten, ovat nyt hyvissä töissä ja järjestävät toisilleen suosittelemiset, työpaikat, rahoitukset jne. Minä en osallistunut opiskelijaelämään tuossa mielessä ja jäin ulkopuoliseksi. Siksi olen laudaturin gradusta ja muista meriiteistä huolimatta syrjäytynyt työtön.

Höpöhöpö. He työllistyivät siitä baarissa roikkumisesta ja rälläämisestä HUOLIMATTA, eivät sen takia. Se että parikymppinen Jenna tuntee toisen parikymppisen Jannen jostain rekryävästä firmasta ei häntä työllistä. Janne ei ole siinä asemassa, että sillä olisi paskaakaan väliä mitä hän kertoo päättäville tahoille. Siinä vaiheessa kun Janne on siinä asemassa, on Jenna joko työllistynyt ja luonyt työelämässä suhteita tai sitten itkee kotona työttömyyttään. 

Ainoat suhteet ja verkostoitumiset ovat yritysmaailman projektit joita kouluille tarjotaan ja proffien jne tuntemiset. Ja näitä suhteita ei luoda Onnelassa tai Ihkussa klo03 torstaiaamuna.

Vierailija
100/111 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että mies saa vähän vapaata tuollaisesta ahdasmielisestä mustasukkaisesta akasta.

Nimenomaan. Ja sitten vielä ihmetellään, miksi miehet pakenevat ahdistustaan vieraisiin. :(