Pitääkö parisuhde jotenkin virallistaa? :O
Ihan vaan mietin miten ihmiset toimii. Jos ollaan päätetty siirtyä tapailusta siihen että ollaan yhdessä, niin "pitääkö" tämä jotenkin tehdä virallisesti? :) Älkää ottako tätä liian vakavasti, ajattelin lähinnä kysellä että miten ihmiset näkee/tekee asian ? vai oletteko vain. Keskustelua tässä haen. Ollaan jo ihan aikuisia :D vaikkei just nyt uskoisi. Plus 35 kumpikin.
Kommentit (13)
Kenelle?
Me tehtiin aikanaan muuttoilmoitukset maistraattiin = virallinen avoliitto.
Kyllä itse haluan että kumpikin tietää missä mennään. Siis että sovitaan siitä että nyt seurustellaan ja se tarkoittaa sitä että muita ei vilkuilla. Ei mitään sen virallisempaa julistusta tarvita, varsinkaan ulkopuolisille.
Mutta jos vain tapaillaan satunnaisesti sopimatta mitään, itse näen sen niin että silloin on vapaa tapailemaan muitakin jos siltä tuntuu.
Me vain sovittiin keskenään että seurustellaan, itse halusin ainakin olla varma että ollaan samaa mieltä asiasta ja että se on nyt oikeasti "virallista".
Enpä ole ikinä mitenkään virallistanut tai edes tiedostanut, milloin siirrytään tapailusta seurusteluun. Kaikki suhteeni ovat edenneet niin, että kaksi ihmistä on kiinnostunut toisistaan, ihastunut, alkanut tutustua toisiinsa tapailemalla, huomannut että tuntuu hyvältä olla yhdessä, on alettu tehdä suunnitelmia myös pitemmälle tulevaisuuteen, tavattu toisen ystäviä ja sukulaisia, puhuttu omista odotuksista ja tarpeista (ml. "parisuhteen säännöt"). Kerran elämässä tuo prosessi on johtanut avoliiton kautta avioliittoon, joka myöhemmin päättyi eroon, nyt olen elämäni toisessa avoliitossa ja molemmat toivovat, että tämä on se suhde, jossa pysytään elämämme loppuun saakka.
N55
Nykyään pitää, koska muuten saattaa huomata olleensa pitkään suhteessa joka ei ollutkaan seurustelua, kun "ei me sellaisesta olla sovittu". Tämähän käy ilmi siinä vaiheessa kun kaveri törmää mielitiettyyn Tinderissä tai näkee tämän pussailevan muita baarissa, ja kiinni jäädessään kumppanilla on selitykset valmiina. "Parisuhteessa mä olen uskollinen kuin peruskallio, mutta eihän me v i r a l l i s e s t i seurustella".
Mies osti kihlasormukset ku halus että muutki näkee että ollaan varattuja. Se oli meillä se virallistaminen. Ja nykyään asutaan yhdessä ja on yks lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Mies osti kihlasormukset ku halus että muutki näkee että ollaan varattuja. Se oli meillä se virallistaminen. Ja nykyään asutaan yhdessä ja on yks lapsi.
Osti sormukset, mutta missä kohtaa se kihlautuminen tapahtui?
Kyllä se ainakin nykyään tuntuu olevan tarpeen ihan erikseen parin keskenään "sopia" että nyt seurustellaan. Niin paljon kuulee (täällä av:lläkin) että toinen on kuvitellut seurustelevansa ja toinen taas olettanut, että tässä nyt vaan kevyesti tapaillaan. Ja kun siitä pelkästä tapailustakin on ihmisillä erilaiset ajatukset...
Tätä mä just mietin , että kun oon kuullut niin ihme juttuja. Toinen luuli et ollaan yhdessä ja toinen oli sitä mieltä ettei oltu jne. Siksi näitä pohdin.
ap
Eräs tapailemani mies tivasi jo kuukausia jatkuneen ja mielestäni vakavahkon tapailun jälkeen, että aletaanko me nyt parisuhteeseen vai ei. Ilmoitti, että harrastaa seksiä muiden kanssa siihen saakka että sovitaan seurustelusta. Minulta tuo vei ne tapailuhalutkin, koska itse yleensä alan suhteeseen juuri niin kiinnostavan ihmisen kanssa, ettei minun tee enää mieli harrastaa seksiä muiden kanssa. Enkä tosiaan ollut tullut ajatelleeksi, että miehellä oli muita naisia.
Kannatan siis ainakin keskustelua siitä, missä vaiheessa kumpikin kokee suhteen olevan ja mitä se konkreettisesti tarkoittaa.
"Seurustelin" kerran erään miehen kanssa. Vietettiin yhteisiä iltoja, päiviä, viikonloppuisin käytiin retkillä yms. Kunnes paljastui, että samaan aikaan mies tapaili toista. Kun jäi kiinni, sanoi, että "ei me koskaan sovittu, että seurustellaan eikä saisi olla muita. Olin todella järkyttynyt, sillä mielestäni me seurustelimme, mutta hänen mielestään tapailimme...
Tuosta tempauksesta lähtien olen aina kysynyt jossakin vaiheessa tapailua, että mikä tilanne, haluaako olla yhdessä jne. Asiat täytyy keskustella ja sopia, ettei tule väärinymmärryksiä.
Vierailija kirjoitti:
Kenelle?
Me tehtiin aikanaan muuttoilmoitukset maistraattiin = virallinen avoliitto.
Okei siis virallistaa keskenänne :)
Kyllä se pitää sopia ja sopia pelisäännöt, lähinnä että ei vilkuilla aidantauksen ruohon väriä.
Sinun kannattaisi mainita asiasta edunvalvojallesi, kun sinulla ilmeisesti sellainen on.