Mies lähti opiskelemaan yli kolmekymppisenä ja pelkään "uutta nuoruutta"
Mieheni halusi kolmenkympin puolivaiheilla vaihtaa alaa ja olen tukenut häntä tässä päätöksessä, jopa patistanut, koska elämä on liian lyhyt ikävässä työssä roikkumiseen.
Keskustelimme kuitenkin myös siitä, että aikuisessa iässä pointti on keskittyä itse opintoihin ja alan vaihtamiseen, ei juhlimiseen. Sanoin suoraan, että en ala katselemaan mitään joka viikonloppuista bileissä roikkumista.
No, nyt kun koulu alkoi mies on ollut nämä ekat viikot mukana joka helvetin juhlissa. Ymmärrän, että alkuun on tärkeää tutustua opiskelukavereihin, mutta jotenkin on huonot vibat tulevaisuudesta. Aikanaan kun itse opiskelin, vanhemmat opiskelijat keskittyivät lähinnä opintoihin ja kävivät ehkä silloin tällöin joissain juhlissa pyörähtämässä. Mies vielä sanoikin, että "ei edes huomaa ikäeroa niihin kaksikymppisiin, kun ollaan kuitenkin niin samoista asioista kiinnostuneita".
No, tulevaisuus näyttää. Täytynee alkaa harkita sitten miehen pistämistä pellolle, jos tämä jatkuu. Muuttakoon sitten jonnekin opiskelijasoluun syömään makaronia.
Kommentit (111)
Ai jestas mitä verkostojen luomista on ryyppääminen ja baareissa könyäminen 😁
eipä kyllä taida olla, elei uraa halua luoda joko juoppona tai töissä baareissa
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ikävä juttu, mutta eipä niistä uusista opinnosta ole paljoa iloa, jos jättää verkostoitumiset tekemättä. Omalla kokemuksellani voin vahvistaa tämän.
T. Akateeminen työtön
Vierailija kirjoitti:
Alussa on tärkeää olla mukana kaikissa kissaristiäisissä ja tutustua luokkakavereihin. Kuten itsekin sanoit, elämä on liian lyhyt! Anna miehesi nauttia! Kiva jos hän viihtyy koulussa, sehän on tosi tärkeä asia. Toivottavasti tämä uusi ala on hänelle mieluisampi 😊
Kyllä perheellisellä miehellä on sen verran muitakin vastuita ettei voi viihtyä koulussa räkäkännissä aamukuuteen monena iltana viikossa. Niin suuri nautinto kun se olisikin🍻
Miksi olet mustasukkainen? Olen itse 29v nainen ja hyppään kaiken maailman opiskelijapippaloissa vähintään pari kertaa kuussa. Mieheni ei ole mustasukkainen. Missä teidän luottamus on? Niissä bileissä on vaikka kuinka paljon varattuja pitämässä hauskaa, eikä mitään pettämisiä ole. Onko sulla AP jotain traumoja aiemmista suhteista vai miksi pidät miestäsi heti pettäjänä? Kannattaako olla tuollaisessa suhteessa jos ei ole luottamusta toiseen..?
Kyllä siellä joku parikymppinen on jo virnistellen esitellyt oraalitaitojaan. :)
En itse kyllä käynyt pahemmin bilettämässä, kun opiskelin 3kymppisenä. Kävin luennoilla ja that's it. Ystäviä oli kuitenkin koulun ulkopuolella ja työelämässä myös. Luennoilla sai kyllä tuttuja ja ystäviä ilman sitä bilettämistä (miksi se on muka ainut asia joka yhdistää ihmiset). En arvostaisi, jos mies nyt menisi opiskelemaan ja alkaisi viettämään täysin erilaista elämää mitä tähän asti. Olisi se vähän hälyyttävää, jos kokee tarpeelliseksi juosta yhtäkkiä baareissa ja elää taas nuoruuttaan. Itse arvostan enemmänkin tätä vanhenemistä ja eri kuvioita, kuin yöelämä :)
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko kolmikymppisestä miehestä paras kaveri nyt sitten niiden 10 vuotta nuorempien kanssa, jotka ovat ihan eri elämäntilanteessa? Epäilempä.
Eikö miehellä ja 10v nuoremmilla ole varsin samanlaiset elämäntilanteet? Opiskelevat ja alkoholi maistuu.
Minäpäs tiedän miehen joka opiskeli sairaanhoitajaksi ja naisystävänsä oli järkyttävän mustasukkainen. Koko luokka täynnä hyvännäköisiä nuoria hoitajanaisia. Nainen ei päästänyt ikinä miestään mihinkään opiskelijabileisiin ja lopulta mies jäi kokonaan opinnoista pois kuulemma. Ehkä vielä joskus palaa.
Ihan sairasta. Mies ihan tossun alla, miksi edes on noin sairaassa suhteissa? Myös miehet on paljon uhreina suhteessa.
Pahalta näyttää ja kuulostaa, nyt sit se mitä sinä voit tehdä, voit varata välittömästi ajan  tunnekeskeiseen pariterapiaan!- jos miehesi ei halua tulla mukaan, mene yksin!
Koska silloin saat purettua sun tunteita.
Muussa tapauksessa tulet todennäköisesti reagoimaan tavalla joka ajaa miestäsi vaan kauemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
No sitten eroatte. Eiköhän se miehesi löydä uuden, rennomman naisen... ;)
Ihan oikeastikko joku katselis "rennosti" tällästä käytöstä?! Itse olet kokopäivätyössä, maksat (ainakin?) kämpän ja teillä on lapsi.
Itse ajattelin kyllä olevani niiiin vanha muihin verrattuna 28-vuotiaana, että jättäydyin kaikista bileistä pois. En voi sille mitään, että pidän jotenkin säälittävinä ihmisiä jotka juoksevat ties missä bileissä aikuisopiskelijoina. Eikä haitannut ulkopuolisuus, mulla oli rohkeutta olla myös yksin...ja en kyllä kokenut jääväni ulkopuolelle koska päätin olla juomatta viinaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen melkein miehesi ikäinen opiskelija ja käyn bilettämässä siinä missä muutkin. Miksei voi suoriutua opinnoista hyvin ja nauttia opiskelijaelämästä samalla?
Siksi, että raha.
Opiskelija ei tienaa. Ei ole työssäkäyvää puolisoa kohtaan oikein, että joutuu kustantamaan toisen elämisen, varsinkaan jos opiskeleva osapuoli hassaa vähäiset rahansa baarissa notkumiseen.
Itse en jaksaisi katsella "downshiftailevaa" puolisoa, jos se tarkoittaisi sitä, että se kustannetaan minun selkänahasta. Jos taas puolisolla olisi omia säästöjä, joiden turvin opiskelee, niin ei siinä sitten mitään.
Jos 30+ ikäinen mies alkaa yhtäkkiä viihtyä parikymppisten opiskelukavereiden kanssa, niin siinä tapauksessa ihmetyttäisi lähinnä se, että mitä hän niiden kakaroiden seurassa tekee. Siis oikeesti.
Ellei sitten ole iskenyt silmäänsä johonkin nuorenpaan mimmiin...
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet mustasukkainen? Olen itse 29v nainen ja hyppään kaiken maailman opiskelijapippaloissa vähintään pari kertaa kuussa. Mieheni ei ole mustasukkainen. Missä teidän luottamus on? Niissä bileissä on vaikka kuinka paljon varattuja pitämässä hauskaa, eikä mitään pettämisiä ole. Onko sulla AP jotain traumoja aiemmista suhteista vai miksi pidät miestäsi heti pettäjänä? Kannattaako olla tuollaisessa suhteessa jos ei ole luottamusta toiseen..?
Olen jo monta kertaa tässä ketjussa sanonut, että mies ei ole kännissä 100% luotettava ja on joutunut myös vakaviin vaikeuksiin kännisekoiluissaan. Ajattelin, että hän olisi kasvanut aikuiseksi ja ymmärtäisi, ettei opintojen poittina ole rällästää. Mies on jo 35. Sanotaan nyt sitten sekin, että on hyvin komea ja on aina nauttinut naisilta saamastaan huomiosta.
ap
Kyllä mua parikymppisenä opiskelijana vähän oudoksutti ne bilettävät aikuisopiskelijat, miehiä poikkeuksetta. Ihan mukavia tyyppejä, mutta jotenkin tuntui, että heidän paikkansa olisi ollut jo jossain muualla. (Varmaan vaimon ja lasten luona. :))
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu.. olen itse 23v ja vieläpä tälläydyn aina paljon kaikkiin menoihin. Ei mies ole ikinä ollut yhtään mustasukkainen, luotto minuun täysi 100% ja ihan aiheesta, ei meinaa tulisi mieleenkään edes ajatella mitään pettämistä jossain juhlissa.. hyi s**tana. Mies itse ei harrasta ollenkaan missään bileissä käymistä. Meissä on eroja ja yhdistäviä tekijöitä, nautimme suhteestamme. :)
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelin kyllä olevani niiiin vanha muihin verrattuna 28-vuotiaana, että jättäydyin kaikista bileistä pois. En voi sille mitään, että pidän jotenkin säälittävinä ihmisiä jotka juoksevat ties missä bileissä aikuisopiskelijoina. Eikä haitannut ulkopuolisuus, mulla oli rohkeutta olla myös yksin...ja en kyllä kokenut jääväni ulkopuolelle koska päätin olla juomatta viinaa.
Hah. Jokainen eläköön elämää tavallaan. Kyllä meidän bileissä hyppää yli 30-vuotiaita enkä pidä heitä tippaakaan säälittävinä. Todella kivoja ja rentoja tyyppejä!
Vierailija kirjoitti:
Mikä tiedekunta?
Oikis. Haluamme lisää massia tähän talouteen.
AP
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ainoastaan sinä kuulostat säälittävältä... Katso peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah. Jokainen eläköön elämää tavallaan. Kyllä meidän bileissä hyppää yli 30-vuotiaita enkä pidä heitä tippaakaan säälittävinä. Todella kivoja ja rentoja tyyppejä!
Joo, jokainen saa elää tavallaan ja ikä on tavallaan vain numero. On kuitenkin eri asia olla kolmekymppinen yksiössä asuva sinkku kuin kolmikymppinen perheenisä.
ap
No, saa sitten rennomman naisensa kanssa huolehtia esimerkiksi lapsestaan. Tuntuu, että tässä keskustelussa on myös ihmisiä, joilla ei ole kokemusta tai kykyä samaistua siihen, miltä tuntuu, jos puoliso ei pidä sanojaan.