Mä en tajua niitä opettajia jotka eivät päästä oppilasta vessaan
Mul oli tänään tokal tunnil koulus hirvee pissahätä ja menin sanomaan siitä opettajalle mutta se vastas pettynyt ilme kasvoillaan että ei täs oo enää ku kuusi minuuttia että onko mun ihan pakko päästä vessaan. Sanoin että on mutta en päässyt. Ärsyttää tälläiset opettajat jotka eivät päästä vessaan. Ja mitävarten sillä oli pettynyt ilme kasvoillaan? Minunhan olisi pitänyt olla pettynyt kun en päässyt pissalle. Onko muilla kokemuksia?
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Olen erityisopettaja yläkoulussa ja päästän kyllä vessaan tunnilla. Joskus saatan sanoa, että älä mene, kun kello soittaa 30 sekunnin päästä... Sen huomaa, kun kyse on siitä, että haluaisi karata jo käytäville. Toisaalta jos se helpottaa keskittymistä, että saa vähän käydä vaeltelemassa tunnilla käytävillä, niin menköön. Pääsääntöisesti siis päästän. Päästin aineenopenakin. Esimerkiksi menkat voi olla niin runsaat, että ne tulvii suorastaan ja on pakko mennä heti vaihtamaan vessaan tai muuten on punaiset housut.
Erityiset erikseen, johan se on täällä sanottu monesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Välitunnit on aikaa käydä vessassa, tai juuri ennen luokkaan saapumista. Kyllä 1.-2. Luokkalaiset päästän kesken tunninkin kun ovat niin pieniä etteivät osaa vielä välttämättä ennakoida, mutta sellainen 10+ lapsi ymmärtää tämän asian ilman selittelyjäkin, että en voi päästää jokaista vessaan vinkujaa kesken tunnin pissalle. Nimittäin kun antaisin sinulle luvan lähteä, olisi pian kaikilla hätä, eikä opettamisesta tulisi mitään. Yritä siinä opettaa uutta asiaa tai antaa ohjeita, kun porukka istuu vessassa.
Erityisen tuen lapset tietysti erikseen, heillä on ihan omat kuviot muutenkin, mutta noin niinkun normaalien oppilaiden kesken sääntö on se, että tunnilta ei lähdetä vessaan ilman opettajan suostumusta. Näin se on järjestyssäännöissäkin.Ope 42
Meidänkin ope sanoi aikoinaan, että neljännestä luokasta eteenpäin ei päästetä kesken tunnin vessaan, mutta päästi kuitenkin onneks mut (ripuli) kun olin tosi ujo ja tiesi, etten huvikseni pyydä. Ja päästi se muutkin, koska vaikka sillä oli vikansa, ei se ollut hirviö.
Voidaan aloittaa tunti 5 minuuttia aikaisemmin niin sitten voi päästä viisi minuuttia aikaisemmin vessaan.
Oikeasti, yläkouluikäiset eivät hallitse rakkoaan? Tsiisus.
Mulle sanoi opetusharjoittelussa Norssin ohjaaja, että vessaan on päästettävä. Yläkouluharjoittelusta kyse.
Kyllä tässä ketjussa on ilkeitä opettajia ja ihmisiä.
Tytär ei yleensä runsaina vuotopäivinä mene ollenkaan kouluun juuri siksi että ramppaisi vessassa jatkuvasti ja olo olisi kurja. Ei halua kiinnittää myöskään mitään huomiota itseensä poistumalla kokoajan tunnilta. Luokanvalvoja tietää tämän ja poissaolo on ok.
Vierailija kirjoitti:
Mulle sanoi opetusharjoittelussa Norssin ohjaaja, että vessaan on päästettävä. Yläkouluharjoittelusta kyse.
Minulle opetettiin että ei ole.
Mitäs sitten kun on tunnilta pois, vessassa, ja jää kuulematta esim ohjeistus kotitehtävään tai muu opetus?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten kun on tunnilta pois, vessassa, ja jää kuulematta esim ohjeistus kotitehtävään tai muu opetus?
Et löydä tähän sitten ratkaisua?! Aikuinen ihminen!
Kyllä nämä vanhemmat on aivan pihalla kouluarjesta jotka vaativat lapselleen erityisvapauksia tunnille. Saako opettaja poistua paskalle kesken oppitunnin?
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kun kaikki on niin hiton yksilökeskeistä että on vain omia oikeuksia ja minäminä, niin ei edes ajatella asiaa mitä se tarkoittaa koko luokan kannalta, opetuksen kannalta, että vaaditaan saada rampata kuten lystää vessassa, tai jossain muualla. Ennenvanhaan ei ollut puhettakaan mistään vessateissuista kesken tunnin! Oltiin sillä tavalla yhteidöllisempiä ja kunnioitettiin myös muita.
Vai kusemisen ja paskomisen pidättäminen yhteisöllistä? On varmasti katku ollut sen mukainen. Sulla ei taida olla käsitystäkään siitä mitä on suolistosairaudet kun niin syvällä omassa sonnassa. Btw se haju on kamala kun joku väkisin pidättää kakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et löydä tähän sitten ratkaisua?! Aikuinen ihminen!
En usko että opettajalla on aikaa tunnin loputtua kerrata oppilaille opettamiaan asioita, kun seuraava tunti voi alkaa eri rakennuksessa, voi olla välituntivalvonta jne. Ehkä jos opettaja sanoisi että voi tulla kysymään koulun jälkeen klo 15 tai tukiopetukseen koulun jälkeen, vessassa hyppyhalut vähenisivät selvästi.
Mutta kun ei ajatella sitä omaa nenää pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kun kaikki on niin hiton yksilökeskeistä että on vain omia oikeuksia ja minäminä, niin ei edes ajatella asiaa mitä se tarkoittaa koko luokan kannalta, opetuksen kannalta, että vaaditaan saada rampata kuten lystää vessassa, tai jossain muualla. Ennenvanhaan ei ollut puhettakaan mistään vessateissuista kesken tunnin! Oltiin sillä tavalla yhteidöllisempiä ja kunnioitettiin myös muita.
Vai kusemisen ja paskomisen pidättäminen yhteisöllistä? On varmasti katku ollut sen mukainen. Sulla ei taida olla käsitystäkään siitä mitä on suolistosairaudet kun niin syvällä omassa sonnassa. Btw se haju on kamala kun joku väkisin pidättää kakkaa.
Erityiset erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erityiset erikseen.
Mitkä *erityiset*?
Eräs oppilas oli keksinyt hienon tavan järjestää nuuskan myynti. Hän ilmoitti menevänsä vessaan ja ostajat myös. Oppitunnin aikana sai sitten wc tiloissa hoitaa kaupat kenenkään aikuisen häiritsemättä.
Sairastahan toi on. Opettaja käyttää valtaansa täysin väärin. Olisit vaan lähtenyt vessaan, niin minä olisin tehnyt. Kannattaa muistaa, että opettajissakin on persoonallisuushäiriöisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nämä vanhemmat on aivan pihalla kouluarjesta jotka vaativat lapselleen erityisvapauksia tunnille. Saako opettaja poistua paskalle kesken oppitunnin?
Tietenkin saa, jos ei pysty pidättämään. Kyllähän opet aina joskus poistuvat luokasta milloin mistäkin syystä.
Jos joku oppilas tahallaan lähtee luokasta ja jää läksyt kuulematta ja asiat oppimatta, niin oma ongelmansahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Paskasta en tiedä, mutta kyllä opettaja saa minun puolestani poistua vessaan, jos hänellä on oikeasti tarve.
Oikeastiko vanhemmat ovat täällä sitä mieltä että opettajan on päästettävä oppilaat ramppaamaan vessassa kesken tunnin ja sitten tunnin jälkeen opetettava asiat joita eivät olleet kuulemassa heille yksityisesti?!
Ei ole röyhkeydellä rajoja.
Meidänkin ope sanoi aikoinaan, että neljännestä luokasta eteenpäin ei päästetä kesken tunnin vessaan, mutta päästi kuitenkin onneks mut (ripuli) kun olin tosi ujo ja tiesi, etten huvikseni pyydä. Ja päästi se muutkin, koska vaikka sillä oli vikansa, ei se ollut hirviö.