Mä en tajua niitä opettajia jotka eivät päästä oppilasta vessaan
Mul oli tänään tokal tunnil koulus hirvee pissahätä ja menin sanomaan siitä opettajalle mutta se vastas pettynyt ilme kasvoillaan että ei täs oo enää ku kuusi minuuttia että onko mun ihan pakko päästä vessaan. Sanoin että on mutta en päässyt. Ärsyttää tälläiset opettajat jotka eivät päästä vessaan. Ja mitävarten sillä oli pettynyt ilme kasvoillaan? Minunhan olisi pitänyt olla pettynyt kun en päässyt pissalle. Onko muilla kokemuksia?
Kommentit (134)
Onhan se aika hullua, ajattele jos tytöllä yllättää menkat, ja ope rupeaa jauhamaan "no kyllä sinä nyt jaksat pidätellä..." ja sitten pitää ruveta avautumaan että joo mun menkkaveret tulee kohta lattialle, voitko tehdä poikkeuksen.
Eikö näitä perse- rakko ja kuukautisvammaisia saataisi erityisluokalle tai vaikka sairaalakouluun. Häiritsevät vain muiden opetusta. Amerikassa on muuten hyvä systeemi. Sellä ei saa luokasta poistua vessaan, mutta luokkahuoneessa on pönttö vesipisteen vieressä. Kyllä sekin kelpaa jos on oikea hätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sitä kävisi vessassa ennen tuntia niin silti saattaa tulla kova hätä, kummallista kun täällä jotkut eivät sitä tajua, pa*kat heidän mielipiteistään.
Mitenköhän ihmiset oikein pärjäävät työelämässä kun paskalla pitää voida rampata kesken sydänleikkauksen, postinjaon, lennon, pelastustehtävän tai asunnon näytön.
Voihan siellä asuntonäytössä ainakin käydä vessassa.
Olen opettaja ja päästän oppilaat kesken tunnin vessaan, koska välitunneilla vessoissa on aina niin hirveä ryysis, ettei kaikki ehdi sen 10-15min välitunnin aikana käymään.
Ei voi enää päästää. Oppilaat sopivat vapetustreffejä oppituntien ajaksi, jolloin valvontaa ei ole.
https://yle.fi/a/74-20061618
Ne oppilaat joita ei päästetä vessaan ovat yleensä sellaisia, jotka ramppaavat siellä joka tunti vapettemassa jne.
Keksit tämän jutun varmaan siitä kun jossain oli uutinen että Lahdessa on jouduttu rajoittamaan jopa vessakäyntejä tuntien aikana kun teinit vapettaa vessoissa. Eli 0/5
Vierailija kirjoitti:
Keksit tämän jutun varmaan siitä kun jossain oli uutinen että Lahdessa on jouduttu rajoittamaan jopa vessakäyntejä tuntien aikana kun teinit vapettaa vessoissa. Eli 0/5
Mun korviin tämä kuulostaa ihan todennäköiseltä tilanteelta. Aika monet vanhemmat ovat niiiin pihalla vapetuksen yleisyydestä.
Peruskoulun oppilasta ei saa jättää yksin ja valvomatta, joten vessaan mennään vain valvojan kanssa.
Tämä on sitä opettajien harjoittamaa kiusaamista.
Vierailija kirjoitti:
Oliko tuo uutinen siis vuonna 2018, jolloin tämä ketju on aloitettu?
Kuse lattialle seuraavankerran. Tai vaan sitten lähdet vessaan oli ope mitä mieltä tahansa.
Lahden lyseossa pääsi vessaan kun pyysi. Harvoin pyydettiin mutta niinä päivinä kun jossain kaupoissa oli tarjolla ilmasta cocista niin ensteks juostiin sinne, sitte vedettin 5 mukillista, sitte vessaan mutta aika nopeesti se veskihätä tuli uudestaan. Tätä tapahtui pari kertaa vuodessa ja opettajat toki ymmärsi ja silloin päästiin vessaan. Muulloin ei ollut tarvetta oppitunnin aikana.
Opena pääsee helpommalla, kun päästää kaikki vessaan😁 ja luokassa ainakin hetken hiljaisuus ja kiireettömyys.