Järkytyin demiä lukiessa miten paljon seksikumppaneita teini-ikäisillä on
Oli joku gallup, jossa suurella osalla alle 18-vuotiaina oli ollut yli viisi seksikumppania eikä ne yleensä olleet mitään seurustelukumppaneita.
Avautui omat silmät, jotka ei omista lapsista olis osannut kuvitellakaan moista.
Kommentit (68)
No hyi. Kuka tuollaisen löysän lorton huolii kumppaniksi?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan monella on paljon seksikumppaneita, mut täytyy muistaa, että ei nuo lehden gallupit vastaa kuin osaa tuonikäisistä. Minun katsannosta suurella osalla on tuossa iässä on ollut yksi, max kaksi kumppania, isolla osalla ei yhtäkään.
Ei siis ole totuus tuo tulos :)
Nuoret tytöt on nykyään vähän tyhmiä eli jos lukevat, että on normaalia että niitä seksikumppaneita on tusina ennen täysi-ikäisyyttä niin ne alkavat sitten jakamaan persettä oikein huolella. Yksi päivä naureskelin kun joku tyttö oli Jodelissa ihan tosissaan ahdistuneena, että poikaystävän penis on todella alimittainen (12.5cm eli aika normaali suomimuna) verrattuna Cosmopolitanin foorumin tyttöjen poikaystävien vastaaviin (17-20cm). Ja oli siis ihan tosissaan, oli poistanut jodlauksen 10 minuutin päästä kun varmaan tajusi tyhmyytensä. Informaation aikakaudella luulisi että nuorille opetettaisiin tiedonhakua kouluissakin, mutta ei näköjään.
Mietin omaa nuoruuttani. Harrastin ensimmäisen kerran seksiä 16-vuotiaana. Kun täytin 18 vuotta, mulla oli ollut kuusi seksikumppania. Tahti ei jatkunut samana. Nyt olen 36-vuotias ja seksikumppaneita yhteensä 15.
Vierailija kirjoitti:
konkari kirjoitti:
Olen 16 ja kokenut kaiken seksissä. Mikään ei enää yllätä mua.
Luulenpa että tulet yllättymään vielä, kunhan koet myös rakkauden <3
Muuten, minun luokkakaverini oli "kaiken kokenut" jo 14-vuotiaana, oli alkoholistiperheestä ja sai lohtua pojista ja seksistä, kopulta teki itsarin :( Toivottavasti sinä voit paremmin! Totuus kuitenkin on se, että ne jotka aikaisin aloittaa seksielämän, eivät kuulu tasapainoisimpiin ihmisiin, vaan usein elämänhallinta on enempi vähempi hukassa.
Kyllä, surullisista mutta näin se on. Terveen 16-vuotiaan elämään kuuluu ennen kaikkea koulu, ystävät ja harrastukset, ei kaikenmaailman seksitemput, niitä todellakin ehtii myöhemminkin.
Eipä tuota demia edes kaikki lue kun se on vähän niinkuin lasten ja nuorten versio cosmopolitanista. Ihan fooruminakin. Samaan tyyliin vauvalla on aika rajattu lukija- ja kirjoittaja ryhmä, vaikka näyttäisi siltä että täällä olisi kaikenlaista. Tiedän monia ihmistyyppejä joilla on parempaakin tekemistä kuin kinastella tuntemattomien kanssa netissä tai edes lukea sellaista. Itse seksikäytökseltäni kuulun palstan vähemmistöön ja oikeastaan vasta täällä sekä iltalööppien palstoilla avautui esim. naistyyppi jolle munan koko ja seksin määrä merkkaa jotain. En sellaisia uskonut aikaisemmin olevan kun oma kaveripiiri oli vähän erilainen ja tuli valituksi omien arvojen pohjalta.
Jotenkin naurattaa vanhojen tätien päivittely ja päivästely. Olen itsekin kuitenkin jo 32, mutta en nyt noin etääntynyt ole nuorten elämästä. Jotenkin kyllä pitäisi huolestua, jos niin tanttavaihe on jo päällä, että pitää 16 vuotiasta ihan lapsena. Osa todella voi olla ihan kypsiä kyllä. Vai onko tämä taas sitä kaksinaismoralismia. että tytöt ovat jotain herkkiä ruusunkukkia, jotka vaurioituvat helposti, mutta jos pojalla on 5 kumppania, se on ihan ok? Jotkut ovat kyllä kypsiä, toiset eivät. Sitäpaitsi tytötkin haluavat seksiä ja haluavat eron neitsyydestä! Vaikka sitä pitäisi tanttojen mielestä varoa kuin jotain arvokasta timanttia. Ei kaikki ole niin herkkiä ja emotionaalisia - sekin on hyvä ymmärtää.
Ja todellakin pillerit voi olla, vaikkei seurustele. Vanhempienkin tehtävä on opettaa ehkäisy ja sukupuolitaudeista se tärkein - liioittelematta ja totuudenmukaisesti. Ehdottomasti vähemmän traumatisoiva nuorelle on kutienkin antibioootilla hoidettava klamydia kuin abortti. Teiniäitiys taas johtaa herkästi ikuiseen heikkoon sosiaaliseen ja taloudelliseen asemaan, mitä en ainakaan omalle tyttärelleni toivo. Jeesustelu ei missään nimessä auta ja sairaasta kuvitella, että kondomi tulee helpommin käyttöön kun kieltää e pillerit.
Demi teinit ovat ihan oma lukunsa...
Olen samaa mieltä, mutta seurustelevalle teinilleni suosittelen muutakin ehkäisyä kuin kortsuja. Ettei vaan tule raskaaksi.