Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkytyin demiä lukiessa miten paljon seksikumppaneita teini-ikäisillä on

Vierailija
30.08.2018 |

Oli joku gallup, jossa suurella osalla alle 18-vuotiaina oli ollut yli viisi seksikumppania eikä ne yleensä olleet mitään seurustelukumppaneita.

Avautui omat silmät, jotka ei omista lapsista olis osannut kuvitellakaan moista.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5! Eihän se ole mitään. Tervetuloa maaseudulle (Loimaa-Oripää-Alastaro-Pöytyä-Aura-Tarvasjoki-Marttila-Koski-akselille), jossa seksi aloitettiin jo 13-vuotiaana ja seksikumppaneita oli täysi-ikäistymiseen mennessä ollut jo useita kymmeniä.

Miksi maaseudulla on mielestäsi enemmän seksiä teininä. Mistä asia johtuu?

Vierailija
42/68 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun parhaalla ystävälläni oli ollut jo 18 eri seksikumppania ennenkä täytti 17.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko gallup Demin sivuilla heidän itsensä tekemä vai virallinen oikea gallup.

Tyttäreni on 16-v enkä haluaisi hänen vielä aloittavan. Poikaystävä on.

Luuletko ettei vielä ole aloittanut?

Itsekin erehdyin luulemaan noin, mutta väärässä olin. Kyllä harrastaa, mutta onneksi ei irtosuhteita ja huolehtii ehkäisystä. Seksihän on kivaa ja nautinnollista ja tuossa iässä hormonit hyrrää.

Ehkä kannattaa kysellä ehkäisytarpeesta uudelleen varsinkin jos oli itse ottanut puheeksi jo aiemmin.

Kun kysyin omalta tytöltäni seksistä, hän vastasi että luuli minun jo tietävän että harrastaa. Minä oletin ettei ole vielä ajankohtaista.

Luulen niin. Halusi kyllä jossain vaiheessa e-pillereitä. Juttelin pitkään, ettei seksiä vielä kannata aloittaa. Kauheaa jos onkin aloittanut ja ilman niitä pillereitä.

Aina on raskausmahdollisuus ja seksitautien mahdollisuus.

Otantani on yksi 16-vuotias tyttö, mutta ei hänkään halunnut ja kokenut tarpeelliseksi muuta ehkäisyä kuin kumit. Tosin mieli muuttui parin kuukauden päästä.

Kiitos tiedosta ja huh huh. Voi olla sitten meidänkin jo aloittanut. Itse aloitin vasta aviossa. Ihan varmuuden vuoksi. Mutta olenkin varovainen luonne toisin kuin jälkeläiseni.

Vierailija
44/68 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun parhaalla ystävälläni oli ollut jo 18 eri seksikumppania ennenkä täytti 17.

Eihän se järvi soutamalla kulu

Vierailija
45/68 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan monella on paljon seksikumppaneita, mut täytyy muistaa, että ei nuo lehden gallupit vastaa kuin osaa tuonikäisistä. Minun katsannosta suurella osalla on tuossa iässä on ollut yksi, max kaksi kumppania, isolla osalla ei yhtäkään. 

Ei siis ole totuus tuo tulos :)

Vierailija
46/68 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5! Eihän se ole mitään. Tervetuloa maaseudulle (Loimaa-Oripää-Alastaro-Pöytyä-Aura-Tarvasjoki-Marttila-Koski-akselille), jossa seksi aloitettiin jo 13-vuotiaana ja seksikumppaneita oli täysi-ikäistymiseen mennessä ollut jo useita kymmeniä.

Miksi maaseudulla on mielestäsi enemmän seksiä teininä. Mistä asia johtuu?

Ei aavistustakaan. Tietysti maalla on vähemmän harrastus- ja muita mahdollisuuksia, jolloin hengailu kavereiden kanssa kylillä nousee pääasialliseksi vapaa-ajan sisällöksi. Alkoholi tulee myös usein kuvioihin jo nuorella iällä tästä syystä. Paikallisiin pubeihinkin saattaa päästä alaikäisenä.

Vierailija
47/68 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ne alottaa, ei se mitään uutta ole.

Vierailija
48/68 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta totuus jollekin ryhmälle

Vierailija
49/68 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin erehdyin luulemaan noin, mutta väärässä olin. Kyllä harrastaa, mutta onneksi ei irtosuhteita ja huolehtii ehkäisystä. Seksihän on kivaa ja nautinnollista ja tuossa iässä hormonit hyrrää.

Luulen niin. Halusi kyllä jossain vaiheessa e-pillereitä. Juttelin pitkään, ettei seksiä vielä kannata aloittaa. Kauheaa jos onkin aloittanut ja ilman niitä pillereitä.

Otantani on yksi 16-vuotias tyttö, mutta ei hänkään halunnut ja kokenut tarpeelliseksi muuta ehkäisyä kuin kumit. Tosin mieli muuttui parin kuukauden päästä.

Miksi? Kortsuhan on juuri paras tapa ehkäistä. Se suojaa raskauden lisäksi myös taudeilta. Pillerit vain sekoittavat vielä kehittyvää kroppaa.

Vierailija
50/68 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

konkari kirjoitti:

Olen 16 ja kokenut kaiken seksissä. Mikään ei enää yllätä mua.

Luulenpa että tulet yllättymään vielä, kunhan koet myös rakkauden <3

Muuten, minun luokkakaverini oli "kaiken kokenut" jo 14-vuotiaana, oli alkoholistiperheestä ja sai lohtua pojista ja seksistä, kopulta teki itsarin :( Toivottavasti sinä voit paremmin! Totuus kuitenkin on se, että ne jotka aikaisin aloittaa seksielämän, eivät kuulu tasapainoisimpiin ihmisiin, vaan usein elämänhallinta on enempi vähempi hukassa.

Vierailija
51/68 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 16, suurin osa frendeistäkin on. Kukaan porukassa ei ole edes pitänyt poikaa käsistä, älä sinä huolehdi :D

Vierailija
52/68 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä epäluotettava kuin ravintotutkimukset henkilökohtaisten kyselyjen perusteella.

Vierailija
53/68 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

konkari kirjoitti:

Olen 16 ja kokenut kaiken seksissä. Mikään ei enää yllätä mua.

Luulenpa että tulet yllättymään vielä, kunhan koet myös rakkauden <3

Muuten, minun luokkakaverini oli "kaiken kokenut" jo 14-vuotiaana, oli alkoholistiperheestä ja sai lohtua pojista ja seksistä, kopulta teki itsarin :( Toivottavasti sinä voit paremmin! Totuus kuitenkin on se, että ne jotka aikaisin aloittaa seksielämän, eivät kuulu tasapainoisimpiin ihmisiin, vaan usein elämänhallinta on enempi vähempi hukassa.

Kivaa sheimaamista.

Vierailija
54/68 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tiedosta ja huh huh. Voi olla sitten meidänkin jo aloittanut. Itse aloitin vasta aviossa. Ihan varmuuden vuoksi. Mutta olenkin varovainen luonne toisin kuin jälkeläiseni.

Millä lailla varmuuden vuoksi? Ysärinuori olet, joten melko harvinainen asenne omassa ikäluokassasi.

Vierailija
55/68 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisiin gallupeihin vastaavat lähinnä ne, joilla ylipäänsä on ollut seksiä. Toki hyvin moni tyttö aloittaa seksielämän alaikäisenä, ja kuten aikuiset naiset tietävät, sen ensikokemuksen jälkeen seksi uuden kumppanin kanssa ei ole niin suuri kysymys.

Miten se ensikontakti mitään muuttaa? Mua kyllä jännittäisi kovasti seksi uuden ihmisen kanssa, ja olen yli 40.

Vierailija
56/68 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin neitsyyteni 14-vuotiaana pojalle, jonka kanssa olin seurustellut vuoden. Sen jälkeen olimme yhdessä vielä kaksi vuotta. 19-vuotiaana menin naimisiin, siihen mennessä kumppaneita oli ollut 8.

Miehen alettua ryyppäämään ja hakkaamaan ero tuli 22-vuotiaana. Nyt ikää 25 ja kumppaneita 24, suojattuja tosin kaikki paitsi pitkät suhteet. Syntynyt siis 1993.

Tämä oma kokemukseni; omassa kaveripiirissä on niitä joilla paljon enemmän kumppaneita ja tunnen kaksi ikäistäni neitsyttäkin. Meidän sukupolvelle sentään puhutaan ehkäisystä.

Vierailija
57/68 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä ennen vanhaankin osattu. Itsellä ehti olla alaikäisenä 6 kumppania. 18-vuotiaana 7. Nyt 33-vuotiaana edelleen 7, ja tällä on tarkoitus mennä hamaan loppuun asti.

Ei se nuorena aloittaminen tarkoita välttämättä sitä, että nuori aikuisuuskin hurjastellaan ja kerätään satoja kumppaneita. Joillain hormonit hyrräävät jo varhaisemmin, ja muutamassa vuodessa tulee järkeä päähän. Seksistä karisee "uutuudenviehätys" ja aletaan vaatia enemmän laatua määrän sijaan. Tai sitten käy niin kuin minulle - löysin elämänkumppanin nuorena.

Vierailija
58/68 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

16-vuotias on jo suojaikärajan ylittänyt. Moni aloittaa nuorempana. (Enkä tarkoita että seksiä pitäisi olla ikinä). En ymmärrä pillerien hankkimisen vastustusta, estäähän ne esim.kuukautiskipuja myös.

Vierailija
59/68 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitä turhia pihtailemaan. Seksi on kivaa ja nautinnollista.

Kaipaan vanhoja aikoja ja moraalikuria.

Kurittomuus aiheuttaa vahinkoraskauksia, seksitauteja (ja niiden takia hedelmättömyyttä)

Myös vaihtuviin kumppaneiden tottunut eroaa helpommin peeheellisenäkin. Tottunut liinaan vapauteen.

Se moraalikuri vaan kohdistui enemmän tyttöihin ja aiheutti "tyttö antaa, poika ottaa" , siis epäterveitä käsityksiä seksuaalisuudesta. Ihminen jolla on kokemuksia, ei eroa välttämättä sen helpommin. Joskus päinvastoin.

Vierailija
60/68 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia, jos on jotain terveydellisiä syitä pillereille (akne, kuukautiskivut, endometrioosi ym.), mutta muutoin en kyllä kannata sellaiselle nuorelle pillereitä, joka ei ole vakituisessa seurustelusuhteissa. Esim. humaltuneen nuoren logiikalla ei haittaa niin paljoa, jos viereisen kylän Jare painaa paljaana, kun on kerran ne pillerit, vaikka vasta näissä bileissä tavattiin ja ihastuttiin - eikä kumeja ole nyt saatavilla. Kondomin pitää olla irtosuhteiden ehkäisykeino. Jos se menee rikki (oikein käytettynä harvinaista), jälkiehkäisyn saa apteekista. Pillereiden hankkiminen ehkäisyyn nuorelle, joka ei seurustele, antaa nuorelle väärän signaalin.