Järkytyin demiä lukiessa miten paljon seksikumppaneita teini-ikäisillä on
Oli joku gallup, jossa suurella osalla alle 18-vuotiaina oli ollut yli viisi seksikumppania eikä ne yleensä olleet mitään seurustelukumppaneita.
Avautui omat silmät, jotka ei omista lapsista olis osannut kuvitellakaan moista.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
eikö se ollut niin että tytöt menettää neitsyytensä keskimäärin 16-vuotiaina? ennättäähän siinä sitten sekstata
Niin varmaan, mutta noin monet seksikumppanit ihmetyttää. Missä niillä edes tulee noita tilaisuuksia niin paljon?
Ensinnäkin jo kyselyyn vastaaminen toimii valikoivana tekijänä, kaikki siihen törmäävät eivät vastaa, lisäksi tuon ikäiset valehtelevat tällaisissa kyselyissä todella paljon "trendien" mukaan, valehtelevat kavereilleenkin. Itsekin muka menetin neitsyyteni jo 13v vaikka todellisuudessa se tapahtui vasta täytettyäni 18.
Vierailija kirjoitti:
konkari kirjoitti:
Olen 16 ja kokenut kaiken seksissä. Mikään ei enää yllätä mua.
Anaaliseksinkin? Tuplat? Onko sekään sitten positiivista...
No se vähän sattui, mutta muuten ihan okei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko gallup Demin sivuilla heidän itsensä tekemä vai virallinen oikea gallup.
Tyttäreni on 16-v enkä haluaisi hänen vielä aloittavan. Poikaystävä on.
Luuletko ettei vielä ole aloittanut?
Itsekin erehdyin luulemaan noin, mutta väärässä olin. Kyllä harrastaa, mutta onneksi ei irtosuhteita ja huolehtii ehkäisystä. Seksihän on kivaa ja nautinnollista ja tuossa iässä hormonit hyrrää.
Luulen niin. Halusi kyllä jossain vaiheessa e-pillereitä. Juttelin pitkään, ettei seksiä vielä kannata aloittaa. Kauheaa jos onkin aloittanut ja ilman niitä pillereitä.
Aina on raskausmahdollisuus ja seksitautien mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikö se ollut niin että tytöt menettää neitsyytensä keskimäärin 16-vuotiaina? ennättäähän siinä sitten sekstata
Niin varmaan, mutta noin monet seksikumppanit ihmetyttää. Missä niillä edes tulee noita tilaisuuksia niin paljon?
16-18-vuotiaana 5 seksikumppania tarkoittaa keskimäärin useamman kuukauden seurustelusuhteita. Jos yhden kanssa on jo harrastanut seksiä, seuraavan kanssa sitä ei enää jännitä ja mieti kovin pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Oho. Mä olen harrastanut seksiä vain nykyisen mieheni kanssa ja ollaan oltu yhdessä 16-vuotiasta saakka. Sitä ennen oli kyllä poikaystäviä ja "säätöjä", mutta seksiä en ollut kenenkään kanssa harrastanut vaikka ehdotteluja tuli kyllä.
Sinulla on sitten jo vähän enemmän ikää kuin nykyisillä 16v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linevätkö ottaneet mallia tältä palstalta? - En itse kuulu Demin lukija kuntaan, enkä ihan tarkkaan tiedä minkä ikäisille se on suunnattu, mutta tulee mieleen, että se on näitä suuren maailman kaksinaismoralistisia lehtiä, kuten vaikka Cosmopolitan, jossa mm. seksiin ja seksin harrastamisen yleisemmin suhtaudutaan hyvin kaksinaismoralistisesti. Toisaalta esitetäään ja näytellään tavoittelemisen arvoisena suurta määrää kokemusta (mm.) seksistä ja seuraavalla sivulla kerrotaan, että kuinka säilyttää ja antaa seksiä vain sille yhdelle oikealle ja kuinka yrittää vietellä Se itselle Mr Oikea,jonka kanssa voi kokeilla sopivana hetkenä harrastaa villiä seksiä....
Ei cosmopolitan ole mikään ohjekirja vaan siellä esitellään lukijakuntaa kiinnostavia asioita eri näkökulmista. Aina ihmetyttää sinkkuelämään ja cosmopolitanin yms. haukkuminen tällaisilla perusteilla, ihan kuin haukkujilla ei olisi mitään kokemusta muista ihmisistä tai elämästä.
Eri näkökulmien objektiivinen ja avoin esitteleminen on eri asia kuin kaksinaismoralismi. - Myönnän, että Cosmopolitanikin lukemisesta on jo hyvän aikaa. - Olen lukenut aikanaan Jenkki versiota ja suomalaisa lähinnä jonkunkerran vilkaissut ja aatellen, että aika erilaiselta lehdeltä vaikuttaa kuin Suosikit, jotka muistan paremmin. -Ehkä suomi Cosmopolitanin versio on tasokkaampi, kuin Jenkki. (- Se tosin ei vaadi kovin paljoa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin erehdyin luulemaan noin, mutta väärässä olin. Kyllä harrastaa, mutta onneksi ei irtosuhteita ja huolehtii ehkäisystä. Seksihän on kivaa ja nautinnollista ja tuossa iässä hormonit hyrrää.
Luulen niin. Halusi kyllä jossain vaiheessa e-pillereitä. Juttelin pitkään, ettei seksiä vielä kannata aloittaa. Kauheaa jos onkin aloittanut ja ilman niitä pillereitä.
Kondomit käytössä tai hankkinut pillerit tietämättäsi.
5! Eihän se ole mitään. Tervetuloa maaseudulle (Loimaa-Oripää-Alastaro-Pöytyä-Aura-Tarvasjoki-Marttila-Koski-akselille), jossa seksi aloitettiin jo 13-vuotiaana ja seksikumppaneita oli täysi-ikäistymiseen mennessä ollut jo useita kymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
16-18-vuotiaana 5 seksikumppania tarkoittaa keskimäärin useamman kuukauden seurustelusuhteita. Jos yhden kanssa on jo harrastanut seksiä, seuraavan kanssa sitä ei enää jännitä ja mieti kovin pitkään.
En ole ihan varma, mutta muistaakseni siinä kysyttiin myös seurustelusuhteiden määrä ja siitä pystyi päättelemään että ei ne ollut muita kuin panoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linevätkö ottaneet mallia tältä palstalta? - En itse kuulu Demin lukija kuntaan, enkä ihan tarkkaan tiedä minkä ikäisille se on suunnattu, mutta tulee mieleen, että se on näitä suuren maailman kaksinaismoralistisia lehtiä, kuten vaikka Cosmopolitan, jossa mm. seksiin ja seksin harrastamisen yleisemmin suhtaudutaan hyvin kaksinaismoralistisesti. Toisaalta esitetäään ja näytellään tavoittelemisen arvoisena suurta määrää kokemusta (mm.) seksistä ja seuraavalla sivulla kerrotaan, että kuinka säilyttää ja antaa seksiä vain sille yhdelle oikealle ja kuinka yrittää vietellä Se itselle Mr Oikea,jonka kanssa voi kokeilla sopivana hetkenä harrastaa villiä seksiä....
Ei cosmopolitan ole mikään ohjekirja vaan siellä esitellään lukijakuntaa kiinnostavia asioita eri näkökulmista. Aina ihmetyttää sinkkuelämään ja cosmopolitanin yms. haukkuminen tällaisilla perusteilla, ihan kuin haukkujilla ei olisi mitään kokemusta muista ihmisistä tai elämästä.
Minua kiinnostaa termodynamiikka.
Kuulutko cosmon lukijakuntaan? Jos kuulut niin sitten sinua varmaan kiinnostaa joku muukin asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Whappi, kickki, tinder, insta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa termodynamiikka.
Kuulutko cosmon lukijakuntaan? Jos kuulut niin sitten sinua varmaan kiinnostaa joku muukin asia.
En kuulu mihinkään aivopesijöiden "kohderyhmään". Mutta "Aivopesijät" ovat kyllä mielenkiintoinen "kohderyhmä".
Niistä pitäisi päästä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otantani on yksi 16-vuotias tyttö, mutta ei hänkään halunnut ja kokenut tarpeelliseksi muuta ehkäisyä kuin kumit. Tosin mieli muuttui parin kuukauden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri näkökulmien objektiivinen ja avoin esitteleminen on eri asia kuin kaksinaismoralismi. - Myönnän, että Cosmopolitanikin lukemisesta on jo hyvän aikaa. - Olen lukenut aikanaan Jenkki versiota ja suomalaisa lähinnä jonkunkerran vilkaissut ja aatellen, että aika erilaiselta lehdeltä vaikuttaa kuin Suosikit, jotka muistan paremmin. -Ehkä suomi Cosmopolitanin versio on tasokkaampi, kuin Jenkki. (- Se tosin ei vaadi kovin paljoa).
Mutta ei tuo mistä puhuit ole kaksinaismoralistista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotibileet. Ja tuossa iässä kiinnostuksenkohteet vaihtuvat tiuhaan tahtiin muutenkin. Vapaa-ajalla hengaillaan porukoissa, joissa pareja muodostuu. Joku paikka kahdenkeskiselle laatuajalle löytyy aina. Aikuisen elämä on niin paljon kiireisempää ja tavallaan myös rutinoituuneempaa, ettei sitä enää tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otantani on yksi 16-vuotias tyttö, mutta ei hänkään halunnut ja kokenut tarpeelliseksi muuta ehkäisyä kuin kumit. Tosin mieli muuttui parin kuukauden päästä.
Kiitos tiedosta ja huh huh. Voi olla sitten meidänkin jo aloittanut. Itse aloitin vasta aviossa. Ihan varmuuden vuoksi. Mutta olenkin varovainen luonne toisin kuin jälkeläiseni.
Mulla on ollut yksi ja sama seksikumppani 15-vuotiaasta asti (nyt 32-v), mutta jos ero olisi tullut sen jälkeen kun seksin makuun pääsi, niin en tosiaankaan olisi pitänyt jalkojani ristissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotibileet. Ja tuossa iässä kiinnostuksenkohteet vaihtuvat tiuhaan tahtiin muutenkin. Vapaa-ajalla hengaillaan porukoissa, joissa pareja muodostuu. Joku paikka kahdenkeskiselle laatuajalle löytyy aina. Aikuisen elämä on niin paljon kiireisempää ja tavallaan myös rutinoituuneempaa, ettei sitä enää tajua.
Kotibilepanoja harrastivat jo nykyisten teinien vanhemmatkin ;)
Jaa. Olinkin jo miettinyt että olenko minä, 21v neitsyt, jotenkin kummajainen.
Näköjään olen.