Ihan pilalle "curlatut" lapset, mistä ne tunnistaa?
Havaitsemianne tunnusmerkkejä siitä, että miten on hyysätty alkeellisimmatkin asiat ja kaikki esteet raivattu lapsen tieltä?
Olen huomannt että nämä tapaukset eivät ensinnäkään ymmärrä sanaa EI.
Jos sellainen tulee käymään ja minä tai lapseni sanomme että EI saa kiskoa meidän koiraa hännästä, niin tuo EI sana ei mene mitenkään perille koska sitä ei ole kotona opetettu, Aina on saatu tehdä mitä huvittanut ja jos asiat eivät suju heidän mieliksi niin se on aina muiden syy ja koska heidän tieltä eliminoitu esteet niin nämä haluavat päästä eliminoimaan muita ihmisiä tieltään.
Olen huomannut että nämä tällaiset tapaukset ovat alkaneet lisääntyä 90-lukulaisissa lapsissa.
Kommentit (87)
Käyttäjä11051 kirjoitti:
En ole curling vanhempi. Mutta taas yksi ketju missä omasta mielestään hyvät kasvattajat pääsevät arvostelemaan toisia ja vielä lapsia. Minusta on turha ihmetellä miksi lapset kiusaavat toisiaan kun niiden vanhemmat tekee sitä netissä, nimettöminä.
Itse olet kiusaaja joka nimittää toisia kiusaajaksi. Enää ei ilmeisesti saa nostaa esiin epäkohtia vanhemmuudesta vaan heti leimataan kiusaajaksi jos arvostelee jonkun tapaa kasvattaa lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ovat kehittäneet tähän maailmaan sopivan minä-ensin luonteen ja etenevät yhteiskunnan ja/tai yritysten johtotehtäviin saakka.
Kyllä, ja hankkivat kavereita aina tilanteissa kun tarvitsevat heiltä jotain. Sitten heittävät nurkkaan kuin vanhan lapasen.
Vierailija kirjoitti:
7:lle. Kun lapseni opetteli kävelemään, hänellä oli päässään pehmuste. Kun hän opetteli pyöräilemään ja luistelemaan, oli ja on edelleenkin kypärä. Hän ei ole toistaiseksi saanut yhtään aivotärähdystä. Itse sain lapsena ja siitä varmasti jäi jotain haittaa.
Selvästikin 😂
Mieheni sisko on pilannut esikoisensa ainakin curlingia ja helikopterointia lähentelevällä kasvatuksellaan.
Vauvasta asti esikoisen jokaiseen inahdukseen vastattiin ja äityli meinasi menettää mielenterveytensä sillä että hän vietti lapsen ensimmäiset elinvuodet aivan kiinni lapsessa, ei antanut isän osallistua hoitamiseen ja pelkäsi sitä että oma lapsi alkaa itkeä. Lopulta tietenkin muksu oppi että jos älähdät vähänkin niin äiti tulee välittömästi palvelemaan. Tätä samaa on jatkettu myöhemmin sillä että äiti viihdytti lasta jatkuvasti leikkimällä ja tuottamalla niin paljon virikkeitä kuin vain fyysisesti pystyy.
Nykyään lapsi on ihan mahdoton. Ei ymmärrä sääntöjä tai kieltoja ja esim. joukkuepelit on havaittu mahdottomiksi juuri tämän takia. Ekaluokkalaiselle on ostettu +600€ älypuhelin ja siihen kaikki maailman pelit mitä muillakin on. Uusimpana juttuna lasta kiusataan nyt koulussa vaikka luulen että kyseessä oli ihan perinteinen lasten välinen nujakka ja saattoi jopa johtua siitä, että tämä sukulaislapsi ei vain osaa leikkiä muiden kanssa koska ei taivu muiden asettamiin sääntöihin. Lisäksi tämä lapsi kurittaa fyysisesti kahta nuorempaa sisarustaan jos aikuiset huomioivat nuorempia eivätkä koko ajan häntä. Kouluikäisellekin kelpaa kaksivuotiaiden lelut kun hän luulee pikkuveljeltä lelun viemällä saavansa lisää huomiota.
Jännästi curlingvanhemmuus on loppunut kahden muun lapsen kohdalla kun kaikki aika on mennyt tämän esikoisen hyysäämiseen. Kaksi muuta mukulaa ovat ihan normaaleja ja tosi omatoimisen oloisia.
Ennen oli curling, sitten helikopteri mutta nyt oli joku uudempikin käsite, tällä palstalla joku kolumni jossa se mainittiin??? Nyt en löydä mistään?
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli curling, sitten helikopteri mutta nyt oli joku uudempikin käsite, tällä palstalla joku kolumni jossa se mainittiin??? Nyt en löydä mistään?
RUOHONLEIKKURIVANHEMMAT! :D Ärhäkämpi versio curlaajista.
https://www.vauva.fi/artikkeli/vanhemmuus/kasvatus/nyt-tulevat-ruohonle…
.
Kyllä se näin meni suurimmalla osalla ennen, onhan tietysti mahdollista, että jollain prinsessalla on ollut vanhempi mukana, meidän koulussa ei ollut ainakaan silloin, kun pyrin oppikouluun, lukioon jne. Olisimmeko olleet silloin himpun verran itsenäisempiä/rohkeampia kuin nykynuoret.
Oppikouluun pyrkimiseen tarvittiin silloin papinkirja ja opettaja antoi meille luokkalaisille luvan käydä se hakemassa ihan kouluajalla.
.
Ei tarkoita kuitenkaan sitä, etteivät vanhemmat olisi olleet kiinnostuneita opiskelusta ja nuorestaan.