Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan pilalle "curlatut" lapset, mistä ne tunnistaa?

k o k e m u k s i a ?
30.08.2018 |

Havaitsemianne tunnusmerkkejä siitä, että miten on hyysätty alkeellisimmatkin asiat ja kaikki esteet raivattu lapsen tieltä?

Olen huomannt että nämä tapaukset eivät ensinnäkään ymmärrä sanaa EI.
Jos sellainen tulee käymään ja minä tai lapseni sanomme että EI saa kiskoa meidän koiraa hännästä, niin tuo EI sana ei mene mitenkään perille koska sitä ei ole kotona opetettu, Aina on saatu tehdä mitä huvittanut ja jos asiat eivät suju heidän mieliksi niin se on aina muiden syy ja koska heidän tieltä eliminoitu esteet niin nämä haluavat päästä eliminoimaan muita ihmisiä tieltään.

Olen huomannut että nämä tällaiset tapaukset ovat alkaneet lisääntyä 90-lukulaisissa lapsissa.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä11051 kirjoitti:

En ole curling vanhempi. Mutta taas yksi ketju missä omasta mielestään hyvät kasvattajat pääsevät arvostelemaan toisia ja vielä lapsia. Minusta on turha ihmetellä miksi lapset kiusaavat toisiaan kun niiden vanhemmat tekee sitä netissä, nimettöminä.

No mutta toivottavasti edes joku curling-vanhempi miettii kasvatustapaansa. Ja koska haluaa olla poliittisesti korrekti, niin ei viitsi mennä kertomaan mielipidettä toisille kasvotusten. Kasvattakoon lapsensa kieroon. Sitä on vain sitten turha tulla itkemään, kun ollaan pulassa teinin kanssa.

Vierailija
42/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä teillä nyt ottaa lujille. Jotakuta pitäisi päästä haukkumaan ja syyttämään. Ihan yleisen pahan olon vellova ketju.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperheen teini. Nariseva ja kitisevä pikkuprinsessa joka ei ymmärrä, miksei yhteiskunta palvo ja hyysää häntä niinkuin isi ja äiti.

Ei tule toimeen opettajien kanssa, harrastuksetkin kaatuivat siihen kun jätti menemättä jollei huvittanut ja lopulta vanhemmille ilmoitettiin ettei tarvitse tulla ollenkaan .

En osaa edes kuvitella, millaisia vaikeuksia tälle tytölle tulee työelämässä! Ellei sitten jää asumaan vanhemmilleen ja elä näiden rahoilla. ..

Vierailija
44/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät omaa mitään käytännöllisiä taitoja.

Vierailija
45/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on vähän ikävää, että täällä haukutaan ne lapset maan rakoon (en tarkoita niitä leuhkoja kusipäitä), kun oikeat syylliset ovat heidän paskat vanhempansa.

Kas, SJW:kin löysi ketjuun. Toki kaikki lapset nyt tuolla jossain kärsivät tästä ketjusta, hyvä että tulit heitä sankarillisesti puolustamaan.

Vierailija
46/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän ketjuun saavat nyt kaikki mielensäpahoittajat kirjoittaa auki tilanteet, jolloin lapsi ja nuori on ärsyttänyt. Hyvä kun teilläkin on joku paikka missä voi purkaa kamalat kokemukset.

Terveisin lapsensa pilannut curling-vanhempi.

No ei sunkaan vanhemmat kovin hyvin onnistuneet.

Vierailija
47/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä teillä nyt ottaa lujille. Jotakuta pitäisi päästä haukkumaan ja syyttämään. Ihan yleisen pahan olon vellova ketju.

Kyllä, ihanaa saada edes näin anonyymisti purkaa turhautumistaan näihin tapauksiin, jotka vaikeuttavat ryhmätyöskentelyä omalla kuninkaallisuudellaan. T o d e l l a raskasta opastaa muita vuoron odottamisessa ja toisten huomioimisessa, kun joku tekee mitä lystää kielloista huolimatta. Harva lapsi on syntyjään pissapää, usein vanhemmat ovat tämän mahdollistaneet.

Vierailija
48/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini työkaverilla on laksi lasta. Poika on 6. Luokalla. Nukkuu yöt äidin vieressä, ei pue itse, äiti lähti luokkaretkelle mukaan. Mitään diagnoosia pojalla ei kuitenkaan ole.

Tyttö on parikymppinen. Piti välivuoden lukion jälkeen,halusi hankkia rahaa jakamalla mainoksia. Äiti jakoi mainokset. Äiti hoiti kouluun hakemiset ja muut, en tiedä pääsikö. Äiti oli myös mukana työhaastattelussa.

Mitenkähän tuo poika ikinä voi mennä esim. Armeijaan? Miten lapset voivat ikinä lentää pesästä, kun eivät osaa tehdä normaaleja arkiaskareita?

Kyllä heillä voi olla aspergerpiirteitä,

vaikka eivät olisikaan saaneet siihen tukea eikä diagnoosia. Tunnen muutaman tällaisen, ja heillä on ihan todelliset vaikeudet selvitä arkielämästä. Jotain erityisnuoria ovat, kukaan ei vain ole antanut sille syndroomalle mitään nimeä. Ovat kaikki kilttejä, helposti masentuvia ja vetäytyviä tyttöjä, ja tuntuu että kun ovat koulussa niin helppoja, niin ketään ei kiinnosta. Tuki annetaan muita häiriköiville pojille, heidät tunnistetaan.

Vierailija
49/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele sinäkin joskus komentamaan lastasi, niin ei tarvitse tuntea huonoa omatuntoa.

Vierailija
50/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ihanaa saada edes näin anonyymisti purkaa turhautumistaan näihin tapauksiin, jotka vaikeuttavat ryhmätyöskentelyä omalla kuninkaallisuudellaan. T o d e l l a raskasta opastaa muita vuoron odottamisessa ja toisten huomioimisessa, kun joku tekee mitä lystää kielloista huolimatta. Harva lapsi on syntyjään pissapää, usein vanhemmat ovat tämän mahdollistaneet.

No hyvä, jos helpottaa. Tosin sen ryhmätyöskentelyä vaikeuttaneen kuningas-lapsen vanhempi ei ehkä satu lukemaan tätä sun purkausta. Mutta hyvä jos sua kuitenkin helpottaa, kun saat avautua näin julkisesti.

Vierailija
51/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele sinäkin joskus komentamaan lastasi, niin ei tarvitse tuntea huonoa omatuntoa.

Nyt sun kirves viuhuu kyllä tyhjään. Ihmettelen vain mistä tää kaikki viha kumpuaa.

Vierailija
52/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu juu ja täällä kommentoivien lapsistakin curlattuja löytyy. Vaikka niin kuvittelette, että juuri teidän kasvatus on niin oikeanlaista.

Vierailija
53/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuvat päälle, esim kun aikuiset juttelevat keskenään, tällaisella lapsella ei ole mitään vaikeuksia tulla kysymään äitiltään jotain turhanpäivästä asiaa, koska huomion pitää olla hänessä.

Ja äiti pahentaa taas tilannetta, vastilee kiltisti tämän lapsen keksimällä keksittyihin kysymyksiin, sensijaan että kieltäisi tätä häirikköä puhumasta aikuisten päälle.

Todella ärsyttävä katsella vierestä tollasta näytelmää. Lapsi tietää että äitiä voi ohjailla ja vedellä naruista, äitillä ei ole mitään auktoriteettia. Jos minä sitten komennan sen äitin puolesta sitä lasta joka meidät keskeytti, tämä lapsi teeskentelee itkua ja raivaria, huutaa äitilleen miksi minä kiusaan häntä. Ja taas äiti tekee väärin, lähtee toiseen huoneeseen rauhottelemaan hellästi lasta, sensijaan että edes siinä vaiheessa sanoisi, ettei aikuisia keskeytetä, kun ne juttelevat.

Vierailija
54/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän Curling-vanhemmuuden toinen ääripää olisi varmaan välinpitämätön kasvatus, jossa lapsi menee ja tulee miten vain, kotiintuloaikoja ei ole, läksyjä ei tarkistella, netinkäyttöä ei valvota jne jne.

Varmaan suurin osa vanhemmista yrittää tasapainotella näiden kahden ääripään välillä. Kyllä me useimmat vanhemmat parhaamme yritämme ja mä luulen, että useimmat meistä ovat ihan riittävän hyviä vanhempia. Täydellinen ei ole kukaan.

Vierailija
55/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuvat päälle, esim kun aikuiset juttelevat keskenään, tällaisella lapsella ei ole mitään vaikeuksia tulla kysymään äitiltään jotain turhanpäivästä asiaa, koska huomion pitää olla hänessä.

Ja äiti pahentaa taas tilannetta, vastilee kiltisti tämän lapsen keksimällä keksittyihin kysymyksiin, sensijaan että kieltäisi tätä häirikköä puhumasta aikuisten päälle.

Todella ärsyttävä katsella vierestä tollasta näytelmää. Lapsi tietää että äitiä voi ohjailla ja vedellä naruista, äitillä ei ole mitään auktoriteettia. Jos minä sitten komennan sen äitin puolesta sitä lasta joka meidät keskeytti, tämä lapsi teeskentelee itkua ja raivaria, huutaa äitilleen miksi minä kiusaan häntä. Ja taas äiti tekee väärin, lähtee toiseen huoneeseen rauhottelemaan hellästi lasta, sensijaan että edes siinä vaiheessa sanoisi, ettei aikuisia keskeytetä, kun ne juttelevat.

Jos oli kyseessä joku intensiivinen palaveri, niin ymmärrän. Mutta kahvipöytäkeskustelu ei siitä tuhoudu, jos lapsi kysyy siinä sivussa, voiko lähteä Jerelle. En pystyisi tekemään lainkaan töitä, jos työpaikallakaan ei voisi heittää jollekin väliin lyhyen vastauksen kesken jonkun keskustelun.

Moniajo.

Vierailija
56/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oli kyseessä joku intensiivinen palaveri, niin ymmärrän. Mutta kahvipöytäkeskustelu ei siitä tuhoudu, jos lapsi kysyy siinä sivussa, voiko lähteä Jerelle. En pystyisi tekemään lainkaan töitä, jos työpaikallakaan ei voisi heittää jollekin väliin lyhyen vastauksen kesken jonkun keskustelun.

Moniajo.

Tästä tuskin oli kyse, vaan siitä, että kestää sen ettei huomio ole jatkuvasti itsessä. Kohtelias lapsi osaa odottaa vuoroaan pienissäkin kysymyksissä, eikä papata päälle muista piittaamatta.

Vierailija
57/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvä, jos helpottaa. Tosin sen ryhmätyöskentelyä vaikeuttaneen kuningas-lapsen vanhempi ei ehkä satu lukemaan tätä sun purkausta. Mutta hyvä jos sua kuitenkin helpottaa, kun saat avautua näin julkisesti.

Vaikka lukisivatkin, tuskin tunnistaisivat omaa mussukkaista Kurjenmiekka-Petriinaansa tästä...

Vierailija
58/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-curling lapsena voin sanoa että varmaan persoonasta riippuu miten se ilmenee. Ja vaikka ymmärrän että jossakin pitää niitä vaikeiden lasten aiheuttamia tunteita tuulettaa, niin curlaus ja helikopterius on pahoinpitelyä. Estetään lapsen oma kasvu ja tehdään vanhemmasta riippuvaiseksi. Olen kohta 27 enkä vieläkään pysty seisomaan omilla jaloillani. Tämä ei edes ole kovin tunnettu ilmiö psyk.hoidossa joten siihen ei ole vielä oikein apua. Mutta voin kyllä sen vahvistaa että olin aika itsekäs lapsena, enkä osannut ottaa muita huomioon. Vasta myöhemmin olen tajunnut minkälainen olin, mutta en oikein osaa syyttää itseäni käytöksestäni, koska sellaiseksi minut oli opetettu.

Vierailija
59/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moniajo.

Kyllä jatkuvat keskeytykset ovat kahvihetken terrorisointia.

Vierailija
60/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7:lle. Kun lapseni opetteli kävelemään, hänellä oli päässään pehmuste. Kun hän opetteli pyöräilemään ja luistelemaan, oli ja on edelleenkin kypärä. Hän ei ole toistaiseksi saanut yhtään aivotärähdystä. Itse sain lapsena ja siitä varmasti jäi jotain haittaa.

No huomaa kyllä tästä kommentista, ettet ihan täydellä pakalla pelaa. Ai että käveleen opettelevalla päässään pehmuste :D :D :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä