Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan pilalle "curlatut" lapset, mistä ne tunnistaa?

k o k e m u k s i a ?
30.08.2018 |

Havaitsemianne tunnusmerkkejä siitä, että miten on hyysätty alkeellisimmatkin asiat ja kaikki esteet raivattu lapsen tieltä?

Olen huomannt että nämä tapaukset eivät ensinnäkään ymmärrä sanaa EI.
Jos sellainen tulee käymään ja minä tai lapseni sanomme että EI saa kiskoa meidän koiraa hännästä, niin tuo EI sana ei mene mitenkään perille koska sitä ei ole kotona opetettu, Aina on saatu tehdä mitä huvittanut ja jos asiat eivät suju heidän mieliksi niin se on aina muiden syy ja koska heidän tieltä eliminoitu esteet niin nämä haluavat päästä eliminoimaan muita ihmisiä tieltään.

Olen huomannut että nämä tällaiset tapaukset ovat alkaneet lisääntyä 90-lukulaisissa lapsissa.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat äärimmäisen pinnallisia ja täynnä itseään.

Vierailija
2/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rääkyvät omia aikojaan ja saavat tunnin mittaisia uhmakohtauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuvat herkästi tapaturmiin ja aiheuttavat niitä toisillekin. Saavat toteuttaa itseään liian vapaasti. Läksyt tekemättä. Tunneilla eivät keskity. Voivat kiusata. Ovat itsekeskeisempiä kuin lapset keskimäärin.

Suojeltu ja hoidettu lapsi on koulussa helppo ja välttää useimmat vaaranpaikat, pelkotilat, häiriöt yms.. Ehtii oppimaan toisten virheistä! Tekee itse innolla sitten, kun on siihen valmis, ei liian nuorena.

Vierailija
4/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaa mopolla ylinopeutta, vaikka on jo kertaalleen ollut pahassa kolarissa. Ryntää juhlissa ensimmäisenä ottamaan ruokaa, vaikka läsnä myös pitkämatkalaisia ja vanhuksia. Ei suostu syömään jo valmiina olevaa ruokaa, van vaatii, että hänelle tilataan pizza.

Pienemmissä lapsissa saattaa ilmetä mm. että aletaan itkeä, kun ei tiedetä, mihin jäätelötikun voi laittaa kädestä, kun jäätelö on syöty.

Vierailija
5/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ketjuun saavat nyt kaikki mielensäpahoittajat kirjoittaa auki tilanteet, jolloin lapsi ja nuori on ärsyttänyt. Hyvä kun teilläkin on joku paikka missä voi purkaa kamalat kokemukset.

Vierailija
6/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä lapsia, "mä haluuuun!" Jne.. ei mitään rajoja eikä tapoja.

Vierailija
7/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunsin nuorempana erään vanhemman pariskunnan joka sai lapsen. Pelkäsivät koko ajan sen puolesta ja ruokkivat sitä pelkoaan varmaan sillä tavoin siihen lapseenkin pienestä asti, ja eivät tajunneet vaikka heille oli sanottu että se on lapsi joka kestää koviakin kolhuja eikä mikään hauras posliininukke.

Esim. kun lapsi opetteli kävelemään 1v. iässä niin ne vanhukset konttaili jatkuvasti vuorotellen tai peräkkäin sen lapsen perässä että ettei se vaan kaadu, ettei se vaan satuta itseään, ettei se vaan ala itkemään!!! Se lapsi ei saanut varmaan rauhaa niiltä edes nukkuessaan, todennäköisesti kyttäsivät vieressä että hengittääkö. Se lapsi oli muuten ihan terve yksilö, joten ei ollut siitä mitenkään kiinni.

Mietin että millainen siitä niiden lapsestakin on tullut, lienee teini-iässä tänä päivänä.

Vierailija
8/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne saa ihan järkyttävät raivarit julkisilla paikoilla sellaisesta jos karkki putoaa suusta tai kädestä maahan.

Vierailija
9/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän ketjuun saavat nyt kaikki mielensäpahoittajat kirjoittaa auki tilanteet, jolloin lapsi ja nuori on ärsyttänyt. Hyvä kun teilläkin on joku paikka missä voi purkaa kamalat kokemukset.

T. Curlingvanhempi

Vierailija
10/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon tyttären kertomaa: teinityttö koulukaveri joka paiskasi iPhonensa vesilammikkoon, nauroi leuhkasti ja sanoi narisevalla, ylimielisellä äänellään että "faija ostaa mulle kuitenkin uuden, kun mä haluun sittenkin eri värisen mitä toi kolme kuukautta vanha oli".

Vierailija
11/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä näinkin, mutta oikeasti liialla holhoamisella aiheuttaa lapselleen myöhemmin ongelmia. Esim. jos omilleen muuttava nuori ei osaa tehdä ruokaa tai pestä pyykkiä, on jotain mennyt kasvatuksessa pieleen. Vanhempien pitäisi opettaa lapset selviytymään normaaliarjesta.

Samoin psykososiaalinen puoli kärsii, jos lapsi saa aina kaiken, eikä opi kestämään pettymyksiä.

Vierailija
12/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

7:lle. Kun lapseni opetteli kävelemään, hänellä oli päässään pehmuste. Kun hän opetteli pyöräilemään ja luistelemaan, oli ja on edelleenkin kypärä. Hän ei ole toistaiseksi saanut yhtään aivotärähdystä. Itse sain lapsena ja siitä varmasti jäi jotain haittaa.

Vierailija
13/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä vielä lapsista näe niin, mutta sitten kun tulee aika lähteä opiskelemaan ja muuttaa omilleen...

Vierailija
14/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sellaisia teini-ikäisiä ääliömäisiä laumasieluja jotka haukkuu omille kavereilleen muita ihmisiä kovaan ääneen, nimittelee heitä ala-arvoisesti kirosanoin että "Kun se meitä vuoden nuoremp Jenni on siis ihan kauheen ruma ällöttävä anaali-h*ora!", samalla kun niiden oma äiti tai isä naureskelee vieressä palvovan näköisenä ja kannustavana, että kun meidän lapsi on niin luova kun osaa haukkua niin luovalla tavalla muita ihmisiä.

t. tuollaisia tilanteita todistanut.

Vierailija
15/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rolliminen. Aina ollaan kielimässä "toi sanoi/teki/kielsi", ihan mitättömistäkin asioista.

Mielikuvituksen puute ja tylsyyden sietämättömyys, kun aina ollaan oltu viihdyttämässä.

Vastoinkäymisistä seuraa epärealistisia raivareita.

Kyvyttömyys ottaa vastuuta omista teoistaan.

Muiden tunteista piittaamattomuus.

Vierailija
16/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissäni on kamala nuori. Tottunut saamaan kaiken mitä keksiikään pyytää, ja mitä kallein tavara, sen parempi. Söisi vain pikaruokaa ja herkkuja, ei mitään muuta.

Elämä pilalla, jos joku sanoo hänelle "EI".

Vierailija
17/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöpsykologit vauhdissa. Omat mussukat on tietenki täydellisesti käytytyviä, tahdottomia pikkuaikuisia.

Vierailija
18/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeaa itkemään kun jätetään tarhaan tai kerhoon. Yleensäkin itkee ja vikisee jatkuvasti. Ei puhu muille aikuisille kuin vanhemmilleen. Ei vastaa tervehdyksiin. Ei osaa kunnolla puhua. Ei menesty koulussa. On aina väsynyt.

Vierailija
19/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina naama nyrpeänä, ei osaa tervehtiä, kaikki on tylsää.

Vierailija
20/87 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät huomioi muita lapsia, eivätkä tottele tai kunnioita aikuisia. 

Voivat olla aikamoisia maanvaivoja ympäristölleen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän