Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mielestä vain makaan äitiyslomalla. Miten ratkaista riita?

Vierailija
30.08.2018 |

Vauva täytti juuri 2 kk ja jo nyt mies on useampana päivänä haukkunut minut siitä, että vain makaan kaikki päivät enkä tee mitään. Aluksi jaksoin selittää mitä teen päivisin, mutta nyt tästä tulee joka kerta jo riita, koska suutun miehen puheista. Myös mies alkaa olla minulle jo vihainen siitä, että vain makaan. Tietenkään en vain makaa, vaan hoidan vauvan, pesen perheemme pyykkejä, hoidan tiskit, käyn ruokakaupassa, laitan ruokaa, ulkoilen vauvan kanssa, sylittelen mahakipuitkut, vaihdan vaipat, imetän jne. En nuku koskaan päiväunia ja ainoa hetki kun makaan on se kun imetän, ja itse asiassa imetänkin yleensä nojatuolissa. Ahdistaa asiasta riitely, mies ei suostu muuttamaan mielipidettään siitä että vain makaan ja häntä ärsyttää näköjään hyvin paljon se, että "vain makaan" (siis hänen kuvitelmansa siitä että vain makaan). Olen sanonut, että voin palata töihin 1 kk päästä ja hän voi jäädä vanhempainvapaalle vuodeksi kotiin makaamaan vuorostaan, mutta tähän hän ei suostu. Ei edes yhden viikonlopun kokeilun verran. Miten ratkaista tällainen riita?

Kommentit (593)

Vierailija
361/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä en jatkaisi suhdetta tuollaisen "sinä vain makaat" -miehen kanssa. Ymmärrän että tilanne on hankala kun teillä on pieni vauvakin, mutta tuollaista halveksuntaa en kertakaikkiaan omassa kodissani huolisi niskaani, en vaikka miten on lapset ja asuntolainat sun muut yhdessä. Kaikkea ei tarvitse sietää.

Neuvoja en osaa antaa, koska minun on hyvin vaikea uskoa että tuollainen ihmistyyppi tuosta muuttuu. Se on hirveän sääli että jotkut näyttävät todellisen luonteensa vasta lasten hankkimisen jälkeen. Veikkaan että joko mies ajattelee sinun olevan nyt satimessa ja olettaa sen vuoksi voivansa kohdella sinua miten huvittaa, tai hän on itseasiassa tullut katumapäälle koko lapsentekoasiassa ja yrittää saada törkeyksillään sinut lähtemään jottei hän näyttäisi perheensä hylkäävältä pahikselta. Valitettavasti kummankaan vaihtoehdon kohdalla ennuste hyvästä parisuhteesta ei ole kaksinen.

Jos vauvaa ei olisi, niin olisin jo jättänyt hänet tuon haukkumisen takia. Ilman yhteisiä lapsia on paljon helpompi lähteä. Vauvan takia olen vielä jäänyt, koska jos otan eron, niin mies ei kuitenkaan tule sitten joka päivä viettämään aikaa vauvan kanssa luokseni, ja vauva ei silloin opi tuntemaan isäänsä kunnolla. AP

Siis mies kuitrnkin touhuaa vauvan kanssa?

Juu, sen tunnin illassa, kun ap  käy suihkussa. 

Se aika oli puoli tuntia, ei tunti.

Vierailija
362/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap: kello 10:49 ja 14:13 välillä olet ehtinyt osallistua aktiivisesti tähän keskusteluun, jossa on 217 viestiä. Ei sulla nyt ihan mahdoton hätä ja kiire taida olla. Sano ukollesi, että et vain makaa vaan myös roikut keskustelupalstalla ;).

Eihän ap ole missään vaiheessa sanonutkaan, että hänellä olisi kiire. Vai onko?

No further questions. :-))

Jos sinulla ei ole mitään kykyä ymmärtää lukemaasi, älä sekaannu aikuisten keskusteluun, jooko.

:) Olen kolmen lapsen yh-isä enkä voi muuta, kuin nauraa tälle ketjulle.

Missä lasten äiti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kk vielä heräilee varmaankin öisin, ja ap hoitaa vauvaa 23,5 tuntia vuorokaudessa, paitsi sen iltasuihkun ajan. MItä tekee mies - tulee töistä ja menee päikkäreille. 

Vierailija
364/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko lähteä esim vanhemmillesi muutamaksi päiväksi?

Kirjoita kirje ja kerro, että jos lasta ei olisi, olisit jo eronnut.

Nyt mietit muutaman päivän vanhemmillasi mitrn jatkat. Tuota haukkumista et aio enää sietää.

Vanhempani asuvat toisella puolella Suomea. Kai minä voisin sinne lähteä, mutta en kovin mielelläni, koska niin pitkä ajomatka kaksin vauvan kanssa on aika raskas, kun vauva itkee autossa ja pitäisi monta kertaa pysähtyä imettämään jonnekin. 

Pyydä vanhempaa avuksi matkalle.

Tarkoitatko, että pyytäisin isääni tai äitiäni ensin tulemaan junalla meille, ja sitten ajamaan kanssani sen 500 kilsan matkan heille, palaamaan kanssani sitten 500 kilsan matkan kotiini ja vielä lähtemään junalla takaisin sinne toiselle puolelle Suomea?

Jos vanhemmillesi on junayhteys, miksi et itse mene junalla? Helppoa kuin mikä istua kyydissä ja imettää tarvittaessa.

Vierailija
365/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltä, mitä haittaa hänelle on "makaamisestasi". Jos jotain haittaa on, niin keskustelkaa sitten siitä miten tilanteen voisi korjata. Jos mitään haittaa ei ole, kysy sitten että mitä asia hänelle kuuluu.

Vierailija
366/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole osannut tässä ketjussa vielä sanoa, että mitä muuta pitäisi tehdä sen lisäksi, että hoitaa ja ruokkii vauvan ja tekee kaikki kotityöt.

Ap ei  maininnut mitään siivoamisesta. 

Vierailija
367/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 kk vielä heräilee varmaankin öisin, ja ap hoitaa vauvaa 23,5 tuntia vuorokaudessa, paitsi sen iltasuihkun ajan. MItä tekee mies - tulee töistä ja menee päikkäreille. 

Ja usean suomalaisen miehen tapaan käy välillä kysymässä joko nyt?( seksi) jos ei niin kääntyy kannoiltaan neitimäiseen tapaan mököttämään muualla.

Vierailija
368/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole osannut tässä ketjussa vielä sanoa, että mitä muuta pitäisi tehdä sen lisäksi, että hoitaa ja ruokkii vauvan ja tekee kaikki kotityöt.

Sisältynee kotitöihin.

Vierailija
369/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajunnut, että kaikki pitää tänne yksityiskohtaisesti listata eikä riitä että kertoo hoitavansa kotityöt. Kyllä myös imuroin ja pyyhin pöydät. Sekä olohuoneen pöydät että keittiön pöytätasot ja kylpyhuoneen tasot. Muuttaako se nyt jotenkin tätä tilannetta? AP

Vierailija
370/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai "makaat" sen, minkä ehdit.

Olet vasta synnyttänyt äiti, jonka kuluu maata, mitä et edes tee.

.

Miehesi ei ole kummoinenkaan, jos ei tajua makaamistasi.

.

Mitä sun pitäisi tehdä? Pestä ikkunat kerran viikossa kaiken sen tekemäsi lisäksi???

Vierailija
371/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä en jatkaisi suhdetta tuollaisen "sinä vain makaat" -miehen kanssa. Ymmärrän että tilanne on hankala kun teillä on pieni vauvakin, mutta tuollaista halveksuntaa en kertakaikkiaan omassa kodissani huolisi niskaani, en vaikka miten on lapset ja asuntolainat sun muut yhdessä. Kaikkea ei tarvitse sietää.

Neuvoja en osaa antaa, koska minun on hyvin vaikea uskoa että tuollainen ihmistyyppi tuosta muuttuu. Se on hirveän sääli että jotkut näyttävät todellisen luonteensa vasta lasten hankkimisen jälkeen. Veikkaan että joko mies ajattelee sinun olevan nyt satimessa ja olettaa sen vuoksi voivansa kohdella sinua miten huvittaa, tai hän on itseasiassa tullut katumapäälle koko lapsentekoasiassa ja yrittää saada törkeyksillään sinut lähtemään jottei hän näyttäisi perheensä hylkäävältä pahikselta. Valitettavasti kummankaan vaihtoehdon kohdalla ennuste hyvästä parisuhteesta ei ole kaksinen.

Jos vauvaa ei olisi, niin olisin jo jättänyt hänet tuon haukkumisen takia. Ilman yhteisiä lapsia on paljon helpompi lähteä. Vauvan takia olen vielä jäänyt, koska jos otan eron, niin mies ei kuitenkaan tule sitten joka päivä viettämään aikaa vauvan kanssa luokseni, ja vauva ei silloin opi tuntemaan isäänsä kunnolla. AP

Siis mies kuitrnkin touhuaa vauvan kanssa?

Juu, sen tunnin illassa, kun ap  käy suihkussa. 

Kaikki muut ovat osanneet lukea, että se on puoli tuntia.

Se oli hyvä ehdotus joltain, että anna miehen lukea ketju.

Tosin... olen se kirjeitäkin kirjoitellut. Minä kirjoitin tänne ja mieheni luki sen, hän suuttui kahta kauheammin, kun kirjoitin asioistamme ulkopuolisille edes anonyymisti ja uhkasi kinnianloukkaussyytteellä ja yritti kieltää av:n lukemisen, koska täältä saa huonoja vaikutteita kuulemma. Eli jos miehen asenne on lähökihtaisesti se ongelma, mikään kommunikaatio ei sitä pelasta. Veikkaan, että ap on jo taipunut mutkalle yrittäessään kommunikoida enemmän ja paremmin.

Vierailija
372/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko, että synnytit teidän yhteisen lapsenne, tingit omista tuloistasi vähintään vuoden ajan, huolehdit pienestä vauvasta, teet kaikki pakolliset kotityöt ja töissä aikaansa viettävä lapsen isä keljuilee sinulle?

Perinteinen JSSAP. Ei sinun tarvitse kuunnelle yksinkertaista miestä. Toivottavasti vauva periii sinun järkesi.

Vierailija
373/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, onko siis niin, että mies ei ylipäätään halua olla lapsen kanssa? Kirjoitit tuolla, että ei suostu edes viikonlopuksi jäämään lapsen kanssa "kokeilemaan" miltä se arki tuntuu. Tuollaiseen ehdotukseen reagoiminen voi toki olla yksittäinen tapaus, mutta haluaako hän muuten olla lapsen kanssa?

No ap:hän kirjoitti, että tunnin illassa hän saa omaa aikaa kun mies katsoo vauvaa, ja käy silloin suihkussa. 

Se ap:n oma aika oli puoli tuntia, ei tunti. Kovin vähän mies on lapsensa kanssa.

Mutta ap kertoi, että sai puolen tunnin suihkuluvan, mutta omin päin venytti suihkussa oloa kokonaiseen tuntiin!

Vierailija
374/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, onko siis niin, että mies ei ylipäätään halua olla lapsen kanssa? Kirjoitit tuolla, että ei suostu edes viikonlopuksi jäämään lapsen kanssa "kokeilemaan" miltä se arki tuntuu. Tuollaiseen ehdotukseen reagoiminen voi toki olla yksittäinen tapaus, mutta haluaako hän muuten olla lapsen kanssa?

No ap:hän kirjoitti, että tunnin illassa hän saa omaa aikaa kun mies katsoo vauvaa, ja käy silloin suihkussa. 

Se ap:n oma aika oli puoli tuntia, ei tunti. Kovin vähän mies on lapsensa kanssa.

Mutta ap kertoi, että sai puolen tunnin suihkuluvan, mutta omin päin venytti suihkussa oloa kokonaiseen tuntiin!

En ole tuollaista kirjoittanut. Olen suihkussa joka ilta puoli tuntia, mies on sen ajan vauvamme seurassa. Se puolituntinen suihkussa on minun omaa aikaa ja minun tapa rentoutua. AP

Vierailija
375/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheltä pitäisi kysyä, mikä hänelle tällä hetkellä on tärkeintä. Jos vastaus on mikään muu kuin vauvan (ja vaimon) hyvinvointi, niin eiköhän suhde ole siinä.

Vierailija
376/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, eli kaiken muun kukkuraksi tämä makaamisesta räyhäävä luomakunnan kruunu tulee itse töistä kotiin ja käy MAKAAMAAN. :D Ei luoja, anna tämän olla trolli... Vaikka totta taitaa valitettavasti olla.

Vierailija
377/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-luokan miesvihaketju, 5/5

Vierailija
378/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mahdollisimman moni potentiaalinen tuleva isä lukee näitä ketjuja, ja tajuaa, että suomalaisen naisen kanssa lisääntyminen on tänä päivänä yhtä fiksu teko kuin omaan jalkaan ampuminen.

Vierailija
379/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuollaista kirjoittanut. Olen suihkussa joka ilta puoli tuntia, mies on sen ajan vauvamme seurassa. Se puolituntinen suihkussa on minun omaa aikaa ja minun tapa rentoutua. AP

Jospa kokeilisit sitä, että laitat itsesi valmiiksi ja lähdet vaikka shoppailemaan samalla ovenavauksella, kun mies tulee töistä. Vauva miehelle. Puoli tuntia omaa aikaa vuorokaudessa ei kertakaikkiaan ole riittävästi. 

Vierailija
380/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietysti olla, että miehen köytös kumpuaa niin vahvasti asentrista, että tilanne on toivoton ja ainoa vaihtoehto on ero. Miehellä voi olla toinen nainenkin ja hän yrittää välttyä syyllisyydentunteilta kaatamalla kaiken syyllisyyden ja viat sinun niskaasi. Siis demonisoi sinut mielessään niin, että voi tuntea omat tekonsa oikeutetuiksi.[/quote]

Tätä veikkaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi