Miehen mielestä vain makaan äitiyslomalla. Miten ratkaista riita?
Vauva täytti juuri 2 kk ja jo nyt mies on useampana päivänä haukkunut minut siitä, että vain makaan kaikki päivät enkä tee mitään. Aluksi jaksoin selittää mitä teen päivisin, mutta nyt tästä tulee joka kerta jo riita, koska suutun miehen puheista. Myös mies alkaa olla minulle jo vihainen siitä, että vain makaan. Tietenkään en vain makaa, vaan hoidan vauvan, pesen perheemme pyykkejä, hoidan tiskit, käyn ruokakaupassa, laitan ruokaa, ulkoilen vauvan kanssa, sylittelen mahakipuitkut, vaihdan vaipat, imetän jne. En nuku koskaan päiväunia ja ainoa hetki kun makaan on se kun imetän, ja itse asiassa imetänkin yleensä nojatuolissa. Ahdistaa asiasta riitely, mies ei suostu muuttamaan mielipidettään siitä että vain makaan ja häntä ärsyttää näköjään hyvin paljon se, että "vain makaan" (siis hänen kuvitelmansa siitä että vain makaan). Olen sanonut, että voin palata töihin 1 kk päästä ja hän voi jäädä vanhempainvapaalle vuodeksi kotiin makaamaan vuorostaan, mutta tähän hän ei suostu. Ei edes yhden viikonlopun kokeilun verran. Miten ratkaista tällainen riita?
Kommentit (593)
Eroaisin.
Riidellä voi, saa ja pitää, mutta jos oma puolisoni ei tuon vertaa minua arvostaisi tai kunnioittaisi vaimona, äitinä eikä ihmisenä, niin tuskin pystyisin elämään sen ihmisen kanssa vaikka mitä tekisin.
Eiköhän aloittajan mies ole joskus vapaapäivällä tai vuosilomalla, kun ap on mennyt takaisin töihin. Ap:lla on varastossa monta sanaa, joilla hän kutsuu kotona päivän lasta katsonutta miestä.
Vierailija kirjoitti:
Jos minulle olisi mies alkanut moista paskaa urputtamaan ja riitaa vääntämään vielä lisäksi niin olisin todellakin alkanut vain makaamaan eli hoitaisin vain vauvan.
Kerro miehelle että nyt teet niinkuin mies luulee sinun tekevän viikon ajan. Et siivoa, et tiskaa, et pese pyykkiä, et käy kaupassa, et tee ruokaa ym. Kysy sitten viikon päästä huomaako mies mitään eroa normaaliin. On se helvetti kun yhtään ei arvosteta!
Paitsi että ei se vauvan hoitaminenkaan välttämättä ole mitään makaamista.
T. Kanniskelua n. 20h/vrk
Jos mies on oikeasti tyhmä ja ilkeä niin todella sääli, että olette tehneet lapsen yhdessä. (En ole lukenut kuin avauksen kun on niin paljon tekstiä). Jos on lapsi on ensimmäisenne niin voi kuitenkin olla, että hänellä alkaa tämä iso muutos vaan heittää päässä? Oma miehenikin huusi minua huoraksi saatuamme toisen lapsemme ja meidän päästyä sairaalasta kotiin. Ihan ilman syytä, siis raivostui kun makasin sängyssä imettämässä ja haukkui huoraksi. Järkyttyi kyllä siitä itsekin sitten, oli jotenkin todella ylikuormittunut siitä elämänmuutoksesta vaan ja osasi onneksi anteeksi pyytää. Hän on siis ihan mies ja isä, mutta se oli jokin hänen pimeä hetkensä. Kyllä itsekin itketti, että minkä hirviön kanssa olen perheen perustanut. Oma isäni taas sairastui skitsofreniaan toisen lapsen synnyttyä. Niin, että jos muutos on äkillinen ja mies ihan yhtäkkiä lasten synnyttyä muuttuu hirviöksi niin siinä ei välttämättä sinun pehmeät otteesi muuta mitään, mutta ei ne tietenkänä asioita pahennakaan. Kuitenkin ajan kuluessa tilanne varmaan selviää, en ainakaan vielä löisi hanskoja tiskiin vaan antaisin elämän asettua. Tietenkin jos olet aina epäillyt, että hän olisi kykenemätön isäksi niin se on sitten toinen juttu. Varmaan yleensä miehet osaavat arvostaa naisen huolenpitoa vauvasta, mutta iso kriisi se voi silti olla kun vauva on koko ajan tississä kiinni ja kumppani omassa imetyskuplassaan. Voimia!
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalla ja muilla makoilijoilla meni tunteisiin. Miksiköhän? Siksi että aloittajan mies on oikeassa.
Vaikka ap:n mies olisi täysin oikeassa ja ap makaisi rennosti suurimman osan päivästä, miksi siitä pitäisi miehen valittaa? Jos siis kuitenkin pyykit on pesty, tiskit tiskattu ja ruoka pöydässä? Mitä siis ap:n pitäisi tämän makaamisen sijaan tehdä? Mennä töihin ja palkata hoitaja kahden kuukauden ikäiselle vauvalle? Minua todellakin kiinnostaa tämä. Mitä ap tekee sinun mielestäsi niin väärin, että tuota makaamista pitäisi hänelle hokea ja hieroa vasten kasvoja vittuilevaan sävyyn lähes joka päivä?
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalla ja muilla makoilijoilla meni tunteisiin. Miksiköhän? Siksi että aloittajan mies on oikeassa.
Ei mennyt.
Sinulla meni jälleen kerran, kun kirjotat tilanteesta, josta et tiedä yhtään mitään.
Terkkuja äidille ja hyviä makkarapottuja pelaamisen lomassa!
t. Lapseton sinkku
Aloittajahan siellä kotona sotkee, miehenkö ne kotityöt pitäisi tehdä?
Kyllä on makoilijoilla realiteetit todella hukassa.
Rukoile, ja ota Herramme Jeesus elämääsi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ap:n mies olisi täysin oikeassa ja ap makaisi rennosti suurimman osan päivästä, miksi siitä pitäisi miehen valittaa? Jos siis kuitenkin pyykit on pesty, tiskit tiskattu ja ruoka pöydässä? Mitä siis ap:n pitäisi tämän makaamisen sijaan tehdä? Mennä töihin ja palkata hoitaja kahden kuukauden ikäiselle vauvalle? Minua todellakin kiinnostaa tämä. Mitä ap tekee sinun mielestäsi niin väärin, että tuota makaamista pitäisi hänelle hokea ja hieroa vasten kasvoja vittuilevaan sävyyn lähes joka päivä?
Ap kertoo yliolkaisesti "tekevänsä kotitöitä". Sinäkö tunnet tämän pariskunnan ja ennen kaikkea miehen?
Mistä kävi ilmi että ruoka on aina pöydässä ja koti aina siistinä? Ei niin mistään.
Olen nähnyt monta lapsiperheen kotia, eikä niitä yhtäkään voi hyvällä tahdollakaan siisteiksi.
Lisäksi ap on se joka siellä koko viikon yksinään sotkee.
Pesukoneiden napin painaminen ei ole työtä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kertoo yliolkaisesti "tekevänsä kotitöitä". Sinäkö tunnet tämän pariskunnan ja ennen kaikkea miehen?
Mistä kävi ilmi että ruoka on aina pöydässä ja koti aina siistinä? Ei niin mistään.
Olen nähnyt monta lapsiperheen kotia, eikä niitä yhtäkään voi hyvällä tahdollakaan siisteiksi.
Hyvä, jos pesukoneen napin painaminen ei ole työtä. Et varmaan pidä minään vaatteiden lajittelua tai ripustamistakaan? Hyvä, voit jatkossa huolehtia itsenäisesti koko perheen pyykeistä.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Miksei miehelle riitä, että aloittaja tekee kotityöt? Mitä aloittajan pitäisi tehdä vielä lisäksi?
Vierailija kirjoitti:
Et tainnut lukea tästä keskustelusta muuta kuin otsikon?
En jaksaisi riidellä miehen kanssa asiasta. Jos hän on tuota mielä, voin minä vain maatakin.
Minä kyllä ihan hyvällä omatunnolla makasin vauva kainalossa tai rinnalla silloin, kun ei ollut muuta tehtävää. Jos mies olisi valittanut siitä, olisin varmaan räjähtänyt kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö mies kotona syö ruokaa astioilta, heitä likaisia vaatteita pyykkikoriin, käytä vessaa yms? Jos ap olisi ainoa, joka tekee kotona "sotkua", hän asuisi yksin.
Jännä miten pyykinpesu, astiahuolto ja muut aikalailla päivittäiset hommat on tiettyjen ihmisten mielestä ihan yhtä tyhjän kanssa, mutta muuttuvat aivan uskomattoman vaivalloisiksi ja aikaa vieviksi sillä sekunnilla, kun pitäisi itse tehdä jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei miehelle riitä, että aloittaja tekee kotityöt? Mitä aloittajan pitäisi tehdä vielä lisäksi?
Tuo on vain trolli, tarkoituksella on vältellyt tuota kysymystä koko keskustelun, koska haluaa vain ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap: kello 10:49 ja 14:13 välillä olet ehtinyt osallistua aktiivisesti tähän keskusteluun, jossa on 217 viestiä. Ei sulla nyt ihan mahdoton hätä ja kiire taida olla. Sano ukollesi, että et vain makaa vaan myös roikut keskustelupalstalla ;).
Eihän ap ole missään vaiheessa sanonutkaan, että hänellä olisi kiire. Vai onko?
No further questions. :-))
Jos sinulla ei ole mitään kykyä ymmärtää lukemaasi, älä sekaannu aikuisten keskusteluun, jooko.
:) Olen kolmen lapsen yh-isä enkä voi muuta, kuin nauraa tälle ketjulle.
Mikä sinusta tässä ketjussa on huvittavaa? Sekö, että aloittajan mies haukkuu ja syyllistää aloittajaa siitä, että tämä on äitiyslomalla?
Lässynlässynlää. Miesvihaprovo, ja mammat on ihan mehuissaan aina mukana.
Jos minulle olisi mies alkanut moista paskaa urputtamaan ja riitaa vääntämään vielä lisäksi niin olisin todellakin alkanut vain makaamaan eli hoitaisin vain vauvan.
Kerro miehelle että nyt teet niinkuin mies luulee sinun tekevän viikon ajan. Et siivoa, et tiskaa, et pese pyykkiä, et käy kaupassa, et tee ruokaa ym. Kysy sitten viikon päästä huomaako mies mitään eroa normaaliin. On se helvetti kun yhtään ei arvosteta!