Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mielestä vain makaan äitiyslomalla. Miten ratkaista riita?

Vierailija
30.08.2018 |

Vauva täytti juuri 2 kk ja jo nyt mies on useampana päivänä haukkunut minut siitä, että vain makaan kaikki päivät enkä tee mitään. Aluksi jaksoin selittää mitä teen päivisin, mutta nyt tästä tulee joka kerta jo riita, koska suutun miehen puheista. Myös mies alkaa olla minulle jo vihainen siitä, että vain makaan. Tietenkään en vain makaa, vaan hoidan vauvan, pesen perheemme pyykkejä, hoidan tiskit, käyn ruokakaupassa, laitan ruokaa, ulkoilen vauvan kanssa, sylittelen mahakipuitkut, vaihdan vaipat, imetän jne. En nuku koskaan päiväunia ja ainoa hetki kun makaan on se kun imetän, ja itse asiassa imetänkin yleensä nojatuolissa. Ahdistaa asiasta riitely, mies ei suostu muuttamaan mielipidettään siitä että vain makaan ja häntä ärsyttää näköjään hyvin paljon se, että "vain makaan" (siis hänen kuvitelmansa siitä että vain makaan). Olen sanonut, että voin palata töihin 1 kk päästä ja hän voi jäädä vanhempainvapaalle vuodeksi kotiin makaamaan vuorostaan, mutta tähän hän ei suostu. Ei edes yhden viikonlopun kokeilun verran. Miten ratkaista tällainen riita?

Kommentit (593)

Vierailija
301/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole osannut tässä ketjussa vielä sanoa, että mitä muuta pitäisi tehdä sen lisäksi, että hoitaa ja ruokkii vauvan ja tekee kaikki kotityöt.

No ei mitään muuta! Heitä se haukkuva aasi vttuun... Ja tämä mielipide on siis aiemmin tässä kommentoineen yh-isän. Tuota kitinää asiasta en vaan ymmärrä. Toimi.

Vierailija
302/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole osannut tässä ketjussa vielä sanoa, että mitä muuta pitäisi tehdä sen lisäksi, että hoitaa ja ruokkii vauvan ja tekee kaikki kotityöt.

Mä en voi uskoa, että valitat täällä näin pikkuasioista. Mies on hiukan sanonut jostain ( kuulostaa siltä, et sillä rankkaa töissä) ja sä valitat täällä heti. Miehet joutuu kuuntelemaan kauheaa nalkutusta ja haukkumista koko ajan. Joko eivät tee tarpeeksi tai jos tekevät niin väärin tehty.

Sitten kun joku mies vähän tiuskaisee väsyneenä jotain, niin wuaawuaaaaa ulvonta. Olen uhri! Minua on loukattu syvästi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap: kello 10:49 ja 14:13 välillä olet ehtinyt osallistua aktiivisesti tähän keskusteluun, jossa on 217 viestiä. Ei sulla nyt ihan mahdoton hätä ja kiire taida olla. Sano ukollesi, että et vain makaa vaan myös roikut keskustelupalstalla ;).

Eihän ap ole missään vaiheessa sanonutkaan, että hänellä olisi kiire. Vai onko?

No further questions. :-))

Jos sinulla ei ole mitään kykyä ymmärtää lukemaasi, älä sekaannu aikuisten keskusteluun, jooko.

:) Olen kolmen lapsen yh-isä enkä voi muuta, kuin nauraa tälle ketjulle.

Mutta yhtäkään kolmesta lapsestasi et ole  hoitanut synnytyksen jälkeisessä hormonimyrskyssä takapuoli revenneenä. Jos olisit, sinua ehkä naurattaisi vähemmän.

Teepä testi: laita tennispallo pakaroiden väliin ja tee sama, mitä teet nyt. Katsotaan, naurattaako vielä illalla.

No minä olen synnyttänyt ( en kyllä.pepusta niinku sinä jostain syystä) ja minä ole niiden kannalla ketkä sanoo, et naiset liioittelee kotiäitiyden rankkuutta. Eipä tuo synnytys enää synnytyksen jälkeen satu. Muutama pvä buranaa ja alapään suihkuttelua.

No voi nyt hyvät hyssykät. Etkö tosiaan tajua, että jollakin toisella voi olla erilainen kokemus? Itse en revennyt kuin vähän ja silti sekä istuminen että seisominen teki kipeää monta viikkoa.

Miksi näille joillekin äideille myötätunto ja empaattisuus on niin mahdotonta?

Johtuu siitä että he eivät itse ole saaneet myötätuntoista kohtelua kun ovat tarvinneet. He ovat selvinneet vaikeista tilanteista ilman apua erilaisin henkisin ja fyysisin haavoin, ja se empatian puute on yksi osotus tästä.

Vierailija
304/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauva täytti juuri 2 kk ja jo nyt mies on useampana päivänä haukkunut minut siitä, että vain makaan kaikki päivät enkä tee mitään. Aluksi jaksoin selittää mitä teen päivisin, mutta nyt tästä tulee joka kerta jo riita, koska suutun miehen puheista. Myös mies alkaa olla minulle jo vihainen siitä, että vain makaan. Tietenkään en vain makaa, vaan hoidan vauvan, pesen perheemme pyykkejä, hoidan tiskit, käyn ruokakaupassa, laitan ruokaa, ulkoilen vauvan kanssa, sylittelen mahakipuitkut, vaihdan vaipat, imetän jne. En nuku koskaan päiväunia ja ainoa hetki kun makaan on se kun imetän, ja itse asiassa imetänkin yleensä nojatuolissa. Ahdistaa asiasta riitely, mies ei suostu muuttamaan mielipidettään siitä että vain makaan ja häntä ärsyttää näköjään hyvin paljon se, että "vain makaan" (siis hänen kuvitelmansa siitä että vain makaan). Olen sanonut, että voin palata töihin 1 kk päästä ja hän voi jäädä vanhempainvapaalle vuodeksi kotiin makaamaan vuorostaan, mutta tähän hän ei suostu. Ei edes yhden viikonlopun kokeilun verran. Miten ratkaista tällainen riita?

No kyllähän se esikosen kanssa oli lähinnä makailua. Ensin vauva heräsi vain imetykselle ja vaipanvaihdolle. Kyllä oli tylsää. Mulla oli monta tuntia päivässä, että vain toljotin telkkaa ja rapsuttelin vatsaa. Kaupungillakin sai shoppailtuu rauhassa. Vauva koisas vaunuissa. Jos sulla on terve vauva, niin esikoisen kanssa on helppoa! Älä viitsi esittää ettei olis.

Tämä ei kyllä ole naisen kommentti :D

Omakin esikoinen oli ns. "helppo", mutta ihan noin kevyesti ei kyllä mene kellään. Mahtuu helpollakin siihen touhuun muutakin kuin imetys.

On mun kommentti. Olen nainen. Ehdin lukea äitiyslomalla kaikki kirjat mihin ei ollut riittänyt energia ja aika työvuosina. Minä koin sen ajan törkeän helpoksi. Varsinkin ihan pienenä vauva otti reilun tunnin aamu-ja iltanokoset ja päivällä pitkät unet. Yöunille meni kaheksan jälkeen. Kuuden viikon kohdalla oli kahen viikon iltahuutoputki. Muuten oli rentoa.

Unohdit mainita, miten usein miehesi moitti sinua siitä, että makaat kaikki päivät tekemättä mitään?

Kyllä on ottanut niin hermostuttanut naisia täällä, että joku äiti myönsi, että helppoa oli. Ainakin helpompaa, kuin työelämässä.

Kyllä, jotkut todellakin voivat kokea vauvan kanssa kotona olemisen helpommaksi kuin töissä olon. Se on ihan okei eikä siitä kukaan ole hermostunut. Ärsyttävää on se, että ihmetellään tai syytellään laiskoiksi niitä, joiden kokemus on erilainen.

Vierailija
305/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on päivänselvää, että miestä harmittaa, kun hän joutuu lähtemään töihin ja vaimo saa jäädä kotiin tekemään kotitöitä ja...palstailemaan. En usko, että mies ehtii lueskella työpäivän aikana nettiä. Vai ehtiikö ap? Jos ei, niin kyllä se miehen työ siellä työpaikalla on vaan raskaampaa kuin kotonaolo.

Hmm, tähän olisi sata vastausta, mutta yksi näkökulma:

Oletko koskaan seurannut telkkarista yleisurheilua? Oletko huomannut, että pikamatka juostaan täysiä ja maratoonarit vaan hölkyttelee siihen verrattuna?

Vauvaa hoidetaan myös aamulla, illalla, yöllä ja viikonloppuna. Jouluna ja uutena vuotena. On siinä ero normityöpäivään, jonka jälkeen tullaan kotiin sohvalle motkottamaan, ilmeisesti.

Ymmärsitkö tahallasi väärin koko jutun vai ootko tosiaan noin yksinkertainen? Kyse on siitä mitä ap tekee päivällä miehen työpäivän aikana. Iltaisin, viikonloppuisin ym. hoitavat vauvaa yhdessä.

Eiväthän hoida. Ap:n mies on vapaamatkustaja kotonaan työajan ulkopuolellakin.

Joo, itse asiassa tosi monet ovat sitä mieltä, että sen työssäkäyvän kuuluu saada levätä illalla, nukkua yöllä ja palautua viikonloppuna, että jaksaa töissä. Mutta sehän tarkoittaa sitä, kotona olijan koko elämä menee aivan uusiksi, kun taas työssäkäyvä jatkaa täsmälleen entiseen tapaan. Ei työssäkäyväkään voi olettaa, että mitään muutoksia tai uhrauksia ei tarvitse tehdä. Lapsi on kuitenkin yhteinen.

Täsmälleen entiseen tapaankin on harvinaista. Tosi usein nainen ottaa miehenkin kotityöt tehdäkseen, joten yhtäkkiä se mies tosiaan saa maata kaiken vapaan aikansa oltuaan hipnhip huraa töissä. Sitten onkin aika karua, kun äiti palaa töihin ja mies on tottunut siihen, ettei tarvitse osallistua mihinkään kotihommiin.

Vierailija
306/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mitään muuta! Heitä se haukkuva aasi vttuun... Ja tämä mielipide on siis aiemmin tässä kommentoineen yh-isän. Tuota kitinää asiasta en vaan ymmärrä. Toimi.

Kommentoin just tosta kitinästä. Siitä kohtaa oon samaa mieltä. Ap on nyt ollut täällä KOKO päivän kitisemässä.

Vierailija
307/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kävin kahentoista maissa katsomassa tätä ketjua. Kommentoit silloin tiiviisti täällä. Nyt melkein neljä tuntia myöhemmin....olet yhä täällä.

On ne kyllä kiireisiä ne kotiäidin päivät juu.

Vierailija
308/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän se esikosen kanssa oli lähinnä makailua. Ensin vauva heräsi vain imetykselle ja vaipanvaihdolle. Kyllä oli tylsää. Mulla oli monta tuntia päivässä, että vain toljotin telkkaa ja rapsuttelin vatsaa. Kaupungillakin sai shoppailtuu rauhassa. Vauva koisas vaunuissa. Jos sulla on terve vauva, niin esikoisen kanssa on helppoa! Älä viitsi esittää ettei olis.

Tämä ei kyllä ole naisen kommentti :D

Omakin esikoinen oli ns. "helppo", mutta ihan noin kevyesti ei kyllä mene kellään. Mahtuu helpollakin siihen touhuun muutakin kuin imetys.

On mun kommentti. Olen nainen. Ehdin lukea äitiyslomalla kaikki kirjat mihin ei ollut riittänyt energia ja aika työvuosina. Minä koin sen ajan törkeän helpoksi. Varsinkin ihan pienenä vauva otti reilun tunnin aamu-ja iltanokoset ja päivällä pitkät unet. Yöunille meni kaheksan jälkeen. Kuuden viikon kohdalla oli kahen viikon iltahuutoputki. Muuten oli rentoa.

Unohdit mainita, miten usein miehesi moitti sinua siitä, että makaat kaikki päivät tekemättä mitään?

Kyllä on ottanut niin hermostuttanut naisia täällä, että joku äiti myönsi, että helppoa oli. Ainakin helpompaa, kuin työelämässä.

Olen eri, mutta se hermostuttaa ainakin minua, että niin moni on typeryyttään tai tahallaan missannut pointin. Helpon ja hyvin nukkuvan lapsen kanssa on helppoa. Kaikkien lasten kanssa ei. Ja helppokaan lapsi ei oikeuta työssäkäyvää vanhempaa haukkumaan sitä kotona hoitavaa. Meillä oli helppo vauva, ei ole minulle mikään ongelma sitä myöntää, mutta mies olisi hyvin äkkiä saanut pakata kamansa jos olisi alkanut minua yhteisen vauvamme hoitamisesta haukkumaan.

Vierailija
309/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko niin, että miestä odottaa töistä tullessaan vaimo, joka on naama norsunvi*ulla heti kun avaa oven? Jos näin on, niin ei miehen suusta varmasti tule niitä kauniita lauseita.

Vierailija
310/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut ihan koko ketjua, mutta sain sellaisen vaikutelman, että mies on stressaantunut. Työn takia, varmasti juu, mutta myös siksi, että nyt se lapsi on maailmassa ja todellisuus iski vasten kasvoja. Miehellä on ehkä kova paine elatuksen suhteen (joskus paine on, vaikkei tarvitsisi olla), taloudelliset asiat voivat realisoitua päässä vasta nyt, kun vauva on syntynyt. Monella miehellä on myös henkinen stressi "perheenpäänä" olemisesta ja voivat luoda itselleen ihan valtavia paineita, eivätkä osaa niitä käsitellä, ja purkavat sitten epäreilusti puolisoon. Mies selvästi tajuaa ettei ap laiskottele, varsinkin koska vauva on vasta niin kauhean pieni, mutta hän saattaa itsekseen luoda näitä epärealistisia odotuksia itselleen ja ehkä koko perheelle.

Puhuminen lienee ainoa tapa päästä eteenpäin, ajan kanssa, varsinkin kun mies ei ole ilmaissut mitä apn pitäisi sitten tehdä äitiyslomalla "laiskottelun" sijaan. Hän on siis vain omassa päässään sekaisin ja vauva-arki tuli "yllätyksenä".

Tsemppiä, ja onnea vauvasta. :)

Vierailija
311/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP kävin kahentoista maissa katsomassa tätä ketjua. Kommentoit silloin tiiviisti täällä. Nyt melkein neljä tuntia myöhemmin....olet yhä täällä.

Vauvan hoito ei ole urakkatyötä, jossa painetaan hiki hatussa hommia 8 tuntia ja sitten otetaan rennosti. Jostain syystä miehet ei tuota ymmärrä.

Vierailija
312/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva on 2kk. Ihan oikeesti nyt jotain empatiakykyä soisin kanssaihmisille.

T.Vela

Vierailija
313/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, onko niin, että miestä odottaa töistä tullessaan vaimo, joka on naama norsunvi*ulla heti kun avaa oven? Jos näin on, niin ei miehen suusta varmasti tule niitä kauniita lauseita.

Eiköhän sillä miehellä ole naama nurinpäin kun tulee töistä kotiin. On ehtinyt kotimatkalla miettiä lisää uusia solvauksia vaimolleen. Sellainen vätyskö pitäisi ottaa hymysuin vastaan?

Vierailija
314/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tuli vähän sama mieleen.

Että ollaankohan me vähän aspergereja, kun täällä näin tiiviisti pohditaan niitä kotitöitä ja ”makaamista” konkreettisessa mielessä?

Jospa aloittajan mies onkin sössinyt raha-asiat. On pikavippikierre, pelivelkaa tai yt-uhkaa ilmassa. Raha pyörii ajatuksissa jatkuvasti, miten sen saa riittämään, milloin ylivelkaantuminen paljastuu, miten käy asuntolainan ja asunnon. Ja siitä sitten tuo vihainen”säkin vaan makaat siinä”. Eli siis turhautuminen siihen, että vaimo ei nyt ole ansiotyössä, kun on lapsikin, tosiaan lapsi, mikä rahareikä sekin!

Ja vaimo vastaa kirkkain silmin, kympin oppilaan tavoin, että en minä makaa, minähän olen pessyt pyykkiä, imuroinut, käynyt kaupassa, laittanut ruoan... ja siitä menee miehellä kuppi nurin, koska eihän tuo kaikki mitenkään auta sitä raha-asiaa.

Vierailija
315/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on päivänselvää, että miestä harmittaa, kun hän joutuu lähtemään töihin ja vaimo saa jäädä kotiin tekemään kotitöitä ja...palstailemaan. En usko, että mies ehtii lueskella työpäivän aikana nettiä. Vai ehtiikö ap? Jos ei, niin kyllä se miehen työ siellä työpaikalla on vaan raskaampaa kuin kotonaolo.

Hmm, tähän olisi sata vastausta, mutta yksi näkökulma:

Oletko koskaan seurannut telkkarista yleisurheilua? Oletko huomannut, että pikamatka juostaan täysiä ja maratoonarit vaan hölkyttelee siihen verrattuna?

Vauvaa hoidetaan myös aamulla, illalla, yöllä ja viikonloppuna. Jouluna ja uutena vuotena. On siinä ero normityöpäivään, jonka jälkeen tullaan kotiin sohvalle motkottamaan, ilmeisesti.

Ymmärsitkö tahallasi väärin koko jutun vai ootko tosiaan noin yksinkertainen? Kyse on siitä mitä ap tekee päivällä miehen työpäivän aikana. Iltaisin, viikonloppuisin ym. hoitavat vauvaa yhdessä.

Eiväthän hoida. Ap:n mies on vapaamatkustaja kotonaan työajan ulkopuolellakin.

Joo, itse asiassa tosi monet ovat sitä mieltä, että sen työssäkäyvän kuuluu saada levätä illalla, nukkua yöllä ja palautua viikonloppuna, että jaksaa töissä. Mutta sehän tarkoittaa sitä, kotona olijan koko elämä menee aivan uusiksi, kun taas työssäkäyvä jatkaa täsmälleen entiseen tapaan. Ei työssäkäyväkään voi olettaa, että mitään muutoksia tai uhrauksia ei tarvitse tehdä. Lapsi on kuitenkin yhteinen.

Täsmälleen entiseen tapaankin on harvinaista. Tosi usein nainen ottaa miehenkin kotityöt tehdäkseen, joten yhtäkkiä se mies tosiaan saa maata kaiken vapaan aikansa oltuaan hipnhip huraa töissä. Sitten onkin aika karua, kun äiti palaa töihin ja mies on tottunut siihen, ettei tarvitse osallistua mihinkään kotihommiin.

Tämä. Ja ihmettelen, miten se koko aikuisikänsä työssäkäynyt ja kotihommista sen päälle vähintään puolet (sinkkuvuosina 100%) tehnyt mies onkin yhtäkkiä burnoutin partaalla kun lapsi on syntynyt, vaikka monissa perheissä hänen työmääräänsä on nimenomaan romahtanut aiempaan verrattuna kun puoliso tekee kaikki kotityöt. Silti jaksetaan vaan valittaa ja haukkua. Mikä ihme näille miehille riittäisi? Pitäisikö vaimon tulla vauva kainalossa sinne työpaikalle vahtimaan, ettei pomo vaan rasita lapsen syntymän jälkeen taantunutta aikuislasta liikaa?

Vierailija
316/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä tapa ajatella, että oman puolison kauniit sanat pitää jotenkin ansaita olemalla aina parhaimmillaan ja hymyilevä. Kyllä miehen voi odottaa ymmärtävän, että puolisokin on väsynyt, jos nyt ei aina ole aurinkoisena ovella vastassa. Juuri silloinhan toinen juuri tarvitsee tukea ja kauniita sanoja. Sitä paitsi aloittajan mieshän se on, joka nyrpistelee, vaikka ei joudu kotona laittamaan rikkaa ristiin.

Vierailija
317/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En katsoisi tuota päivääkään. Jos mies sanoisi vielä kerrankin noin, olisi se parisuhde siinä. Törkeää käytöstä.

Minusta kuulosti siltä, että mies sanoi totuuden . Vastasyntyneet nukkuvat lähes vuorokauden ympäri. Kaksikuukautinenkin nukkuu suurimman osan päivää. Yleensä vielä yksivuotiaanalin nukutaan kahdet päikkärit ja illalla aikaisin yöunille, eli illallakin jää omaa aikaa.

Itse sain suoritettua vaikka miten monta opintopistettä äitiyslomalla. Ja kyllä. Vauvalla oli normaalit vatsavaivat ym.

Tämä on tämä myytti mitä äidit haluaa ylläpitää. Raskasta ja vie kaiken ajan.

Vasta kolmannen kanssa tuntui raskaalta välillä, kun oli koululainen, leikki-ikäinen ja vauva. Sekin silti oli sama, kuin normityöpäivä vaativassa työssä.

Haista Vittu.

T. Väsynyt äiti

Vierailija
318/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin synnytyksessä puolet verestäni, hemoglobiini oli 90 kotiutuessa viikon sairaalareissun jälkeen. Olin huonossa kunnossa pitkään ja meni puoli vuotta ennen kuin tunsin palautuneeni, vauva oli onneksi helppohoitoinen eikä puoliso, äiti eikä anoppi koskaan syyllistäneet minua siitä että levähdin paljon ja koti oli usein sekaisin, pölypalloja nurkissa. Puoliso siivosi töiden jälkeen pahimpia sotkuja sekä teki ruokaa aluksi ja minä aloin hoitaa oman osani kotihommista sitä mukaa kun voimat palautuivat. Oltiin katsos molemmat vastuussa meidän perheestä ja lapsesta, ei niin että minun olisi pitänyt yhtäkkiä alkaa joksikin kodinkoneeksi ja piiaksi  - varsinkin kun voimat oli vähissä.  Olisi ollut ihan hirveää jos puoliso olisi ollut ap:n miehen kaltainen idiootti. Minä eroaisin mokomasta, saa itse sitten miettiä omassa kämpässään että miten ihmeessä nuo pyykit oikein pestään!

Vierailija
319/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ajattele miten kamalaa. Nytkin olen vaunukävelyllä ja koska vauva nukkuu vaunuissa niin ehdin kännykästä lukea tätä ketjua ja kommentoida. AP

Vierailija
320/593 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai johtuuko tuo valitus siitä että mies haluaisi sinun urheilevan kroppaasi nyt? Haluaisi sinut nopeasti timmiin kuntoon?

Tai onko miehen työpaikalla tulossa esim yt neuvottelut ja siksi kyselee kireänä ”tyhmiä”?

Nopeammin timmiin kuntoon? Ei ole asiasta ainakaan mitään sanonut, joten en tiedä. Hän kyllä tietää, että repesin synnytyksessä sen verran pahasti, että mikään urheilu ei tule vielä kyseeseen. Vauvan kanssa teen päivittäin kävelylenkkejä tosin. Myöskään lähisalien lapsiparkit ei ota hoitaakseen juuri 2 kk täyttänyttä vauvaa, joten en edes tiedä miten voisin urheilla vauvan kanssa jos repeämiä ei olisi. 

Yt-neuvotteluita miehen työpaikalla ei tietääkseni ole, mutta ainakin sitä pyydetään usein ylitöihin joten töitä on kai paljon.

Veikkaan, että miehen ylityöt ovat keksittyjä. Petturimiehet tyypillisesti ovat kovin kärkkäitä arvostelemaan elämänkumppaniaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän