Ocd koulussa
Onko täällä muita lukiolaisia (tai muita koululaisia) joilla on ocd? Itse olen lukion ekalla ja ocd minulla on ollut monta vuotta, mutta täällä(kin) se on todella vaikeaa.. En usko että kukaan on huomannut mitään koska käyttäydyn normaalisti muiden seurassa mutta jos ahdistaa vetäydyn aikalailla omiin oloihini ja mietin vaan kamalia ajatuksia. Kavereita sain ennen helposti mutta nykyään en enää saa, en ole saanut täälläkään ainakaan vielä. Luulen kyllä että jos olisi asiat kunnossa, saisin kavereitakin - nyt en edes jaksa yrittää koska ahdistaa niin paljon ja keskityn vaan pitämään "perusasiat" kunnossa. Olisi niin paljon helpompaa voida keskittyä kouluun täysillä ja olla niin kuin ennen. Läksyjäkään en voi aina tehdä. Ketään muita? Tai onko jollain muita "ocd-kokemuksia"? Tämä ei ole yhtä tunnettu sairaus kuin vaikka masennus, ja en kehtaa puhua tästä ihmisille joilla tätä ei ole koska monet varmasti pitävät tätä hulluutena ja mulle annettaisiin mielisairaan leima. Juttu on se että (ainakin yleensä, aina en ole varma missä menee raja) tiedän varsin hyvin että ajatukseni ja oireeni ovat turhia, mutta jos sitä ei tee, ahdistus kasvaa liian isoksi. Taidan myös tietää syyn tähän, elämässäni on muutenkin jonkun verran stressiä ja vaikeutta nyt ja on kai jotenkin helpompaa keskittyä muuhun kun siihen oikeaan stressinaiheuttajaan.
Totta, tää on raskasta ja vaikuttaa oikeastaan kaikkeen mitä teen. Kiitti tsempeistä, ehkä asiat joskus järjestyy