Häpeän miestä
Hävettää kulkea sen kanssa ja mulla ei nyt voimia erotakaan. Ollaan kauan oltu yhdessä ja tää miehen ulkonäkö vaan pahenee vanhetessaan. Tuntuu että on teini ikäisen lapsen tasolla. Hiukset takussa ja vaatteet aina samat. Ei suostu ostamaan uusia ja munko ne pitäisi sille ostaa? Kulkee pää alhaalla. Kaupassa kulkee 5m mun jäljessä. Siis tullut vaan hirveä häpeä sen takia. Nuorena sitä vielä kesti jotenkin ja oli naiivi ja kuvitteli että voi muuttaa toisen. Ja siis mulla on järjettömän huono itsetunto asian takia. Jos sanon jostain niin ottaa itseensä ja suuttuu. Sellainen homehtunut atk nörtti on. Ja mitään fyysistä meillä ei ole. Mä aloitan koulun ja hävettää jo valmiiksi miehen ulkonäkö jos joku näkee. Oonko mä hirveä ihminen kun tälläistä pohdin?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
"Kaupassa kulkee 5m mun jäljessä"
Miksi
Häpeä ap:sta
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää eroamasta?
Mä pelkään eroamista, pelkään miehen reaktiota. On agressiivinen ja suuttuu herkästi. Ja mulle ei nyt ole voimia käsitellä eroa.
Ja siis ei toimi loogisesti. Rullaportaissa kaupassa tulee ihan lähelle mua ja sitten taas kaupassa kulkee jäljessä. Sanoo syyksi että osaa ennakoida mihin käännyn ja menen. Ehkä vika on mussa sitten...
Ap
"homehtunut atk nörtti on"
nyt on tuoretta kielikuvaa :D
Minkä ikäisiä olette?
Käykää yhdessä vaateostoksilla vaikka netistä jos ei muuten luonnistu.
Maksa miehelle parturikäynti, jos ei muuten saa aikaiseksi.
Onko suhteessa muuten kaikki hyvin? Onko raha-asioissa pulmaa? Kotitöissä? Onko lapsia? Työ/opiskelukuviot tasapainossa?
Miksei ole fyysisyyttä? Onko pidempään jatkunut? Joskus tulee kuivia kausia ja niistä ei kannata heti panikoitua.
Oletko vielä valmis yrittämään yhteiseloa vai päättänyt että elät nyt vaan omaa elämää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää eroamasta?
Mä pelkään eroamista, pelkään miehen reaktiota. On agressiivinen ja suuttuu herkästi. Ja mulle ei nyt ole voimia käsitellä eroa.
Ja siis ei toimi loogisesti. Rullaportaissa kaupassa tulee ihan lähelle mua ja sitten taas kaupassa kulkee jäljessä. Sanoo syyksi että osaa ennakoida mihin käännyn ja menen. Ehkä vika on mussa sitten...
Ap
Kärsit Tukholma syndroomasta. Soita lähimmälle turvatalolle. Pyydä soittamaan takaisin heti kun vaan vapautuu paikka. Pääset sisään.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä olette?
Käykää yhdessä vaateostoksilla vaikka netistä jos ei muuten luonnistu.
Maksa miehelle parturikäynti, jos ei muuten saa aikaiseksi.
Onko suhteessa muuten kaikki hyvin? Onko raha-asioissa pulmaa? Kotitöissä? Onko lapsia? Työ/opiskelukuviot tasapainossa?
Miksei ole fyysisyyttä? Onko pidempään jatkunut? Joskus tulee kuivia kausia ja niistä ei kannata heti panikoitua.
Oletko vielä valmis yrittämään yhteiseloa vai päättänyt että elät nyt vaan omaa elämää?
Miksi mies täytyy alistaa lapsen tasolle? Aikuinen ihminen kykenee kyllä ostamaan omat vaatteensa ja ajamaan tukan alas. Netistä saa halvalla koneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää eroamasta?
Mä pelkään eroamista, pelkään miehen reaktiota. On agressiivinen ja suuttuu herkästi.
Ap
Tuossa jo yksistään on sellainen syy, jonka takia sinun ehdottomasti täytyy erota heti.
Eroamiseen ei voimia tarvii. Vai elätkö miehen rahoilla. Jos mies on ruma etkä osaa erota niin silloin elät varmaan miehen rahoilla.
Jos et eroa niin sitten elät asian kanssa.Jos mies hävettää kaupassa,käy yksin jne....
'Mä pelkään eroamista, pelkään miehen reaktiota. On agressiivinen ja suuttuu herkästi.'
---
Olisin eronnut jo eilen.
Oletko ehdottanut miehelle, että kävisitte ostamassa yhdessä uusia vaatteita? Käykö mies suihkussa (pitääkö huolta hygieniasta)? Tai sitten vaan ostat miehelle uusia vaatteita, jos asia noin häiritsee. Toista ihmistä vaan ei voi muuttaa mieleisekseen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ehdottanut miehelle, että kävisitte ostamassa yhdessä uusia vaatteita? Käykö mies suihkussa (pitääkö huolta hygieniasta)? Tai sitten vaan ostat miehelle uusia vaatteita, jos asia noin häiritsee. Toista ihmistä vaan ei voi muuttaa mieleisekseen.
Kyseessä on aikuinen ihminen. Miehen täytyy itse omilla rahoillaan kyetä menemään kauppaan. Muutoin joutuu edunvalvontaan. Aloittaja ei ole sosiaalityöntekijä.
Mä pelkään yksin olemista, en tiiä miksi. Oltiin erossa mun aloitteesta. Menin turvakotiin mutta otin miehen takaisin. Mä pelkään kohdata vaikeita asioita. Silloinkin vaan lähdin enkä sanonut mitään. Mies ei tiennyt mihin menin jne
Ehkä mä yritän käydä yksin asioilla ja kaupassa. Se vaan että mä maksan sitten kaikki
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on aikuinen ihminen. Miehen täytyy itse omilla rahoillaan kyetä menemään kauppaan. Muutoin joutuu edunvalvontaan. Aloittaja ei ole sosiaalityöntekijä.
No joo, mutta vaatteet on aina samat ei kerro onko vaatteet aina likaiset/haisevat, vai käyttääkö mies mielellään paria eri asua. Jos vaatteet oikeasti haisee, niin AP:n pitää sanoa siitä miehelle. Jos ongelmana on se, että miehellä ei ole kymmentä eri asua, niin se on sitten AP:n vastuulla ostaa hänelle enemmän vaatteita.
Meillä oli sama tilanne... lopulta niin inhotti että oli pakko erota .,, tämä on vain yksi oma elämä. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
"Kaupassa kulkee 5m mun jäljessä"
Miksi