Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vähentänyt syömisiäni, lenkkeilen ja kahvakuulailen. Silti paino vain nousee, mahamakkarat moikkailee ja vaateet kiristää:(

Vierailija
29.08.2018 |

Koska olen ollut myös hyvin väsynyt, kävin viime talvena sulkemassa pois kilpirauhas-sairaudet. Eli ainoa vaihtoehto on, että teen jotain väärin! Kuljen etupäässä pyörällä töihin ym, autoa minulla ei edes ole, teen 2krt viikossa kotona kahvakuulatreenin, lenkkeilen. Olen vähentänyt syömisiäni ja kiinnittänyt huomiota sokeriin ja proteiiniin, esim. tässä tämän päivän syömiset & juomiset:

Musta kahvi, vähäsokerista mysliä rasvattomalla jugurtilla
Sokeriton energiajuoma, kanasalaatti ilman kastikkeita
Proteiinivanukas ja banaani

Olen 168m pitkä ja painan 85 kg, suurin osa kiloista on vyötäröllä ja muistutan Michelin-ukkoa. En kehtaa pitää tiukkoja paitoja, vaan kätken muhkurat löysiin huppareihin ja neuleisiin.

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa kaikkea lukea, mutta liian vähäinen syöminen aiheuttaa sen, että elimistö menee säästöliekille ja alkaa väkisin varastoimaan ruokaa. Ateria rytmi n. 5-6 ateriaan päivässä sisältäen välipalat min. n. 3 tunni välein klo 7, 10, 13, 16 ja 19. Heitä se enrgiajuoma huitsin nevadaan ja juo vihreää teetä. Proteiinivanukas ja banaani yhteenlaskettuna antaa aikamoisen sokeribuustin. Jätä se vanukas ja ota jokin muu vaihtoehto, joita kyllä on. Illan syöminen pyri ajoittamaan niin, että viimeisin ateria tosiaan on n. 19 aikaan illalla. Ateriakoostumus mielellään annoksessa nyrkkisääntönä puolet kasviksia, 1/4 lihaa ja 1/4 ehkä kokojyväviljaa kuten kaura. Punttisalille tekemään lihaskuntotreeniä, kun se polttaa ylimääräistä vielä treenin jälkeenkin. Sen lisänä voit pitää kahvakuulaa ja lenkkeilyä niitä vaihdellen. Ja lenkkeily tulisi tehdä hitaalla sykkeellä, mutta pitkään. Kahvakuulasta en osaa sanoa, kun en tiedä kuinka intensiivisesti teet. Lihas polttaa läskiä parhaiten. Sitten, kun paino on alkanut tippumaan, niin alat tarkemmin miettimään mitä suuhusi laitat jne. Ja muista kerran viikkoon vapaapäivä kohtuuden rajoissa tiukasta kuurista, mutta muista ne terveelliset ruoat syödä samana päivän myös. Tässä näin alkuun

Miksei keskitysleirivankien kehot varastoineet ravintoa kun söivät laihaa keittoa ja pari hernettä päivän aikana? Miksi kaikki olivat langanlaihoja?

Osaatko selittää tätä vai luikitko vähin äänin pois?

Lukisitko tarkemmin ja ajatuksella. Keskitysleiri on ihan toinen asia. Mut whatever.

Vierailija
82/107 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat rasvaa pois kehosta, laihtua, kiinteytyä niin vuorokaudessa on enemmän "poltettava" mitä ruuasta saa.

Ihmiselle riittävä liikunta ja lihaksien käyttö vähentynyt todella paljon, kalorit on kasvaneet kaupan hyllyillä olevissa ruokatarvikkeissa kokoajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä riittävä uni tärkeä. Maailma on täynnä erilaisia ihmisiä luonnostaan.

Pelkästään hoikka, laiha ei tee ihmisestä koskaan haluttavaa vastakkaisen sukupuolen näköpuolelta.

Vierailija
84/107 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää myös että monissa Afrikan maissa joissa on ollut nälänhätä näkyy vain luurangonlaihoja ihmisiä, ei mitään aineenvaihduntansa pysäyttäneitä pullukoita.

Jokainen ihminen kuolee lopulta nälkään. Mutta afrikkalaisen nälänhädän uhrilla ja suomalaisen laihduttajalla on olosuhteissa pikkuinen ero. Jos et tätä ymmärrä, ei voi mitään.

Vierailija
85/107 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te syötte aina liian vähän ja ette siksi laihdu.

Eikö ihmisen pitäisi laihtua kun syö vähän? Vastaavasti lihoa jos syö enemmän.

Ei välttämättä, se riippuu ruuan sisällöstä, hormonitoiminnasta, aineenvaihdunnasta. Näin yksinkertaistettuna.

No muotoilen sitten kysymykseni toisin.

Jos syön vähemmän kaloreita kuin kulutan, ja bmr-testissä (lääkärin toimittana) kulutukseni on lepotilassa 1769kcal/vuorokausi, niin enkö laihdu?

Vastaavasti jos söisin vaikka 2600kcal ja liikuntaa ei olisi ollenkaan, enkö lihoaisi tällä peruskulutuksella?

Olen syönyt nyt noin puolen vuoden ajan 1400kcal/pv lähinnä proteiinia, terveitä rasvoja ja täyttäviä matalakalorisia hiilihydraatteja (salaatit, tomaatit, kurkut jne.) ja rasvaa on lähtenyt juuri sen verran kuin laskukaavan mukaan voisikin olettaa, eli vähän vajaa puoli kiloa viikossa, tai n. kilo per 2 viikkoa.

Prosessi ei toki ole lineaarinen eli se paino ei putoa heti sillä kellonlyömällä kun olen ollut yht. 4500kcal vajeessa viikon ajan, mutta muutaman päivän viiveellä kylläkin.

Eihän ole mitenkään fysiikan lakien mukaan mahdollista, ettei tämä vähempien kalorien syöminen toimisi kenen tahansa kohdalla. Suosittelen että menette bmr-mittaukseen, se ei ole kovin kallis ja sillä saa taatusti selville oman päivittäisen kalorien peruskulutuksensa. Sitten katsotte ruokatuotteiden etiketeistä kalorimäärät, laskette ne yhteen ja syötte hyvällä omallatunnolla muutaman sadan kcal alle kulutuksen, niin johan läskit lähtee hitaasti mutta varmasti.

Jos on joku tuote jossa ei ole kalorimääriä (tuore pakattu jauheliha jne.) niidenkin kalorit per 100g löytää netistä helposti.

Mä en ole laskenut mitään kaloreita. Ja siltikin painoa on pudonnut nyt 15kg 11 kuukaudessa. Inbobyn mukaan kaikki lähteneet kilot rasvaa tai nestettä, lihasmassa on pysynyt samana.

Syön hyvällä omatunnolla 4-5 kertaa päivässä tarpeen mukaan.

Hienoa että tuo toimii sinun kohdallasi.

Aika moni tulee syöneeksi liikaa kulutukseen nähden silloin, kun ei laske kaloreita millään tavalla.

Mielestäni siinä ei menetä yhtään mitään, että pistää kulutettuja kaloreita päiväkirjaan viikon tai parin ajan, jos paino ei meinaa pudota.

Mutta isolla osalla riittää alkuun se, että siivoaa ruokavalion siistiksi ja vähentää esimerkiksi puolivalmisteiden ja sokerin käyttöä, lisää kasvisten osuutta lautasella, pitää ateriavälit suht tasaisena, nukkuu tarpeeksi ja hyvin ja liikkuu sen mukaan, mitä aika, kunto ja palautumiskapasiteetti antaa myöten. Tuolla pääsee jo tosi hyvin alkuun.

Kyllä, kuvailemallasi täydellisellä elämänmuutoksella todellakin pääsee alkuun. :D

Tuo ei vain ole mikään pieni juttu, toisin kuin päiväkirjan pitäminen syömisistä.

Harva tekemisen arvoinen juttu elämässä on helppoa tai "pieni juttu". Mikset välillä yrittäisi jotain joka on haasteellista, joka tuottaa tuskaa, kyyneliä ja vaatii ponnistuksia, mutta palkinto on erittäin arvokas?

Jos hoikkuus olisi helppoa niin eihän Suomessa tai länsimaissa olisikaan lihavuusepidemiaa. Se ei ole helppoa. Se on tietoista, päivittäistä oikein syömistä, herkuista kieltäytymistä ja itsekuria. Mutta päätöksen voit tehdä vain sinä.

Kermakakkuja, suklaata, vaaleaa leipää, jäätelöä, napostelua ympäri päivää jne. jatkuvana virtana, vai selkeä leukalinja, kapeat kasvot, kiinteä vatsa? Sinä päätät.

Saat hoikkuuden kuulostamaan siltä, että se olisi jotain jatkuvaa taistelua mielitekoja vastaan. Voihan se sitä olla jollekin, joka hampaat irvessä ja itsekuri päässä soiden koittaa laihtua tai ylläpitää painoaan. Kuinka mielekästä tai kestävää elämää sellainen on onkin toinen asia. Meillä on kuitenkin vain yksi elämä.

Laihtua voi myös ilman tuskaa ja kyyneliä. Se voi olla jopa hauskaa, kunhan ei myllää kaikkea uusiksi kerralla ja tekee siitä tavan. Nuo "herkut" eivät enää vetoa samalla tavalla ja saman tyydytyksen saa vaikka hyvälaatuisesta omenasta. Mutta sitä kakkua kyllä saa syödä jos tekee mieli. Sitä vain ei tarvitse hirveitä määriä kun syö tietoisesti ja nautiskellen. Hoikkana nautin ruoasta paljon enemmän kuin ylipainoisena. Ja itsekuria minulla on 0, tahdonvoimaa sentään jonkin verran. Kehoni on tottunut terveelliseen ruokaan, mitä se myös haluaa syödä.

Vierailija
86/107 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino on mystinen asia. Mun vaatekoko on pienentynyt, mun käsivarsissa erottuu jo vähän lihasta, vyötäröltä on lähtenyt 5cm ja mun paino oli lauantaina 2kg pienempi kuin aloittaessani 4kk sitten. Todella masentavaa.

Vierailija
87/107 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä riittävä uni tärkeä. Maailma on täynnä erilaisia ihmisiä luonnostaan.

Pelkästään hoikka, laiha ei tee ihmisestä koskaan haluttavaa vastakkaisen sukupuolen näköpuolelta.

Katso luonnontilassa eläviä ihmisiä (Masai-heimo, Dinkat, aboriginaalit, Amazonin alkuasukkaat), ei siellä ole yhtä ainuttakaan lihavaa ihmistä.

Massiivinen ylipaino populaatiotasolla on täysin länsimainen, teollinen, epäluonnollinen ilmiö. Ihminen ei ole luonnontilassa niin lihava että jo portaiden kävely hengästyttää ja vatsa on niin iso että hädin tuskin varpaitaan näkee.

Vierailija
88/107 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat rasvaa pois kehosta, laihtua, kiinteytyä niin vuorokaudessa on enemmän "poltettava" mitä ruuasta saa.

Ihmiselle riittävä liikunta ja lihaksien käyttö vähentynyt todella paljon, kalorit on kasvaneet kaupan hyllyillä olevissa ruokatarvikkeissa kokoajan.

Lisättävä että kotona onnistuu lihaksien käyttö erilaisilla liikkeillä, istumaannousu ym ja käsipainojen avulla. On kumminkin hyvä tehdä paperille joku suunnitelma minkä verran tekee niin helppo noudattaa ja pitää kiinni, päivät ylös. Hiki ja väsymys pitää tulla mutta olo sen jälkeen parempi.

Välillä käy normaalilla lenkillä, vaikka 3-4 kertaa viikossa sen 45min - 1h lenkin.

Vierailija
89/107 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Premenopaussi? Itse epäilen sitä omalla kohdallani, vaikka vasta kolmekymppinen olenkin. Menossa lääkärille pian.

Vierailija
90/107 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa kaikkea lukea, mutta liian vähäinen syöminen aiheuttaa sen, että elimistö menee säästöliekille ja alkaa väkisin varastoimaan ruokaa. Ateria rytmi n. 5-6 ateriaan päivässä sisältäen välipalat min. n. 3 tunni välein klo 7, 10, 13, 16 ja 19. Heitä se enrgiajuoma huitsin nevadaan ja juo vihreää teetä. Proteiinivanukas ja banaani yhteenlaskettuna antaa aikamoisen sokeribuustin. Jätä se vanukas ja ota jokin muu vaihtoehto, joita kyllä on. Illan syöminen pyri ajoittamaan niin, että viimeisin ateria tosiaan on n. 19 aikaan illalla. Ateriakoostumus mielellään annoksessa nyrkkisääntönä puolet kasviksia, 1/4 lihaa ja 1/4 ehkä kokojyväviljaa kuten kaura. Punttisalille tekemään lihaskuntotreeniä, kun se polttaa ylimääräistä vielä treenin jälkeenkin. Sen lisänä voit pitää kahvakuulaa ja lenkkeilyä niitä vaihdellen. Ja lenkkeily tulisi tehdä hitaalla sykkeellä, mutta pitkään. Kahvakuulasta en osaa sanoa, kun en tiedä kuinka intensiivisesti teet. Lihas polttaa läskiä parhaiten. Sitten, kun paino on alkanut tippumaan, niin alat tarkemmin miettimään mitä suuhusi laitat jne. Ja muista kerran viikkoon vapaapäivä kohtuuden rajoissa tiukasta kuurista, mutta muista ne terveelliset ruoat syödä samana päivän myös. Tässä näin alkuun

Miksei keskitysleirivankien kehot varastoineet ravintoa kun söivät laihaa keittoa ja pari hernettä päivän aikana? Miksi kaikki olivat langanlaihoja?

Jos

Osaatko selittää tätä vai luikitko vähin äänin pois?

Haa, odotettu keskitysleirijankkaaja!

Laihdutuksen tulisi olla loppuiän ruokavalio. Keskitysleiriruokavalio ei sitä ole. Vai onko mielestäsi todella "laiha keitto ja pari hernettä päivän aikana" sopiva loppuiän ruokavalio? Osaatkos sanoa sen vai luikitko vähin äänin pois?

Vierailija
91/107 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ymmärrä tuota painojuttua. Olen yrittänyt laihduttaa jo pari vuotta, mutta ei tuntunut onnistuvan millään. Koitin karpata, koitin laskea Fatsecret sovelluksella kaloreita, sitten lopulta epätoivoissani koitin Cambridge-dieettiäkin jolla paino kyllä lähti mutta ahmimishimo kasvoi pilviin ja lihoin takaisin. Sen takaisinlihomisen jälkeen tuntui että edes 1400 kcal tarkaan mitatulla ja punnitulla dieetillä en laihdu. PIenemmästä kalorimäärästä taas tulee fyysisen työn tekijälle liian nälkä ja paha olo.

No, luin jostain hyvä olo tms lehdestä 21 day fix menetelmästä jossa idea on mitata rasioihn ruoat mitä syö. En uskonut että sillä laihdun myöskään, koska ohjelman laskukaavan mukaan mun painossa ja liikkumisella piti syödä 1700 kcal ruokaa päivässä. Enhän laihtunut 1400 kcalillakaan. Aloin kuitenkin vetää niitä rasiallisia ohjeenmukaisia määriä ja kas, ekalla viikolla häippäsi 1,8 kg. Toisella 1 kg. Kolmannella 800 g. Ja mulla on stressaava elämäntilanne ja unetkin jää arkisin 5 tuntiin per yö. Eli ei pitäisi olla otolliset olosuhteet laihtua mutta laihdun vaan. Jotekin tosi runsas kasvisten ja hedelmien syönti tuntuu auttavan mulla vaikka kaloreita onkin niinkin paljon. (Ennen kun laskin kaloreita, söin tilavuudellisesti paljon vähemmän koska söin kaloritiheämpiä ruoka-aineita)

Vierailija
92/107 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Premenopaussi? Itse epäilen sitä omalla kohdallani, vaikka vasta kolmekymppinen olenkin. Menossa lääkärille pian.

Eihän tuo laihtumista mitenkään estä. Täällä 44 v jo pari vuotta premenopaussioireista kärsinyt (kuumat aallot, lyhentynyt menkkojen väli, ennätyspitkät pms-vaivat) jolla laihtuminen onnistuu ongelmitta.

Vierailija
93/107 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo laihtumista mitenkään estä. Täällä 44 v jo pari vuotta premenopaussioireista kärsinyt (kuumat aallot, lyhentynyt menkkojen väli, ennätyspitkät pms-vaivat) jolla laihtuminen onnistuu ongelmitta.

oireisiin kuuluu myös kilojen kerääntyminen Vyötärölle, joita on hankala saada laihdutettua pois. Mahdollista toki, mutta hankalampaa.

Vierailija
94/107 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oireisiin kuuluu myös kilojen kerääntyminen Vyötärölle, joita on hankala saada laihdutettua pois. Mahdollista toki, mutta hankalampaa.

Ei suinkaan hankalaa, kun ymmärtää, mitä sen ruuan kannattaa sisältää. Enkä puhu kaloreista.

Vierailija
95/107 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiha ei ihmisestä haluttavaa tai seksikästä. Usea missi rapakunnossa.

Miltä näyttää, kasvot, muodot, kiinteys tulee naisillakin lihaksista. Vartalo, rinnat, takapuoli , reidet vain kaunistuu kun lihaksien kunto paranee normaaliksi.

Olen nähnyt kyllä ukrainalaisten naisiakin 30-40v joilla aina liikunnallista ja fyysistä työtä. Upeita

Vierailija
96/107 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo päivän ruokalista oli kyllä surkea. Mitä vähemmän syö sen hitaampi on aineenvaihdunta. Lopeta laihduttaminen syö monipuolisemmin kasviksia marjoja jne jotka myös sisältävät kuituja, syö kunnon ruokaa ei mitään light paskoja,

Olet mitä syöt 😍 Tee elämäntapa muutos 😍 anna tälle muutokselle aikaa 😍elämäsi projekti😛

Vierailija
97/107 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla stressiä, se nimittäin oikeasti lihottaa! Tai jokin lääkitys?

Tottakai on stressiä, koska ap liikkuu rajusti ja syö liian vähän, melkein mikään ei kohota kortisolia enempää.

Ap, jos laihdutat, et liiku, kannattaa ottaa mallia bodaajista, massakausi, ja sitten laihdutus, sulla on jo massaa, laihduta ja silloin ei liikuta, koska se nostaa ruokahalua ja stressiä.

Sun ruoat on ap muutenkin ihan kamalat, tyypilliset lihavan ruoat...

Voi, kuulepas, ap:n ruuat EI ole tyypillisiä lihavan ruokia. Vaan terveellisiä, tosin enemmän pitäs syödä. Kerronpa sulle tyypilliset lihavan ruuat, esimerkkinä minä itse:

- aamulla kaksi ruisleipää juustolla ja kahvi, myöhemmin töissä sokeriton rahka

- työpaikkalounas, pastapainotteinen, iso annos, toki myös salaattia

- kotona: maustettua kivennäisvettä, leipää, joku valmisateria esim. pinaattilättyjä, munakas, valmissalaatti, pyttipannua tms.

sekä illan mittaan: pullaa kahvin kanssa, keksiä, suklaata

Vierailija
98/107 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla stressiä, se nimittäin oikeasti lihottaa! Tai jokin lääkitys?

Tottakai on stressiä, koska ap liikkuu rajusti ja syö liian vähän, melkein mikään ei kohota kortisolia enempää.

Ap, jos laihdutat, et liiku, kannattaa ottaa mallia bodaajista, massakausi, ja sitten laihdutus, sulla on jo massaa, laihduta ja silloin ei liikuta, koska se nostaa ruokahalua ja stressiä.

Sun ruoat on ap muutenkin ihan kamalat, tyypilliset lihavan ruoat...

Voi, kuulepas, ap:n ruuat EI ole tyypillisiä lihavan ruokia. Vaan terveellisiä, tosin enemmän pitäs syödä. Kerronpa sulle tyypilliset lihavan ruuat, esimerkkinä minä itse:

- aamulla kaksi ruisleipää juustolla ja kahvi, myöhemmin töissä sokeriton rahka

- työpaikkalounas, pastapainotteinen, iso annos, toki myös salaattia

- kotona: maustettua kivennäisvettä, leipää, joku valmisateria esim. pinaattilättyjä, munakas, valmissalaatti, pyttipannua tms.

sekä illan mittaan: pullaa kahvin kanssa, keksiä, suklaata

Ap:n ruuat ei todellakaan ole terveellisiä.

Vierailija
99/107 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä, se riippuu ruuan sisällöstä, hormonitoiminnasta, aineenvaihdunnasta. Näin yksinkertaistettuna.

Jos syön vähemmän kaloreita kuin kulutan, ja bmr-testissä (lääkärin toimittana) kulutukseni on lepotilassa 1769kcal/vuorokausi, niin enkö laihdu?

Vastaavasti jos söisin vaikka 2600kcal ja liikuntaa ei olisi ollenkaan, enkö lihoaisi tällä peruskulutuksella?

Olen syönyt nyt noin puolen vuoden ajan 1400kcal/pv lähinnä proteiinia, terveitä rasvoja ja täyttäviä matalakalorisia hiilihydraatteja (salaatit, tomaatit, kurkut jne.) ja rasvaa on lähtenyt juuri sen verran kuin laskukaavan mukaan voisikin olettaa, eli vähän vajaa puoli kiloa viikossa, tai n. kilo per 2 viikkoa.

Prosessi ei toki ole lineaarinen eli se paino ei putoa heti sillä kellonlyömällä kun olen ollut yht. 4500kcal vajeessa viikon ajan, mutta muutaman päivän viiveellä kylläkin.

Eihän ole mitenkään fysiikan lakien mukaan mahdollista, ettei tämä vähempien kalorien syöminen toimisi kenen tahansa kohdalla. Suosittelen että menette bmr-mittaukseen, se ei ole kovin kallis ja sillä saa taatusti selville oman päivittäisen kalorien peruskulutuksensa. Sitten katsotte ruokatuotteiden etiketeistä kalorimäärät, laskette ne yhteen ja syötte hyvällä omallatunnolla muutaman sadan kcal alle kulutuksen, niin johan läskit lähtee hitaasti mutta varmasti.

Jos on joku tuote jossa ei ole kalorimääriä (tuore pakattu jauheliha jne.) niidenkin kalorit per 100g löytää netistä helposti.

Mä en ole laskenut mitään kaloreita. Ja siltikin painoa on pudonnut nyt 15kg 11 kuukaudessa. Inbobyn mukaan kaikki lähteneet kilot rasvaa tai nestettä, lihasmassa on pysynyt samana.

Aika moni tulee syöneeksi liikaa kulutukseen nähden silloin, kun ei laske kaloreita millään tavalla.

Mielestäni siinä ei menetä yhtään mitään, että pistää kulutettuja kaloreita päiväkirjaan viikon tai parin ajan, jos paino ei meinaa pudota.

Mutta isolla osalla riittää alkuun se, että siivoaa ruokavalion siistiksi ja vähentää esimerkiksi puolivalmisteiden ja sokerin käyttöä, lisää kasvisten osuutta lautasella, pitää ateriavälit suht tasaisena, nukkuu tarpeeksi ja hyvin ja liikkuu sen mukaan, mitä aika, kunto ja palautumiskapasiteetti antaa myöten. Tuolla pääsee jo tosi hyvin alkuun.

Kyllä, kuvailemallasi täydellisellä elämänmuutoksella todellakin pääsee alkuun. :D

Tuo ei vain ole mikään pieni juttu, toisin kuin päiväkirjan pitäminen syömisistä.

Harva tekemisen arvoinen juttu elämässä on helppoa tai "pieni juttu". Mikset välillä yrittäisi jotain joka on haasteellista, joka tuottaa tuskaa, kyyneliä ja vaatii ponnistuksia, mutta palkinto on erittäin arvokas?

Jos hoikkuus olisi helppoa niin eihän Suomessa tai länsimaissa olisikaan lihavuusepidemiaa. Se ei ole helppoa. Se on tietoista, päivittäistä oikein syömistä, herkuista kieltäytymistä ja itsekuria. Mutta päätöksen voit tehdä vain sinä.

Kermakakkuja, suklaata, vaaleaa leipää, jäätelöä, napostelua ympäri päivää jne. jatkuvana virtana, vai selkeä leukalinja, kapeat kasvot, kiinteä vatsa? Sinä päätät.

Tekee mieli itkeä. En ole vuosikausiin syönyt "kakkuja, suklaata, vaaleaa leipää, jäätelöä" pitsaa ja sipsejä, ollenkaan, saati "jatkuvana virtana". Silti paino ei putoa. Olin normaalipainoinen ennen kilpirauhasta ja vaihdevuosia, joten taatusti olen osannut syödä normaalisti. On niin helppoa sivusta sanoa, että "jätä tuo mässäily". Kun ei kaikki mässäile.

Vierailija
100/107 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee mieli itkeä. En ole vuosikausiin syönyt "kakkuja, suklaata, vaaleaa leipää, jäätelöä" pitsaa ja sipsejä, ollenkaan, saati "jatkuvana virtana". Silti paino ei putoa. Olin normaalipainoinen ennen kilpirauhasta ja vaihdevuosia, joten taatusti olen osannut syödä normaalisti. On niin helppoa sivusta sanoa, että "jätä tuo mässäily". Kun ei kaikki mässäile.

Jospa muuttaisit sen "normaalin" syömisen sun elimistöllesi sopivaksi. Saattaisit laihtuakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme