Olen vähentänyt syömisiäni, lenkkeilen ja kahvakuulailen. Silti paino vain nousee, mahamakkarat moikkailee ja vaateet kiristää:(
Koska olen ollut myös hyvin väsynyt, kävin viime talvena sulkemassa pois kilpirauhas-sairaudet. Eli ainoa vaihtoehto on, että teen jotain väärin! Kuljen etupäässä pyörällä töihin ym, autoa minulla ei edes ole, teen 2krt viikossa kotona kahvakuulatreenin, lenkkeilen. Olen vähentänyt syömisiäni ja kiinnittänyt huomiota sokeriin ja proteiiniin, esim. tässä tämän päivän syömiset & juomiset:
Musta kahvi, vähäsokerista mysliä rasvattomalla jugurtilla
Sokeriton energiajuoma, kanasalaatti ilman kastikkeita
Proteiinivanukas ja banaani
Olen 168m pitkä ja painan 85 kg, suurin osa kiloista on vyötäröllä ja muistutan Michelin-ukkoa. En kehtaa pitää tiukkoja paitoja, vaan kätken muhkurat löysiin huppareihin ja neuleisiin.
Kommentit (107)
Vääränlainen ruoka. Muuta sisältöä ja lisää määrää.
Juotko vettä? Syötkö kasviksia? Nukutko riittävästi 7-9h yössä?
Vierailija kirjoitti:
Koska olen ollut myös hyvin väsynyt, kävin viime talvena sulkemassa pois kilpirauhas-sairaudet. Eli ainoa vaihtoehto on, että teen jotain väärin! Kuljen etupäässä pyörällä töihin ym, autoa minulla ei edes ole, teen 2krt viikossa kotona kahvakuulatreenin, lenkkeilen. Olen vähentänyt syömisiäni ja kiinnittänyt huomiota sokeriin ja proteiiniin, esim. tässä tämän päivän syömiset & juomiset:
Musta kahvi, vähäsokerista mysliä rasvattomalla jugurtilla
Sokeriton energiajuoma, kanasalaatti ilman kastikkeita
Proteiinivanukas ja banaaniOlen 168m pitkä ja painan 85 kg, suurin osa kiloista on vyötäröllä ja muistutan Michelin-ukkoa. En kehtaa pitää tiukkoja paitoja, vaan kätken muhkurat löysiin huppareihin ja neuleisiin.
No mitäpä jos vielä alkaisit nukkua enemmän?
Jätäpä kokeeksi KAIKKI keinotekoinen pois. Syö vain puhdasta ruokaa. Jätä myös sokerit ja viljat pois ja lisää rasvoja, esim. oliiviöljyä ja oikeaa voita.
Jatka lenkkeilyä ja nuku kunnon yöunet.
Kerro parin kk päästä miltä miltä tuntuu.
Te syötte aina liian vähän ja ette siksi laihdu.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla stressiä, se nimittäin oikeasti lihottaa! Tai jokin lääkitys?
Tottakai on stressiä, koska ap liikkuu rajusti ja syö liian vähän, melkein mikään ei kohota kortisolia enempää.
Ap, jos laihdutat, et liiku, kannattaa ottaa mallia bodaajista, massakausi, ja sitten laihdutus, sulla on jo massaa, laihduta ja silloin ei liikuta, koska se nostaa ruokahalua ja stressiä.
Sun ruoat on ap muutenkin ihan kamalat, tyypilliset lihavan ruoat...
Oletko tosissasi? Syö kunnon ruokaa ja tarpeeksi niin johan alkaa tapahtua.
Laske kalorit.
Kun syöt vähemmän kuin kulutat, laihdut.
Et voi rikkoa fysiikan lakeja. Matematiikka toimii aina.
Laske siis kalorit, niin ei tarvitse arvuutella.
Jätä energiapitoiset juomat pois, juo vettä, myös aterioiden välillä. Saatko hyviä rasvoja mistään? Syötkö rasvaista kalaa koskaan, pähkinöitä (määrää pitää tarkkailla, paljon energiaa), laitatko salaattiin mitään öljyä (taas pieni määrä riittää, ihan teelusikallinen)? Jos et saa rasvaa mistään ruoasta, keho kyllä pitää kiinni olemassaolevasta.
Listasi ruoasta on hyvin ravintoköyhä. Syö säännölliseti ja runsaasti hiilareita sekä proteiineja.
Ei keho pysty "laihtumaan" jos ei saa tarpeeksi ravintoa. Lue vaikka joitakin blogitekstejä ravinnosta jne. Yritä opiskella ravinnon tärkeydestä.
Asenna kamera keittiöön. Luultavasti menet unissasi keittiöön ja syöt kaksin käsin kaiken, mitä löydät. Istut alasti jääkaapin edessä syömässä.
Aterioiden määrä on liian pieni aineenvaihdunnan yllä pysymiseksi. Lisää kasviksia ja kuituja. Vähintään 5 ateriaa päivässä. Ja hitaasti hyvä tulee. Jos tiedät tekeväsi asioita oikein, älä hyppää vaa’alla liian usein.
Vierailija kirjoitti:
Laske kalorit.
Höpö, höpö sun matematiikka jutuille, ihmisellä on bufferit laihtumisen suhteen, juuri hormoneilla, googleta esim. leptiini, jos et tiedä.
Ap voit katsoa esim. instasta saapra nimisen henkilön, joka teki juuri saman kuin sinäkin, voit katsoa rauhassa mihin alhaiset kalorit ja raju treenaus johtaa, sen kalorit oli 1600kcal.
Jos olet väsynyt niin jo se lihottaa tai ei ainakaan auta painonpudotuksessa. Hesarissa oli tästä juttua "Jo yksi valvottu yö..."
Toisaalta jos tuossa on päivän syömisesi niin ei ihmekkään että väsyttää ja aineenvaihdunta käy säästöliekillä eli paino ei putoa.
Suosittelen voikahvia, kuulostaa hullulta mutta sellainen kaloripommi tosiaan auttaa sillä pitää kylläisenä ja nostaa energiatasoa. Kiinnitä myös huomiota treenin pituuteen, laatuun ja kuulan painoon, ei auta jos huiskit miten sattuu 10min 5kg kuulalla!
Vierailija kirjoitti:
Laske kalorit.
Matematiikka toimii muualla, mutta ei elimistössä.
Ei mitään syytä jättää viljoja pois. Syöt täysjyväviljaa leipinä ja puuroina. Jos pastaa tekee mieli niin täysjyvänä sekin. Vettä juomaksi, voit itse maustaa sitä esim. hedelmillä jos muutoin kyllästyttää.
Muista lautasmalli: neljäsosa proteiinia, neljäsosa hiilareita ja puolet kasviksia. Rasvoiksi kasvisrasvat- ja öljyt, ei todellakaan oikeaa voita.
Kokeile muutamaksi viikoksi jättää punainen liha pois. Voit syödä kanaa, kalkkunaa ja kaloja.
Sitten se liikunta. Reipasta kävelyä 30 min vaikka edes joka toinen päivä. Sitten pikkuhiljaa muutat sen juoksuksi.
Hanki älykello, joka mittaa kalorienkulutuksen. Et voi syödä enempää kuin kulutat.
Onnea matkaan!
Vierailija kirjoitti:
Te syötte aina liian vähän ja ette siksi laihdu.
Miksei tämä teoria sitten toiminut Auschwitzissa? Missä olivat päivästä toiseen lihoavat vangit?
Jos syöt vähemmän kuin kulutat, ei termodynamiikan ensimmäisen lain mukaan ole mitään muuta mahdollisuutta kuin se, että keho käyttää ne rasvamolekyylit viimeiseen pisaraan asti energiaksi jotta elintoimintosi eivät lakkaa.
Ei ole mahdollista "syödä vähemmän ja saada painoa". Jos vähennät ruokailut esim. 2000 kilokalorista 1400 kilokaloriin päivässä (peruskulutuksesi ollessa vaikka 1800), on fyysisesti mahdotonta lihota kuukaudesta toiseen, vaan painosi päinvastoin laskee.
Rasvaa reilusti lisää ja kaikki lisäaineet pois. Riittävästi unta. Liikunta taitaa olla ainoa joka sulla on ok.
Onko sinulla stressiä, se nimittäin oikeasti lihottaa! Tai jokin lääkitys?