Olimme miehen kanssa ostamassa minulle autoa, myyjä sanoi minulle "ota sä tuolta vaikka kahvia ja käy istumaan" ja alkoi esitellä miehelle autoja
Mitä varten ne vielä tänä herran vuonna valitsee myyjiksi tuollaisia keskiajalle jämähtäneitä setäihmisiä? Selkeästi sanoin heti, että etsimme minulle autoa ja sitten minun olisi pitänyt sievästi istua kahvikuppi kädessä sivussa että mies tekee päätökset. Menimme toiseen liikkeeseen jossa minua kohdeltiin kuten normaalia ihmistä.
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä keksittyjä autokauppajuttuja..
Mikä hemmetti tällä palstalla on että kaikki mitä ei ole itselle tapahtunut, on keksittyä?
Kyllä. Minun tuttavani on lähtenyt autokaupasta kun puhuteltiin vain miestä. Itse olen lähtenyt autokaupasta kun en aikani pyörittyäni ja huhuiltuani löytänyt ensimmäistäkään myyjää.
Kyllä minun tuttava piirissä on kyseistä käytöksestä keskustelu, mutta kukaan heistä ei ole sitä käytöstä hyväksynyt vaan ovat osanneet vastata kyseiseen käytökseen. On vähän vaikea uskoa, että nykyvoimaantuminen on tuota, että vain poistutaan paikalta. Oma mieheni ei ainakaan ikinä sitä hyväksyisi vaikka hyvin tietää, että en tarvitse prinssiä pelastamaan itseäni.
Jollakin automyyjällä mennyt nyt vähän tunteisiin vastausten perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran serkun miehen saunakaverin vävy meni 70-luvulla ostamaan Mersua suoraan töistä työhaalarit päällä. Mersumyyjä oli siinä nyrpistellyt että ne on sitten aika kalliita ja ei pääse koeajolle jos ei oo ostamassa, jne. Henkilö tästä tuohtui ja näytti salkkunsa joka oli täynnä 1000mk seteleitä! Sitten hän marssi suoraan viereiseen ladakauppaan ja osti uuden Ladan.
Ja tämä tarina on tosi.
Sori, mutta 70-luvulla ei ollut tonnin seteleitä Suomen markkoina.
Einari sano että näin tapahtui on joten totta se on.
Vierailija kirjoitti:
No vähemmästäkin menee..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutulle kävi myös noin. Rouva ilmoitti samantien että "kiitos mutta tämä liike on nyt nähty", meni toiseen liikkeeseen ja osti sieltä auton. Oli kuulemma ekan liikkeen myyjä vielä huudellut perään ja soittanutkin, jolloin oli kertonut että kaupat tuli siinä naapurissa :D
Vähän nyt jäi aukkoja tähän sun keksittyyn tarinaan. Myyjä tokasi heti noin, mutta silti oli pyytänyt puhelinnumeron?
0/5Tokihan olivat sopineet ajan etukäteen koska tulevat katsomaan tiettyä autoa.
Tokihan soitetaan autokauppaan etukäteen ajanvaraus ja sitten tulla katsomaan vain sitä yhtä tiettyä autoa 😂😂😂 eikö kaikki niin tee? Mä teen h&m:nkin kanssa niin.
Hohhoijaa. Se, että oma taso on tuota h&m kamaa ei vielä ole koko totuus asiasta. Tavattoman monet soittaa myyjällä ja ottaa autosta selvää ihan vaan soittamalla ennen kun pamahtaa paikkalle. Jos tämän jälkeen vielä kiinnostaa sovitaan se aika jolloin kyseinen myyjä on paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vähemmästäkin menee..
Joo, me "jotkut" automyyjät seurataan AV-palstaa oikein porukalla, josko meitä haukutaan. Me ollaan just näitä palstan esimerkkitapauksi, eikä oteta haukuista varteen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta aivan ihana ketju. Naiset rintarinnan haukkumassa automyyjää, jota ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ja jollakin naisella on vaahtopallot pöksyissä kuin pääsee haukkumaan tätä mielikuvituskauppiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jollakin naisella on vaahtopallot pöksyissä kuin pääsee haukkumaan tätä mielikuvituskauppiasta.
Toisin sanoen: Mikähän se tosiasiallinen ketutuksen syy onkaan siellä taustalla?
Tuntematon mies vilkaisi kadulla pahansuovasti?
Vierailija kirjoitti:
Mitä varten ne vielä tänä herran vuonna valitsee myyjiksi tuollaisia keskiajalle jämähtäneitä setäihmisiä? Selkeästi sanoin heti, että etsimme minulle autoa ja sitten minun olisi pitänyt sievästi istua kahvikuppi kädessä sivussa että mies tekee päätökset. Menimme toiseen liikkeeseen jossa minua kohdeltiin kuten normaalia ihmistä.
no laita viestiä siihen autokauppaan ja kerro että menitte toiseen autokauppaan.
Eihän nää opi, jos ei opeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä keksittyjä autokauppajuttuja..
Mikä hemmetti tällä palstalla on että kaikki mitä ei ole itselle tapahtunut, on keksittyä?
Kyllä. Minun tuttavani on lähtenyt autokaupasta kun puhuteltiin vain miestä. Itse olen lähtenyt autokaupasta kun en aikani pyörittyäni ja huhuiltuani löytänyt ensimmäistäkään myyjää.
Useimmat vastaajat eivät ole samaa kokeneet, tai edes kuulleet lähipiirissään moisesta.
Ja kun näitä vastaajia on useita, syntyy epäilys sepitteestä.
Voi myös itse kukin pohtia kuinka tuollainen sepiteliike pysyisi pystyssä sillä autojen ostajista on suuri osa naisia.
Tietenkin se loukkaa, jos tarinaa ei usko. Sitä voi toki pohtia.
Täällä yksi huonoa kohtelua saanut.
Mulla sattuu fysiikkani takia olemaan tietyt speksit joihin auton on sovittava.En siis pysty ajamaan millä autolla tahansa fyysisten rajoitteiden takia. Tämä tuntuu olevan aika monelle autokauppiaalle ylivoimaisen vaikea tajuta. Ensin puhutaan miehelle ja sitten suositellaan autoa josta näen jo etuoven avaamalla ettei tule mitään.
Karvalakkimallit eivät sovi mulle joten paremmin varusteltu - muttei liian hi-fi - on se mitä minä kymmeniä tuhansia kilometrejä vuodessa ajava tarvitsen. Upouutta en osta koska ajan autot niin loppuun etteivät ne välttämättä kestä sitä uuden auton odotusaikaa.
Sama homma huoltoliikkeissä, onneksi parin kerran jälkeen löysin huollon joka ymmärtää paljonko autollani ajan eikä vähättele tietämystäni auton tekniikasta ja siitä mitkä osat kulloinkin ovat vaihdon tarpeessa. Koska sitä mulla on.
Vierailija kirjoitti:
Paas likka istuen nyt tuohon penkille vaik kaffelle, kun miehet keskustelevat asioista. Kuuntele, niin voit oppia jotain. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutulle kävi myös noin. Rouva ilmoitti samantien että "kiitos mutta tämä liike on nyt nähty", meni toiseen liikkeeseen ja osti sieltä auton. Oli kuulemma ekan liikkeen myyjä vielä huudellut perään ja soittanutkin, jolloin oli kertonut että kaupat tuli siinä naapurissa :D
Minun miljonäärituttuni taas meni verkkareissa autokauppaan ja kun ei palveltu niin haki uuden mersun naapurikaupasta ja kävi ilkkumassa sen jälkeen.
Ei ihan kaikkea kannata uskoa.
Näin. Ja porvoolaisesta autokaupasta on kyse.
Tuo on samaa kohtelua kun mies saa neuvolassa, vanhempainilloissa ja sisustuskaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vähemmästäkin menee..
Joo, me "jotkut" automyyjät seurataan AV-palstaa oikein porukalla, josko meitä haukutaan. Me ollaan just näitä palstan esimerkkitapauksi, eikä oteta haukuista varteen.
Kauppa ei käy, niin on aikaa olla AV:lla.
Jos ei ole kedon kaunein kukka niin miehet kohtelee kuin p4sk44.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta automyyjä kysyi ensimmäiseksi,kun menin ostamaan käytettyä autoa:"Noooooo,minkäs värinen sen pitäisi olla.
Oltiin etsimässä minulle uutta autoa, ja hetken mielijohteesta poikettiin eri autoliikkeessä kuin yleensä. Minulle myyjä esitteli miten hieno radio on (itselläni oli parempi omassa autossa) ja miten näppärästi mahtuu pikkurouvan kauppakassit tavaratilaan. Miehelle sitten kertoi kaikki tekniset jutut. Ei tullut kauppoja.
Ollaan ostettu viimeiset 12 autoa samasta liikkeestä samalta myyjältä, hän puhuu minulle kuin täyspäiselle aikuiselle eikä kuin pikkulapselle.
Apua :O Olisin kävellyt ulos jo tuon kauppakassikommentin kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/624056-naisia-kusetetaan-auto… .
Ja autokorjaamolla. Työkaverilta oli vaihdettu akku huonompaan. Ajateltu ettei akka huomaa.
Tietenkin myyjä unohti. Ja mitä väliä sillä on. Sillä on minulle väliä, että saimme luotua suhteen mukavaan autoliikkeeseen, jonne on aina kiva mennä.