Olimme miehen kanssa ostamassa minulle autoa, myyjä sanoi minulle "ota sä tuolta vaikka kahvia ja käy istumaan" ja alkoi esitellä miehelle autoja
Mitä varten ne vielä tänä herran vuonna valitsee myyjiksi tuollaisia keskiajalle jämähtäneitä setäihmisiä? Selkeästi sanoin heti, että etsimme minulle autoa ja sitten minun olisi pitänyt sievästi istua kahvikuppi kädessä sivussa että mies tekee päätökset. Menimme toiseen liikkeeseen jossa minua kohdeltiin kuten normaalia ihmistä.
Kommentit (155)
Ei tämä asia mikään myytti ole, kun asiasta on tehty ihan yliopistotasoista tutkimusta. Ei mitään "IS selvitti".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutulle kävi myös noin. Rouva ilmoitti samantien että "kiitos mutta tämä liike on nyt nähty", meni toiseen liikkeeseen ja osti sieltä auton. Oli kuulemma ekan liikkeen myyjä vielä huudellut perään ja soittanutkin, jolloin oli kertonut että kaupat tuli siinä naapurissa :D
Vähän nyt jäi aukkoja tähän sun keksittyyn tarinaan. Myyjä tokasi heti noin, mutta silti oli pyytänyt puhelinnumeron?
0/5Tokihan olivat sopineet ajan etukäteen koska tulevat katsomaan tiettyä autoa.
Tokihan soitetaan autokauppaan etukäteen ajanvaraus ja sitten tulla katsomaan vain sitä yhtä tiettyä autoa 😂😂😂 eikö kaikki niin tee? Mä teen h&m:nkin kanssa niin.
Aika yleistä jopa nykyään eli jos toiselta paikkakunnalta tulet autoa katsomaan on järkevää kysyä onko auto edes paikalla
Vierailija kirjoitti:
Ovatpa naiset täällä itsenäisiä. Kyllä minäkin tasan tarkkaan itse päätän minkä auton haluan, mutta myönnän silti, että kyllä meillä mies tutkii netistä kyseisen mallin eri versiot yms. Ja paikanpäällä hän kyllä tarkistaa auton pohjan ja esim. moottorin ylimääräisten äänien varalta ennen ostopäätöstä. Mutta hienoa, jos naiset ovat noin itsenäisiä, että osaavat nämä tarkistaa itse. Peukku teille!
Minä ostan vain uusia autoja, joten pohja on mikä on, ei sitä voi etukäteen tarkistaa. Jos ostaisin käytetyn, kyllä minulla kuulo toimii siinä missä miehelläkin. Samoin kyllä minä osaan eri mallien välisiä eroja fyysikkona tutkia netistä ihan yhtä hyvin kuin miehenikin. Ei naiseus tee ihmisestä tyhmää.
Viime syksynä nauratti kun käytin autoani vauriokorjaamon arviossa (ei, ei ollut oma vikani, edellä ajavasta rekasta lensi tavaraa päälle), niin huollon asiakaspalvelijalla oli suuria vaikeuksia selittää asiaa minulle vieressä seisoskelleen miehen sijaan. Aina välistä huomasi selittävänsä asiaa miehellä ja ponnisteli aina hetken että sai kerrottua asiaa minulle XD Raukka sentään yritti ja tiesi kenelle kuuluisi puhua.
Vierailija kirjoitti:
No jos miehellsi olisi ollut tilannetajua, hän olisi sanonut kiitos ja mennyt istumaan kahville.
Porvoossa autokauppiaat on imbesillejä eikä aviomiehilläkään tilannetajua ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutulle kävi myös noin. Rouva ilmoitti samantien että "kiitos mutta tämä liike on nyt nähty", meni toiseen liikkeeseen ja osti sieltä auton. Oli kuulemma ekan liikkeen myyjä vielä huudellut perään ja soittanutkin, jolloin oli kertonut että kaupat tuli siinä naapurissa :D
Minun miljonäärituttuni taas meni verkkareissa autokauppaan ja kun ei palveltu niin haki uuden mersun naapurikaupasta ja kävi ilkkumassa sen jälkeen.
Ei ihan kaikkea kannata uskoa.
Robbie Williams ainakin väittää, että oli tehnyt noin Amerikassa, missä ei ole tunnettu ja jossain luksusliikkeessä pidettiin köyhänä. Noin muuten ap:n jutussa on se ongelma, että palstalla pyörii henkilö, joka yrittää luoda sellaista kuvaa, että naisia alennetaan joka paikassa ja siksi kukaan ei enää usko noita juttuja.
Minä olin taas vaihtamassa puhelimeni näytön lasia Fonumissa. Myyjä vaihtoi lasin ja katsoi puhelimen näytöltä liittymäni ja sanoi: ”Sulla on DNA ilmeisesti, haluatko vaihtaa halvempaan liittymään?” Jonka jälkeen katsoi miestäni ja totesi, että hänen pitäisi varmaan suunnata kysymys miehelleni, sillä tämä ”varmaan kuitenkin maksaa puhelinmaksuni”. Ihan uskomattoman idiootti ja ammattitaidoton myyjä.
Minulla on ulkomaalainen mies. Kaikki palvelu menee minun kauttani, vaikka hän olisi ostaja. Ilmeisesti on joku rankin lista.
Vierailija kirjoitti:
Ovatpa naiset täällä itsenäisiä. Kyllä minäkin tasan tarkkaan itse päätän minkä auton haluan, mutta myönnän silti, että kyllä meillä mies tutkii netistä kyseisen mallin eri versiot yms. Ja paikanpäällä hän kyllä tarkistaa auton pohjan ja esim. moottorin ylimääräisten äänien varalta ennen ostopäätöstä. Mutta hienoa, jos naiset ovat noin itsenäisiä, että osaavat nämä tarkistaa itse. Peukku teille!
No ostan vain uusia autoja ja ei se mitään rakettitiedettä ole vertailla netissä niitä ominaisuuksia, jotka auton valintaan vaikuttavat. Moottorin teho, polttoaine, etuveto/ takaveto/ neliveto, automaattilaatikko, halutut lisävarusteet, millä varustelulla ja mitä ne sisältävät...
Vierailija kirjoitti:
Joo, mun pappa, maanviljelijä toki, oli pukeutunut elävään lehmään, kun hän käveli Veholle! Siellä sitten myyjä sanoi, että mees lehemä siitä laitumelle. Pappa käveli sitten suutahtaneena tien toisella puolella olevalle Veholle (sattuipas sopivast!) ja osti sieltä käteisellä tuliterän farmarimersun ja veti sillä sitten sen töykeästi käyttäytyneen kotitalon olohuoneessa donitseja Mersulla. :D
Puuttuu vielä saako alennusta ja paidan nappien aukomista.
Poikaystäväni oli lainannut autoani ja kolaroi sillä niin pahoin, että kannatti ennemmin ostaa uusi auto kuin korjata entistä. Ymmärrettävästi hän oli siis maksumiehenä ja selvitteli eri vaihtoehtoja aktiivisesti ja kyseli aina vain mielipidettäni, että ollaan molemmat samoilla linjoilla asiasta. Katselimme autoja paljon näiltä vaihtoautosivustoilta ja yhdestä lupaavan oloisesta autosta hän päätti sitten yksityiselle myyjälle soittaa niin, että puhelu oli kaiuttimessa että minäkin kuulisin mitä he keskustelevat ettei tarvitse jälkikäteen kaikkea toistaa. Auto vaikutti tosi hyvältä ja kaikki oli muuten kunnossa, mutta kun poikaystävä oli päättämässä puhelua sanoin "hyvä, tulemme sitten huomenna tyttöystävän kanssa autoa koeajamaan", niin langan päässä keski-ikäinen mies alkoi ämpyillä että hän ei kyllä naisille ala myymään kun kaikki on niin hankalaa. Eipä siinä, minä osallistuin tässä vaiheessa keskusteluun sanoen että ei tässä nyt millään kikkelillä olla autoa ostamassakaan, mutta hyvää päivänjatkoa sinne vaan. Ostettiin seuraavan päivänä vastaava auto liikkeestä, jossa sain moitteetonta palvelua. Toivottavasti äijän auto ruostuu niille sijoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän nyt jäi aukkoja tähän sun keksittyyn tarinaan. Myyjä tokasi heti noin, mutta silti oli pyytänyt puhelinnumeron?
0/5Tokihan olivat sopineet ajan etukäteen koska tulevat katsomaan tiettyä autoa.
Tokihan soitetaan autokauppaan etukäteen ajanvaraus ja sitten tulla katsomaan vain sitä yhtä tiettyä autoa 😂😂😂 eikö kaikki niin tee? Mä teen h&m:nkin kanssa niin.
Aika monessa merkkiliikkeessä nykyään pitää varata aika etukäteen, jos haluaa koeajolle. Pällistelemään voi toki mennä ilmankin varausta, mutta kuinka moni tekee kaupat koeajotta?
Huvittaa nämä "Ostettiin auto käteisellä" -kirjoittelijat. Eivät ole tainneet viime vuosikymmeninä autoja liikkeistä ostaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli hän mielummin typisti itsensä lapsen tasolle ja kiukutteli kuin pikku lapsi jolta on viety kaikki lelut ja karkit kun olisi ottanut sitä todellista vastuuta tilanteesta. Turha uhriutua, että herrasmiehiä ei ole, jos ei osaa vaatia arvoistaan kohtelua. Asenteet ei muutu raportoimalla niistä
Mua ei kiinnosta alkaa opettaa ja kasvattaa ketään, joka ei itse osaa aikuisena asiakaspalvelijana käyttäytyä. Kauppoja riittää, miksen voisi mennä muualle? Onko myyjien asennekoulutus muka asiakkaan tehtävä?
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa nämä "Ostettiin auto käteisellä" -kirjoittelijat. Eivät ole tainneet viime vuosikymmeninä autoja liikkeistä ostaa...
Jaa. En ymmärrä. Useamman uuden auton olen käteisellä ostanut, ja ihan viime vuosinakin. Kerrotko, mikä siinä on kummallista?
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että ihmiset ovat nykyään niin velkaantuneita ettei kukaan osta käteisellä?
Mä olen ostanut kaksikin autoa tällä vuosikymmenellä käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että ihmiset ovat nykyään niin velkaantuneita ettei kukaan osta käteisellä?
Mä olen ostanut kaksikin autoa tällä vuosikymmenellä käteisellä.
Nyt puhuttinkin vähän uudemmista autoista kuin 500€ romuista.