Olimme miehen kanssa ostamassa minulle autoa, myyjä sanoi minulle "ota sä tuolta vaikka kahvia ja käy istumaan" ja alkoi esitellä miehelle autoja
Mitä varten ne vielä tänä herran vuonna valitsee myyjiksi tuollaisia keskiajalle jämähtäneitä setäihmisiä? Selkeästi sanoin heti, että etsimme minulle autoa ja sitten minun olisi pitänyt sievästi istua kahvikuppi kädessä sivussa että mies tekee päätökset. Menimme toiseen liikkeeseen jossa minua kohdeltiin kuten normaalia ihmistä.
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Kerran serkun miehen saunakaverin vävy meni 70-luvulla ostamaan Mersua suoraan töistä työhaalarit päällä. Mersumyyjä oli siinä nyrpistellyt että ne on sitten aika kalliita ja ei pääse koeajolle jos ei oo ostamassa, jne. Henkilö tästä tuohtui ja näytti salkkunsa joka oli täynnä 1000mk seteleitä! Sitten hän marssi suoraan viereiseen ladakauppaan ja osti uuden Ladan.
Ja tämä tarina on tosi.
70-luvulla suurin seteli oli 500mk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollakin automyyjällä mennyt nyt vähän tunteisiin vastausten perusteella?
Minusta aivan ihana ketju. Naiset rintarinnan haukkumassa automyyjää, jota ei ole.
Minä todella toivon, että tuollaisia automyyjiä ei ENÄÄ ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutulle kävi myös noin. Rouva ilmoitti samantien että "kiitos mutta tämä liike on nyt nähty", meni toiseen liikkeeseen ja osti sieltä auton. Oli kuulemma ekan liikkeen myyjä vielä huudellut perään ja soittanutkin, jolloin oli kertonut että kaupat tuli siinä naapurissa :D
Vähän nyt jäi aukkoja tähän sun keksittyyn tarinaan. Myyjä tokasi heti noin, mutta silti oli pyytänyt puhelinnumeron?
0/5Tokihan olivat sopineet ajan etukäteen koska tulevat katsomaan tiettyä autoa.
Tokihan soitetaan autokauppaan etukäteen ajanvaraus ja sitten tulla katsomaan vain sitä yhtä tiettyä autoa 😂😂😂 eikö kaikki niin tee? Mä teen h&m:nkin kanssa niin.
Kyllä minä ainakin olen soittanut etukäteen, jos autosta on ollut jotain kysyttävää, tai ihan että pääseekö johonkin tiettyyn aikaan koeajolle, vaikka en ole ollut kiinnostunut koko liikkeessä kuin yhdestä tietystä autosta.
Harvemmin jonkun auton koeajoon on niin paljon jonoa,että aika pitää erikseen sopia. Toisaalta käytetyn auton voi saada koeajettavaksi pitemmäksikin aikaa, ja silloin siitä kannattaa tietenkin sopia.
Tokihan soitetaan autokauppaan etukäteen ajanvaraus ja sitten tulla katsomaan vain sitä yhtä tiettyä autoa 😂😂😂 eikö kaikki niin tee? Mä teen h&m:nkin kanssa niin.
En tiedä miten siellä sinun persepäälandiassasi toimitaan, mutta täällä pystyy varaamaan autokauppaan ajan jolloin tulee katsomaan jotain autoa/autoja. Esim. minä menin joskus katsomaan Toyota Hiluxia ja Mitsubishi outlanderia yhdestä autoliikkeestä, ja siis ihan nettisivuilta pystyi varaamaan ajan että "tätä yksilöä tulen katsomaan huomenna klo 15.00" ja kyllä siihen varaukseen piti kirjoittaa oma nimi ja puhelinnumero.
Mutta toki jos tarina menee nini että pariskunta oli vain kävellyt sisään eikä ehtinyt edes sanoa muuta kuin päivää, niin on aika jännä jos osataan soitella perään.
Mutta jos ovat sanoneet vaikka "Päivää, tulimme katsomaan sitä punaista toyota aurista, oli aika varattu" niin silloin on kyllä autokauppiaat pillupäitä jos eivät löydä varaajan nimeä ja puhelinnumeroa mistään :D
Mutta noh, sinähän et ole koskaan autoa ollut edes katselemassa, niin ethän sinä reppana tiedä miten niitä ostetaan ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa nämä "Ostettiin auto käteisellä" -kirjoittelijat. Eivät ole tainneet viime vuosikymmeninä autoja liikkeistä ostaa...
Jaa. En ymmärrä. Useamman uuden auton olen käteisellä ostanut, ja ihan viime vuosinakin. Kerrotko, mikä siinä on kummallista?
Vain se, että monikaan kunnon autoliike ei halua vastaanottaa käteistä. Mutta mikäpä estää, jos sun liikkeissä ei tässä ole mitään ihmettä.
Kun nykyisin sanotaan "Ostin auton käteisellä", se tarkoittaa että "Ostin auton omalla rahalla ja maksoin kerralla koko summan pankkikortilla, en tarvinnut auton ostoon lainaa tai rahoitusta".
Mutta aavelällyperseethän nyt eivät tajua tuota...
Ja nykyään tuntuu ettei kenelläkään ole varaa ostaa edes kymppitonnin autoa omalla rahalla, vaan siihenkin tarvitaan rahoitus tai pankkilaina... :D
Minulla on kyllä varaa ostaa vaikka 60 000 euron auto, mutta en näe järkeväksi laittaa autoon järjettömiä summia. Käytetystä maksan max 15 000 euroa. Uutta en viitsi ostaa, kun sen pudottaa arvoaan niin nopeasti. Ja kaikki autoni olen ostanut "käteisellä", eli pankkikortilla, ilman lainaa tai rahoitusta.
Minä kanssa ehdin jo luulla, ettei tuollaisia myyjiä enää autoalalla ole. Kaikki tähänastiset autoni olen ostanut Helsingissä, joskus mies on ollut mukana (koska on hoidettu muitakin asioita samalla reissulla), joskus ei. Aina on kohtelu ja palvelu ollut asiallista, vuodesta 2002 asti.
Nyt sen sijaan erehdyin ohikulkumatkalla vilkaisemaan miehen kanssa autoa etelä-pohjalaiseen autoliikkeeseen. Koko aikana myyjä ei onnistunut kääntämään kunnolla keskittymistä minuun, vaikka välittömästi totesin että etsin itselleni uutta työautoa, kun esitteli itsensä vain miehelle. Silti puhui tämänkin jälkeen lähinnä miehelleni ja mainitsi useamman kerran, kuinka minun kyselemäni ominaisuudet ovat "merkityksettömiä kun ei vaikuta suorituskykyyn" tms, vaikka vuosien kokemuksen perusteella tiedän, että minulle niillä on väliä ja ihan syystä kyselin.
Sai olla se auto.
Epäilen että autoliikkeillä ei ole varaa kieltäytyä maksavista asiakkaista,vaikka olisivat naisia.
50-vuotiaalle, hieman nukkavierusti pukeutuvalle äidilleni oli ehdoteltu edullisia kauppakassiautoja. Oli tuumannut, että minä tulin tuota mersua katsomaan. Kauppias oli hienovaraisesti kysellyt, onko mahdollista saada lainaa 50000 maksavaan autoon, äitini oli kertonut maksavansa siltä seisomalta itse. Oli mennyt muikeaksi mies.
Vierailija kirjoitti:
Paskapuhetta, ei millään autoliikkeellä oo varaa tehdä noin, kun asiakkaista iso osa on naisia. Yleensä naisasiakkaita palvellaan jopa vähän enemmän mielellään kuin miehiä.
Niin uskomatonta kuin se onkin, niin totuus on toinen.
Vierailija kirjoitti:
Minä kanssa ehdin jo luulla, ettei tuollaisia myyjiä enää autoalalla ole. Kaikki tähänastiset autoni olen ostanut Helsingissä, joskus mies on ollut mukana (koska on hoidettu muitakin asioita samalla reissulla), joskus ei. Aina on kohtelu ja palvelu ollut asiallista, vuodesta 2002 asti.
Nyt sen sijaan erehdyin ohikulkumatkalla vilkaisemaan miehen kanssa autoa etelä-pohjalaiseen autoliikkeeseen. Koko aikana myyjä ei onnistunut kääntämään kunnolla keskittymistä minuun, vaikka välittömästi totesin että etsin itselleni uutta työautoa, kun esitteli itsensä vain miehelle. Silti puhui tämänkin jälkeen lähinnä miehelleni ja mainitsi useamman kerran, kuinka minun kyselemäni ominaisuudet ovat "merkityksettömiä kun ei vaikuta suorituskykyyn" tms, vaikka vuosien kokemuksen perusteella tiedän, että minulle niillä on väliä ja ihan syystä kyselin.
Sai olla se auto.
Näistä tulis hyviä piilokameraohjelmia.
Älkää, pliis ,nostako enää näitä jotain, kohta puoli vuotta vanhoja ketjuja enää käsittelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksin kävin ostamassa auton. En edes kysynyt miestä mukaan. Tosin toimitusta piti odottaa neljä kuukautta. Erittäin hyvää palvelua sain.
Ja koska olet nainen auto olisi pitänyt toimittaa nopeammin? :D Vai miten se liittyy tähän?
Sitä vaan että harmi kun joutui odottamaan, ei sen kummempaa.
Kannattaa ostaa suoraan liikkeessä oleva heti ajoon-malli,niitä tilataan valmiiksi paikan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatpa naiset täällä itsenäisiä. Kyllä minäkin tasan tarkkaan itse päätän minkä auton haluan, mutta myönnän silti, että kyllä meillä mies tutkii netistä kyseisen mallin eri versiot yms. Ja paikanpäällä hän kyllä tarkistaa auton pohjan ja esim. moottorin ylimääräisten äänien varalta ennen ostopäätöstä. Mutta hienoa, jos naiset ovat noin itsenäisiä, että osaavat nämä tarkistaa itse. Peukku teille!
Meillä on mennyt vaimon kanssa pitkään huonosti ja hän ei ole halunnut juurikaan mitään minun kanssa yhdessä tehdä vaan on halunnut olla itsenäinen. Kun tuli aika hankkia hänelle uusi auto, niin jostain syystä hän ei sitä itse saanut aikaiseksi vaan minun piti etsiä vaihtoehtoja ja tulla mukaan koeajolle ja tinkimään hintaa. Valitettavasti tällaista on monen tuntemani naisen itsenäisyys.
Nämä on niin lapsellisia väninöitä. Vaimosi ei jaksanut ruveta ottamaan selvää asioista mutta kyllä hän olisi sen pystynyt tekemään, jos teillä sinä olet se joka autoista ymmärtää jotain. Kanki Kaikkonen jäi joulun alla sinkuksi ja postasi instaan kuvan makkarasta kun ei raukkaparka ilmeisesti osannut ostaa itselleen jouluruokaa lähimarketista. Ihan ilman tuntien, päivien tai viikkojen perehtymistä tämä onnistuu, ei tarvitse kuin kävellä kauppaan ja äärimmäisen uusavuttomuuden iskiessä kysyä myyjältä että niin mitä ne jouluruoat yleensä onkaan. Siinä sulle valitettavasti monien miesten itsenäisyys.
50-vuotiaalle, hieman nukkavierusti pukeutuvalle äidilleni oli ehdoteltu edullisia kauppakassiautoja. Oli tuumannut, että minä tulin tuota mersua katsomaan. Kauppias oli hienovaraisesti kysellyt, onko mahdollista saada lainaa 50000 maksavaan autoon, äitini oli kertonut maksavansa siltä seisomalta itse. Oli mennyt muikeaksi mies.
Toivottavast äitisi ei tuon myyjän kanssa kauppoja tehnyt, vaan pyysi paikalle toisen myyjän joka osaa käyttäytyä.
Minä olen 34 v, siro, hoikka ja lyhyehkö (162 cm). Moni luulee minua parikymppiseksi kun en ole plösö, vaikka naamasta näkee etten ole enää mikään teini. Ja saan kyllä huomata nykyäänkin että minuun suhtaudutaan autokaupoilla kuin teiniin, ja minulle kaupataan jotain pikkukippoja.
Kun miehelle ostettiin autoa, minä olin mukana, koska tiedän autoista aika paljon. Yksi auto hylättiin, koska huomasin siinä yhden aika ison vian, jonka autokauppa joutui tietenkin korjauttamaan ennen kuin edes yrittävät myydä sitä kenellekään muulle. Ja se joka lopulta ostettiin, sai minulta sellaisen syynin, että automyyjältä katosi euron kuvat silmistä hyvin nopeasti. Pari korjatttavaa vikaa siinäkin oli, ja automyyjä sanoi että tekevät tämän auton kanssa kohta persnettoa jos vielä löydän jonkun vian joka pitää korjauttaa ennen kuin kaupat voidaan tehdä. Kun auto nostettiin ylös ja katsottiin pohjaa, meinasi automyyjältä päästä jo itku, kun sanoin mekaanikolle "Moi". Tuo mekaanikko siis on hyvä ystäväni, ja automyyjä ymmärsi ettei hänen kannata valehdella sanaakaan, sillä tuo mekaanikko lavertelee kyllä jokaisen yksityiskohdan tuohon koslaan liittyen :D No, mies osti sen auton. Hintaa kyllä jouduttiin pudottamaan alkuperäisestä pyynnistä aika reilusti, kun löytyi pari vikaa ja mies sanoi ettei autoa osta jos niitä ei korjata.
Itselleni on sitten ollut hankalampaa ostaa autoa, kun heti suhtaudutaan kuin lapseen, kun minä en mitään pikkuisia kauppakasseja katso, vaan sellaisia joita voi käyttää vetoautona kahden hevosen kopille. Eli joku toyota auris nyt ei ihan sovi kriteereihin...
Ja aina kun kysytään että onko värillä väliä, niin sanon että "No se auto jota tulin katsomaan on tällä hetkellä väriltään musta ja kyllä se minulle passaa. Toki sinä voit sen maalauttaa vaikka keltaiseksi jos minä saan itse valita värin mutta mitään en siitä maksa." :D
Yleensä käytettyä autoa ostaessa mennään katsomaa sitä yhtä tiettyä autoa, eikä mennä vain katselemaan mitä on tarjolla.