Olimme miehen kanssa ostamassa minulle autoa, myyjä sanoi minulle "ota sä tuolta vaikka kahvia ja käy istumaan" ja alkoi esitellä miehelle autoja
Mitä varten ne vielä tänä herran vuonna valitsee myyjiksi tuollaisia keskiajalle jämähtäneitä setäihmisiä? Selkeästi sanoin heti, että etsimme minulle autoa ja sitten minun olisi pitänyt sievästi istua kahvikuppi kädessä sivussa että mies tekee päätökset. Menimme toiseen liikkeeseen jossa minua kohdeltiin kuten normaalia ihmistä.
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Tutulle kävi myös noin. Rouva ilmoitti samantien että "kiitos mutta tämä liike on nyt nähty", meni toiseen liikkeeseen ja osti sieltä auton. Oli kuulemma ekan liikkeen myyjä vielä huudellut perään ja soittanutkin, jolloin oli kertonut että kaupat tuli siinä naapurissa :D
Vähän nyt jäi aukkoja tähän sun keksittyyn tarinaan. Myyjä tokasi heti noin, mutta silti oli pyytänyt puhelinnumeron?
0/5
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä keksittyjä autokauppajuttuja..
Mikä hemmetti tällä palstalla on että kaikki mitä ei ole itselle tapahtunut, on keksittyä?
Kyllä. Minun tuttavani on lähtenyt autokaupasta kun puhuteltiin vain miestä. Itse olen lähtenyt autokaupasta kun en aikani pyörittyäni ja huhuiltuani löytänyt ensimmäistäkään myyjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi keksiä, sillä kokemusta on myös minulla.
Olin katsonut jo valmiiksi autoa jotta siinä minulle just sopiva ja mentiin paikalle eikä myyjää edes kiinnostanut oltaisiinko ehkä ostamassa.
Auto oli jenkki avolava jota harvempi nainen ostaa eli toisaalta ymmärrän myyjää, mutta lähdin sieltä kaupasta pois ilman autoa eikä myyjä varmaan tiedä mitä menetti.Mitä hän menetti?
Provision ehkäpä?
Ehkäpä autolle kuitenkin löytyi joku muu ostaja. :D Ja sinä jäit ilman kyseistä autoa? Kuka tässä loppujen lopuksi oli se häviäjä?
Meitä mieheni kanssa kohdeltiin ylimielisesti yhdessä autokaupassa. Menimme naapuriin, ja olemme sieltä nyt vuosien varrella ostaneet neljä uutta autoa käteisellä. On niillä kaupoilla jotain arvoa yritykselle. Ja työntekijälle.
Riittää, kun menee riittävän kallista uutta autoa silmäilemään. Myyjät tulevat kiiruusti esittelemään.
Toinen juttu on nää jobbarit ja muut peltoautomyyjät. Ne ovatkin köyhien autokauppiaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutulle kävi myös noin. Rouva ilmoitti samantien että "kiitos mutta tämä liike on nyt nähty", meni toiseen liikkeeseen ja osti sieltä auton. Oli kuulemma ekan liikkeen myyjä vielä huudellut perään ja soittanutkin, jolloin oli kertonut että kaupat tuli siinä naapurissa :D
Vähän nyt jäi aukkoja tähän sun keksittyyn tarinaan. Myyjä tokasi heti noin, mutta silti oli pyytänyt puhelinnumeron?
0/5
Tokihan olivat sopineet ajan etukäteen koska tulevat katsomaan tiettyä autoa.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kaikki autot taputti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Käyntikortti
Olisit ihan hyvin voinut hakea kauppaa tekeville miehillekin kahvit sillä aikaa.
Siis olisitko mieluummin halunnut teetä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta automyyjä kysyi ensimmäiseksi,kun menin ostamaan käytettyä autoa:"Noooooo,minkäs värinen sen pitäisi olla.
En ymmärrä tätä että väriä väheksytään. Kyllä sen auton pitää myös sitä silmää hivellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5Tokihan olivat sopineet ajan etukäteen koska tulevat katsomaan tiettyä autoa.
Tokihan soitetaan autokauppaan etukäteen ajanvaraus ja sitten tulla katsomaan vain sitä yhtä tiettyä autoa 😂😂😂 eikö kaikki niin tee? Mä teen h&m:nkin kanssa niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5Käyntikortti
Myyjä soitti asiakkaalle. Ai että se asiakas oli ihan heti antanut käyntikorttinsa jollekin vieraalle myyjälle. Juu niin mäkin aina teen Lidl:n kassalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hemmetti tällä palstalla on että kaikki mitä ei ole itselle tapahtunut, on keksittyä?
Kyllä. Minun tuttavani on lähtenyt autokaupasta kun puhuteltiin vain miestä. Itse olen lähtenyt autokaupasta kun en aikani pyörittyäni ja huhuiltuani löytänyt ensimmäistäkään myyjää.
Useimmat vastaajat eivät ole samaa kokeneet, tai edes kuulleet lähipiirissään moisesta.
Ja kun näitä vastaajia on useita, syntyy epäilys sepitteestä.
Voi myös itse kukin pohtia kuinka tuollainen sepiteliike pysyisi pystyssä sillä autojen ostajista on suuri osa naisia.
Tietenkin se loukkaa, jos tarinaa ei usko. Sitä voi toki pohtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin katsonut jo valmiiksi autoa jotta siinä minulle just sopiva ja mentiin paikalle eikä myyjää edes kiinnostanut oltaisiinko ehkä ostamassa.
Auto oli jenkki avolava jota harvempi nainen ostaa eli toisaalta ymmärrän myyjää, mutta lähdin sieltä kaupasta pois ilman autoa eikä myyjä varmaan tiedä mitä menetti.Mitä hän menetti?
Provision ehkäpä?
Ehkäpä autolle kuitenkin löytyi joku muu ostaja. :D Ja sinä jäit ilman kyseistä autoa? Kuka tässä loppujen lopuksi oli se häviäjä?
Meitä mieheni kanssa kohdeltiin ylimielisesti yhdessä autokaupassa. Menimme naapuriin, ja olemme sieltä nyt vuosien varrella ostaneet neljä uutta autoa käteisellä. On niillä kaupoilla jotain arvoa yritykselle. Ja työntekijälle.
Tuo kauppa jotutui laittamaan lapun luukulle, kun TE menitte naapuriin? Kai te tajuatte miten pieni merkitys yhdellä asiakkaalla on, kun kaupoilla tosiaan on ne uskolliset asiakkaansa?
No huh huh taas. Olipa pajunköyttä ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5Käyntikortti
Myyjä soitti asiakkaalle. Ai että se asiakas oli ihan heti antanut käyntikorttinsa jollekin vieraalle myyjälle. Juu niin mäkin aina teen Lidl:n kassalla.
Myyjä oli varmaan kyylä ja selvitti tai sit oli tuttu. Olisi se kyllä ahdistava tilanne jos minkä tahansa asian myyjä soittelee perään tai laittaa viestiä 😳 ruokakaupan kassa soittelis koko illan perään ja painostaisi ostamaan uutta pullaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provision ehkäpä?
Ihan mieletön kosto. Aika badasseja ootte. Kai tiedät, että myyjä unohti teidät samalla hetkellä, kun kävelitte ovesta ulos? Sinä oot märehtinyt asiaa joku 15 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kerran serkun miehen saunakaverin vävy meni 70-luvulla ostamaan Mersua suoraan töistä työhaalarit päällä. Mersumyyjä oli siinä nyrpistellyt että ne on sitten aika kalliita ja ei pääse koeajolle jos ei oo ostamassa, jne. Henkilö tästä tuohtui ja näytti salkkunsa joka oli täynnä 1000mk seteleitä! Sitten hän marssi suoraan viereiseen ladakauppaan ja osti uuden Ladan.
Ja tämä tarina on tosi.
Sori, mutta 70-luvulla ei ollut tonnin seteleitä Suomen markkoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provision ehkäpä?
Tuo kauppa jotutui laittamaan lapun luukulle, kun TE menitte naapuriin? Kai te tajuatte miten pieni merkitys yhdellä asiakkaalla on, kun kaupoilla tosiaan on ne uskolliset asiakkaansa?
Itse asiassa tuo kyseinen liike oli jokunen vuosi sitten lopettamassa. Tietenkään me yksin emme olisi sitä pelastaneet, mutta enpä usko, että huono käytös koskaan kohdistuu vain yksiin asiakkaisiin.
Joka tapauksessa, itse en koskaan ostaisi autoa paikasta, jossa palvelu on huonoa.
Yhden talon olen kerran joutunut ostamaan huonolta välittäjältä, koska paikka ja talo olivat sen verran ainutlaatuisia, ettei muualta olisi saanut samaa. Mutta auton voi aina tilata täsmälleen samana toisestakin kaupasta.
Mitä mä just luin😂🙈 Onko tää kohtaus jostain Salkkareista😂