Olimme miehen kanssa ostamassa minulle autoa, myyjä sanoi minulle "ota sä tuolta vaikka kahvia ja käy istumaan" ja alkoi esitellä miehelle autoja
Mitä varten ne vielä tänä herran vuonna valitsee myyjiksi tuollaisia keskiajalle jämähtäneitä setäihmisiä? Selkeästi sanoin heti, että etsimme minulle autoa ja sitten minun olisi pitänyt sievästi istua kahvikuppi kädessä sivussa että mies tekee päätökset. Menimme toiseen liikkeeseen jossa minua kohdeltiin kuten normaalia ihmistä.
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa nämä "Ostettiin auto käteisellä" -kirjoittelijat. Eivät ole tainneet viime vuosikymmeninä autoja liikkeistä ostaa...
Jaa. En ymmärrä. Useamman uuden auton olen käteisellä ostanut, ja ihan viime vuosinakin. Kerrotko, mikä siinä on kummallista?
Vain se, että monikaan kunnon autoliike ei halua vastaanottaa käteistä. Mutta mikäpä estää, jos sun liikkeissä ei tässä ole mitään ihmettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatpa naiset täällä itsenäisiä. Kyllä minäkin tasan tarkkaan itse päätän minkä auton haluan, mutta myönnän silti, että kyllä meillä mies tutkii netistä kyseisen mallin eri versiot yms. Ja paikanpäällä hän kyllä tarkistaa auton pohjan ja esim. moottorin ylimääräisten äänien varalta ennen ostopäätöstä. Mutta hienoa, jos naiset ovat noin itsenäisiä, että osaavat nämä tarkistaa itse. Peukku teille!
No ostan vain uusia autoja ja ei se mitään rakettitiedettä ole vertailla netissä niitä ominaisuuksia, jotka auton valintaan vaikuttavat. Moottorin teho, polttoaine, etuveto/ takaveto/ neliveto, automaattilaatikko, halutut lisävarusteet, millä varustelulla ja mitä ne sisältävät...
Juuri näin, jos vaihtaria on ostamassa, on hyvä ottaa mukaan joku, joka autoista tietääkin jotain. Uutta autoa ostaessa riittää, että osaa lukea ja ymmärtää.
Setämiehet eivät oikein ole pysyneet ajassa mukana. Eivätkä tätinaiset, joiden mielestä pitää vain istua pyllylleen juomaan kahvia ja purkaa traumansa netissä.
Tiedätkö: yksinäinen ja itsenäinen nainen pystyy oikein hyvin ostamaan itselleen asunnon, auton, rakentamaan omakotitalon jne. Se on tahdosta ja järjestä kiinni, mihin kaikkeen ihminen kykenee, sukupuoleen katsomatta.
Vierailija kirjoitti:
Ovatpa naiset täällä itsenäisiä. Kyllä minäkin tasan tarkkaan itse päätän minkä auton haluan, mutta myönnän silti, että kyllä meillä mies tutkii netistä kyseisen mallin eri versiot yms. Ja paikanpäällä hän kyllä tarkistaa auton pohjan ja esim. moottorin ylimääräisten äänien varalta ennen ostopäätöstä. Mutta hienoa, jos naiset ovat noin itsenäisiä, että osaavat nämä tarkistaa itse. Peukku teille!
Meillä on mennyt vaimon kanssa pitkään huonosti ja hän ei ole halunnut juurikaan mitään minun kanssa yhdessä tehdä vaan on halunnut olla itsenäinen. Kun tuli aika hankkia hänelle uusi auto, niin jostain syystä hän ei sitä itse saanut aikaiseksi vaan minun piti etsiä vaihtoehtoja ja tulla mukaan koeajolle ja tinkimään hintaa. Valitettavasti tällaista on monen tuntemani naisen itsenäisyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/624056-naisia-kusetetaan-auto… .
Ja autokorjaamolla. Työkaverilta oli vaihdettu akku huonompaan. Ajateltu ettei akka huomaa.
Työkaveri on vuosia laittanut vaimonsa viemään auton huoltoon. Tulee paljon halvemmaksi ja saa muutenkin parempaa palvelua. Esimerkkinä polttimon vaihto, mies saa itse etsiä bensiksen hyllystä oikean mallin eikä puhettakaan avusta sen vaihdossa. Nainen kertoo vain automallin niin myyjä etsii oikean lampun ja tulee kaupan päälle vaihtamaan sen.
Just soitin autoa huoltoon, tänään sain ajan ja ei mitään ongelmaa.
Mutta emäntänä traktoriliikkeessä olen joutunut kyllä toteamaan, ettei minulla ole mitään sanaa siihen. Ei haluta näyttää, eikä ole aikaa, joten on sitten vaihdettu liikettä. Paras oli, kun en heti ehtinyt käymään katsomassa soitti myyjä ja ehdotti, että tuo traktorin tilalle, niin voin siihen rauhassa tutustua ennen päätöksen tekoa. Kyllähän siinä kaupat tuli.
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä keksittyjä autokauppajuttuja..
Ei ole keksitty, vaan tarkoitettu 1980-luvun ketjuun.
Vaikea usko, että vielä tällä vuosikymmenellä olisi noin hölmöjä autokauppiaita. Vaikka täytyy olla rehellinen ja myöntää, että meidän perheen kehnoimmat autot ovat olleet teinityttöjen omatoimisesti ostamia. Olis kannattanut kysyä isältä ... tai edes äidiltä, vaikka hän ei olekaan autonasentaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa nämä "Ostettiin auto käteisellä" -kirjoittelijat. Eivät ole tainneet viime vuosikymmeninä autoja liikkeistä ostaa...
Jaa. En ymmärrä. Useamman uuden auton olen käteisellä ostanut, ja ihan viime vuosinakin. Kerrotko, mikä siinä on kummallista?
Vain se, että monikaan kunnon autoliike ei halua vastaanottaa käteistä. Mutta mikäpä estää, jos sun liikkeissä ei tässä ole mitään ihmettä.
Et vissiin edes tajua, mitä käteisellä maksaminen tarkoittaa. Joo, en vie autokauppaan seteleitä 35 000 euron edestä, vaan siirto tehdään pankin kautta. Mutta se tarkoittaa, että kauppa tehdään ilman rahoitusta ja lainoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/624056-naisia-kusetetaan-auto… .
Ja autokorjaamolla. Työkaverilta oli vaihdettu akku huonompaan. Ajateltu ettei akka huomaa.
Työkaveri on vuosia laittanut vaimonsa viemään auton huoltoon. Tulee paljon halvemmaksi ja saa muutenkin parempaa palvelua. Esimerkkinä polttimon vaihto, mies saa itse etsiä bensiksen hyllystä oikean mallin eikä puhettakaan avusta sen vaihdossa. Nainen kertoo vain automallin niin myyjä etsii oikean lampun ja tulee kaupan päälle vaihtamaan sen.
Tämäkin oli tarkoitettu 1980-luvun ketjuun. Silloinen poikaystäväni olisi voinut tämän kirjoittaa.
Kaiholla Napapiirin Teboilin poikia muistellen. Vaimo ei enää riitä, eikä ole perheessä niin kaunista tytärtä, että Motonetin pojat edes kysyisivät, pitäisikö polttimo vaihtaa kun laitetaan sitä ostamaan.
Meillä on joitakin fetissejä makuuhuoneen puolella. Yksi on että mies pitää rintaliivejä ja korkkareita jalassa.
Mentiin sovittelemaan miehelle rintaliivejä (on jonkunverran manboobsia, mutta myös lihasta, vähän sellanen dadbody) ja korkkareita. Myyjä vain naureskeli ja ehdotti että mies jää hetkeksi odottelemaan ja pyysi minua mukaansa.
Törkeää. Onneksi mies ei loukkaantunut pahemmin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä varten vielä tänä herran vuonna nainen tarvitsee miehen mukaan sinne autokauppaan?
Tietysti ajamaan vanhan auton pois, jos siitä ei hyvitetä tarpeeksi.
Me mentiin Varkaudessa Ford-liikkeeseen ja nuori myyjä tuli heti selittämään että tässä mallissa on niin ja niin monta mukitelinettä :D
Aika äkkiä vaihdettiin liikettä, kun ei oltu mukitelineitä varsinaisesti ostamassa, vaan kulkuvälinettä.
Voin suositella lämpimästi!
https://www.nettiauto.com/yritys/ostetaanautoja
Erittäin osaava ja asiallinen palvelu. 😍
No katto autokuumeessa oleva mies ja topppuutteleva nainen niin. Mutta toisaalta taas nainen on tavallisesti se "peto" vailla ymmärrystä kun villiintyy perskale ja lopulta kaikki mielellee humaavaa kukallta tuoksuuva see tekee naisen hulluksii.
Mullekin aikoinaan autoliikkeissä ihmeteltiin, että olenko yksin - ostamassa - autoa. Äänestin aina jaloillani. Löysin yhden liikkeen, jossa ei ihmetelty ja siellä asioin vielä nykyäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutulle kävi myös noin. Rouva ilmoitti samantien että "kiitos mutta tämä liike on nyt nähty", meni toiseen liikkeeseen ja osti sieltä auton. Oli kuulemma ekan liikkeen myyjä vielä huudellut perään ja soittanutkin, jolloin oli kertonut että kaupat tuli siinä naapurissa :D
Vähän nyt jäi aukkoja tähän sun keksittyyn tarinaan. Myyjä tokasi heti noin, mutta silti oli pyytänyt puhelinnumeron?
0/5Tokihan olivat sopineet ajan etukäteen koska tulevat katsomaan tiettyä autoa.
Tokihan soitetaan autokauppaan etukäteen ajanvaraus ja sitten tulla katsomaan vain sitä yhtä tiettyä autoa 😂😂😂 eikö kaikki niin tee? Mä teen h&m:nkin kanssa niin.
Kyllä minä ainakin olen soittanut etukäteen, jos autosta on ollut jotain kysyttävää, tai ihan että pääseekö johonkin tiettyyn aikaan koeajolle, vaikka en ole ollut kiinnostunut koko liikkeessä kuin yhdestä tietystä autosta.
Kamala kohtalo.
Mies oli ostamassa sinulle auton.
#patriarkaatti #naistenKamalaKohtalo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on mennyt vaimon kanssa pitkään huonosti ja hän ei ole halunnut juurikaan mitään minun kanssa yhdessä tehdä vaan on halunnut olla itsenäinen. Kun tuli aika hankkia hänelle uusi auto, niin jostain syystä hän ei sitä itse saanut aikaiseksi vaan minun piti etsiä vaihtoehtoja ja tulla mukaan koeajolle ja tinkimään hintaa. Valitettavasti tällaista on monen tuntemani naisen itsenäisyys.
Noh, kerrankin sunkin kullille tuli jtkn käyttöä, olisit otettu.
Siis onko tämä ihan totta? Onko tuollaisia idiootteja ihan oikeasti jossain autokaupassa? Itse vaihtaisin samantien toiseen liikkeeseen jos vaimoani kohdeltaisiin noin. Tuollaiselle miehelle pitää sanoa, että esittele autoja sille joka sitä on ostamassa tai kenelle se auto tulee. Ja kysyy vielä että miksi ihmeessä esittelet autoja sille joka ei autoa ole ostamassa.