Olimme miehen kanssa ostamassa minulle autoa, myyjä sanoi minulle "ota sä tuolta vaikka kahvia ja käy istumaan" ja alkoi esitellä miehelle autoja
Mitä varten ne vielä tänä herran vuonna valitsee myyjiksi tuollaisia keskiajalle jämähtäneitä setäihmisiä? Selkeästi sanoin heti, että etsimme minulle autoa ja sitten minun olisi pitänyt sievästi istua kahvikuppi kädessä sivussa että mies tekee päätökset. Menimme toiseen liikkeeseen jossa minua kohdeltiin kuten normaalia ihmistä.
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olisin ottanut kahvini ja istunut juomaan. Kyllä mies minun makuni tietää 😊
Myyjä ehkä oli tottunut siihen että melko monet naiset toimisivat samoin. Eikä siitä kannata palkokasvi viljelmää nenäänsä vetäistä. Kertoo vain myyjälle, että kiitos mutta mieluummin katson sitä meille ostettavaa autoa tai jos ei halua menee kahville tai kertoo että ei nyt välitä kahvista.
Jokainen kauppias tietää kuka ne ostopäätöksen perheissä tekee ja se ei ole mies.
Yksin kävin ostamassa auton. En edes kysynyt miestä mukaan. Tosin toimitusta piti odottaa neljä kuukautta. Erittäin hyvää palvelua sain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olisin ottanut kahvini ja istunut juomaan. Kyllä mies minun makuni tietää 😊
Jep. "Tulkaa sitten kun olette valmiit niin mä maksan sen."
Me maksetaan 😄
Vierailija kirjoitti:
Yksin kävin ostamassa auton. En edes kysynyt miestä mukaan. Tosin toimitusta piti odottaa neljä kuukautta. Erittäin hyvää palvelua sain.
Ja koska olet nainen auto olisi pitänyt toimittaa nopeammin? :D Vai miten se liittyy tähän?
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä keksittyjä autokauppajuttuja..
Valitettavasti automyyjän tyhmyydellä tuskin on rajoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi keksiä, sillä kokemusta on myös minulla.
Olin katsonut jo valmiiksi autoa jotta siinä minulle just sopiva ja mentiin paikalle eikä myyjää edes kiinnostanut oltaisiinko ehkä ostamassa.
Auto oli jenkki avolava jota harvempi nainen ostaa eli toisaalta ymmärrän myyjää, mutta lähdin sieltä kaupasta pois ilman autoa eikä myyjä varmaan tiedä mitä menetti.
Itselle kävi aikanaan nuorena tyttönä noin, kun olin autoa ostamassa ja pyysin velipojan mukaan asiantuntijan kommentteja antamaan. Käytiin siinä koeajolla ja ilmeisesti ajokorttien samasta sukunimestä myyjä päätteli meidät nuoreksi pariksi, koska koeajon jälkeen osoitti puheensa vain veljelleni ja heitti väliin vielä kommentteja, miten nuoren rouvan ei tarvitse sitä vararengasta vaihtaa, niin ei ole hankalalla sijainnilla väliä. Veli siinä sitten pari kertaa huomautti, että sisko tuossa on ostamassa autoa, että hänen mielipiteensä taitaisi nyt olla se ratkaiseva. Minä en ensin saanut hämmennykseltäni suutani auki ja sitten totesin, että katsellaan varmaan vielä muista liikkeistä, kun en nyt ihan vakuuttunut. Kävin sitten ostamssa samaisen auton ketjun toisesta myymälästä, jossa myyjä onneksi myi autoa ihan minulle. Tuon yhden kokemuksen jälkeen olen saanut ihan asiallista palvelua autokaupoillakin eli eiköhän valtaosa automyyjistäkin ole nykyään ihan asiansa osaavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin katsonut jo valmiiksi autoa jotta siinä minulle just sopiva ja mentiin paikalle eikä myyjää edes kiinnostanut oltaisiinko ehkä ostamassa.
Auto oli jenkki avolava jota harvempi nainen ostaa eli toisaalta ymmärrän myyjää, mutta lähdin sieltä kaupasta pois ilman autoa eikä myyjä varmaan tiedä mitä menetti.
Mitä hän menetti?
Vierailija kirjoitti:
Paskapuhetta, ei millään autoliikkeellä oo varaa tehdä noin, kun asiakkaista iso osa on naisia. Yleensä naisasiakkaita palvellaan jopa vähän enemmän mielellään kuin miehiä.
Et selvästikään ole nainen, kommenttisi on niin todellisuudesta vieraantunut.
Vierailija kirjoitti:
Minulta automyyjä kysyi ensimmäiseksi,kun menin ostamaan käytettyä autoa:"Noooooo,minkäs värinen sen pitäisi olla.
Oltiin etsimässä minulle uutta autoa, ja hetken mielijohteesta poikettiin eri autoliikkeessä kuin yleensä. Minulle myyjä esitteli miten hieno radio on (itselläni oli parempi omassa autossa) ja miten näppärästi mahtuu pikkurouvan kauppakassit tavaratilaan. Miehelle sitten kertoi kaikki tekniset jutut. Ei tullut kauppoja.
Ollaan ostettu viimeiset 12 autoa samasta liikkeestä samalta myyjältä, hän puhuu minulle kuin täyspäiselle aikuiselle eikä kuin pikkulapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auto oli jenkki avolava jota harvempi nainen ostaa eli toisaalta ymmärrän myyjää, mutta lähdin sieltä kaupasta pois ilman autoa eikä myyjä varmaan tiedä mitä menetti.Menetti varmasti yöunensa, kun juuri sinä et kyseistä autoa ostanut.
Meille käy aina sama juttu, tosin ei osteta autoa minulle, meillä on aina vain yksi auto.
Autokauppiaat keskittyvät ainoastaan mieheeni. Tämä on meille aivan loistava juttu, kauppias nimittäin pehmittää vain miestäni ja tekee tämän kanssa kauppaa. Kun kortit on jokseenkin päydällä, avaan minä suuni ja mies vaan toteaa, että pomo tekee meillä päätökset ja katsoo minuun.
Siinä vaiheessa on autokauppiaalla pasmat aika sekaisin, kun vaaleaverikkö ottaa ohjaat käsiinsä. Siiten alkaa se virsi, että aletaan säälitellä miestäni, joka on "tossun alla". Ei auta, pitää turpansa kiinni ja minä sanelen hinnan ja ehdot.
Uskokaa mammat, toimii!!!
Valitse vakkarimyyjä. Mulla on loistava automyyjä ja aina nimenomaan samalta ukkelilta ostan uudenkin. Vaihdan 2-6v välein ajokkia joten oma vakiomyyjä on mahtava juttu. Ei kuseta, näkee vaivaa vuokseni, soittelee sillointällöin ja tarjoaa jotain kampanjatuotetta. Myy kolmea eri merkkiä.
Ihan parasta!
Osta itse autosi, ei siihen miestä tarvita. Onnistui minulta.
Vierailija kirjoitti:
Meille käy aina sama juttu, tosin ei osteta autoa minulle, meillä on aina vain yksi auto.
Autokauppiaat keskittyvät ainoastaan mieheeni. Tämä on meille aivan loistava juttu, kauppias nimittäin pehmittää vain miestäni ja tekee tämän kanssa kauppaa. Kun kortit on jokseenkin päydällä, avaan minä suuni ja mies vaan toteaa, että pomo tekee meillä päätökset ja katsoo minuun.
Siinä vaiheessa on autokauppiaalla pasmat aika sekaisin, kun vaaleaverikkö ottaa ohjaat käsiinsä. Siiten alkaa se virsi, että aletaan säälitellä miestäni, joka on "tossun alla". Ei auta, pitää turpansa kiinni ja minä sanelen hinnan ja ehdot.
Uskokaa mammat, toimii!!!
Voi nauru sun juttujas :D
"Uskokaa mammat" -Juu uskotaan varmasti :D
Vierailija kirjoitti:
Minulta automyyjä kysyi ensimmäiseksi,kun menin ostamaan käytettyä autoa:"Noooooo,minkäs värinen sen pitäisi olla.
Olen mies ja minulle auton väri on hyvinkin tärkeä seikka. Monta hyvää (olen siis vaihtamassa autoa) vaihtoehtoa on mennyt ohi kun en ole pitänyt väristä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja koska olet nainen auto olisi pitänyt toimittaa nopeammin? :D Vai miten se liittyy tähän?
Sitä vaan että harmi kun joutui odottamaan, ei sen kummempaa.
Minulle kävi myös niin, että myyjä puhui koko ajan miehelleni, vaikka selvästi sanoin auton tulevan minulle ja että minä ostan sen. Onneksi toisessa liikkeessä ymmärrettiin, että nainenkin voi ostaa auton.
Jep. "Tulkaa sitten kun olette valmiit niin mä maksan sen."