Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hengenvaarallinen kiusaamistapaus, missähän Kotkan koulussa on tapahtunut?

Vierailija
28.08.2018 |

Kommentit (707)

Vierailija
161/707 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eiköhän tuossakin tapauksessa kyseinen henkilö kaipaa terapiaa ja ehkä lääkitystäkin.

Vierailija
162/707 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi väkivaltaisiin tekoihin ja vainoamiseen toistuvasti todistetusti syyllistyviä ei oteta huostaan ja psykiatriseen pakkohoitoon?

Parin vuoden päästä täysi-ikäisinä nämä äänestävät väkivaltaa ihannoivaa vasemmistoliittoa ja liittyvät sen katutappelujengiin, antifaan.

Kokoomus ja keskusta mahdollistavat köyhien kiusaamista köyhdyttämällä edelleen. Äärioikeistoa taidat tarkoittaa väkivallalla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/707 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en todellakaan katselisi sivusta äitinä, jos lastani kiusattaisiin kolmannelta luokalta asti.

Minua kiusattiin ala-astella. Äiti kuittasi asian tyyliin "pojat vaan tykkää tytöistä vähän tönitään yms" Empä sitten kotona enää puhunut asiasta. Opettajat käänsivät selkänsä.

Toivoin niin kovasti, että yläasteella kiusaaminen loppuisi. Kiusaajat tulivat tietty samaan kouluun ja homma jatkui. Olin niin loppu jo henkisesti, että mietin puukon tuomista kouluun. Tyydyin kuitenkin lyömään joka ikistä kiusaajani aina, kun härnäsivät ja tulivat päälle.

Sain käydä yläasteen rauhassa ja kiusaaminen loppui!

On se jännä, kun rupesin puolustautumaan opettajiakin alkoi kiinnostamaan. Ihmeteltiin miten se kiltti oppilas on alkanut riehumaan.

Vierailija
164/707 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen vastaus (164) on kuin omasta kynästäni. Itse ryhdyin myös puolustautumaan, mutta aivan liian myöhään. Se olisi pitänyt aloittaa jo viidennellä luokalla, kun kiusaamista ensi kertaa kohtasin. Väkivaltaa en tuolloin tarvinnut, ainoastaan tulisen luonteen. Annoin tietty ymmärtää, että muutakin olisi luvassa jos se homma ei lopu. Ja "yllättäen" sain käydä koulua rauhassa ja keskiarvokin nousi puolitoista numeroa ylöspäin. 

Silti se on jättänyt muistoja mieleen, tunneihminen kun olen. Sen vuoksi katson todella pahalla tällaisia uutisia ja suorastaan odotan, että joku julkaisisi jotain tarkempaa tietoa siitä. Sivun päivitän alle minuutin välein, vielä sieltä jotain lipsahtaa.

Vierailija
165/707 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vieras13 kirjoitti:

Kiinnostaisi kyllä tietää, miten tämä asia on oikeasti mennyt. Iltiksen kommenttien perusteella uutiseen on painettu vain yksi puoli asiasta ja kommentoineiden mielestä se on vilpillinen. Toki siellä voi provotkin kirjoitella, sekään ei mahdottomuus ole.

"luokkalaisten mukaan on ollut ennen itsetuhoisia tekoja, oli itse laittanut luokassa yhden patterin suuhun samalla kun koko luokka oli sanonut ettei näin tekisi."

"toivoisin, että joku mainitsisi myös uhrin oman kiusaamisen. Hän on kiusannut ystäväni veljeä vuosia..."

"poika on koko luokan nähden löytänyt lattialta pariston laittanut suuhnsa, ja välitunnilla syönyt tammenterhoja kunnes joku oli tuumannut, että kas kun ei syö hevoskastanjoita, poika oli sitten ihan itse kenenkään pakottamatta alkanut syömään hevoskastanjoita."

Kiusaajat tai heidän vanhempansa kommentoimassa?

Poika on omalla some-tilillään myöntänyt, että juttu ei ole totta.

Vierailija
166/707 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieras13 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vieras13 kirjoitti:

Kiinnostaisi kyllä tietää, miten tämä asia on oikeasti mennyt. Iltiksen kommenttien perusteella uutiseen on painettu vain yksi puoli asiasta ja kommentoineiden mielestä se on vilpillinen. Toki siellä voi provotkin kirjoitella, sekään ei mahdottomuus ole.

"luokkalaisten mukaan on ollut ennen itsetuhoisia tekoja, oli itse laittanut luokassa yhden patterin suuhun samalla kun koko luokka oli sanonut ettei näin tekisi."

"toivoisin, että joku mainitsisi myös uhrin oman kiusaamisen. Hän on kiusannut ystäväni veljeä vuosia..."

"poika on koko luokan nähden löytänyt lattialta pariston laittanut suuhnsa, ja välitunnilla syönyt tammenterhoja kunnes joku oli tuumannut, että kas kun ei syö hevoskastanjoita, poika oli sitten ihan itse kenenkään pakottamatta alkanut syömään hevoskastanjoita."

Kiusaajat löysivät tämän ketjun, jaahas... Siellä taitaa puntti jo tutista?

Vierailija
167/707 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vieras13 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vieras13 kirjoitti:

Kiusaajat löysivät tämän ketjun, jaahas... Siellä taitaa puntti jo tutista?

En liity tapaukseen millään tavalla. Seurasin ainoastaan iltiksen kommentoitia ja nyt erään Kotkan-ryhmän kommentointia. Tuo aiempi oli myös suora lainaus siellä kommentoidusta. Siellä myös eräs äiti kirjoitti näin "Sain kans shotin sen pojan mystorystä, missä sanoo ettei häntä pakotettu, vaan yllytettiin."

(Jos yllytettiin, on sekin väärin totta kai, eikä mitään sellaista painostustakaan pitäisi tapahtua.)

Vierailija
168/707 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kiusaajat ovat vähintään 15-vuotiaita, ovat he rikosoikeudellisesti vastuussa. Rikosilmoitusta vain kehiin, tällainen ei saa jäädä koulun sisäiseksi asiaksi.

Vierailija
169/707 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään kadulle jahtaamaan kaikkia koulukiusaajan näköisiä!!

Vierailija
170/707 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä ei ole lainsäädäntöä eikä työkaluja ongelman poistamiseen. Kiusaaminen jatkuu, kiusattu kärsii. Lakkoon mennään NYT, jotta saadaan päättäjät havahtumaan ja asia korjattua ripeästi. Samalla voidaan osoittaa hiljaisesti myötätuntoa ja kannatusta kaikkien kiusattujen vanhemmille ja niille sadoille kiusatuille Suomessa. Että me emme enää suostu tähän, vaan vaadimme muutosta.

Vierailija
171/707 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta

Vierailija
172/707 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noilla kiusaajillani ainakaan Kotkassa tulevaisuutta ole. Ei kai kukaan noita ota edes töihin tai työharjoitteluun. Eli nyt heidän vanhempansa voivat harkita muuttoa vaikka Sevettijärvelle. Tämä tapaus seuraa aina mukana. Ei paikkaa, missä ei joku tietäisi.

Miten? En minä ainakaan tiedä. Meille tulee töihin nuoria ihmisiä, ei ole missään rekisteriä josta näkisi sellaisen historian.

Juorut liikkuu.

Vierailija
173/707 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieras13 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vieras13 kirjoitti:

Lääkärit ovat tehneet rikosilmoituksen.

Vierailija
174/707 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli suorastaan pahoinvoiva olo kun luin jutun. Olin koulukiusattu ja pelkäsin oikeasti henkeni puolesta varsinkin ysiluokalla. Ne asiat mihin kiusaajat pystyi oli niin raakoja. 

Toivon että kiusaajat joutuvat vastuuseen teoistaan. Ei pidä suojella rikollisia... poika olisi voinut vammautua tai kuolla... 

Vierailija
175/707 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirsin avaukseni tähän keskusteluun. Alkuperäinen ideani oli siis se, että kyseisen kotkalaisen koulun vanhemmat menevät nyt koululakkoon. Lapsia ei päästetä kouluun ennen kuin asialle on tehty jotain.

Itse asiassa laajentaisin tämän isommaksi. Eiköhän kaikki suomalaiset ole täysin kyllästyneitä tähän ongelmaan ja sen "hoitamiseen". Olisi ehkä syytä jokaisen vanhemman osallistua koko maan kattavaan lakkoon. Sillä saisi jo näkyvyyttä ja mediahuomiota. Esim. 1 päivä tai jopa viikko, kaikki lapset poissa koulusta. Olettaisin, että sellaisen mielenosoituksen jälkeen päättäjien olisi puututtava asiaan.

Sen jälkeen ei tarvitsisi enää lukea "ei koulu voi.. ei opettaja voi.. ei voi erottaa.. ei voi mitään.." -puolusteluja.

Ja tiedän, että joku tulee nyt tähän huutamaan, että ei voi olla pois töistä, koska pitää tienata leipää kotiin. Luulen, että moni työnantaja ymmärtäisi, jos vaikka se lapsi tulisi mukaan työpaikalle yhdeksi päiväksi tutustumaan. Hyvänen aika, monella työpaikalla on koiria! Ja äkkiä ihmiset voisivat verkostoitua hoitoavuksi sellaista työtä tekeville mikä ei sovi lapsille. Varsinkin, jos tähän saataisiin jokin järjestö mukaan.

Kaikki nämä kiva-kouluprosessit ja muut ovat selkeästi sitä, että maalataan valkoista maalia hometahran päälle ja näennäisesti kaikki on hyvin. Se ei käy enää.

Juuri näin!!! Missä Presidentin puheet ja kympin uutiset? Silloin tuli ymmärrystä kun joku poika jäi pysäkille.....

Vierailija
176/707 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo

Vierailija
177/707 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää. Toivottavasti kiusaajat ovat rikosoikeudellisesti vastuullisia teoistaan ja tästä tulee muutakin sanktiota kuin puhuttelua.

Luuletko oikeasti, että tässä maassa alaikäinen joutuu oikeasti vastuuseen teoistaan, kun eihän täällä vanhemmillekaan anneta tuollaisesta teosta kuin nuhteita. Ainoa asia mistä tässä maassa rangaistaan ankarasti, on verottajaa kohtaan tehty vääryys.

Talousrikos, varkaus, (mietojenkin) huumausaineiden käyttö. Näistä saattaa saada pidemmät vankeusrangaistukset kuin pahoinpitelystä, raiskauksesta tai taposta.

Suomi on kummallinen maa.

Vierailija
178/707 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noilla kiusaajillani ainakaan Kotkassa tulevaisuutta ole. Ei kai kukaan noita ota edes töihin tai työharjoitteluun. Eli nyt heidän vanhempansa voivat harkita muuttoa vaikka Sevettijärvelle. Tämä tapaus seuraa aina mukana. Ei paikkaa, missä ei joku tietäisi.

Miten? En minä ainakaan tiedä. Meille tulee töihin nuoria ihmisiä, ei ole missään rekisteriä josta näkisi sellaisen historian.

Juorut liikkuu.

Ei tunnu, että kiusaajista ja muista rikollisista juorut liikkuisi ollenkaan liukkaasti, ehkä joskus joku kuiskasee selän takana. Kiusatuista sen sijaan...

Vierailija
179/707 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vieras13 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vieras13 kirjoitti:

Lääkärit ovat tehneet rikosilmoituksen.

Hyvä jos ovat - näin saadaan asia selvitettyä viranomaistietä.

Vierailija
180/707 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulun tehtävä on suojella oppilaitaan. Tässä on nyt surkeasti epäonnistuttu. Kyseisen koulun rehtorin ja ao. luokanvalvojan on syytä tehdä johtopäätökset ja pyytää välittömästi eroa. Tilalle on saatava pätevät henkilöt jotka hallitsevat ammattinsa.

Ei luokanvalvojalla ole mitään oikeutta erottaa väkivaltaista oppilasta koulusta. Luokanvalvoja voi antaa jälki-istunnon tai määrätä kasvatuskeskustelun, mutta valta ei riitä oppilaan erottamiseen. Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä opettajakin.

Kappas, että löytyi joku kuvatus tänne puolustelemaan lepsuiluaan ja puuttumattomuuttaan. Tuo on oikeasti törkeää yrittää piiloutua sääntöjen ja toisten selän taakse puolustelemaan omaa osaamattomuuttaan opettajana ja (varhais)kasvattajana. Ei mikään ihme, että nykypäivän kakarat on mitä on, kun opettajatkin on samanlaisia saamattomia nahjuksia joille ei mikään kuulu eikä mikään ole omaa syytä ja/tai omalla vastuulla. Miten aikuiset ihmiset kehtaakin syytellä toisia, kun se nimenomaan on ihan ikioma tehtävä puuttua kiusaamiseen ja asiattomaan käytökseen ja kitkeä se pois. Ehei, selitellään ja lässytetään mustaa valkoiseksi ja silitetään pikkupirun päätä. Oikein opetetaan, ettei mistään tekemisistään tarvitse kantaa vastuuta tai välittää, se on aina sen tämän ja tuon syytä. Ei koskaan sun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän