Miten eroon liika syömisestä?
Palkitsen itseni ruualla, koska minulla ei ole muuta elämässä. Se että jaksoin yhden ikävän päivän töissä mistä en saa mitään energiaa on minun pakko palkita itseni jollain karkilla tai suklaalla töiden jälkeen. Ajatukseni liikkuu ruuan ympärillä jatkuvasti. Pystyn yhden päivän olla ilman herkkuja ja ylensyömistä, mutta tokana päivänä ostan jo karkkipussin. Toinen vaihtoehto on sitten alkoholi, mutta se on pienempi paha kuin karkki..
Olen lihonut todella paljon ja se masentaa lisää..
Kommentit (5)
Älä osta niitä makeisia kotiin. Eipä tule syötyä, ja kun syysillat vielä pimenee niin ei hevin pelkästään niiden vuoksi viitsi kauppaan lähteä.
Osta kaupasta hedelmiä ja marjoja. Kun makeaa tekee mieli niin niitä naamaan. Aika pian kroppa tottuu olemaan ilman makeisia.
Näin tein itse ja paino putosi hyvin nopeasti. Ja silloin tajusin, kuinka paljon olin noita makeisia syönyt. Ja se puolestaan kannusti muutenkin kiinnittämään huomiota ruokavalioon.
Tämä toimi hyvin ja oli helppoa, koska asun yksin. Kaikki esim. Jouluna saamani suklaat vien työpaikalle työkavereiden kahvitaukojen iloksi.
Tsemppiä syksyyn!
Itse olen pitkään paininut saman ongelman kanssa. Se mikä auttoi, on se että tajusin että kyse ei ole itsekurin puutteesta tms, vaan mielenterveyden häiriöistä.
Mielenterveystalo.fi on osoite, josta itse sain apua ja ymmärrystä.
Vaikeaa on, olen samanlaisessa tilanteessa. Pitäisi saada muita ilonlähteitä elämään, mutta eipä sellaisia ainakaan tässä omassa tilanteessa ole mahdollista mistään löytää.
Mulla sama... Alan iltapäivällä suunnittelemaan mitä ostan kaupasta kunhan pääsen lähtemään kotiin. Se on samalla palkinto siitä että on selvinnyt taas yhdestä päivästä että jotain täytettä iltaan, jolloin en jaksa tehdä mitään muuta kuin maata läppärin kanssa sohvalla - ja syödä liikaa.
Googlettele HOTia, siitä voi olla apua. http://www.kktkeskusarvo.fi/FI/suuntauksemme/hot
Toinen, konkreettinen apu ylensyömiseen voi olla konjac-valmiste tai joku sen tyyppinen. Herkuista pääset eroon helpoiten kieltäytymällä niistä kokonaan.