Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsenlapsi ei kelvannut mummin arkunkantajaksi. Serkun mies kyllä.

Vierailija
28.08.2018 |

Pidän erittäin törkeänä, että lapsenlapsena en saakaan kantaa mummin arkkua, vaan puolestani. sen hoitaa serkun mies. Kaksi muuta miespuolista lastenlasta (veli ja serkku) kyllä kantaa. Sitten isä, setä ja tädin mies.
Minä en kuulemma ole oikea siihen virkaan, vaan serkun mies, joka on aina niin etevä, bisnesmies, komea, älykäs ja onhan hän julkisuudessakin. En haluaisi alkaa riitelemään mutta minua nyt loukattu ja pahasti.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa tökeröä. Sinulle se paikka kuuluu.

Vierailija
2/72 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheestä on jo yksi, niin toisille perheillekin pitää antaa tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantajat on yleensä miehiä, siksi tytöt/naiset ei ole päteviä.

Vierailija
4/72 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos perheestä on jo yksi, niin toisille perheillekin pitää antaa tilaa.

Ei kun siis kaksihan niitä on jo teidän perheestä siinä.

Vierailija
5/72 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummi olisi pitänyt henkilökohtaisena loukkauksena, jos nainen olisi kantanut hänen arkkuaan. Hän on oli uskonnollinen ja vanhanaikainen. 

Vierailija
6/72 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis mies

Ap

Vierailija
7/72 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi muut katsovat että et olisi siihen sopiva?

Ota asia puheeksi ettet katkeroidu, ehkä muut eivät ymmärrä kuinka tärkeää mummosi arkun kantaminen sinulle olisi?

Vierailija
8/72 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annettu ilmeisesti joka perheeseen joku rooli, jos kerran vainajan lapsista kaksi kantaa ja yhden lapsen mies sekä lapsenlapsista kaksi sekä yhden lapsenlapsen mies.

Vierailija
9/72 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annettu ilmeisesti joka perheeseen joku rooli, jos kerran vainajan lapsista kaksi kantaa ja yhden lapsen mies sekä lapsenlapsista kaksi sekä yhden lapsenlapsen mies.

Ainakin näin siis käsitin, että kantajista serkku ja serkun mies ovat siis AP:n serkku ja AP:n serkun mies, eivät vainajan serkku ja serkun mies...

Näin ollenhan tuossa on ensimmäisestä sukupolvesta kolmesta perheestä kantajat (isä, setä ja tädin mies) ja seuraavasta sukupolvesta mahdollisesti myös vastaavalla jaolla.

-8

Vierailija
10/72 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo silleen, että miespuolinen serkkuni, veljeni, isäni, setäni ja tätini mies kantaa ja täti oli suureen ääneen juntannut tyttärensä miestä eli serkkuni miestä paikalleni ja muut suostui. Onhan hän valtuutettu ja ajanut kuulemma mumminkin asioita

Vierailija
11/72 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan tuollaisesta loukkaantuisi. Ilmeisesti olet vielä liian lapsi ja heiveröinen, taikka et  osaa käyttäytyä vaadittavalla hartaudella. Ehkä olet joku tatuoitu ja lävistetty pitkätukkainen peikko? Rokkijätkä, huumehörhö tai linnakundi?

Vierailija
12/72 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat ap:n puolella. Kyllä munkin mielestä ensimmäisenä arkkua kantamassa on omat jälkeläiset, jos heitä ei ole tarpeeksi niin sitten vasta sukuun naituja. Onhan se kuitenkin viimeinen kunnianosoitus mummolle.

Vierailija
13/72 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sympatiat ap:n puolella. Kyllä munkin mielestä ensimmäisenä arkkua kantamassa on omat jälkeläiset, jos heitä ei ole tarpeeksi niin sitten vasta sukuun naituja. Onhan se kuitenkin viimeinen kunnianosoitus mummolle.

Ehkä mummo haluaa antaa sen kunnianosoituksen sellaiselle ihmiselle joka oli läsnä ennen viimeiselle matkalle lähtöä. Serkun mies ennemmän tekemisissä vainajan kanssa?

Vierailija
14/72 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo silleen, että miespuolinen serkkuni, veljeni, isäni, setäni ja tätini mies kantaa ja täti oli suureen ääneen juntannut tyttärensä miestä eli serkkuni miestä paikalleni ja muut suostui. Onhan hän valtuutettu ja ajanut kuulemma mumminkin asioita

Miksi teidän perheen pitäisi saada puolet paikoista kun vainajalla on muitakin läheisiä?

Vierailija
15/72 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsenlapsi menee lapsenlapsen puolison edelle

Vierailija
16/72 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainajan toivomukset huomioidaan ja yleensä arkunkantajat ovat miespuolisia, ihan käytännön syistä, että arkku pysyisi vakaana ja suorana.

Et ap. kertonut sukupuolta, mutta jos olet nainen, mieti tilanne kun naispuolinen arkunkantaja yrittää kantaa arkkua korkokengissä ja olet 165cm pitkä ja muut miespuoliset 185cm. Ja arkun kantaminen vaatii voimaa ja siksi eivät vanhat miespuoliset sovi tehtävään ja naisista vain harvat

Vierailija
17/72 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantaminen kovin harmitonta jos ikämies rinnalla ja koko paino tulee helposti hartioille jos vanhus ollut vielä hiukan riskissä kunnossa.

Vierailija
18/72 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä siihen hommaan pääset vielä myöhemmin, ja ihan paalupaikalle.

Nimim. viime vuonna siihen joutunut.

Vierailija
19/72 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan tuollaisesta loukkaantuisi. Ilmeisesti olet vielä liian lapsi ja heiveröinen, taikka et  osaa käyttäytyä vaadittavalla hartaudella. Ehkä olet joku tatuoitu ja lävistetty pitkätukkainen peikko? Rokkijätkä, huumehörhö tai linnakundi?

Hohhoijaa, kyllä minä pitkätukkainen rokkipeikko kelpasin aivan mainiosti mummini arkun  kantajaksi kohta 6 v sitten.

Vierailija
20/72 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kantajina on vanhimmat miehet. Esim. minun mummia eivät kantaneet sisarusteni pojat, jotka ovat teinejä vaan esim. tädin mies, isäni, veljeni ja enoni. Toki lapsenlapsenlapsetkin olisivat voineet kantaa, mutta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi