Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toukokuiset 2019

28.08.2018 |

Ei näkyny olevan vielä tätä ketjua, ehkä mää oon ainoa hätähousu joka just plussattuaan kaipaa jo kuukausiryhmää. :D

Kommentit (63)

21/63 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ilmeisesti nyt menossa 4+4, ja aamulla hcg oli 538.. onko syytä huoleen, vai onko kyseessä normaali lukema. Vahva plussa tulee myös iltapissasta

22/63 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blingbling kirjoitti:

Mulla ilmeisesti nyt menossa 4+4, ja aamulla hcg oli 538.. onko syytä huoleen, vai onko kyseessä normaali lukema. Vahva plussa tulee myös iltapissasta

Ite en osaa kyllä ainakaan sanoa tuosta lukemasta mitään. Esikoista odottaessa kävin jossain vaiheessa alkuraskauden aikana verikokeissa mittauttamassa hcg:n, ja lukema oli yli 10 000, mutta olin varmasti pidemmällä kuin sinä. Kannattaa käydä uudestaan, niin saat tietää varmaksi onko lukema noussut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/63 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

annastmy kirjoitti:

Aa ihanaa, että täällä on jo muitakin! Meillä laskettuaika 6.5. Tämä on meidän ensimmäinen ja sai alkunsa inseminaatiolla ensimmäisellä yrittämällä. Ei tarvittu lääketukea, eli lähti ihan "luonnollisesti" käyntiin.

Ensi viikolla jo ensimmäinen neuvolakäynti ja varhaisultra on sitten 25.9. Jännittää ihan kamalasti ja jotenkin yritän hillitä itseäni, etten kertoisi vielä koko maailmalle (hyvä tulla nettiin huutelemaan :D), ennen kuin saataisiin edes se syke näkyviin. 

Ihanaa että inseminaatio onnistui ekalla! Senkö takia eka neuvola noin aikaisin? :) kun mulla tosiaan la 5.5. ja eka neuvola 24.9. ja samalla viikolla luultavasti varhaisultra.

Onko teillä muilla alkanut jo pahoinvointi? Mulla se alkoi tiistaina eli 5+2 kuin nappia painamalla iltapäivällä. Kaupassa käyminen ällöttää kun kaikki elintarvikkeet ällöttää ja alas menee vaan tee, kurkku, sipsit ja juustoviipaleet. Ajattelin että alkaisi vasta vähän myöhemmin jos alkaa mutta mikäpä tässä yökkiessä hyvän asian puolesta...

24/63 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 6+1 nyt. Oon vielä flunssassa niin olo on kuin jyrän alle jääneenä. Koko ajan on nälkä mutta mitään ei tee mieli syödä.

25/63 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassa on eri paikassa hoitajan vastaanotto ja ultraääni. Sen takia siis on eri päivinä ja ajan tuohon neuvolaan vaan sattui saamaan tuohon ajankohtaan niin silloin on mentävä :) Inseminaatiolla ei siis ollu vaikutusta tähän.

Mulla alko pahoinvointi varsinaisesti 5+4, sitä ennen pientä ohimenevää äklötystä mutta pari päivää sitten alko pahempana. Vielä en oo oksentanu.

26/63 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yks 👋🏻 1.5.2019 la 😁

27/63 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen neuvolakäynti takana! Ihana neuvolatäti oli meitä siellä vastassa. Hirveästi lippulappusia ja varhaisultra on tosiaan tasan kahden viikon päästä🙏

Pahoinvointi pahenee päivä päivältä. Tällä hetkellä menossa siis 6+1. Hampaidenpesu on yhtä yökkimistä ja kaikki hajut ällöttää. Vielä en oo joutunu halailemaan pönttöä kuitenkaan.

28/63 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei 👋

Liityn seuraan juuri plussanneena! La 20.5. Olisiko joku innokas perustamaan Facebookryhmää? 👀

29/63 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

annastmy kirjoitti:

Meidän kunnassa on eri paikassa hoitajan vastaanotto ja ultraääni. Sen takia siis on eri päivinä ja ajan tuohon neuvolaan vaan sattui saamaan tuohon ajankohtaan niin silloin on mentävä :) Inseminaatiolla ei siis ollu vaikutusta tähän.

Mulla alko pahoinvointi varsinaisesti 5+4, sitä ennen pientä ohimenevää äklötystä mutta pari päivää sitten alko pahempana. Vielä en oo oksentanu.

Okei, mietin vaan sillä kun meillä pääsee ekaan neuvolaan vasta 8+0 jälkeen, eivät edes aiemmin ota. Taitaa siis vaihdella eri paikoissa kun sä oot käyny jo nyt :D Ja mun laskujen mukaan mulla on eka neuvola siis 8+1.

Ja mulla yrittää myös flunssa, jippii...

30/63 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ninam kirjoitti:

Hei 👋

Liityn seuraan juuri plussanneena! La 20.5. Olisiko joku innokas perustamaan Facebookryhmää? 👀

Mä oon jo yhdessä salaisessa toukokuisten ryhmässä. Vauva2019 ryhmän kautta löytyy, voihan sieltä ryhmästä vaikka poistua sen jälkeen kun on löytänyt ja päässyt toukokuisiin. :)

31/63 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Varovaisesti mukana odottelemassa. Meillä on ennestään jo kolme lasta, eikä lisää pitänyt tulla. Nyt sitten kuitenkin kävi näin, ja se oli aivan todella suuri järkytys meille alkuun. Isommat lapset syntyivät tiiviisti 3,5v sisällä toisistaan ja nuorinkin on jo 5,5v vanha, joten me jo laskeskelimme miten pian kaikki ovat koululaisia. Kuitenkin sitten hetken asiaa pyöriteltyämme olemmekin asiasta olleet onnellisia.

LAskettu aika kuukautisten perusteella olisi huhtikuun lopulla, mutta kävin varhaisultrassa kun viikkoja oli 7+0 (viikko sitten lauantaina). Valitettavasti lääkäri ei löytänyt sykettä, vaan joko keskeytyneen keskenmenon TAI noin viikkoa myöhemmin alkaneen raskauden, alkio oli olemassa kyllä. Seuraava ultra on nyt ensi maanantaina, jolloin katsotaan onko alkio kasvanut ja sykkiikö sydän.

Oireiden perusteella raskaus on vähintäänkin kukoistava, sillä mulla on aivan kammottava olo 24/7. Mä en oksenna, kuten en tehnyt aiemmissakaan raskauksissa, mutta aivan ketoon kaatava, hirveä kaamea kuvotus seuraa joka paikkaan. Naama tuntuu harmaalta, yök. Ruoka ei itsessään sinänsä ällötä, mutta hajut ovat hirveitä ja vaikka mikä olisi, on koko ajan ka-ma-la olo. Toivottavasti saan hyviä uutisia maanantaina, ettei tämä ole ns. turhaan.

Töissä asia jännittää, koska olen juuri palannut opintovapaalta tehtyäni maisterintutkinnon, ja nyt sitten ilahdutan kohta kaikkia ehkä tällä.. No. Se on elämää. Täytyy varmaan kuitenkin ensin katsoa ultrat ja sitten vasta miettiä jatko.

Sen sanon, että ei ole kyllä ollut kevyt tämä alkuraskaus, koska miehellä on samaan aikaan kaksi työtä ollut tän alkusyksyn, lasten koulut ja päiväkodit on mun harteilla, sit oma raskas ja rakas työ, kotityöt ja pahoinvointi. Sekä väsymys!

No sellasta. Toivottavasti voitte hyvin.

Vierailija
32/63 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuonne toukokuiset 2019 fb-ryhmään siis pääsee? Olen ensikertalainen ja kovasti kaipaisin vertaistukea. En haluaisi liittyä ensin vauva 2019 -ryhmään, koska se ei ole salainen ja silloin kaikki fb-kaverini näkevät liittymiseni feedissään. :/

33/63 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

enni kirjoitti:

Miten tuonne toukokuiset 2019 fb-ryhmään siis pääsee? Olen ensikertalainen ja kovasti kaipaisin vertaistukea. En haluaisi liittyä ensin vauva 2019 -ryhmään, koska se ei ole salainen ja silloin kaikki fb-kaverini näkevät liittymiseni feedissään. :/

Eivät näe. Ryhmän jäsenlista on salainen, ja sen näkevät vain ryhmän jäsenet. Toukokuisiin pääsee pyytämällä ryhmän perustajaa kaveriksi, ja sitten hän saa lisättyä halukkaat ryhmään. Tietenkään en voi tänne perustajan nimeä kirjoittaa kuitenkaan :D

Vierailija
34/63 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan, minäkin tulen tänne mukaan!

Kiinnostaisko jotain whatsapp tai fb ryhmä toukokuisille? Minä liityin tonne fb ryhmään, mut mun mielestä yli 100 ihmistä on vähän liikaa tai eihän siinä oikeen voi tutustua & en minä ainakaan halua hirveesti jakaa asioita.

Meille on tulossa toinen lapsi 2,5 vuoden lapsettomuuden jälkeen<3 Toivon niin kovin et pieni pysyy kyydissä.

Vierailija
35/63 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, täällä kans yksi toukokuun odottaja. Kovasti haluaisin facebook ryhmään, mutta itse en myöskään innostu isosta ryhmästä. Haluaisiko joku perustaa toukokuisille salaisen pienemmän ryhmän? Esimerkiksi 40-50 jäsentä ja sitten ryhmä suljettaisiin? Itse voisin muuten perustaa, mutta taustalla on keskenmenoja niin en tiedä onko minun sitä järkevää perustaa jos raskaus ei jatkukaan.

36/63 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi tänään plussannut, jos joukkoon mahtuu vielä:-) LA pitäisi olla 18.5 ja toista lasta odotellaan. Minulla ollut kovat alaselkä kivut oireena, mutta pahoinvoinnilta tällä kertaa säästynyt ainakin toistaiseksi..

37/63 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin odotetaan esikoista toukokuulle. La kuukautisista laskettuna 22.5. mutta luulen, että siirtyy muutaman päivän aiemmaksi ultrassa sitten. Neuvolassa olen jo kerennyt käydä viikoilla 4+5 oman perussairauden vuoksi, ja huomenna on aika äitiyspolille, missä päästään jo katsomaan, näkyykö ketään. Tänään 5+5 :)

38/63 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 25.5. la esikoiselle. Plussattu 2vrk kuukautisten poisjäämisestä. Haamuhan se oli, mutta kyllä plussan tunnisti miljoonan negan jälkeen <3

6+0 menossa ja oireina rintojen arkuus ja tautinen väsymys.

Vierailija
39/63 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi tuonne 2019-ryhmään liittyä, kun siellä on tuttuja, mutta jos joku ihana vois järkätä mut jotenkin sinne toukokuisten ryhmään, niin ois tosi kiva! <3 Mulle voi laittaa kutsun ryhmään osoitteeseen the_bridezilla@outlook.com tai sitten ihan vaan meiliä, niin voin kertoa nimeni ryhmään pääsyä varten, tai mikä nyt sitten olisikaan helpoin tapa.

40/63 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

farfalla kirjoitti:

Mä en voi tuonne 2019-ryhmään liittyä, kun siellä on tuttuja, mutta jos joku ihana vois järkätä mut jotenkin sinne toukokuisten ryhmään, niin ois tosi kiva! <3 Mulle voi laittaa kutsun ryhmään osoitteeseen the_bridezilla@outlook.com tai sitten ihan vaan meiliä, niin voin kertoa nimeni ryhmään pääsyä varten, tai mikä nyt sitten olisikaan helpoin tapa.

Toi ryhmä on valitettavasti jo täynnä. :/