Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei HR ole yhteydessä haastattelun jälkeen?

Vierailija
28.08.2018 |

Onko oikeasti niin iso homma vastata edes jotain niille muutamalle henkilölle jotka haastateltiin?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen miten päätöstä ei saada tehtyä sovittuun päivään mennessä. Kertoo mielestäni jotain yrityksestä.

Vierailija
2/18 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se vain on. Siirry elämässä eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse epäilen että hylkäyksestä soittaminen tuntuu epämiellyttävältä ja sen vuoksi sitä ei tehdä.

Vierailija
4/18 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa ku pitää lakkaa kynsiä t. Hr

Vierailija
5/18 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe kiinnostaa. Osaako joku vastata?

Vierailija
6/18 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse epäilen että hylkäyksestä soittaminen tuntuu epämiellyttävältä ja sen vuoksi sitä ei tehdä.

Se kuitenkin kuuluu työnkuvaan. Silloin henkilö on epäpätevä työhönsä, jos hylkäyksestä soittaminen ei onnistu.

Vierailija
7/18 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kuitenkin kuuluu työnkuvaan. Silloin henkilö on epäpätevä työhönsä, jos hylkäyksestä soittaminen ei onnistu.

Olen täysin samaa mieltä. Uskomatonta että tämänkaltaista touhua voi olla yrityksissä. Mielestäni kannattaisi haastatella 1 ihminen vähemmän ja käyttää säästynyt aika rekrytointiprosessin kunnolla loppuun hoitamiseen.

Muille hakijoille riittäisi automaattivastaus. Itse sain eräältä isolta teräsyhtiöltä sähköpostia vuoden jälkikäteen. Älytöntä touhua.

T. Sama

Vierailija
8/18 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että kandidaattien prosessista vastaa rekrytoiva esimies. Esimies on velvollinen ilmoittamaan prosessin kulusta jos on käyty haastattelussa. T. Hr

Vierailija
9/18 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi että kandidaattien prosessista vastaa rekrytoiva esimies. Esimies on velvollinen ilmoittamaan prosessin kulusta jos on käyty haastattelussa. T. Hr

Ja jos tämä haastattelija sanoo, että HR soittaa niin kaikki ovat pesseet kätensä ja turha odottaa mitään? Ku ei kuulu mulle.

Vierailija
10/18 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse soitat ja laitat sähköpostia haastattelijalle kysyäksesi tuloksista ja et saa mitään vastausta, niin mitä pitäisi ajatella..?

Joo. En varmastikaan sitä paikkaa saa, mutta toivottavasti myös haastattelija on pian työtön noilla näytöillä.

Vierailija
11/18 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä haastattelijoilla ei ole mitään tulosvastuuta joten miksi hukata aikaa soitteluihin.

Vierailija
12/18 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka valitaan työllstää hr:n henkilön valintahetkestä eteenpäin. Sisäinen prosessi firmassa käynnistyy.

Ne, jotka eivät tule valituksi saavat huomiota kun edm. Prosessi on viety loppuun eli n. 1-2 kk päästä. Jos silloinkaan.

Vierailija
13/18 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen miten päätöstä ei saada tehtyä sovittuun päivään mennessä. Kertoo mielestäni jotain yrityksestä.

Kävin toukokuun puolessa välissä haastattelussa sairaanhoitajan paikkaan eräässä kunnassa. Luvattiin että valinta tehdään viimeistään juhannukseen mennessä ja siitä sitten ilmoitetaan s-postilla.

Juhannuksen jälkeisellä viikolla en ollut vieläkään saanut s-postia, laitoin viestiä haastattelijalle/esimiehelle, että missä päästöt viipyy, vastattiin, että valintaa ei ole vielä voitu vahvistaa siksi, koska sairaalan ylilääkäri oli edelleen kesälomalla. Tästä kuluinkuukausi, eli heinäkuun loppupuolella ei vieläkään mitään yhteydenottoa, niin lähetin sitten viestin samalle henkilölle, että milloin valinnasta ilmoitetaan, ja hän vain vastasi, että prosessin on etenemässä, että piakkoin ilmoitetaan, että kuka on valittu.

Tähän päivään mennessä en ole saanut mitään ilmoitusta, ja siitä juhannuksesta on jo yli kaksi kuukautta.

Vierailija
14/18 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä muutamassa firmassa seurannut vierestä HR:n toimintaa, ja se kyllä näyttäisi olevan lähinnä suojatyöpaikka kädettömille. Keskitytään diiba-daaba henkilöstötyytyväisyysmittauksiin ja niiden luovaan tulkintaan. Rykrytointiin avut ovat lähinnä yhteystiedot konsulttifirmoihin. Edes auttavia esimiesohjeita ei ole saatu kasaan, vaan toisten on nekin täytynyt tehdä. Eli vastaus ap:n kysymykseen, ne on vaan niin laiskoja.

Vierailija
15/18 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä muutamassa firmassa seurannut vierestä HR:n toimintaa, ja se kyllä näyttäisi olevan lähinnä suojatyöpaikka kädettömille. Keskitytään diiba-daaba henkilöstötyytyväisyysmittauksiin ja niiden luovaan tulkintaan. Rykrytointiin avut ovat lähinnä yhteystiedot konsulttifirmoihin. Edes auttavia esimiesohjeita ei ole saatu kasaan, vaan toisten on nekin täytynyt tehdä. Eli vastaus ap:n kysymykseen, ne on vaan niin laiskoja.

Tai osaamattomia. Luulisi, että sujuva kommunikointi olisi perusvaatimus HR-ihmisille, mutta ainakin meidän taloon on sattunut tällä vuosituhannella pari HR-pomoa, joista päätellen vaatimuksena on kyvyttömyys kommunikointiin.

Vierailija
16/18 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä HR on vain johdon työkalu, eikä sillä ole mitään järkevää annettavaa työntekijöille. Survotaan henkilöstölle yt:t ja muut "yhteiset" päätökset kurkusta alas, ja toimitaan johdon kilpenä henkilöstä vasten.

Vierailija
17/18 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin joskus rekryjä oman työn ohessa tehneenä voin kertoa että haastatelluille pitää soittaa, muille hakijoille voi laittaa s-postiviestin. Eihän se ole kiva kertoa toiselle ettei tullut valituksi mutta se vaan täytyy tehdä.

Yleensä esimies on se joka soittaa sekä valitulle että muille haastatelluille. Jos firmassa on hr, sen tehtävä on laittaa s-posti hakijoille. Julkisella puolella tuo näkyy vähän vaihtelevan. Joskus esimies soittaa vain sille, joka valittiin ja hr muille.

Joka tapauksessa hyvään rekryprosessiin kuuluu olennaisena, että kaikki hakijat pidetään ajan tasalla, eikä roikoteta odottamassa kuukausitolkulla.

Vierailija
18/18 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että firmat haluaisivat jättää positiivisen vaikutelman itsestään myös haastatelluille, jotta nämä olisivat jatkossakin kiinnostuneita heidän työpaikoistaan. Mutta ei. Samanlaisia kokemuksia kuin aiemmillakin.