Jos mies harrastaa?
Yhden kokonaisen illan ja sen lisäksi vielä vähintään kolme kertaa viikossa 2-3 tuntia illasta urheilua, niin onko minulta kohtuutonta sanoa, että et ala nyt treenaamaan kilpailuja varten? Mies valitti, kun lähdin illalla puolen tunnin kävelylle ja hän joutui jäämään laittamaan lapsia nukkumaan. Ainut oma aikani oli tuo puoli tuntia. Masentuukohan mieheni, jos estän hänen sinällään kannatettavan liikunnan harrastamisen muutamista kilpailemiseksi?
Kommentit (33)
No jos alkaa kilpailemaan vakavasti niin joutuu suunnittelemaan harjoittelunsa ja varaamaan palautumisaikaa. Tällöin näet paperilta pari viikkoa etukäteen miten meinaa harjoitella ja olla kotona. Sovitat sitten omat menosi tähän, kun hän lepää niin sinä saat mennä menojasi.
Kannustaisin kilpailemaan jolloin hän joutuu muuttamaan aika- ja energiasyöpön puuhastelun tarkemmin suunnitelluksi ajankäytöksi.
Just näiden hommien takia miehet ei halua niitä lapsia joihin akat harhauttaa/pakottaa.
Vierailija kirjoitti:
Just näiden hommien takia miehet ei halua niitä lapsia joihin akat harhauttaa/pakottaa.
Kerrotko vielä, miten tuo harhauttaminen ja pakottaminen oikein tapahtuu?
Saisi mun puolesta harrastaa mutta treenit sitten silloin kun lapset nukkuu.
Mun mies käy salilla 4-5 kertaa viikossa ja harrastaa lisäksi potkunyrkkeilyä ja lenkkeilyä, ajoittaa nämä kuitenkin niin että kun minä olen kotona niin hän on myös kotona kanssani.
Mun mies hoitaa salikäynnit työaikana.
age is just a number kirjoitti:
Saisi mun puolesta harrastaa mutta treenit sitten silloin kun lapset nukkuu.
Mun mies käy salilla 4-5 kertaa viikossa ja harrastaa lisäksi potkunyrkkeilyä ja lenkkeilyä, ajoittaa nämä kuitenkin niin että kun minä olen kotona niin hän on myös kotona kanssani.
Huomioitavaa! Tällainenkin on siis mahdollista. Ellei nimenomaan halua pakoilla vastuutaan.
Hyvin keksitty 4/5.
Puuttui lista kotiöistä joita yksin teet.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi, vaikka oletkin vahinkolapsi.
Vinkki 1: seksistä syntyy lapsia
Vinkki 2: ehkäisy ei aina auta, vaan nainen tulee raskaaksi
Vinkki 3: kaikki eivät halua tehdä aborttia
Vinkki 4: kondomi AINA seksin aikana
Vinkki 5: Ikuinen selibaatti ja/tai suhde miehiiin - ei riskiraskautta
Miksi oma aikasi sitten on vain tuo puolituntia? Olet nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa?
Ota se aikasi. Valittamisesta selviää kuuntelemalla :D
Syyllisyyden tunne puskee mieheni käytöksestä lävitse. Esim. tuo valitus, kun lähdin kävelylle, tapahtui viikonloppuna. Mies oli lähtenyt harrastamaan aamulla ja tuli kotiin klo 20, jolloin minä lähdin.
Hän on puhunut tarpeesta päästä kilpailemaan ja tietää, että aikaa menee silloin entistäkin enemmän. Hänellä oli valmiiksi syyllinen olo koko vapaapäivän kuluttamisesta omiin menoihinsa, niin hän hyökkäsi valittamalla minulle. Tuli mieleen, että parempi laittaa miehelle nyt rajoja, kun käytös on vain pahentunut viime aikoina ja kaataisi arjen aikaongelmat vain minulle. Hän kyllä tekee kotitöitä, mutta valittaa kaikesta, mihin minä en jaksa kiinnittää huomiota 24/7. Olen löysännyt kriteerejäni, jotta jaksaisin päivystää kotona ts yritän ottaa aikaa omille ajatuksille jatkuvan lasten ohjaamisen ja henkisessä hälytysvalmiudessa olemisen sijaan.. Lapset ovat onneksi helppoja, mutta saavat aikaan paljon sotkua.
ap
Aloituksessani oli virhe. Oikein on "Yhden kokonaisen ..." päivän ei illan.
ap
Mua aina epäilyttää nää jutut. Nämä on niin naisten näkökulmasta. En usko näitä totuudeksi. Olin nimittäin itsekin joskus tuollaine marttyyri valittaja. Keräsin koko ajan pyhää vihaa miestä kohtaan. Enkä sallinut sille mitään omaa, koska mullakaan ei ollut omaa aikaa, koska lapsethan kuolevat, jos niitä ei hoida koko ajan oma äiti valitsemallaan tyylillä.
Eron jälkeen jatkoin miehen haukkumista. Kaikki oli ollut hänen syytään.
Sitten terapiassa aloin miettiä omaa käytöstä ja nyt tulee usein maattua aamuneljältä ja tuijotettua kattoon ja muisteltua miten esimerkiksi
- huusin ihan raivopäänä miehelle, kun se oli antanut lapselle omenan pesemättä sitä. Sit mullittelin monta päivää puhumatta sille.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessani oli virhe. Oikein on "Yhden kokonaisen ..." päivän ei illan.
ap
Rupeatko muuttamaan tarinaa, kun vaikutti siltä, ettet saa tarpeeksi sympatiaa ja mies haukkumista?
Kyllä tossa pitäis sopia pelisäännöt, jolloin molemmilla on myös omaa aikaa.
Se alkaako kilpailla vai ei, riippuu sitten siitä miten se ajankäyttö saadaan sovittua niin että molemmat on tyytyväisiä.
Selvennykseksi, että la oli kokonaan miehen harrastuspäivä. Koska mies on ollut kiireinen sekä töissä, että vapaa-ajalla, hän uskaltaa väittää, että minun pitäisi kotona olevana vanhempana jaksaa hoitaa kaikki kotona. Saan omaa aikaa silloin, kun miehen aikatauluihin sopii, mutta koska hän oli kiireinen, eikä ehtinyt asettua rauhassa edes kotiin, kun lähdin, olisi minun täytynyt ilmeisesti luopua kokonaan omasta ajastani ainakin lauantaina? Hänen laskutavallaan minulla on omaa aikaa 24/7, mitä nyt ymmärtää, että joskus aika ilman lapsiakin on tarpeen? Olen aloittamassa työt, joten miten mies aikoo silloin ehtiä harrastamaan tarpeeksi?
ap
Mitä lajia hän harrastaa/haluaa kilpailla?
Vierailija kirjoitti:
Selvennykseksi, että la oli kokonaan miehen harrastuspäivä. Koska mies on ollut kiireinen sekä töissä, että vapaa-ajalla, hän uskaltaa väittää, että minun pitäisi kotona olevana vanhempana jaksaa hoitaa kaikki kotona. Saan omaa aikaa silloin, kun miehen aikatauluihin sopii, mutta koska hän oli kiireinen, eikä ehtinyt asettua rauhassa edes kotiin, kun lähdin, olisi minun täytynyt ilmeisesti luopua kokonaan omasta ajastani ainakin lauantaina? Hänen laskutavallaan minulla on omaa aikaa 24/7, mitä nyt ymmärtää, että joskus aika ilman lapsiakin on tarpeen? Olen aloittamassa työt, joten miten mies aikoo silloin ehtiä harrastamaan tarpeeksi?
ap
Mies ehtii ihan samalla tavalla kuin tähänkin asti ihan vaan siksi kun voi :D
Vierailija kirjoitti:
ap
Niin eihän teidän kuvioissa muu muutu kuin se että sinulla on jatkossa " kolmen tuntia" aikaa tehdä se kaikki mihin sinulla on nyt aikaa koko päivä.
Laita paperille miehen osuus hoitovastuusta, ja sano että näissä puitteissa. Ei tuollaista päätöstä tehdä yksipuolisesti, jos ollaan perhe.