Normaalipainoista kumppania toivovalla liian tiukat kriteerit?
Onko tosiaan niin että normaalipainoista kumppania toivovalla on tiukat kriteerit? Miten tähän on tultu..? Ainakin omiin korviin kuulostaa aika hullulta
Kommentit (276)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten tuossa Maunon jutussa pistää silmään kommentti, että pitäisi "päästä valitsemaan". Eli Maunon taovite ei ole löytää itselleen kivaa kumppania, vaan päästä seisomaan naisrivin eteen ja niistä sitten valita joku (kaunein todennäköisesti)?? Eihän kukaan itseään kunnioittava nainen tuohon tilanteeseen halua, vaikka olisi kuinka hoikka ja kaunis. Karjamarkkinameininki.
Sulle tuli yllätyksenä, että deittiohjelmissa on tuollainen karjamarkkinameininki? Ihan jo napakympistä tuttu eikä siitä tarvitse kiihtyä jos Mauno sanoi sen ääneen.
Napakymppi on huono esimerkki. Siinähän ei näe niitä kohteita ollenkaan, vaan juurikin valinta pitää tehdä muilla perusteilla. Ja kyllä, jos itse menisin tuollaiseen ohjelmaan, niin kyllä toiveena olisi löytää kumppani, eikä pääasia olisi se, että saisin valita. Ideaalitapauksessa, joku kirjeistä herättäisi oikeasti kiinnostuksen ja siitä sitten edetään. (Kovin tarkkaan en ole Maajussille morsianta televiosiosta seurannut, mutta olen ymmärtänyt, että usein on käynyt juuri näin, että yksi on noussut yli muiden.) Mulle siis riittäisi, että saisin yhden kirjeen, jos se kirje tulisi juuri siltä sopivalta kumppanilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttava tapasi 10 v sitten miehen. Tuttavani, noin 25 v nainen oli silloin reilusti ylipainoinen, ehkä noin 120 kg. Menivät naimisiin ja tekivät lapsen.
Tänä päivänä tuttavani on sairaseläkeläinen. Joka paikka on rikki, nivelet erityisesti. Ei pysty juurikaan liikkumaan. Painoa on varmasti ainakin 150 kg. Mies hoitaa kodin ja lapsen yksin, sekä passaa vaimoaan, joka ei tee muuta kuin someilee, blogailee ja äkäisenä jakelee käskyjä miehelleen sohvalta tai sängystä.
Luulisin, että mies ei haaveillut silloin 10 v sitten tällaisesta elämäntilanteesta. Hassuinta on, että vaimonsa googlaili itselleen diagnoosin, jotta kukaan ei vahingossakaan voisi ajatella, että huono terveys johtuisi ylimääräisistä kiloista. Parilla kymmenellä eri lääkärillä sai käydä kertomassa asiastaan, ennen kuin diagnoosi "irtosi". Ne aiemmat 19 lääkäriä oli sitä mieltä, että huonon terveyden syy on lihavuus.
Tällä hetkellä tilanne on se, että tuttavani juoksee yhteiskunnan laskuun erikoislääkäreillä kymmeniä kertoja vuodessa. Kotiin saa kaiken mahdollisen avun: avustajan, siivouksen, taksit. Kuntouksessa joka vuosi monta viikkoa. Tulee muuten pikkusen kalliiksi yhteiskunnalle.
Eli omalla saamattomuudellaan (lihavuus) hyväksikäyttää miestään ja yhteiskuntaa.
Kylläpä käy sinun kateeksi sairasta ihmistä. Ryhtiä nyt vähän!
Kuule ei käy. En haluaisi maata kotona addiktoituneena someen ja lääkkeisiin. Tykkään menevästä, aikaansaavasta itsestäni, joka viitsii tehdä asioita itsensä ja monen muun hyväksi. Elämässäni on monenlaista sellaista mukavaa, ettei minun tarvitse olla kateellinen kenellekään. Kyllä tiedän, että tuttavallani on hankalaa, mutta se juurisyy ei ole se vinkumansa diagnoosi, vaan hyvin todennäköisesti massiivinen ylipaino. Ikävintä asiassa on se, että tuolla menolla elämänsä ei ole kovin pitkä, varmaankin alta 10 v. Harva siellä sängynpohjalla kovin kauaa hengissä säilyy. :/ Vaikka eihän sitä koskaan tietenkään tiedä, milloin kenenkin aika täältä on lähteä. Jokainen vuorollaan, vuoronumero vaan on salaisuus.
Kyllä sinä olet. Luettelit tarkasti siivousavut ja muut. Katkera apina 😁
Eikös se kumppani parhaiten löydy juuri silloin jos saa vähän valita eikä tarvitse ottaa sitä ainoaa joka vastaan sattuu tulemaan. Mun mielestä tuollaisesta yhdestä lausahduksesta nyt otetaan vähän liian paljon tulkintaa... En vielä sen perusteella Maunua roskakoriin heittäisi.
Onko Suomessa paljon ylipainoisia naisia kun tuntuu tämäkin menevän tunteisiin?
Tuollaisen asian ääneen sanoninen osoittaa moukkamaisuutta. Varsinkin kun itse ei ole mikään komea.
Vierailija kirjoitti:
Uusi "meni tunteisiin" -kommentti. :D
Ylipainoisia miehiä on paljon, PALJON enemmän, mutta heistä ei nyt kirjoitettu.
Rumuus saatettiin mainita.
Menikö sinulla tunteisiin?
En halua hörökorvaista nörtin oloista miestä. Jos sanon sen ääneen televisiossa onko se ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myönnän, että menee tunteisiin joka kerta kun BMI tulosten perusteella julistetaan miehet ylipainoisimmiksi kuin naiset. Olisi erittäin huolestuttava tilanne jos miesten keskimääräinen BMI olisi pienempi kuin naisten. Ja nyt kun miesten BMI on vain pari kymmenystä suurempi kuin naisilla, niin se on oikeastaan aika järkyttävää luettavaa naisten kannalta. - eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myönnän, että menee tunteisiin joka kerta kun BMI tulosten perusteella julistetaan miehet ylipainoisimmiksi kuin naiset. Olisi erittäin huolestuttava tilanne jos miesten keskimääräinen BMI olisi pienempi kuin naisten. Ja nyt kun miesten BMI on vain pari kymmenystä suurempi kuin naisilla, niin se on oikeastaan aika järkyttävää luettavaa naisten kannalta. - eri
Vuonna 2017 lähes kolme neljäsosaa miehistä ja kaksi kolmasosaa naisista oli ylipainoisia (painoindeksi vähintään 25 kg/m2), ja neljännes työikäisistä voidaan luokitella lihaviksi (painoindeksi vähintään 30 kg/m2).
Työikäisten miesten keskimääräinen painoindeksi on 27,7 kg/m2.
Miehistä vähintään ylipainoisia on 71,9 % (painoindeksi 25 kg/m2 tai enemmän).
Miehistä lihavia on 26,1 % (painoindeksi 30 kg/m2 tai enemmän).
Työikäisten naisten keskimääräinen painoindeksi on 27,5 kg/m2.
Järkyttävää... On tuo miestenkin lukema aivan liian iso, mutta että naiset jotka ovat luontaisesti paljon lyhyempiä ja hennompia ovat samaa kaliiberia. Huhhuhu.
Minusta tästä on tehty liian iso juttu. Toive normaalipainoisesta kumppanista on vain yksi piirre muiden joukossa. Tottakai jokaisella on omat mieltymykset, eikä siinä ole mitään pahaa. Ylipainoisia on nykyään paljon, joten ei ihme että tällä palstalla asia herättää tunteita.
N43
Vierailija kirjoitti:
On, tosin ylipainoisia miehiä sitäkin enemmän. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen mukaan vuonna 2017 naisista ylipainoisia oli noin 63%, miehistä noin 72%.
Jos meno jatkuu samanlaisena, normaalipainoisuus voi tulevaisuudessa olla hyvinkin tiukka kriteeri. Normaalipainoiset kun ovat vähemmistö jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehistä lihavia on 26,1 % (painoindeksi 30 kg/m2 tai enemmän).
Naisista lihavia on 27,5 % (painoindeksi 30 kg/m2 tai enemmän).
Saman painoindeksin käyttäminen lihavuuden mittaamisessa miehillä ja naisilla ei vaan anna todellista kuvaa koska miehillä keskimäärin on paljon enemmän lihasta.
https://i2.wp.com/paleozonenutrition.com/wp-content/uploads/2012/04/fat…
Vierailija kirjoitti:
Minusta tästä on tehty liian iso juttu. Toive normaalipainoisesta kumppanista on vain yksi piirre muiden joukossa. Tottakai jokaisella on omat mieltymykset, eikä siinä ole mitään pahaa. Ylipainoisia on nykyään paljon, joten ei ihme että tällä palstalla asia herättää tunteita.
N43
Mitäs muita kriteerejä tällä maunolla oli edes...?
Töissä näen päivittäin 35v-50v naisia ja lähes kaikilla on ylipainoa. Vyötärö on katoava ilmiö...
N43
Vierailija kirjoitti:
"Menee tunteisiin" -kortti käytettiin jo monta sivua aikaisemmin. Mutta joo, Suomessa noin 50 % naisista on ylipainoisia. Miehistä heitä on 66 %. Ainoa, jolla jotain on mennyt tunteisiin on ollut Mauno, joka oli pettynyt saamiensa yhteydenottojen määrään.
Mä olen itse ylipainoinen mutta "vaadin" että kumppani on normaalipainoinen, mielellään myös urheilullinen (ei laihaläskeille). Vaikka on ehkä muka epärealistinen toive niin kyllä noita riittää ihan tyrkylle asti. Moni urheilullinen mies pitää pehmeistä muodoista naisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N43
Mitäs muita kriteerejä tällä maunolla oli edes...?
Luulisin että muitakin on. Kyse on kuitenkin yli kolmekymppisestä miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua normaalipainoista kumppania etupäässä edes ulkonäkösyistä. Ylipaino kielii minulle itsehillinnän ja elämänhallinan ongelmista. Maailmankatsomuksemme tuskin kohtaisivat.
Ylipaino ei kieli sinulle mistään mitään, oma ennakkoluuloisuutesi siellä kuiskii. Kannattaa joskus tutustua ihmisiin omien ennakkoluulojen yli, saattaisit vaikka yllättyä.
No, kylläpä se vaan yleisesti ottaen kertoo. Itsehillintä tai tietämättömyys/välinpitämättömyys ravitsemusasioista ovat yleensä syynä. Harva sairaus varsinkaan hoidettuna aiheuttaa merkittävää lihomista tai painonhallinnan vaikeutta.
No ne pitkäaikaisesti ylipainoisethan ne juuri ahmii tietoa ravitsemuksesta, kokkaa milloin minkäkin uuden suosituksen mukaan ja sauvakävelee niin että tuulihousut suhisee. Tuntemani luonnostaan hoikat taas syövät suklaata ja sipsejä ja juovat kaljaa eivätkä millään tahdo oppia hiilihydraatin ja proteiinin eroa. Kun ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttava tapasi 10 v sitten miehen. Tuttavani, noin 25 v nainen oli silloin reilusti ylipainoinen, ehkä noin 120 kg. Menivät naimisiin ja tekivät lapsen.
Tänä päivänä tuttavani on sairaseläkeläinen. Joka paikka on rikki, nivelet erityisesti. Ei pysty juurikaan liikkumaan. Painoa on varmasti ainakin 150 kg. Mies hoitaa kodin ja lapsen yksin, sekä passaa vaimoaan, joka ei tee muuta kuin someilee, blogailee ja äkäisenä jakelee käskyjä miehelleen sohvalta tai sängystä.
Luulisin, että mies ei haaveillut silloin 10 v sitten tällaisesta elämäntilanteesta. Hassuinta on, että vaimonsa googlaili itselleen diagnoosin, jotta kukaan ei vahingossakaan voisi ajatella, että huono terveys johtuisi ylimääräisistä kiloista. Parilla kymmenellä eri lääkärillä sai käydä kertomassa asiastaan, ennen kuin diagnoosi "irtosi". Ne aiemmat 19 lääkäriä oli sitä mieltä, että huonon terveyden syy on lihavuus.
Tällä hetkellä tilanne on se, että tuttavani juoksee yhteiskunnan laskuun erikoislääkäreillä kymmeniä kertoja vuodessa. Kotiin saa kaiken mahdollisen avun: avustajan, siivouksen, taksit. Kuntouksessa joka vuosi monta viikkoa. Tulee muuten pikkusen kalliiksi yhteiskunnalle.
Eli omalla saamattomuudellaan (lihavuus) hyväksikäyttää miestään ja yhteiskuntaa.
Kylläpä käy sinun kateeksi sairasta ihmistä. Ryhtiä nyt vähän!
Kuule ei käy. En haluaisi maata kotona addiktoituneena someen ja lääkkeisiin. Tykkään menevästä, aikaansaavasta itsestäni, joka viitsii tehdä asioita itsensä ja monen muun hyväksi. Elämässäni on monenlaista sellaista mukavaa, ettei minun tarvitse olla kateellinen kenellekään. Kyllä tiedän, että tuttavallani on hankalaa, mutta se juurisyy ei ole se vinkumansa diagnoosi, vaan hyvin todennäköisesti massiivinen ylipaino. Ikävintä asiassa on se, että tuolla menolla elämänsä ei ole kovin pitkä, varmaankin alta 10 v. Harva siellä sängynpohjalla kovin kauaa hengissä säilyy. :/ Vaikka eihän sitä koskaan tietenkään tiedä, milloin kenenkin aika täältä on lähteä. Jokainen vuorollaan, vuoronumero vaan on salaisuus.
Kertoisitko nyt, mistä diagnoosista on kyse, kun sen voi maallikko ja ulkopuolinen ilman muuta leimata hölynpölyksi?