Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalipainoista kumppania toivovalla liian tiukat kriteerit?

Vierailija
27.08.2018 |

Onko tosiaan niin että normaalipainoista kumppania toivovalla on tiukat kriteerit? Miten tähän on tultu..? Ainakin omiin korviin kuulostaa aika hullulta

https://www.is.fi/viihde/art-2000005805821.html?ref=rss

Kommentit (276)

Vierailija
181/276 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta ei ole vielä selvinnyt, ettei kaikkia ajatuksia kannata lausua ääneen. Mä olen hoikka, mutta mulle ei kelpaisi tuollaisia telkkarissa laukova ääliö.

Vierailija
182/276 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää tämä Maunon lynkkaaminen palstalla vain sen takia että hän sanoo rehellisti sen mitä kaikki miehet ajattelevat. Naisen paino on se eka etappi mikä täytyy ylittää mutta se on myös ominaisuus johon voi vaikuttaa. Todella vaatimaton vaatimus.

Naiset on hirveän herkkiä tällaisten asioiden suhteen kun pitää mies haukkua aivan pystyyn vain yhden toivomuksen takia. Tosiaan mitä jos Mauno olisi sanonut tykkäävänsä oikein rehevistä naisista, siitä ei varmasti olisi tullut haloota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/276 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ei mitenkään kohtuutonta kun mies itsekin on normaalipainoinen. Itsekään en ottaisi ylipainoista, kun itsekin olen hoikka. 

Ethän sinäkään kelpaisi, jos olet hoikempi kuin normaalipainoinen.

Vierailija
184/276 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää tämä Maunon lynkkaaminen palstalla vain sen takia että hän sanoo rehellisti sen mitä kaikki miehet ajattelevat. Naisen paino on se eka etappi mikä täytyy ylittää mutta se on myös ominaisuus johon voi vaikuttaa. Todella vaatimaton vaatimus.

Naiset on hirveän herkkiä tällaisten asioiden suhteen kun pitää mies haukkua aivan pystyyn vain yhden toivomuksen takia. Tosiaan mitä jos Mauno olisi sanonut tykkäävänsä oikein rehevistä naisista, siitä ei varmasti olisi tullut haloota.

Olen osallistunut päivän mittaan keskusteluun joissakin kohdissa enkä edelleenkään lynkkaa Maunoa ja hänen toivettaan. Ihmettelen vain ja ainoastaan hänen vinkumistaan siitä, että vastauksia tuli niin vähän. Ensin hän itse sulki pois 2/3 muutenkin harvalukuisesta kohderyhmästä (= sopivan ikäiset naiset, jotka haluaisivat tutustua julkisesti maalla asuvaan pienten lasten isään) ja sitten hän ihmettelee, mikä on, kun viestejä ei tullut enempää. Ihan oikein hän teki kertoessaan ääneen kriteerinsä, paljon pahempaahan se olisi ollut, jos joku pyöreä nainen olisi ottanut häneen yhteyttä ja tuotantoyhtiö olisi pakottanut ottamaan tytön mukaan ohjelmaan nöyryytettäväksi (mehän emme tiedä millaiseen sopimukseen nämä maajussit ovat oikeasti sitoutuneet). Nyt Mauno sai vastauksia vain max normaalipainoisilta. Nyt hänellä on myös mahdollisuus löytää heidän joukostaan se oikeasti kiinnostava.

Vierailija
185/276 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä haluta mitä vaan, mutta lähes kaikki muutkin miehet haluavat hoikan kumppanin. Jos Mauno haluaa päästä valitsemaan TOP 30-50% naisista, niin Maunon kannattaa kysyä itseltään, että kuuluko hän omasta puolestaan sinne keskimääräistä parempien ja halutumpien miesten joukkoon. Esitetyillä spekseillä veikkaan ettei näin ole. Silloin on ihan turha ihmetellä, miksi vastauksia tulee vähän.

Vierailija
186/276 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo sinäänsä tiukka kriteeri, että tutkimuksen mukaan 63% naisista on ylipainoisia. 

Vierailija
187/276 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo sinäänsä tiukka kriteeri, että tutkimuksen mukaan 63% naisista on ylipainoisia. 

Ja 75 % miehistä.

Vierailija
188/276 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille tällä palstalla on jotenkin hirveän väärin ja loukkaavaa sanoa haluavansa akateemisen/väitelleen puolison.

Eikähän tässä päivitellä itse vaatimusta vaan sitä, että mies loukkaantuu kun ei saa paljon vaatimuksia. Mikä on hassua, kun tosiaan harva nainen haluaa maalle, harva haluaa telkkariin, harva haluaa uusperheen äidiksi, ja harva haluaa tulla määritellyksi painonsa kautta vaikka olisikin sitä vähemmistöä, joka tuossa iässä on normaalipainoinen. Joten tästä joukosta jää väkisinkin hyvin pieni porukka jäljelle. Minusta on jossain määrin ihme, että edes joku, saisi siitä olla iloinen.

Vierailija
189/276 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pituisellani (167 cm) normaalipaino on noin välillä 53-69 ja desimaalit päälle. Yli 16 kilon vaihteluväli juuri minun mittaisellani ei ole mielestäni mikään hirveän tiukka kriteeri,

Normaalipaino on terve paino.

Vierailija
190/276 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja 75 % miehistä.

Ymmärtääkseni tuo maajussi etsi naista rinnalleen?

Vierailija
191/276 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vielä muistaa, että normaalipaino ja ylipaino ovat usein tällaisissa asiayhteyksissä varsin subjektiivisesti tulkittuja asioita. Joidenkin miesten (ja naisten) mielestä jo BMI 22 voi olla "ylipainoinen" (eli ei esteettisesti miellyttävä) ja lukemattomat lääketieteellisestä näkökulmasta normaalipainoiset naiset kriiseilevät oman kroppansa kanssa tästä syystä. Kaikilla on oma luontainen biologinen normaalipainonsa, siksi joukostamme löytyy aina varsin erikokoisia tallaajia, vaikka ajankuvaan kuuluva kauneusihanne olisi mikä. Lihavuusepidemia on toki asia erikseen, enkä sitä puolustele. Tarkoitan vain, että normaalipaino ei yleensä ulkonäkökriteerinä ole mitenkään objektiivinen ja se voi tarkoittaa eri ihmisille hyvinkin eri asioita. Sinänsä on hyvä tehdä toiveensa selviksi, mutta tämä on myös yksi tekijä joka taatusti karsii yhteydenottoja, myös niiltä "normaalipainoisilta".

Vierailija
192/276 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun pituisellani (167 cm) normaalipaino on noin välillä 53-69 ja desimaalit päälle. Yli 16 kilon vaihteluväli juuri minun mittaisellani ei ole mielestäni mikään hirveän tiukka kriteeri,

Se on ihan totta, mutta jos tällä palstalla kirjoitat olevasi 167cm ja 69kg, et saa kommentteja, että olet terve ja normaalipainoinen, vaan että sinulla on kymmenen kiloa ylimääräistä. Siksi tämä ei ole ihan yksinkertaisimmasta päästä.

Vierailija
193/276 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä: lääketieteelinen normaalipaino ei ole vaatimuksena mitenkään liiallinen tai loukkaava ( eri asia miten niitä vaatimuksiaan esittelee). Mutta kun miehillä tämä yleensä tarkoittaa sitä playboy-BMItä (18-20), niin onhan tuo vähän loukkaavaa ja typerää

Vierailija
194/276 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan totta, mutta jos tällä palstalla kirjoitat olevasi 167cm ja 69kg, et saa kommentteja, että olet terve ja normaalipainoinen, vaan että sinulla on kymmenen kiloa ylimääräistä. Siksi tämä ei ole ihan yksinkertaisimmasta päästä.

Sanoisin että painoa voisi tiputtaa tuosta 69 kg:sta --> 55kg:aan tuolla pituudella.

Vierailija
195/276 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua normaalipainoista kumppania etupäässä edes ulkonäkösyistä. Ylipaino kielii minulle itsehillinnän ja elämänhallinan ongelmista. Maailmankatsomuksemme tuskin kohtaisivat.

Ylipaino ei kieli sinulle mistään mitään, oma ennakkoluuloisuutesi siellä kuiskii. Kannattaa joskus tutustua ihmisiin omien ennakkoluulojen yli, saattaisit vaikka yllättyä.

Puhuin parisuhteesta. Ihmisiä on totta kai erilaisia ja kunnioitan sitä, mutta liian erilaisten ihmisten ei kannata yrittää väkisin pariutua. Tuskin siltä ylipainoiselta ymmärrystä liikenisi minun urheiluharrastuksillenikaan (jotka vievät suuren osan ajastani), joten parempi molemmille. 

Tältä ylipainoiselta irtoaa ymmärrystä urheiluharrastuksellesi mutta ei kapeakatseisuudellesi. Käyn itse salilla kolmesti viikossa ja juoksulenkillä samoin kolmesti, silti ylipainoa on muutamia kiloja. Ärsyttää, kun niin moni tuntuu kuvittelevan kaikkien ylipainoisten olevan laiskoja sohvaperunoita.

Mutta mitkä on ruokailutottumuksesi? Monesti hoikka/normaalipainoinen katsoo tarkemmin mitä suuhunsa laittaa. Ei ole napostelua, turhia välipaloja, iltasyömistä, herkuttelua ei välttämättä ole edes kerran viikossa ym. Eli nämä ruokailutavat on oltava samat.

Vaikka liikut ahkerasti, niin ruokavaliosi on todennäköisesti hakusessa, jos kerran olet ylipainoinen.

Siinä ei ole mitään pahaa jos normaalipainoinen haluaa samanlaisen kumppanikseen. Elämäntavat on yksi suuri yhdistävä tekijä. Ihmiset vetävät nyt turhaan herneen nenäänsä.

Vierailija
196/276 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kriteerinä saa ja pitää olla normaalipainoisuus. Kukaan normaali mies ei voi kuvitella olevansa suhteessa jatkuvasti hikoilevan ja ähisevän läskivuoren kanssa.

Vierailija
197/276 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että painoa voisi tiputtaa tuosta 69 kg:sta --> 55kg:aan tuolla pituudella.

MOT. Eli tämän takia normaalipainoiset eivät tuohon viitsi vastata, koska ei oikeasti edes haeta normaalipainoista, vaan laihaa.

Vierailija
198/276 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

JiiÄl kirjoitti:

Kyllä kriteerinä saa ja pitää olla normaalipainoisuus. Kukaan normaali mies ei voi kuvitella olevansa suhteessa jatkuvasti hikoilevan ja ähisevän läskivuoren kanssa.

”Läskivuori”. Vitsit te palstamiehet puhutte ihmisistä rumilla nimillä.

En itsekään tavoittele ylipainoista, lyhyttä tai pienimunaista miestä ihan ensimmäisten joukossa, mutta en mä sitä haukkumaankaan rupeaisi.

Vierailija
199/276 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

JiiÄl kirjoitti:

Sinulla olisi varmaan postiloorat täynnään kirjeitä mitä ihanimmilta, timmeiltä naisilta. Tai sitten ei...

Vierailija
200/276 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MOT. Eli tämän takia normaalipainoiset eivät tuohon viitsi vastata, koska ei oikeasti edes haeta normaalipainoista, vaan laihaa.

Tämä! Normaalipaino = alipainon rajoilla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi