Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytin heinäkuussa PHKS:ssa, vieläkin v*tuttaa hoitajien käytös.

Vierailija
27.08.2018 |

Itse synnytys meni hyvin, kätilö oli mukava ja asiallinen. Vuodeosastolle siirryttäessä se helvetti sitten alkoi. Mikä siinä on, että juuri synnyttänyttä äitiä täytyy vähätellä, jopa "piilovittuilla" ja vastailla kyllästyneesti jos jotain erehtyi kysymään.

Esimerkki, kysyin mistähän saisin pyyhkeen että pääsisin suihkuun, vastaus "ne on sielä missä ennenkin". Viittaus siis siihen että en ollut ensimmäistä kertaa kyseisellä osastolla, mutta edellisestä kerrasta kuitenkin on 6 vuotta joten en ihan välittömästi muistanut missä liinavaatevarasto on. Toiseksi, miksi hoitaja ei voinut tuoda sitä pyyhettä? Tai vaihtovaatteita? Tai vauvalle vaatteita? Kaikki piti itse sieltä käytäviltä etsiä. Kiva jättää vauva yksin huoneeseen ja lähteä kirjaimellisesti perse revenneenä hortoilemaan pitkin käytäviä.

Sitten tämä imetys. Joo, haluan imettää kyllä lastani, mutta minulla ei maito nouse välittömästi synnytyksen jälkeen joten lisämaitoa pitää aluksi antaa. Vauva oli hieman väsynyt synnytyksen jälkeen, joten häntä piti herätellä syömään ja sittenkin söi huonosti, kaikenmaailman kommervenkit tehtiin että sai edes sen pienen määrän maitoa. Hoitaja käski minun yöllä laittaa oman herätyskellon soimaan kännykästä kahden tunnin välein ja soittamaan sitä heidän hälytyskelloa sitten kun olen herännyt. Miksei sieltä vaan voinut hoitaja tulla ja herättää vauvaa syömään? Tuli hieman olo että kuka täällä on töissä, minä vai hoitaja.

Yksi hoitajista myös kommentoi tapaani pidellä tuttipulloa sanalla "kammottavaa".

Toinen sanoi vittuileva sävy äänessään kuinka jos vielä saan vauvoja kannattaisi varmaan vähän ajatella jo etukäteen sitä lisämaidon antamista. Siis mitä helvettiä! Itse pakotitte ensin imettämään ja imettämään ja imettämään vaikka maito ei ollut vielä noussut, mitä siinä mun etukäteen ajattelu olisi auttanut.

Tässä jotain asioita mitkä ärsytti suunnattomasti. Onneksi tämä oli meidän viimeinen lapsi, eipähän tarvi ikinä enää tuolla osastolla maata sätittävänä.

Kommentit (730)

Vierailija
581/730 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan, kun työkaverini odotti lasta. Teki pitkät listat synnytystoiveita, kuinka synnyttää luomusti ja altaassa ja haluaa akupunktiota ja hierontaa ja himmeät valot ja linnunlaulua nauhalta.

Puhui koko ajan,kuinka ihanaa, kun saa levätä sairaalassa ja passataan ruoka eteen ja hoivataan.

Mönkään meni. Oli halunnut epiduraalin jo heti kun 2cm oli auki, kun kävi kipeää. Makasi sängyssä koko avautumisajan. Osasto olikin sitten vierihoito-osasto, missä joutui ottamaan vauvan heti viereen ja hoitamaan itse ja ruokakin oli päiväsalissa, missä sen sai käydä syömässä.

Joskus ne odotukset ei kohtaa.

Mikä vika siinä että kirjoittaa yläs sen mitä haluaa synnytykseltä vaikka se ei tapahtuisi? Enemmän mua sinuna hävettäisi että virnuilet asialle. Mulla oli aika paljon synnytystoiveita mutta menin synnyttämään silti avoimin mielin ja aika moni toiveista muuttui kun synnyttämään menin mm. Kivunlievitys. En silti katso että olisin ollut jotenkin naurettava että suunnittelin toivelistan ja jäsensin hieman mitä haluaisin synnytykseltä. Se nimittäin auttaa käsittelemään synnytystä ja vähentää pelkoja.

Kerro, missä kohtaa virnuilen. Nyt kyllä luet omien vihamielisten silmälasien lävitse. Kerroin vain, kuinka odotukset eivät aina kohtaa.

Höpöhöpö. Kyllä sen nyt huomaa että kertoilet ja maalailet kaikkea linnunlaulusta jne. Olisit voinut vaan kertoa että suunnitteli monia asioita ja sitten mikään ei toteutunut sen sijaan että selkeästi yrität asettaa hänet naurunalaiseksi

Vierailija
582/730 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että tästä keskustellaan! Itse synnytin Turussa 1999, ja yhä v*tuttaa. 2 vrk kestäneen synnytyksen jälkeenkään en saanut nukkua, vaan osastolla heti alkoi imetyshelvetti ja hoitajien v*ttuilu. Sain nukkua vasta useamman päivän jälkeen päästyäni kotiin. Toinen synnytys onneksi eri sairaalassa, missä ei ollut ihan yhtä sadistista menoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/730 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittumainen ihminen saa vittumaista kohtelua. Niin sen kuuluu ollakin.

Suhtaudu muihin kunnioittaen niin saat samaa takaisin.

Uskon päinvastoin hoitajien käyttävän valtaa niitä kohtaan, jotka eivät jaksa tai uskalla pistää hanttiin. Itse sain ok kohtelua, kun olin toisen synnytykseni jälkeen paremmissa voimissa. Ensimmäisen synnytyksen jälkeen olin heikossa hapessa (enkä todellakaan olisi jaksanut olla vittumainen), ja minua kohdeltiin todella tylysti.

Vierailija
584/730 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole sairaanhoitajana ikinä kehdannut puhua töykeästi potilaalle. Tulisi erittäin huono omatunto jos niin tekisin. Ja en muutenkaan tietenkään halua pahoittaa kenenkään mieltä. Ärsyttävää kun yleistetään että kaikki sairaanhoitajat ovat töykeitä, alkaa arvostus laskemaan omaa työtäni kohtaan. Pidän työstäni mutta alkaa nousemaan paine että olen jonkun tarkkailun alla koko ajan miten käyttäydyn. Olenkin hakenut nyt kouluun koska paine on inhottava. En halua tehdä työtä jota ei arvosteta.

Sairaanhoitajat ovat ammattilaisia ja käytös kokemukseni mukaan aina asiallinen ja ystävällinen. Arvostan todella työkaverina. Täällä huonot kokemukset ovat kätilöistä ja nimenomaan suurten yksiköiden kätilöistä.

Vierailija
585/730 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä kikyä, työmoralille käy heipat samalla kun ansioita leikataan. Asiakas/potilas on sitten niitä loppukäyttäjiä jotka saavat huonoa palvelua. Suomi nousuun!

Asiallehan et voi enää mitään, yritä päästä yli ja unohtaa.

Mulla on ollut elämæni aikana paskoja surkeapalkkaisia duuneja, mutta en ole koskaan purkanut vihaa tuolla tavalla asiakkaisiin, enkä ikinä vittuilisi juuri synnyttäneille äideille. Kyllä nuo on asenneasioita.

Vierailija
586/730 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vittumainen ihminen saa vittumaista kohtelua. Niin sen kuuluu ollakin.

Suhtaudu muihin kunnioittaen niin saat samaa takaisin.

Uskon päinvastoin hoitajien käyttävän valtaa niitä kohtaan, jotka eivät jaksa tai uskalla pistää hanttiin. Itse sain ok kohtelua, kun olin toisen synnytykseni jälkeen paremmissa voimissa. Ensimmäisen synnytyksen jälkeen olin heikossa hapessa (enkä todellakaan olisi jaksanut olla vittumainen), ja minua kohdeltiin todella tylysti.

Nyt on kyllä semmosta puhetta että huhhuh! Ikinä!ikinä en ” valtaa” käyttäisi työssäni heikossa asemassa olevia vastaan! Eikä minulla edes ole mitään valtaa. Nimen omaan heikkokuntoisia ja, niitä jotka eivät osaa vaatia, kohtaan tulee vilpitön halu hoitaa ja hoivata. Yritän pitää ihmisen mahdollisimman hyvässä kunnossa, kokonaisvaltaisesti. Pakko myöntää että joskus ärsyttää kun sellaiset jotka ovat jonkin pienen asian vuoksi hoidossa, tai hyvässä kunnossa, osaavat vaatia itselleen vaikka mitä ihmeellisiä asioita. Varsinkin silloin jos on kiire ja aika menee sitten sitä tarvitsevilta. Ja se kans ärsyttää jos valitetaan joka asiasta. Mutta pakko se on näitä turhiakin ” palveluksia” tehdä. Ammattimaisesti, arvostelematta.

Ihmiset laitostuvat nopeasti ja menettävät oma-aloitteisuutensa sairaalassa.

Vierailija
587/730 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on monesti tullut esiin, että hoitaja ei ole "palvelija". Se on totta, sillä nimikkeellä palkkaa ei nosteta, mutta luonnollisesti hoitaja on jollain tavalla aina myös palvelija. Miksikö? No siksi, että hänen tulee ja kuuluu avustaa jollain tavalla avun tarpeessa olevaa henkilöä~sairasta, heikkoa, kipeää, väsynyttä, pelokasta, turvatonta, epätietoista, taitamatonta tai muulla tavoin neuvoa ja rauhoittelua/kannustamista tarvitsevaa. Ja kyllä, tähän tarvitaan palveluhalukkuutta, jota myös voidaan kutsua haluksi auttaa. Pelottava mielestäni sellainen hoitajan vallan ja aseman omaava hoitaja, jolta ei näitä avuja löydy.

T. Hoitaja itsekin

Vierailija
588/730 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kolme synnytystä takana ja vuonna 2006 oli osastolla ihan ok olot vaikka omatoimisuuteen kannustettiin. Olin kyllä niin hyvässä kunnossa ja pirteänä että olisin voinut lenkille lähteä. Siinä on se huono puoli että kukaan ei silloin kerro ruokailuista ja kahvista. Nälkä oli kova!

Kolmannen syntymän jälkeen 2016 en ollutkaan enää niin hyvässä kunnossa. Pärjäsin mutta kivut oli pahat, hoitajaa ei näkyny kun kerran (!) tullessa ja kaksi yötä olin. Naapurivuoteessa oli ensisynnyttäjä jolla kaikenlaista ongelmaa, nuoripari jotka olivat ihan kokemattomia. Isäkin välillä niin hätääntyneen oloinen ja vauva itkuinen. Heillä kävi hoitaja jolta itsekkin pyysin särkylääkettä. Hoitaja ihmetteli missä minun hoitaja on, no en minä tiedä, saisko vaan sitä lääkettä.

Lähtiessäni yritin tätä nuortaparia tsempata, tuore äiti oli itkeskellyt lähes koko ajan. Harmitti kun en voinut itse auttaa enemmän kun oli omat murheet vieny ajan. Oli ihanaa päästä kotiin!

Olisiko tämä syynä huonoon kohteluun, kotona olo tuntuu sitten paremmalta. Oli muuten mullekin kuitattu kaikki opastukset sun muut vaikka ketään ei näkynyt.

Vierailija
589/730 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää kun kaikki tänne p a s k a a kohtelua saaneet laittaisivat palautetta tai tekisivät valituksen potilasasiamiehelle, mikä palautetulva käsiteltäväksi!

Tehkää tästä kansanliike! Etenkin muut hoitoalan ammattilaiset, teidän pskat kokemukset olisivat varmasti kullanarvoisia!

Vierailija
590/730 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä alkaa kiukuttaa kun näitä kokemuksia lukee😖 ja tätä kommenttien määrää! Itse sain synnyttää lapseni vajaa parikymmentä vuotta sitten Raumalla (ennenkuin sekin luxus lopetettiin ja siirrettiin Poriin) Kokemukseni oli molemmilla kerroilla ihana. Minua passattiin, annettiin nukkua, tuotiin ruoka huoneeseen j kipuihin sai lääkettä. Jäi kyllä hyvät muistot. Mutta nyt, olisi todella pelottavaa olla synnyttäjä kun se vauva- aika on muutenkin raskasta ja haastavaakin. Mietin vaan että mihin helv...ttiin ne meidän verorahat menee kun kaikki mikä liittyy ihmisten hyvinvointiin vaan huononee ja huononee!! Olisko syy EU?

Se on tämä "kuntouttava työote", jonka nimissä on unohdettu miten tärkeää toipumiselle on lepo ja turvallisuudentunne. Taustalla varmaan säästöt ja työvoiman vähyys mutta myös asenteet ja tietty mustavalkoisuus. Tosielämässä suurin osa vauvoista on esim. aina saanut lisämaitoa ja rintaa. Itselläkin lapset saaneet aina ensin lisämaitoa kun oma maito nousee hitaasti. Silti imetys on onnistunut, minkä ei imetysintoilijoiden mukaan pitäisi olla edes mahdollista. Miksi äidit väsyvät ja syntyvyys laskee?

Miksi hoitajat väsyvät ja vaihtavat alaa? Kun koko aja pitää tehdä kaikkea ylimääräistä ja ylimääräisiä palveluita. Puolesta pitää tehdä ja kukaan ei edes yritä itse. Ihmiset ovat lihavampia kuin ennen ja raskaita hoitaa. Paranevatkin huonommin.

Kumpi siellä siis on töissä?

Vierailija
591/730 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oulaisissa oli muutama ihana hoitsu, ja useampi aika kamala. Jouduin sektioon, ja kun pääsin osastolle, kukaan ei kertonut mitään osaston käytännöistä. Vasta viimeisenä, neljäntenä päivänä minulle selvisi että päivällä kahvia olisi saanut hakea käytävältä, tai että iltapala oli tarjolla samalla systeemillä. Pyyhkeet löysin puolivahingossa itse kun samaan aikaan joku toinen oli menossa suihkuun.

Olin ensisynnyttäjä, mutta mitään neuvoja mihinkään ei saanut. Tuttavani joka synnytti myös Oulaisissa ja joutui sektioon sai fysioterapeutilta ohjeet miten sektiohaavan kanssa toimitaan, minulle ei kukaan puhunut mitään siitä. Synnytystä ei kukaan käynyt läpi kanssani, vaikka papereihin on niin kirjattu.

Seinäjoella sama tyyli. Päivällinen tarjottiin viiden aikaan eikä sen jälkeen mitään syötävää. Kunnes muutaman päivän kuluttua selvisi, että lypsyhuoneen jääkaapissa oli voileipiä. 

Tämä oli mulle uutta tietoa ja olen kaksi synnyttänyt Seinäjoella. Olisi siinä voinut tosiaan joskus voileipä maistua.

Sama täällä, nälkä oli järkyttävä! Itkien soittaa miehen tuomaan syötävää :/

Vierailija
592/730 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä alkaa kiukuttaa kun näitä kokemuksia lukee😖 ja tätä kommenttien määrää! Itse sain synnyttää lapseni vajaa parikymmentä vuotta sitten Raumalla (ennenkuin sekin luxus lopetettiin ja siirrettiin Poriin) Kokemukseni oli molemmilla kerroilla ihana. Minua passattiin, annettiin nukkua, tuotiin ruoka huoneeseen j kipuihin sai lääkettä. Jäi kyllä hyvät muistot. Mutta nyt, olisi todella pelottavaa olla synnyttäjä kun se vauva- aika on muutenkin raskasta ja haastavaakin. Mietin vaan että mihin helv...ttiin ne meidän verorahat menee kun kaikki mikä liittyy ihmisten hyvinvointiin vaan huononee ja huononee!! Olisko syy EU?

Se on tämä "kuntouttava työote", jonka nimissä on unohdettu miten tärkeää toipumiselle on lepo ja turvallisuudentunne. Taustalla varmaan säästöt ja työvoiman vähyys mutta myös asenteet ja tietty mustavalkoisuus. Tosielämässä suurin osa vauvoista on esim. aina saanut lisämaitoa ja rintaa. Itselläkin lapset saaneet aina ensin lisämaitoa kun oma maito nousee hitaasti. Silti imetys on onnistunut, minkä ei imetysintoilijoiden mukaan pitäisi olla edes mahdollista. Miksi äidit väsyvät ja syntyvyys laskee?

Miksi hoitajat väsyvät ja vaihtavat alaa? Kun koko aja pitää tehdä kaikkea ylimääräistä ja ylimääräisiä palveluita. Puolesta pitää tehdä ja kukaan ei edes yritä itse. Ihmiset ovat lihavampia kuin ennen ja raskaita hoitaa. Paranevatkin huonommin.

Nykyhoitajilla on helppoa entiseen verrattuna. Vähemmän joudutte tekemään töitä ja rnemmän kirjausta eli istutte ja lipitätte kahvia juoruillen. Nykyhoitsu ei pärjäisi päivääkään jos siirrettäisi menneisyyteen. Teille maksetaan potilaiden hoitamisesta eli tee työsi ja lopeta valitus

Vierailija
593/730 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi siellä siis on töissä?

Ei hoitajienkaan nyt puolesta tarvi tehdä! Ihmisillä on outo mielikuva. Sairaalaan mennään makaamaan äxänä sängylle ja kaikki tehdään puolesta, vai? Kukin vois tehdä niin paljon kuin pystyy ja hoitaja loput.

Vierailija
594/730 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi että usealla on huonoja kokemuksia osastolla oloajasta. Itse oon synnyttänyt juurikin Päksissä kaksi kertaa, ja olen ollu tyytyväinen. Esikoisen synnytys oli pitkä ja rankka, ja olin synnytyksen jälkeen todella huonossa kunnossa. Ensimmäisinä päivinä mulle tuotiin ruoka sänkyyn ja vietiin pois, hoitajat auttoivat mut vessaan, tarjoutuivat ottamaan vauvan jotta pääsisin rauhassa suihkuun, vaihtoivat petivaatteet omatoimisesti. Jos jotain miinusta pitäis sanoa, niin lisäverta jouduin odottelemaan melko kauan siihen nähden miten alhainen mun hemoglobiini oli.

Kuopuksen synnytyksen jälkeen olin hyvässä kunnossa, mutta kyllä omalla kohdalla hoitajat vaihtoivat petivaatteet ja aina tarjoutuivat ottamaan vauvan kansliaan jos halusi käydä suihkussa. Myös ehdottivat, että he voivat yöksi ottaa vauvan ja tuovat sitten kun nälkä iskee jotta saisin nukuttua, mutta en halunnut olla erossa lapsestani.

Mulla on ollu hyvät kokemukset kaikisya hoitajista ja kätilöistä Päksissä. :)

Päijät-Hämeen hoitsukos tänne eksyi loruilemaan? :D En tunne ketään kenelle olisi tuotu ruoat huoneeseen saati vaihdettu lakanoita tai otettu vauvaa kansliaan. Aika moni ystävä kuitenkin on sielä synnyttänyt, sekä itse sen kolme kertaa.

Eli jos suurimmalla osalla on huonoja kokemuksia, niin heti lytätään se kenellä sattuu olemaan jotakin positiivista? Voi hyvää päivää, aikuiset ihmiset oikeesti :D En tiennytkään että tämmöinenkin asia pahoittaa jonkun mielen, mutta näköjään av:lla kaikki mahdollista.

Vierailija
595/730 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän, pyydän, pyydän, menkää sairaanhoitopiirinne nettisivuille ja klikatkaa palaute-linkkiä. Kirjoittakaa edes lyhyt palaute kokemastanne! Vaikka vuotta myöhemmin, kunhan kirjoitatte. Sieltä voi yleensä myös valita, haluaako vastauksen tai käsittelyn asialle. Ei ole pakko ottaa. Minä annoin palautetta ja käsittelin asian esimiehen kanssa. Helpotti hirveästi, ja uskon, että palautteella oli vaikutusta.

Vierailija
596/730 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, never again! Sama paikka, eikä enää koskaan tarvitse mennä, onneksi!

Vierailija
597/730 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyhoitajilla on helppoa entiseen verrattuna. Vähemmän joudutte tekemään töitä ja rnemmän kirjausta eli istutte ja lipitätte kahvia juoruillen. Nykyhoitsu ei pärjäisi päivääkään jos siirrettäisi menneisyyteen. Teille maksetaan potilaiden hoitamisesta eli tee työsi ja lopeta valitus

Voin kuvitella että ennen vanhaa potilaat eivät vaatineet kaiken maailman kynsien lakkausta ja gourmet ruokia, vaan olivat sairaalassa hoitamassa sairauttaan. eivät kuvitelleet olevansa hoitolassa.

Missä tässä on noita asioita vaadittu? Mitä on pyydetty on kun heikossa kunnossa lakanoiden vaihto, se että tuodaan pyörätuoli/suihkutuoli, ruoka ja katsotaan vauvan perään kun käy suihkussa tai annettaisiin nukkua pitempi pätkä ja se että neuvotaan missä on mitäkin. Ja saada lääkettä ja lapselle lisämaitoa. Varmasti ne jotka voi hyvin tekee itse mitä voi. Ennen vauvat oli vauvalassa, ruoka tuotiin ja vietiin nokan edessä, lakanat vaihdettiin jne jne. Mun äiti oli ihan järkyttyny kun kuuli miten nykyisin synnyttäneet joutuu pitämään itsestään huolta. Nykyhoitsukoilta puuttuu inhimillisyys. Ennen hoitajat oli hoitajia nyt tyhjäpäisiä minäminöjä.

Vierailija
598/730 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain hyvää kohtelua muutamaa valitettavaa asiaa lukuunottamatta. Synnytyksessä kätilö pakotti ottamaan opiskelijoita mukaan eikä suostunut antamaan kivunlievitystä ennen kuin suostuin. Osastolle mentäessä kätilö rullasi mua tuolilla ja esitteli paikat ja kertoi mistä löytyy mitäkin ja kertoi että mihin aikaan noin on ruoka ja sanoi että keittiössä olevat ruuat on kaikki vapaasti käytettävissä eli välipalatarvikkeet. Imetysohjausta en kyllä saanut kunnolla toiselta kätilöltä kun pyysin ja imetys multa sitten ei onnistunutkaan sen takia. Mulle opetettiin hyvin miten hoitaa vauva ja selitettiin miksi mitäkin tehdään. Muutama muu isompi valitettava juttu on osasto ajasta joita en kerro koska tutut tunnistaisi mutta sain kyllä suurimmaksi osaksi hyvää ja asianmukaista kohtelua. Ne huonot kokemukset oli kaikki samoilta muutamalta kätilöltä.

Vierailija
599/730 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain hyvää kohtelua muutamaa valitettavaa asiaa lukuunottamatta. Synnytyksessä kätilö pakotti ottamaan opiskelijoita mukaan eikä suostunut antamaan kivunlievitystä ennen kuin suostuin. Osastolle mentäessä kätilö rullasi mua tuolilla ja esitteli paikat ja kertoi mistä löytyy mitäkin ja kertoi että mihin aikaan noin on ruoka ja sanoi että keittiössä olevat ruuat on kaikki vapaasti käytettävissä eli välipalatarvikkeet. Imetysohjausta en kyllä saanut kunnolla toiselta kätilöltä kun pyysin ja imetys multa sitten ei onnistunutkaan sen takia. Mulle opetettiin hyvin miten hoitaa vauva ja selitettiin miksi mitäkin tehdään. Muutama muu isompi valitettava juttu on osasto ajasta joita en kerro koska tutut tunnistaisi mutta sain kyllä suurimmaksi osaksi hyvää ja asianmukaista kohtelua. Ne huonot kokemukset oli kaikki samoilta muutamalta kätilöltä.

Ainiin ja ottivat kahdeksi ekaksi yöksi vauvan huoneeseensa jotta minä sain nukkua koko yön.

Vierailija
600/730 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako sitä sektiota olla niin vaatimassa, ei sen jälkeen ole helppo olla. Tavallisen alatiesynnytyksen jälkeen sen sijaan useimmat kykenevät itse toimimaan, pois lukien tietysti jos on ollut komplikaatioita.

?

Itse olen tähän ketjuun kirjoittanut sektiolla synnyttänyt. En todellakaan kyllä vaatinut sektiota vaan halusin synnyttää alateitse. Minun ei annettu asiasta päättää, vaan lääkärit päättivät puolestani, että lapsen ja minun hengen pelastamiseksi on pakko tehdä sektio. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän