Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytin heinäkuussa PHKS:ssa, vieläkin v*tuttaa hoitajien käytös.

Vierailija
27.08.2018 |

Itse synnytys meni hyvin, kätilö oli mukava ja asiallinen. Vuodeosastolle siirryttäessä se helvetti sitten alkoi. Mikä siinä on, että juuri synnyttänyttä äitiä täytyy vähätellä, jopa "piilovittuilla" ja vastailla kyllästyneesti jos jotain erehtyi kysymään.

Esimerkki, kysyin mistähän saisin pyyhkeen että pääsisin suihkuun, vastaus "ne on sielä missä ennenkin". Viittaus siis siihen että en ollut ensimmäistä kertaa kyseisellä osastolla, mutta edellisestä kerrasta kuitenkin on 6 vuotta joten en ihan välittömästi muistanut missä liinavaatevarasto on. Toiseksi, miksi hoitaja ei voinut tuoda sitä pyyhettä? Tai vaihtovaatteita? Tai vauvalle vaatteita? Kaikki piti itse sieltä käytäviltä etsiä. Kiva jättää vauva yksin huoneeseen ja lähteä kirjaimellisesti perse revenneenä hortoilemaan pitkin käytäviä.

Sitten tämä imetys. Joo, haluan imettää kyllä lastani, mutta minulla ei maito nouse välittömästi synnytyksen jälkeen joten lisämaitoa pitää aluksi antaa. Vauva oli hieman väsynyt synnytyksen jälkeen, joten häntä piti herätellä syömään ja sittenkin söi huonosti, kaikenmaailman kommervenkit tehtiin että sai edes sen pienen määrän maitoa. Hoitaja käski minun yöllä laittaa oman herätyskellon soimaan kännykästä kahden tunnin välein ja soittamaan sitä heidän hälytyskelloa sitten kun olen herännyt. Miksei sieltä vaan voinut hoitaja tulla ja herättää vauvaa syömään? Tuli hieman olo että kuka täällä on töissä, minä vai hoitaja.

Yksi hoitajista myös kommentoi tapaani pidellä tuttipulloa sanalla "kammottavaa".

Toinen sanoi vittuileva sävy äänessään kuinka jos vielä saan vauvoja kannattaisi varmaan vähän ajatella jo etukäteen sitä lisämaidon antamista. Siis mitä helvettiä! Itse pakotitte ensin imettämään ja imettämään ja imettämään vaikka maito ei ollut vielä noussut, mitä siinä mun etukäteen ajattelu olisi auttanut.

Tässä jotain asioita mitkä ärsytti suunnattomasti. Onneksi tämä oli meidän viimeinen lapsi, eipähän tarvi ikinä enää tuolla osastolla maata sätittävänä.

Kommentit (730)

Vierailija
261/730 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kai enemmän mahdollistaa polikliinisiä synnytyksiä kuten muuallakin. Muutama tunti tarkkailua ja kotiin, jos kaikki on kunnossa. Miksi äidin ja vauvan pitää edes olla sairaalassa useitakin päiviä, jos mitään ihmeellistä ei ole? Kotiin vain ja kätilöt taas kotikäyntejä tekemään! Useimmilla on puoliso ja/tai muita tukijoukkoja, jotka antavat äidin levätä ja keskittyä rauhassa vauvaan ilman että vastasynnyttäneen tarvitsee hoitaa lakananvaihdot sun muut toissijaiset hommat, joihin heidät sairaalan osastolla laitetaan.

Vierailija
262/730 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ammatiltani kätilö ja minun työpaikallani lapsivuodeosastolla vauvat ovat pelkkä vaippa ja myssy päässä sairaalassaoloajan, koska kannustamme ihokontaktin käyttöön.

No, kerran aamuvuorossa menin ensisynnyttäjät luokse, jolle lastenlääkäri oli antanut luvan lähteä kotiin, ja kysyin, että ”no, aletaanko me sitten yhdessä pukea vauvalle vaatteita päälle”. Äiti oli ihan äimänä käkenä ja yllättynyt, ja kysyi ihmetellen, että ”onko teillä ihan oikeasti tapana pukea vauvalle vaatteet päälle ennen kotiinlähtöä?”. Minä vastasin yhtä hölmistyneen näköisenä mutta asiallisella äänellä: ”no ei kai vauva voi nyt alastomanakaan poistua sairaalasta”. Äiti vaikutti vähän loukkkaantuneelta tästä kommentistani.

Kerran erään nuoren ensisynnyttäjät luokse vuodeosastolle tuli keskellä aamupäivää hänen oma isänsä, vaikka vierailuaika oli klo 17-19. Satuin tulemaan huoneeseen, kun tämä ukko oli paikalla ja ihan ystävällisesti pyysin häntä poistumaan, kun vierailuaika on vasta illalla. Myöhemmin palautelaatikkoon oli tullut miehen käsialalla kirjoitettu palaute: ” kätilö Tiina oli töykeä, kaikki muut hoitajat olivat mukavia”. Niin epäilin vaan, että onko tätä synnyttäjän isää sitten vituttanut niin paljon, kun minä,olen hänet ”potkaissut” ulos osastolta.

Oliko sulla tarkoituksena tuoda esille että olet sosiaalisissa tilanteissa kömpelö?

Mikset voinut yksinkertaisesti kysyä että puetaanko vauva yhdessä vai haluatko pukea itse? Miksi piti letkauttaa?

Miksi se vaari piti potkaista pois? Joo ymmärrän että vierailuajoilla varmistetaan työ- ja pesimisrauha, mutta monissa perheissä se uusi jäsen on hyvin tärkeä myös isovanhemmille.

Ja yksi vierailuaikoja osaamaton perhe tuskin sekoittaa koko osastoa, ja myös poistuvat sekoilemasta pian, eli kerrassaan mitä väliä?

1. Sitähän Mä just kysyin, että aletaanko pukea vauvalle vaatteet yhdessä?

2. Voihan olla, että se synnyttäjä oli vaan kiitollinen, kun minä lähetin hänen isänsä kotiin, kun synnyttäjä ei itse uskaltanut sanoa isälleen suoraan puhelimessa, että hän ei oikeastaan jaksaisi nyt ottaa vieraita vastaan, kun on niin väsynyt kun on valvonut kaksi vuorokautta putkeen, että haluaisi vaan levätä omissa oloissaan

Susta taisi tulla tahtomattasi hyvä esimerkki siitä,miten myös sosiaalisesti kömpelöitä/lahjattomia ajautuu työhön jossa erityisesti tarvitaan sosiaalisia taitoja,älyä ja hienotunteisuutta.

Tuossa papan tapauksessakin olisit voinut ystävällisesti sanoa, että "hei,meillä ei valitettavasti ole nyt vierailuaika vaan vierailuaika on klo x. Tämä ihan vain siksi,että synnyttäjät saavat levätä rauhassa,mutta voitte mennä tuonne käytävälle/yleisiin tiloihin vielä jos haluatte hetken viettää aikaa yhdessä".

Noi voi vitsi, Mä olen varmaan satojen synnyttäneiden naisten tunteita loukannut sillä, kun olen tarjonnut apua vauvan vaatteiden pukemisessa.

Toisekseen, jos osastolla on vierailuajat, niin silloin vieraita ei saa olla edes osaston yleisessä tiloissa, silloin täytyy vieraat tavata vaikka kahvilassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/730 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ammatiltani kätilö ja minun työpaikallani lapsivuodeosastolla vauvat ovat pelkkä vaippa ja myssy päässä sairaalassaoloajan, koska kannustamme ihokontaktin käyttöön.

No, kerran aamuvuorossa menin ensisynnyttäjät luokse, jolle lastenlääkäri oli antanut luvan lähteä kotiin, ja kysyin, että ”no, aletaanko me sitten yhdessä pukea vauvalle vaatteita päälle”. Äiti oli ihan äimänä käkenä ja yllättynyt, ja kysyi ihmetellen, että ”onko teillä ihan oikeasti tapana pukea vauvalle vaatteet päälle ennen kotiinlähtöä?”. Minä vastasin yhtä hölmistyneen näköisenä mutta asiallisella äänellä: ”no ei kai vauva voi nyt alastomanakaan poistua sairaalasta”. Äiti vaikutti vähän loukkkaantuneelta tästä kommentistani.

Kerran erään nuoren ensisynnyttäjät luokse vuodeosastolle tuli keskellä aamupäivää hänen oma isänsä, vaikka vierailuaika oli klo 17-19. Satuin tulemaan huoneeseen, kun tämä ukko oli paikalla ja ihan ystävällisesti pyysin häntä poistumaan, kun vierailuaika on vasta illalla. Myöhemmin palautelaatikkoon oli tullut miehen käsialalla kirjoitettu palaute: ” kätilö Tiina oli töykeä, kaikki muut hoitajat olivat mukavia”. Niin epäilin vaan, että onko tätä synnyttäjän isää sitten vituttanut niin paljon, kun minä,olen hänet ”potkaissut” ulos osastolta.

Oliko sulla tarkoituksena tuoda esille että olet sosiaalisissa tilanteissa kömpelö?

Mikset voinut yksinkertaisesti kysyä että puetaanko vauva yhdessä vai haluatko pukea itse? Miksi piti letkauttaa?

Miksi se vaari piti potkaista pois? Joo ymmärrän että vierailuajoilla varmistetaan työ- ja pesimisrauha, mutta monissa perheissä se uusi jäsen on hyvin tärkeä myös isovanhemmille.

Ja yksi vierailuaikoja osaamaton perhe tuskin sekoittaa koko osastoa, ja myös poistuvat sekoilemasta pian, eli kerrassaan mitä väliä?

2. Voihan olla, että se synnyttäjä oli vaan kiitollinen, kun minä lähetin hänen isänsä kotiin, kun synnyttäjä ei itse uskaltanut sanoa isälleen suoraan puhelimessa, että hän ei oikeastaan jaksaisi nyt ottaa vieraita vastaan, kun on niin väsynyt kun on valvonut kaksi vuorokautta putkeen, että haluaisi vaan levätä omissa oloissaan

Susta taisi tulla tahtomattasi hyvä esimerkki siitä,miten myös sosiaalisesti kömpelöitä/lahjattomia ajautuu työhön jossa erityisesti tarvitaan sosiaalisia taitoja,älyä ja hienotunteisuutta.

Tuossa papan tapauksessakin olisit voinut ystävällisesti sanoa, että "hei,meillä ei valitettavasti ole nyt vierailuaika vaan vierailuaika on klo x. Tämä ihan vain siksi,että synnyttäjät saavat levätä rauhassa,mutta voitte mennä tuonne käytävälle/yleisiin tiloihin vielä jos haluatte hetken viettää aikaa yhdessä".

Noi voi vitsi, Mä olen varmaan satojen synnyttäneiden naisten tunteita loukannut sillä, kun olen tarjonnut apua vauvan vaatteiden pukemisessa.

Toisekseen, jos osastolla on vierailuajat, niin silloin vieraita ei saa olla edes osaston yleisessä tiloissa, silloin täytyy vieraat tavata vaikka kahvilassa.

Se tässä onkin,kun et ilmeisesti näe mitään eroja siinä MITEN asian ilmaisee. Hienoa tietysti että tarjoutuu auttamaan,mutta asian voi ilmaista monella tavalla.

Sittenhän tuon käytävän sijasta voi ystävällisesti ehdottaa tapaamisen jatkamista kahvilassa.

Vierailija
264/730 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi vitsi, Mä olen sitten loukannut satojen naisten tunteita tarjoamalla apua vauvan vaatteiden pukemiseen.

Sitä,paitsi, jos osastolla on vierailuajat, niin se tarkoittaa, että osastolle ei saa tulla vieraita muuhun aikaan muuta kuinhakemaan potilasta kotiin, että jos haluaa vieraita tavata, niin silloin täytyy mennä esim. Kahvilaan, mutta toki yleensä synnytysvuodeosastolla vieraat tulevat vauvaa katsomaan, ja vauvaahan ei voi osastolta pois viedä tartuntavaaran vuoksi.

Vierailija
265/730 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnyin 14 vuotta sitten ja edelleen kettuttaa joidenkin hoitajien käytös. Synnytys ja sen jälkeinen aika tuntuu olevan niin herkkää, että huono kohtelu menee syvälle.

Vierailija
266/730 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tässä onkin,kun et ilmeisesti näe mitään eroja siinä MITEN asian ilmaisee. Hienoa tietysti että tarjoutuu auttamaan,mutta asian voi ilmaista monella tavalla.

.

No millä sanoilla mun pitäisi sitten jatkossa kysyä potilaita, että aletaanko pukea vauvalle vaatteet yhdessä, ettei potilas loukkaannu?

Toki jos henkilö on tosikko ilman minkäänlaista huumorintajua, niin silloin varmaan vetää herneen nenään vaikka miten asian ilmaisisi.

Vierailija
267/730 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttäviä hoitajia, mutta kyllä kai noi liinavaatteet on jokaisen tarkoitus itse hakea. Vauvan voi kärrätä mukaan, jos ei halua jättää yksin.

Itselläni oli ainakin niin rankka synnytys ja hb romahti, joten en kahteen päivään käytännössä pystynyt liikkumaan kuin metrin tai kaksi ja meinas jo taju lähtee. Jos en ois saanut täyttä apua niin vauva ei olisi rintamaidon lisäksi saanut edes puhdasta vaippaa päällensä enkä minä ruokaa kyn se piti hakea käytävästä. Toki hyväkuntoisten ja jaksavien on hyvä olla aktiivinen, mutta kyllä hoitajat ovat työhönsä kyllästyneitä siinä vaiheessa kun adiakkaat siitä kärsivät.

Vierailija
268/730 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse synnyin 14 vuotta sitten ja edelleen kettuttaa joidenkin hoitajien käytös. Synnytys ja sen jälkeinen aika tuntuu olevan niin herkkää, että huono kohtelu menee syvälle.

Sehän tässä onkin juuri ongelman ydin:

Hoitajat/kätilöt eivät muista tai ymmärrä että se heidän tavallinen, p*ska duunipäivänsä on synnyttävän äidin elämässä ainutkertainen tapahtuma, jonka muistaa lopun elämäänsä.

Vierailija
269/730 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää virallisesti valitukset, eivät kaikki hoitajat todellakaan sovi alalle, onhan tuo jo nähty päihdeongelma yms. jotka varmasti näkyvät siinä työssä kaikille jollakin tavalla ja näihin pitäisi puuttua heti!!!!

Vierailija
270/730 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan täällä ole sellaista varmaan väittänytkään, että kätilöt / hoitajat olisivat palvelijoita. Onko liikaa vaadittu, että juuri synnyttäneelle äidille puhutaan kohteliaasti ja ystävällisesti, häntä arvostetaan ja kunnioitetaan sekä ymmärretään myös se, että monet kohtaavat vauvan ehkä ensi kertaa synnytettyään omansa ja kaipaavat tukea, informaatiota ja apua hormonien sekamelskassa.

Suomessa naisia vaaditaan pärjäämään yksin. Kohtelu on kylmää ja epäinhimillistä. Olipa vauvalla nälkä julkisella paikalla ja hän itkee kaupassa. Ymmärrystä ja lämpöä ei heru! Emmekö voisi huomioida ihmisten hyvinvointia kokonaisvaltaisesti ja kohdata toisiamme aidosti ja lempeästi!?

Itselle jäi sellainen olo kahdesta eri synnytyssairaalasta, että kätilöiden toiminnassa, ammattitaidossa ja osaamisessa on suuria eroja. Osalla vuorovaikutustaidot ovat täysin puutteelliset. 

Vierailija
271/730 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän tuon käytävän sijasta voi ystävällisesti ehdottaa tapaamisen jatkamista kahvilassa.

Ei sillä MITEN asian sanoo ole mitään merkitystä, kun on hormonihuuruinen eukko vastassa, näkee tästäkin ketjusta. Niin monet itkee täysin mitättömästä. t: ohis

Vierailija
272/730 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin (sektio) Tays:ssa vuonna 2014.

Maito ei noussut, vauva sai lisämaitoa. Siitä ei tehty numeroa.

Ruoka tuotiin tarjottimella sänkyyn, ei pitänyt kävellä itse mihinkään. Pyyhekin tuotiin sängylle ja tarjouduttiin taluttamaan suihkuun. Apua tosin tarvitsinkin, kun ensimmäisellä yrittämällä olin vähällä pyörtyä (paineet laski todella alhaisiksi).

Koin, että minua kohdeltiin ihan hyvin. Harmillista, jos juuri synnyttänyttä äitiä kohdellaan ilkeästi :( 

Vierailija
273/730 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun jaloissa kai mitään vikaa ole? Sairaalan ei ole mikään hotelli eikä hoitajat ole palvelijoita. Miksi ihmeessä hoitajan pitäisi herätellä sinua? Katso nyt peiliin hyvä ihminen.

Naurettava kommentti. Synnytyksessä annettava lokaasu tuottaa normaalipainoiselle naiselle usein jopa 24 tunnin uneliaan olon. Täysin eri asia olla kotona ilmn lääkettä. Joten ehdottomasti hoitajan on huolehdittava siitä että juuri synnyttänyt on hereillä ja tajuissaan. Monelöe synnytys aiheuttaa hengenvaarallisia komplikaatioita.

Vierailija
274/730 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli kohtuutonta, kun synnytin kaksoset 5 viikkoa etuajassa ja heidän piti jäädä vastasyntyneiden teholle, niin minut laitettiin vierihoito-osastolle sairaalan toiseen päähän. Siellä minä kökötin surkeana ilman vauvoja kuuden hengen huoneessa, jossa kaikilla muilla oli vastasyntyneensä vieressään. Eikö jumankekka koko sairaalasta voida järjestää muuta paikkaa kuin vierihoito-osasto synnyttäneelle, jolla ei ole vierihoidettavaa? Laitetaanko sinne nekin äidit, joiden vauva kuolee synnytyksessä? Sieltä minä sitten laahustin yksin kipeänä vauvojen luo monta kertaa päivässä. Vastasyntyneiden teholla minulle sanottiin, että vanhemmat saavat tulla koska vaan, muttei se niin sitten ollutkaan. Jos oli lääkärin kierto tai muu palaveri, käännytettiin ovelta takaisin. Kiva laahustaa sitten taas takaisin sairaalan toiseen päähän pitkin käytäviä ja auloja ja hissejä, kun tuli hukkareissu.

Viikon päästä minut heitettiin osastolta ulos, koska vauvat eivät päässeet vierihoitoon luokseni. Seuraavana päivänä (kun olin jo siis kotiutunut), vauvojen teholta ilmoitettiin, että no nyt vauvat saisi vierihoito-osastolle. Että niin hyvin toimi sairaalassa osastojen välinen tiedonkulku. Kotiin vauvat luvattiin kuitenkin vasta kolmen päivän kuluttua.

Tämä Jyväskylässä. Persiistä, sanoisin.

Vierailija
275/730 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä MITEN asian sanoo ole mitään merkitystä, kun on hormonihuuruinen eukko vastassa, näkee tästäkin ketjusta. Niin monet itkee täysin mitättömästä. t: ohis

Ah,naiset ja hormonit.

Onneksi miehille voi puhua miten vain, nuorelle,hyväkuntoiselle miehelle ei ole lainkaan arka paikka ja kiusallista että hoitaja joutuu hänen vaippansa vaihtamaan ja m*nansa pesemään. Voi vaan reteästi todeta,että "pestäänpä se p*skainen perseesi kun et siihenkään itse pysty,voivoi,onpa avutonta".

Vai miten olisi se hienotunteisuus? Sitä painotetaan koulutuksessa ja jo koulutukseen hakeutuessa ja pääsykokeissa, että hoitajan tulee olla HIENOTUNTEINEN JA POTILASTA KUNNIOITTAVA.

Vierailija
276/730 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä kikyä, työmoralille käy heipat samalla kun ansioita leikataan. Asiakas/potilas on sitten niitä loppukäyttäjiä jotka saavat huonoa palvelua. Suomi nousuun!

Asiallehan et voi enää mitään, yritä päästä yli ja unohtaa.

Hoitajat eivät ole palvelijoita!

Vaan ... ? Mitäs varten he siellä osastolla ovat, jos potilaat hoitavat itse itsensä eivät hoitajat edes kysyttäessä vastaa ja neuvo asiallisesti?

En halua kuvitella, millainen työilmapiiri sellaisilla osastoilla on, joilla suurin osa v'ttuilee potilaille ja yksi tai kaksi pelastaa tilanteet. 

Itse olen hoitaja/kätilö, mutta en todellakaan kenenkään palvelija. Meidän tehtävä on esimerkiksi antaa ohjausta vauvan hoitoon, imetykseen, synnytyksestä palautumiseen, siihen mitä tulee tehdä mikäli kotona tulee ongelmaa omassa tai vauvan voinnissa. Itse tuon vaihtovaatteet ja vaihdan lakanat esim. sektiolla synnyttäneiltä, mutta kyllä suurin osa synnyttäneistä jaksaa itse hakea pyyhkeensä muutaman metrin päästä.

Kätilöistä mulla ei ole valitettavaa suuremmin jäänyt, vaan heidän laitosapulaisesta. Minut revittiin sängystä vaihtamaan lakanoita ensimmäisenä aamuna. Olin yöllä synnyttänyt ja olis ehkä voinut se lakanoista huolissaan ollut apuvoima hieman asiaa miettiä, mutta ei kun lakanat on vaihdettava. En olisi kätilöiden mukaan saanut missään nimessä edes nousta yksin ylös, saati vaihtaa lakanoita sänkyyn, että sellaine kunto oli. Empä sitten sinne viittinyt jäädä vaivaamaan vaan huimauksen kanssa pikimmiten kotiin "kyllä me pärjätään kotona asenteella". En aamulla jaksanut vastaan sanoa siinä kunnossa.

Vierailija
277/730 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ulkosuomalainen kohta 4 vuotta, nyt raskaana eräässä EU maassa, joka on huomattavasti Suomea köyhempi. Itsekin luulin, ennen muuttoani ulkomaille (tämä toinen asuinmaani), että Suomessa on hyvä terveudenhuolto. Niinhän meille aina on sanottu, että pitää olla kiitollinen ja iloinen. 

Missään en silti ole saanut niin järkyttävän huonoa ja hirveää kohtelua kuin Suomessa. Tylyä, vittuilua ja suorastaan törkeitä kommentteja, joista osa asiattomia. Hoitojonot pitkiä, potilasta ei kuunnella, sama hoito kaikille ihan periatteen vuoksi, ei yksilöllisiä hoitosuunnitelmia. Pahinta on empatian puute. 

Meillä saa myös isä olla osastolla 24/7 ja kunnallinen sairaala kyseessä. Kirurgi parsii kokoon ja varmistetaan että kaikki on varmasti tyytyväisiä tulokseen. Osastolla saa olla pidempäänkin, jos haluaa. IImetystä tuetaan, mutta pidetään tärkeämpänä, ettei lapsi vaan näe nälkää, sillä sen on todettu aiheuttavan heti synnytyksen jälkeen pahoja aivovaurioita, jotka näkyvät vasta myöhemmässä elämässä - vaikkain osa voi korjautua itsestäänkin. Jotenkin olin järkyttynyt, koska kuvittelin aina, että Suomi on tottakai paras, mutta tähän astisista vertailuista en kyllä tätä voi missään nimessä allekirjoittaa. Herätkää naiset! tästä todella pitäisi nostaa isompi metakka ja vaatia hoitajille osaksi ammattitaitoa ja koulutusta ihan perus ihmissuhdetaidot, kommunikointi ja empatia!

Vierailija
278/730 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen myös synnyttänyt PHKS: ssa. Oli kamalaa! Itse synnytys oli kamala ja kätilöllä kävi jos jonkinmoista mokaa. Onneksi vauva syntyi terveenä ja kunnossa. Synnytyksen jälkeinen osastoaika oli helvettiä. Yksi hoitsu sanoo, ettei lisämaitoa anneta vaikkei maito noussut heti. Seuraava hoitsu tiuskii miksen ole pyytänyt lisämaitoa kun sitä ei itseltä kerta tule. Sama juttu tuttipullon kanssa. Yksi hoitaja tuo tuttipullon, seuraava huutaa ettei tuttipullolla saa syöttää. Sama homma rintakumin kanssa. Aivan sama miten päin teki joku tuli huutamaan että teet väärin. Ja siis todella huudettiin ja tiuskittiin. Kamala paikka.

Minua kohdeltiin juuri tuolla tavalla Kättärillä! Se meni aivan samalla tavalla. Eräs kätilö läksytti, että vauva kuolee, kun minulta ei tule riittävästi maitoa. Hän toi rintakumin ja tuttipullon, joiden avulla saatiin paino nousuun ja vauva syömään. Hetken kuluttua tulee toinen kätilö karjumaan minulle "kuka sulle on rintakumin / tuttipullon antanut?!" Oikein tivasi kätilön nimeä. Ei ilmeisesti kovin hyvä työilmapiiri...

Vierailija
279/730 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi aiheen, mutta tässä ketjussa tuli taas esiin monta juttua jotka entisestään vahvistavat sen että lapsenteko ja synnyttäminen eivät ole minua varten. Hyvä että näistä voi nykyisin lukea niin ei tule yllätyksenä. Aikamoisia teräsnaisia ne jotka uskaltavat synnyttää.

Vierailija
280/730 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse synnytin tyksissä -15. 2 vrk synnytin, ja viikon olin. positiivinen kokemus kaikin puolin. lakanan vaihtoivat ensimmäisen yön jälkeen kun oli niin verinen ja päästivät vaihtoon, myös hoitajat ystävällisiä ja neuvoivat hyvin ja iloisesti ❤👌

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi