Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ujutat kasviksia lasten (ja miehen) ruokiin?

Vierailija
27.08.2018 |

Minä laitoin just jauheliha-kesäkurpitsapyöryköitä. Olen laittanut myös smoothieen kesäkurpitsaa

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weetee ujuttaa. Muiden ei tosiaan tarvitse, kun ateriat eivät perustu hk:n bleuhun ja gepardiin.

Vierailija
122/131 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen ystävä, joka lapset kuulema syö kaikkia kasviksia. Olin heillä kerran ruoka-aineet, niin hän raastoi kastikkeeseen porkkanat ja sipulit. Salaattina oli kurkku. Niitä kasviksia tarjottiin, joita lapset söi. Useimmat tosiaan piilotettiin ruokaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä näitä kommentteja "kasvikset ei maistu" "kasvisruoka on pahaa". ?? Siis kaikki maailman kasvikset ja kaikki ruoat joissa kasviksia on pahaa?? Oppikaa laittamaan ruokaa! Hyvänen aika miten junttia kuvaa antaa ihmisistä tollaset kommentit!

Vierailija
124/131 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujuttaminen on huono sana, mutta kyllä minäkin lisään sämpylöihin ja makaronilaatikkoon vähintään porkkanaa ja kesäkurpitsaa, korvaan lihaa soijarouheella yms. Kerron toki, mitä missäkin on, jos joku kysyy.

Vierailija
125/131 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ujuttaa lapselle vauvasta lähtien myös kasviksia monipuolisesti niin todennäköisesti syö niitä ilman kummempia ujutuksia myös isompana. 

Bullshittiä! Vauvasta asti ujutettu kasviksia ja olin jopa 10 vuotta itse kasvissyöjä (eli oli ja on edelleen se malli siitä että kasvikset on herkkua) niin silti meidän teinit vihaa kasviksia ja pääasiassa hedelmiä ja marjojakin. Tykkäävät pizzasta ja valmisruoista vaikka meillä niitä ei ole syöty ikinä. Että vihaan tätä argumenttia että on jotenkin vanhempien syytä että lapset ei syö kasviksia. No syö sen pienen pakollisen määrän kun ruoissa on usein kasviksia, mutta ei ne silti kasviksista tykkää ja valittavat että miksi ”pilaan” kaikki ruoat kasviksilla. Ja todellakin erottavat soijan jauhelihasta ym. Mulla on kai jotain ihmelapsia, ne ei todellakaan syö ”vahingossa” mitään kasviksia vaan maistavat ne AINA.

Vierailija
126/131 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa joutua ujuttamaan kaikille jos toi on meininki. Lapset oppii esimerkillä.. mikä on normi, jos ujutus on juttu.

Vierailija
127/131 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli et ole syöttänyt niitä kasviksia lapsellesi kun oli pieni. Ei niitä nyt tarttis mihkään ujuttaa, jos ne olisivat ruokaa siinä missä muukin ruoka. Et itsekkään taida kasviksia juuri syödä, jos söisit niin et niitä jättäisi tarjoamatta myös miehelle ja lapselle. Kyllä aikuinen mies varmasti osaa lautasensa tyhjentää ilman mitään showta "hyiii yäk rehuja!!"

Olen eri vastaaja mutta minä ainakin olen aina tarjonnut lapsille kasviksia, ollut itse kasvissyöjä ja edelleen syön erittäin kasvispainotteisesti. Silti teinit eivät tykkää kasviksista. Lapsena söivät hyvin, sitten jossain kouluikään tullessa se vaan loppui. Minä siis syön kasviksia runsaasti ja tarjoan niitä lapsille mutta teinit harvoin ottavat salaattia ja valittavat kun on kasviksia ruoan seassa.

Vierailija
128/131 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ujuttaa lapselle vauvasta lähtien myös kasviksia monipuolisesti niin todennäköisesti syö niitä ilman kummempia ujutuksia myös isompana. 

Bullshittiä! Vauvasta asti ujutettu kasviksia ja olin jopa 10 vuotta itse kasvissyöjä (eli oli ja on edelleen se malli siitä että kasvikset on herkkua) niin silti meidän teinit vihaa kasviksia ja pääasiassa hedelmiä ja marjojakin. Tykkäävät pizzasta ja valmisruoista vaikka meillä niitä ei ole syöty ikinä. Että vihaan tätä argumenttia että on jotenkin vanhempien syytä että lapset ei syö kasviksia. No syö sen pienen pakollisen määrän kun ruoissa on usein kasviksia, mutta ei ne silti kasviksista tykkää ja valittavat että miksi ”pilaan” kaikki ruoat kasviksilla. Ja todellakin erottavat soijan jauhelihasta ym. Mulla on kai jotain ihmelapsia, ne ei todellakaan syö ”vahingossa” mitään kasviksia vaan maistavat ne AINA.

Kun olin lapsi niin äiti yritti tuota ujutus tekniikkaa, mutta huomasin sen aina ja syömättä jäi :D

Nykyään kyllä tulee syötyä kaikkea.

Vierailija
129/131 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni oli sellainen kasvisvieroksuja alkuun ettei ollut tosikaan. Kaikkiin ruokiin pyrin pilkkomaan sipulin niin pieneksi ettei huomaa. Hassua oli kun ei edes tajunnut syövänsä sipulia vaikka ”inhoaa sitä ylikaiken”. Kerran jätin sipulin pois ja hän valitti kun oli vähän mautonta eikä yhtä hyvää. Oli pakko paljastaa ja ilme oli kyllä näkemisen arvoinen. Nyt menee sipuli ruuissa ja syö ihan tyytyväisenä.

Ennakkoluulot ovat isot, suhtaudutaan heti että hyi pahaa vaikka ei ole ikinä edes maistanut tai korkeintaan lapsena kerran murusen ja liioiteltu oksennusrefleksit jne.

Polttaako röökiä vai miten voi olla huomaamatta?

Vierailija
130/131 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsi kasva terveeksi pelkillä kasviksilla. Mies nauttii porkkanat ja zuccinit alakautta.

Vierailija
131/131 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kasvissyöjiä, niin yllättävän helppoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan