Miten ujutat kasviksia lasten (ja miehen) ruokiin?
Minä laitoin just jauheliha-kesäkurpitsapyöryköitä. Olen laittanut myös smoothieen kesäkurpitsaa
Kommentit (131)
Miehille kai kasvikset ei niinkään kuulukkaan ruokavalioon.
Vierailija kirjoitti:
Eli et ole syöttänyt niitä kasviksia lapsellesi kun oli pieni. Ei niitä nyt tarttis mihkään ujuttaa, jos ne olisivat ruokaa siinä missä muukin ruoka. Et itsekkään taida kasviksia juuri syödä, jos söisit niin et niitä jättäisi tarjoamatta myös miehelle ja lapselle. Kyllä aikuinen mies varmasti osaa lautasensa tyhjentää ilman mitään showta "hyiii yäk rehuja!!"
Höpö höpö. Jos elämänkokemus on rajoittunut, niin kannattaa keskittyä vain siihen omaansa.
Mieheni oli sellainen kasvisvieroksuja alkuun ettei ollut tosikaan. Kaikkiin ruokiin pyrin pilkkomaan sipulin niin pieneksi ettei huomaa. Hassua oli kun ei edes tajunnut syövänsä sipulia vaikka ”inhoaa sitä ylikaiken”. Kerran jätin sipulin pois ja hän valitti kun oli vähän mautonta eikä yhtä hyvää. Oli pakko paljastaa ja ilme oli kyllä näkemisen arvoinen. Nyt menee sipuli ruuissa ja syö ihan tyytyväisenä.
Ennakkoluulot ovat isot, suhtaudutaan heti että hyi pahaa vaikka ei ole ikinä edes maistanut tai korkeintaan lapsena kerran murusen ja liioiteltu oksennusrefleksit jne.
Vierailija kirjoitti:
Perunakin on periaattessa kasvis ja makaroni tehdään kasvista, hmmm....
Yksikään ihminen ei pysty elämään pelkällä lihalla. Et välty kasviksilta edes lihaa syödessä, sillä eläin on syönyt myös niitä kasviksia. Lihasta et saa tarvittavia vitamiineja jne.
Kyllä ne kasvikset kelpaisivat kun oikea tarve on, tämä on nyt vaan jotain lapsellista lässytystä. Sama asia kuin miehet ei voisi käyttää vaaleanpunaista paitaa, huoh.
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään pääasiassa kokonaankasvisruokaa. Kanaa joskus ja kalaa. Muuten kaikki on kasvista.
Esim kesäkurpitsasta saa pihvejä, lisää vain bataattia, porkkanaa, kik-hernettä, munaa tai pelkkää kikhernejauhoa. Ja maustetta.
muna ei kyllä ole kasvis
Meilläkin ihan vaan laitetaan tarjolle eikä ujutella (neljä lasta, syövät kaikki kasviksia, jokaisella luonnollisesti suosikit ja jokuset inhokit myös). Mutta kun vinkkejä kysyit niin huolehtisin ettei turhia roskavälipaloja ja siten on ruoka-aikana nälkä > sitten pistät ennen ruokaa alkupalalautaselle erilaisia kasviksia joista saa vapaasti napsia niin kummasti alkaa maistua erikoisemmatkin maut kun
1. Saa rauhassa kokeilla ja totutella, eli näitä on päivittäin tarjolla
2. On oikeasti nälkä eikä sitä turruteta heti lihamätöllä
Luin otsikon monta kertaa että MIKSI ujutat.. kun en voinut uskoa että joku kysyy tällaista.
Vinkkinä muuten nyt kun on sesonki päällä; kyssäkaali on hemmetin hyvää! Itselleni oli vieras kasvi, mutta ostin huvikseni ja sitten googletin. Ihanan rapsakkaa ja makeahkoa sellaisenaan, raakana. Voi raastaa vaikka salaattiin. Ja sitten tietysti perunan korvikkeena tai muhennoksiin, kastikkeisiin, mihin vaan!
NE KASVIKSET SYÖDÄÄN VIKISEMÄTTÄ
Miksi pitää ujuttaa? Olen valinnut itselleni hyvän ja fiksun miehen, joka tykkää myös kasvisruuasta. Meillä myös tehdään ruuat vuorotellen, eli en toimi minään henkilökohtaisena kokkina hänelle....
Vierailija kirjoitti:
Mieheni oli sellainen kasvisvieroksuja alkuun ettei ollut tosikaan. Kaikkiin ruokiin pyrin pilkkomaan sipulin niin pieneksi ettei huomaa. Hassua oli kun ei edes tajunnut syövänsä sipulia vaikka ”inhoaa sitä ylikaiken”. Kerran jätin sipulin pois ja hän valitti kun oli vähän mautonta eikä yhtä hyvää. Oli pakko paljastaa ja ilme oli kyllä näkemisen arvoinen. Nyt menee sipuli ruuissa ja syö ihan tyytyväisenä.
Ennakkoluulot ovat isot, suhtaudutaan heti että hyi pahaa vaikka ei ole ikinä edes maistanut tai korkeintaan lapsena kerran murusen ja liioiteltu oksennusrefleksit jne.
Tässä on sitä ujuttamists, jota kysyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään pääasiassa kokonaankasvisruokaa. Kanaa joskus ja kalaa. Muuten kaikki on kasvista.
Esim kesäkurpitsasta saa pihvejä, lisää vain bataattia, porkkanaa, kik-hernettä, munaa tai pelkkää kikhernejauhoa. Ja maustetta.
muna ei kyllä ole kasvis
Muna kyllä laitetaan suuhun mutta ei sitä syödä.
Vierailija kirjoitti:
Eli et ole syöttänyt niitä kasviksia lapsellesi kun oli pieni. Ei niitä nyt tarttis mihkään ujuttaa, jos ne olisivat ruokaa siinä missä muukin ruoka. Et itsekkään taida kasviksia juuri syödä, jos söisit niin et niitä jättäisi tarjoamatta myös miehelle ja lapselle. Kyllä aikuinen mies varmasti osaa lautasensa tyhjentää ilman mitään showta "hyiii yäk rehuja!!"
Mitä se sinulle kuuluu mitä mies syö tai ei syö?
En kuinkaan. Mies yrittää ujuttaa mulle kasviksia ruokaan 😂 mä syön kasvikset vain tuoreena, lämpöisinä ne on ällöttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään ihminen ei pysty elämään pelkällä lihalla. Et välty kasviksilta edes lihaa syödessä, sillä eläin on syönyt myös niitä kasviksia. Lihasta et saa tarvittavia vitamiineja jne.
Kyllä ne kasvikset kelpaisivat kun oikea tarve on, tämä on nyt vaan jotain lapsellista lässytystä. Sama asia kuin miehet ei voisi käyttää vaaleanpunaista paitaa, huoh.
Mene nyt noiden vihervassari juttujesi kanssa muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaimoni ehdottaisi minulle vaaleanpunaista paitaa niin hän saisi välittömästi etsiä uuden kodin.
Vierailija kirjoitti:
Ujutan? Tämä on hyvin yksinkertainen juttu. Jos minä laitan ruokaa, muut syövät sitä, mitä tarjoan. Jos ei kelpaa, ovat syömättä, mutta seuraavan kerran syödään sitten seuraavana ruoka-aikana eikä käydä kaapeista etsimässä jotain muuta.
Jos taas joku muu laittaa ruokaa, minä syön sitä, mitä tarjotaan enkä valita tai etsi muuta syötävää.
Sinulta pitäisi ottaa lapset pois. Lapsien pitää saada syödä koska tahansa.
No onneksi kun lapsesi täyttävät 18 vuotta niin he tulevat katkaisemaan välit sinuun.
En ujuta mitään. Olen syöttänyt lapsille ennakkoluulottomasti aina kasviksia ja lapset on aina maistaneet. Mies on ihan aikuinen, hän huolehtii ihan itse omasta ruoastaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaimoni ehdottaisi minulle vaaleanpunaista paitaa niin hän saisi välittömästi etsiä uuden kodin.
Siinäpä hieno mies, jonka miehuus on kiinni paidan väristä. Ja ego kuin housut: tyhjä pussi.
Ensimmäisen "ujuttamisen" jälkeen ujutettaisiin vaimo ovesta ulos kalossin kuvan kera takapuolessa ilman avaimia ja toivotettaisiin tervemenoa!