Jos nyt päädytään vuokranantajan kanssa siihen, että kulumat asunnossa ei ole 'normaalia kulumista', niin miten homma sitten etenee?
Miten löydetään kohtuullinen korvaus?
Minun jäljiltäni on keittosyvennyksen kohdalla jälkiä siitä, että parketti kastunut (on kastunut, kun olen sulattanut jääkaappia, pakastelokeron vesi on valunut siihen sulatuksessa ja ollut hetken).
Miten nämä tämmöiset saadaan soviteltua, kun vahinko on tietysssä kohdassa ja ihan koko parketin uusiminen ei ole mielestäni silloin kohtuullinen korvaus ja vaikka pidättäisi vuokravakuuden niin se summa ei riittäisi?
Kommentit (124)
Kuulostaa vähän minun vuokralaisiltani. Olivat polttaneet sisällä, hajottaneet kaappien ovia,loppusiivous tekemättä jne. Silti olivat aivan äimän käkenä, että miten muka voidaan käyttää takuuvuokraan asunnon remontointi. Piti ihan rautalangasta vääntää, että tupakansavu ei lähde millään ikkunan aukaisuilla pois vaan kaikki seinät ja katot pitää maalata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten löydetään kohtuullinen korvaus?
Minun jäljiltäni on keittosyvennyksen kohdalla jälkiä siitä, että parketti kastunut (on kastunut, kun olen sulattanut jääkaappia, pakastelokeron vesi on valunut siihen sulatuksessa ja ollut hetken).
Miten nämä tämmöiset saadaan soviteltua, kun vahinko on tietysssä kohdassa ja ihan koko parketin uusiminen ei ole mielestäni silloin kohtuullinen korvaus ja vaikka pidättäisi vuokravakuuden niin se summa ei riittäisi?No sanotaan nyt näin että jos arvioidaan vaikka että parketin käyttöikä on 30 vuotta ja se on nyt 15 vuotta vanha, eli elinkaarensa päässä. Jos parketti on niin pahassa kunnossa että se täytyy nyt vaihtaa ja uusiminen maksaa vaikka 1000€, niin sinun ei tietenkään tarvi maksaa 1000€, vaan 500€, koska vuokrantaja hyötyy siitä ja hän saa uuden parketin 15 vuotta etuajassa. Eli uusihankintahinta täytyy suhteuttaa elinkaareen.
Noin tehtiin ystäväni tapauksessa, hänellä tosin lemmikit olivat naarmuttaneet lattiaa. Oli yhteydessä viranomaistahoihin, vuokralaisten yhdistykseen jne, nuo olivat ohjeet.
Ota siltä suuhun. Niin homma hoituu.
Juuri näin. Kahdeksan sivua ihmiset kertovat miten sulattavat oman pakastimensa, miten se kuuluisi tehdä ja päivittelevät kuinka joku voi mokata tuonkin touhun. Koko ketjussa on vai yhdellä kädellä laskettavissa ne kommentoinnit, jossa käsitellään alkuperäistä aihetta eli parketin pilalle menoa ja sen seurauksia. Perustakaa v***u oma ketju "näin minä minä minä minä sulatan pakastimeni ja 100 toimivaa vinkkiä kuinka se oikeaoppisesti tehdään!"