Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

K*sipää pyöräilijät

Vierailija
27.08.2018 |

Kuvitelkaa tilanne, jossa olet ison (saksanpaimenkoiran) koirasi kanssa lenkillä. Ihan normilevyinen kävelytie taajamassa. Koira kävelee tien reunassa ja itse ihan vierellä, emme vie siis edes puolta tietä. Yhtäkkiä meidän ohi pyrähtää tällänen huippupyöräiliä hienoine trikoineen ja kilpapyörineen, ihan mun kyljestä kiinni ja kiroo kun viemme niin paljon tilaa? Kaikki ns. Tavispyöräiliät mahtuivat kyllä ohi ilman ongelmaa. Toiseksi tämä huippukilpapyöräiliä ei ilmeisesti osaa käyttää tai omista kelloa jolla sitä tilaa voisi vielä pikkasen enemmän saada jos se puoli tietä ei riitä. Joten kertokaa, oon ihan varma, että täällä on joku joka omistaa ne trikoot ja kilpapyörän, miksi teette näin??
En oo tavannu kuin näitä k*sipäitä (varmasti on fiksujakin, mutta ei täällä päin ja varmasti on kusipäitä myös kävelijöissä, mutta en ymmärrä, miksei se puoli tietä riitä, mikset soita kelloa ja miksi tuut ihan kyljestä kiinni ja kiroot?)

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä!! Mikä siinä kellon soittamisessa on niin vaikeaa!!??

Vierailija
2/69 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että tiellä oli oikeasti tilaa etkä vain kuvittele?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka näin olisi ollut, niin miksei pyöräiliät soita kelloo?

Vierailija
4/69 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös AP sanonut että muut pyöräiliät mahtu ohi ongelmitta?

Vierailija
5/69 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soitan kelloo, koaka toivon et muutkin pyöräilijät tekis niin, ku olen oman koirani kans kävelyllä.

Vierailija
6/69 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyöräilen työmatkat ja iltaisin teen muutaman kilsan lenkin koiran kanssa. Todellakin tunnistan Ap:n mainitseman ihmistyypin.... argh!

Lisäks toivoisin koirien ulkoiluttajien pitävän koirat lähellä, on ollut tilanteita, joissa koira kävelee tien toista reunaa ja omistaja toista, eikä ota koiraa lähemmäks vaikka lähestyn (edestä päin). Olen joutunut väistämään melkein autotielle, etten aja sen koiran päälle....

Vierailija
7/69 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en omista pyörässä kelloo (ostoslistalla on) joten aina jos ohitan takaapäin, ohitan todella hitaasti (ikinä ei voi tietää millon joku vaikka kompastuu, tällöin hiljainen vauhti sallii nopean pysähdyksen, ettei tule törmäystä) ja lisäksi pyrin äännelle kertomaan tulostani

Vierailija
8/69 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riidankylväjä paikalla taas. Jokaiseen postaukseen pitää laukaista tuollainen kyseenalaistava paskaläppä.

Hanki elämä.

Vierailija
9/69 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riidankylväjä paikalla taas. Jokaiseen postaukseen pitää laukaista tuollainen kyseenalaistava paskaläppä.

Hanki elämä.

Aaa, ensimmäinen "huippu"pyöräilijä löytyi :)

Vierailija
10/69 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään Helsingissä siinä baanalla oli huvittava tapaus. Joku jätkä ehkä 30-35v polki pyörällä sellaista hölkkävauhtia ja ajo sillä omalla kaistalla reunassa. Ei siis ollut kenenkään tiellä missään muodossa. Sitten tulee kaksi näitä sukkahousuihin pukeutunutta tour de france pyöräilijää kovaa vauhtia. He hiljentävät tämän kundin lähelle ja alkavat sättimään, kun polki liian hiljaa. Tämä, joka polki hiljaa niin sano niille, että pysähtykään niin mä hakkaan teidät molemmat. Alko kilpapyöräilijät kiihdyttää vauhtia. Itse nauroin hiljaa taustalla sille jutulle ja kun se sano sillai rauhallisesti vielä. Ei korottanut ääntä eikä mitään. Sille ei sit vissiin päätä auo noi pyöräilijät.

Vierailija
11/69 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin päivällä pyörälenkillä ja en voi muuta todeta kuin K*USIPÄÄ KOIRANTALUTTAJAT. Yksikään ei tehnyt elettäkään väistääkseen, vaikka soitin kelloa. Suurin osa huusi vielä perään, että painu v*ttuun pyöräilemästä heidän kävelytieltään (oli siis kevyenliikenteen väylä). Yhtäkään heistä en ohittanut juurikaan kävelyvauhtia nopeampaa, eikä muutenkaan vauhtini kasvanut edes 20 km/h:iin kertaakaan.

Vierailija
12/69 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin päivällä pyörälenkillä ja en voi muuta todeta kuin K*USIPÄÄ KOIRANTALUTTAJAT. Yksikään ei tehnyt elettäkään väistääkseen, vaikka soitin kelloa. Suurin osa huusi vielä perään, että painu v*ttuun pyöräilemästä heidän kävelytieltään (oli siis kevyenliikenteen väylä). Yhtäkään heistä en ohittanut juurikaan kävelyvauhtia nopeampaa, eikä muutenkaan vauhtini kasvanut edes 20 km/h:iin kertaakaan.

Mä ajan vaikka päin noita, jotka vetää sillä 5m narulla menemään koiran kanssa ja ei tee elettäkään.

Vierailija
13/69 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka näin olisi ollut, niin miksei pyöräiliät soita kelloo?

No ei ainakaan Helsingissä uskalla soittaa kelloa, kun 9 kertaa kymmenestä saa kuulla haistatuksia ja lähes joka toinen huutaa perään, että v*ttuako sitä kelloa soitat, haluatko turpiis.

Vierailija
14/69 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa myös näitä työmatkakilpapyöräilijöitä. Ekaluokkalaisen koulutiellä saa on henkivartijana, kun ohi mennään täysillä ja hihaa viistäen. Eivät yhtään huomioi, että liikenteessä on muita ja vielä lapsia, jotka eivät ihan aina viivasuoraan ohjaa, vaikka oikeaa reunaa ajavat. Ajan itse tarkoituksella siinä takaviistossa keskellä tietä. Ajakoon ohi, minua eivät sentään kaada eivätkä säti.

Ja ekaluokkalaiselle 2,6 km koulumatka on hieman liian pitkä käveltäväksi. Siksi pyöräillen kouluun.

Vierailija
15/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen sukkahousuohjus pui minulle kerran nyrkkiä ohittaessaan ja huusi sylki suusta roiskuen, että miksi kävelen väärässä reunassa. Kuljin kevyen liikenteen väylän oikeaa reunaa, ja kyseessä ei ollut sellainen kahtia jaettu tie jossa pyöräilijöille on oma puoli. En käsitä. Ovatko ne vain niin raivoissaan 24/7 että on pakko keksiä jotain mistä huutaa muille tielläliikkujille?

Vierailija
16/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelitkö väylän OIKEAA reunaa? Jos olet mennyt vasemmalla niin en ihmettele kiroilua. Toinen asia, maantiepyörissä harvemmin on soittokelloa.

Vierailija
17/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minä taas olen tavannyt vain k**ipäisiä koiranomistajia, jotka kävelevät kevyenliikenteenväylän toista reunaa ja antavat piskinsä mennä toista reunaa. Näin onnistuvat tukkimaan koko väylän. Ja sitten jos soittaa kelloa, niin tulee jotain mutinaa perään. 

Vierailija
18/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä!! Mikä siinä kellon soittamisessa on niin vaikeaa!!??

Mikä siinä ympäristön seuraamisessa on niin vaikeaa!?!?!? Yleensä koiranomistajat aiheuttava tolkuttomasti vaaratilanteita.

Vierailija
19/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran ulkoiluttajien on ihan turha vinkua tällaisesta toimminnasta. Työmatkan varrella on yhdessä kohtaa alamäki ja ulkoilupolku kääntyy mäen alla. Monta kertaa siellä on ollut useampi koira ja heidän ulkoiluttajat parkissa täyttäen koko polun. 

Vierailija
20/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin kevyenliikenteenväylät on kuorrutettu koiranpa*kalla, niin ei paljoa kiinnosta jos joku piski jää alle.