Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

K*sipää pyöräilijät

Vierailija
27.08.2018 |

Kuvitelkaa tilanne, jossa olet ison (saksanpaimenkoiran) koirasi kanssa lenkillä. Ihan normilevyinen kävelytie taajamassa. Koira kävelee tien reunassa ja itse ihan vierellä, emme vie siis edes puolta tietä. Yhtäkkiä meidän ohi pyrähtää tällänen huippupyöräiliä hienoine trikoineen ja kilpapyörineen, ihan mun kyljestä kiinni ja kiroo kun viemme niin paljon tilaa? Kaikki ns. Tavispyöräiliät mahtuivat kyllä ohi ilman ongelmaa. Toiseksi tämä huippukilpapyöräiliä ei ilmeisesti osaa käyttää tai omista kelloa jolla sitä tilaa voisi vielä pikkasen enemmän saada jos se puoli tietä ei riitä. Joten kertokaa, oon ihan varma, että täällä on joku joka omistaa ne trikoot ja kilpapyörän, miksi teette näin??
En oo tavannu kuin näitä k*sipäitä (varmasti on fiksujakin, mutta ei täällä päin ja varmasti on kusipäitä myös kävelijöissä, mutta en ymmärrä, miksei se puoli tietä riitä, mikset soita kelloa ja miksi tuut ihan kyljestä kiinni ja kiroot?)

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen sukkahousuohjus pui minulle kerran nyrkkiä ohittaessaan ja huusi sylki suusta roiskuen, että miksi kävelen väärässä reunassa. Kuljin kevyen liikenteen väylän oikeaa reunaa, ja kyseessä ei ollut sellainen kahtia jaettu tie jossa pyöräilijöille on oma puoli. En käsitä. Ovatko ne vain niin raivoissaan 24/7 että on pakko keksiä jotain mistä huutaa muille tielläliikkujille?

Jotenkin huvittavaa tuo huutaminen kävelijöille väärällä puolella kulkemisesta, kun kävelijät saavat kävellä kumpaa puolta tahansa (lain mukaan). Pyöräilijän kuuluu polkea oikeassa reuanssa ja ohittaa vasemmalta.

Vierailija
42/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin yksi päivä lapseni (3v) kanssa kävelemässä. Takaa tuli pyörä (ihan joku tavis). Huomasin pyöräiliän kyllä ja varmistin että lapsi pysyy lähellä ja pyöräiliällä tilaa ohittaa. Kuitenkin lapsi sattui kaatumaan juuri ennen kuin pyöräiliä oli kohdalla. Kiitos hänen hitaan ohitusnopeuden hän ehti pystyi jarruttamaan ja väistämään eikä kehenkään sattunut. En halua tietää mitä olisi tapahtunut jos pyöräiliän vauhti olisi ollut kova tai pyöräiliä olisi Ap:n kertomuksen mukaisesti tullut ihan kyljestä kiinni.

Tässä sinulle riittävästi j-kirjaimia: j j j j j

Hienosti poimit tekstistä pääpointin. 10 pistettä ja papukaiJan merkki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
44/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin yksi päivä lapseni (3v) kanssa kävelemässä. Takaa tuli pyörä (ihan joku tavis). Huomasin pyöräiliän kyllä ja varmistin että lapsi pysyy lähellä ja pyöräiliällä tilaa ohittaa. Kuitenkin lapsi sattui kaatumaan juuri ennen kuin pyöräiliä oli kohdalla. Kiitos hänen hitaan ohitusnopeuden hän ehti pystyi jarruttamaan ja väistämään eikä kehenkään sattunut. En halua tietää mitä olisi tapahtunut jos pyöräiliän vauhti olisi ollut kova tai pyöräiliä olisi Ap:n kertomuksen mukaisesti tullut ihan kyljestä kiinni.

Mikä on papukaijan merkki?

Vierailija
45/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.studio55.fi/vapaalla/article/kymmenen-pistetta-ja-papukaija…

Vierailija
46/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
47/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan uskalla soittaa kelloa, niin vihaisia kommentteja olen kuullut (itse kävellen liikkuessa) näille kellon rimpauttelijoille. Oikeasti ihmiset uhkuu pyhää vihaa, koska kuvittelevat sen pyöräilijän kellon soitolla VAATIVAN väistämään, tai KRITISOIVAN kävelijöitä, että vievät liikaa tilaa. 

Ilmeisesti tästä on kaksi koulukuntaa, about fifty-fifty, toiset tahtovat sen varoituksen kellon soitolla, toisten mielestä soittelu on törkeyden huippu. Yritä siinä sitten arvailla kumpaan fanaatikkoryhmään edellä kävelijä kuuluu.

Ja en ole itse näitä "kusipääpyöräilijöitä", en omista pyörää.

Osa kävelijöitä alkaa myös välittömästi sinkoilla epämääräisesti johonkin suuntaan, kun kuulevat kellon. Ei ole edes yksi eikä kaksi kertaa, kun tällainen on meinannut loikata alle.

Vierailija
48/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpapyörissä ei ole kelloa turhaa painolastia.Itse taas olen pyöräilijä puolella tässä asiassa ja olen 100 varma että ponnaripäinen "blondi"meni koko tien leveydellä koska nämä naistyypit ovat yleensä kauniita mutta ihan h... tyhmi.ä

Vierailija
49/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Papukaijamerkki on eri asia kuin papukaijan merkki.

Vierailija
50/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihreä hippi kirjoitti:

Kilpapyörissä ei ole kelloa turhaa painolastia.Itse taas olen pyöräilijä puolella tässä asiassa ja olen 100 varma että ponnaripäinen "blondi"meni koko tien leveydellä koska nämä naistyypit ovat yleensä kauniita mutta ihan h... tyhmi.ä

Sori mutta en käytä ponnaria eivätkä hiukseni ole vaaleat

Vierailija
51/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuljet yhdistetyllä pyörätiellä ja jalkakäytävällä, voit kulkea joko oikeaa tai vasentalaitaa

- Liikenneturva

Vierailija
52/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halu liikkua ulkona ei kyllä kasva tän keskustelun myötä. Mitä jos kaikki lähtis liikenteeseen pikkasen positiivisemmalla mielellä ja ottais muut liikkujat huomioon?

Vierailija
53/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vihreä hippi kirjoitti:

Henkinen blondi,uusi juttu sinulle?

Vierailija
54/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihreä hippi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vihreä hippi kirjoitti:

Välilyönti, uusi juttu sinulle?

Vierailija
55/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä usein myös ryntäävät päälle kun bussista purkautuu ihmisiä. Työmatkallani työpaikan pysäkki on suositun kevyen liikenteen väylän varrella ja aina saa vilkaista useampaan kertaan että uskaltaako bussista poistua vai tuleeko sieltä joku trikoo-ohjus päälle. Luulisi että jos näkevät bussin vetävän pysäkille ja ihmisten purkautuvan ulos niin voisi hidastaa, mutta ei. Muuttakoot nuo kilpafillaristit landelle hurjastelemaan niin ei ole niitä v-ttumaisia jalankulkijoita ja koiranulkoiluttajia tiellä!  

Vierailija
56/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vihreä hippi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vihreä hippi kirjoitti:

Silmälasit jopa henkinen blondi ymmärtäisi käyttää niitä nyt taitaa vastassa olla jotain pahempaa ;)

Vierailija
57/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihreä hippi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vihreä hippi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vihreä hippi kirjoitti:

Silmälasit jopa henkinen blondi ymmärtäisi käyttää niitä nyt taitaa vastassa olla jotain pahempaa ;)

Silläkin uhalla, että olen nyt ääliö, ääliö blondi, blondi tai ihan mikä tahansa, niin en kyllä ymmärtänyt viestiäsi. Saisko saman selvällä suomenkielellä?

Vierailija
58/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää keskustelu tiivistää miksi käyn lenkillä (yksin että koiran kanssa) vain metsässä. Siellä harvemmin tulee ketään vastaan

Vierailija
59/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutin maalta kaupunkiin, ihmetytti että pyöräilijät ohittavat jalankulkijan tosi läheltä. Olin maalla tottunut siihen, että pyöräilijä kiertää jalankulkijan kaukaa, vaikka oltaisiin autotiellä. Kyllä pelästyin, kun en kevyen liikenteen väylällä kuullut lainkaan pyöräilijän lähestymistä ja yhtäkkiä pyörä vain suhahti takaapäin ohi ihan vierestä. Olisin voinut hyvinkin kääntyä juuri sillä hetkellä ja törmätä pyörään. Ilmeisesti tämä on tapana kaupungissa, mutta on se täysin älytöntä.

Vierailija
60/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeamman velvollisuus on väistää liikenteessä hitaampaa, mutta eihän nämä minä-minä trikookaaharit sitä ymmärrä.

Ohi suhahdellaan bussipysäkkienkin kohdallakin kilpavauhtia: pois tieltä kivet ja männynkävyt, mummot, koirat ja lapset, vauhtia ei osata sopeuttaa tilanteen mukaan. Tappovauhtia on pakko saada ajaa.