Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

K*sipää pyöräilijät

Vierailija
27.08.2018 |

Kuvitelkaa tilanne, jossa olet ison (saksanpaimenkoiran) koirasi kanssa lenkillä. Ihan normilevyinen kävelytie taajamassa. Koira kävelee tien reunassa ja itse ihan vierellä, emme vie siis edes puolta tietä. Yhtäkkiä meidän ohi pyrähtää tällänen huippupyöräiliä hienoine trikoineen ja kilpapyörineen, ihan mun kyljestä kiinni ja kiroo kun viemme niin paljon tilaa? Kaikki ns. Tavispyöräiliät mahtuivat kyllä ohi ilman ongelmaa. Toiseksi tämä huippukilpapyöräiliä ei ilmeisesti osaa käyttää tai omista kelloa jolla sitä tilaa voisi vielä pikkasen enemmän saada jos se puoli tietä ei riitä. Joten kertokaa, oon ihan varma, että täällä on joku joka omistaa ne trikoot ja kilpapyörän, miksi teette näin??
En oo tavannu kuin näitä k*sipäitä (varmasti on fiksujakin, mutta ei täällä päin ja varmasti on kusipäitä myös kävelijöissä, mutta en ymmärrä, miksei se puoli tietä riitä, mikset soita kelloa ja miksi tuut ihan kyljestä kiinni ja kiroot?)

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!! Mikä siinä kellon soittamisessa on niin vaikeaa!!??

Mikä siinä ympäristön seuraamisessa on niin vaikeaa!?!?!? Yleensä koiranomistajat aiheuttava tolkuttomasti vaaratilanteita.

sinä hankit rakkisi, en minä. joten pidä rakkis aisoissa.

minä en ala kelloja rinkuttelemaan, sinun valintojesi takia.

Vierailija
22/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sekä ulkoilutan koiraa että pyöräilen, enkä soita pyöränkelloa ohittaessani, koska en itsekään pidä siitä, että sitä rimputellaan, säikähdän vain joka kerta. Ohitan pyöräillessäni muut kulkijat hitaasti ja kaukaa, erityisesti lapset ja koirat. Koirani taas olen opettanut kulkemaan pientareella, mutta olen siitä huolimatta varautunut yllättäviin tilanteisiin enkä päästä sitä sinkoamaan mihinkään suuntaan. Kävelemme aina oikeassa reunassa, joten kellään ei ole mitään syytä soittaa meille kelloa. Ymmärrän silti, että jotkut tekevät näin ilmoittaakseen tulostaan, joten en siitäkään hermostu, vaikken jotenkin ikinä opikaan olemaan säikähtämättä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuo yksi sukkahousu pyöräilijä tukki ajoväylää, vaikka pyörätie on ihan vieressä. Ei vaan jaksanut ylittää katua. Vitotus oli selvä, kävelijät ja pyöräilijät menevät kadun yli.

Vierailija
24/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan uskalla soittaa kelloa, niin vihaisia kommentteja olen kuullut (itse kävellen liikkuessa) näille kellon rimpauttelijoille. Oikeasti ihmiset uhkuu pyhää vihaa, koska kuvittelevat sen pyöräilijän kellon soitolla VAATIVAN väistämään, tai KRITISOIVAN kävelijöitä, että vievät liikaa tilaa. 

Ilmeisesti tästä on kaksi koulukuntaa, about fifty-fifty, toiset tahtovat sen varoituksen kellon soitolla, toisten mielestä soittelu on törkeyden huippu. Yritä siinä sitten arvailla kumpaan fanaatikkoryhmään edellä kävelijä kuuluu.

Ja en ole itse näitä "kusipääpyöräilijöitä", en omista pyörää.

Vierailija
25/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä ympäristön seuraamisessa on niin vaikeaa!?!?!? Yleensä koiranomistajat aiheuttava tolkuttomasti vaaratilanteita.

En omista koiraa, mutta en myöskään silmiä selässä!!

Vierailija
26/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipäitä löytyy varmasti kaikista tiellä liikkujista. Mutta miksi syytätte koiraa ja haluatte ajaa sen päälle, jos omistaja ei osaa kouluttaa?

Vierailija
27/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelitkö väylän OIKEAA reunaa? Jos olet mennyt vasemmalla niin en ihmettele kiroilua. Toinen asia, maantiepyörissä harvemmin on soittokelloa.

Ja sitä kelloa ei voi ostaa?

Vierailija
28/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse soitan kelloa, vaikka välillä tuntuu että se ja sama soitanko vai ei. Osa ei ole kuulevinaan vaikka sitä miten rämpyttäisi, ja sitten saa karjua että nyt alta pois etten aja päin. Tpiset taas suuttuvat siitä kellon soittamisesta. Oma lukunsa nämä jotka kävelevät 3-4 hengen ryhminä mahdollisimman leveästi...

Vierailija
29/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelitkö väylän OIKEAA reunaa? Jos olet mennyt vasemmalla niin en ihmettele kiroilua. Toinen asia, maantiepyörissä harvemmin on soittokelloa.

Eikö täällä joku sukkahousuilija kertonut joskus että se pilaa sen pyörän painopisteen :D

Vierailija
30/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö täällä joku sukkahousuilija kertonut joskus että se pilaa sen pyörän painopisteen :D

Ei luoja😂

Vierailija
31/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikä selitys sitten on vastaan tulevilla jotka ulkoiluttavat koiraa?? sokeus? silti kuitenkin näkevät kännykän

Vierailija
32/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman soittokelloa pyöräily on rikos.

Vierailija
33/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja viime viikonloppuna oli näiden sukkahousuohjusten kokoontumisajot Sipoon ja Vantaa ajoteillä. Oli oikein autot ja moottoripyörät ajamassa autoja pois pyöräilijöiden tieltä. Kyllä voisivat tehdä itselleen sellaiset pyöräkilpailuradat, ettei tarvitsisi liikennettä sotkea ja oikein vihaisesti ajaa autoja pois. Näitä hyönteisen näköisiä miehiä oli kymmeniä siinä laumassaan, oikaisivat mutkissa ja ohi ei uskaltanut mennä, koska tiellä oli vastakkaisellakin kaistalla pyöräilijöitä. Ja autot molempiin suuntiin. Ei se heidän vauhtinsa riitä autoilijoille, varsinkaan 80 alueella. Uudet pyörätiet on olemassa, ja varmaan Lappiin asti pääsisi, mutta kun ei, pitää ajaa ajotiellä. Sellaisessa olisi liikenteeltä sulkeminenkin vähäksi aikaa turvallisempaa, kuin koko ajoväylien häiritseminen. Ajot näyttivät kestäneen ainakin klo 1 ja 5 välillä, matkaa oli Sipoosta Helsingin puolelle Puistolaan, siitä päätellen , että liikennevalot vilkkuivat keltaisella ja autolla ei päässyt jonojen takia edes kääntymään vasemmalle isoissa risteyksissä kohtuuajassa.

Vierailija
34/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on muutaman kerran ollut vähällä jäädä tuollaisen "kilpapyöräilijän" alle, kun emme ole huomanneet yliaisteja tällaisen ajajan havaitsemiseen ajoissa. Tulevat hiiren hiljaa ja tuhatta ja sataa selän takaa. Eivätkä ole edes katsoneet taakseen, että kävikö jotain, pari kertaa oli ihan oikeasti todella lähellä jäädä 3-vuotias alle. Silloin kun lapsi oli pienempi, kaahasivat aivan rattaiden vierestä alamäkeä metsäreitillä, jossa oli pyöräily kielletty erillisin merkein. Vetävätkö nämä jotain kasvuhormoneja myös, vai mistä tuollainen avoin kusipäisyys ja piittamattomuus kumpuaa?

Vierailija
35/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin yksi päivä lapseni (3v) kanssa kävelemässä. Takaa tuli pyörä (ihan joku tavis). Huomasin pyöräiliän kyllä ja varmistin että lapsi pysyy lähellä ja pyöräiliällä tilaa ohittaa. Kuitenkin lapsi sattui kaatumaan juuri ennen kuin pyöräiliä oli kohdalla. Kiitos hänen hitaan ohitusnopeuden hän ehti pystyi jarruttamaan ja väistämään eikä kehenkään sattunut. En halua tietää mitä olisi tapahtunut jos pyöräiliän vauhti olisi ollut kova tai pyöräiliä olisi Ap:n kertomuksen mukaisesti tullut ihan kyljestä kiinni.

Vierailija
36/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikä selitys sitten on vastaan tulevilla jotka ulkoiluttavat koiraa?? sokeus? silti kuitenkin näkevät kännykän

Edestä tulemisesta tässä puhu kukaan muu kuin sinä. Aloituksessakin pyörä tuli TAKAA

Vierailija
37/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelloa parempi pointti on tuo oikeaa laitaa kulkeminen. Sitä kannattaisi itse kunkin muistaa noudattaa kevyen liikenteen väylillä ja ulkoilureiteillä. Sujuvampaa ja turvallisempaa liikkumista kaikille.

Vierailija
38/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelloa parempi pointti on tuo oikeaa laitaa kulkeminen. Sitä kannattaisi itse kunkin muistaa noudattaa kevyen liikenteen väylillä ja ulkoilureiteillä. Sujuvampaa ja turvallisempaa liikkumista kaikille.

Jos kaikki tietäisivät kumpaa laitaa pitää kulkea, niin sitten, mutta kun ihmiset keksii omat säännöt tähänkin

Vierailija
39/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sekä pyöräillen että lenkkeilen, ja molemmissa porukoissa on idiootteja, jotka kulkee keskellä tietä tai kaveriporukka tien levysesti, sekä näitä jotka ei ilmoita tulostaan vaan lähestyy hiiren hiljaa ja yhtäkkiä pörhältää tuhatta ja sataa ohi

Vierailija
40/69 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin yksi päivä lapseni (3v) kanssa kävelemässä. Takaa tuli pyörä (ihan joku tavis). Huomasin pyöräiliän kyllä ja varmistin että lapsi pysyy lähellä ja pyöräiliällä tilaa ohittaa. Kuitenkin lapsi sattui kaatumaan juuri ennen kuin pyöräiliä oli kohdalla. Kiitos hänen hitaan ohitusnopeuden hän ehti pystyi jarruttamaan ja väistämään eikä kehenkään sattunut. En halua tietää mitä olisi tapahtunut jos pyöräiliän vauhti olisi ollut kova tai pyöräiliä olisi Ap:n kertomuksen mukaisesti tullut ihan kyljestä kiinni.

Tässä sinulle riittävästi j-kirjaimia: j j j j j