Kuinka tyhmä voi poliitikko olla? Huhtasaari väittää, että 2003 olisi muka jotenkin sallittu plagionti.
Jyväskylän yliopisto todista, että Huhtasaari todellakin harrasti v. 2003 gradussaan merkittävää plagiointia. Mm. pohdintaluvusta 80% on kopioitu.
Mitä sanoo housut kintuissa kiinni jäänyt Huhtasaari? Juu, hän sanoo twitterissä, että "15 vuotta sitten laatiessani Pro gradu -tutkielmaani pyrin noudattamaan ohjeita, joita minulle annettiin, enkä tietoisesti tehnyt tahallista vilppiä."
Paskan marjat. Minä tein graduni Tampereella yhteiskuntatieteellisessä kymmenen vuotta aiemmin, ja kyllä se oli täysin itsestäänselvää, että kopiointi on kielletty ja kaikki sitaatit lähteytetään tunnollisesti.
Voiko joku oikeasti olla niin tyhmä, että luulee olevansa historian eka gradun tekijä niin, että kukaan ei tiedä, että hän puhuu paskaa? 2003 ei todellakaan missään ole sanottu gradun tekijöille, että anna palaa vaan, kopsaa muilta ja jätä lähteet merkitsemättä!
Kommentit (31)
Ei se tyhmä ole, se on vielä pahempaa: persu. Ja tyypilliseen persutyyliin se kiljuu silmät pullollaan valeuutista, koska sen kannattajat ei kumminkaan pätkääkään piittaa siitä, onko oma edustaja epärehellinen vai ei, kunhan se vaan vastustaa maa.anm..ttoa!
Itsekin tein isot osat copy-pastella gradustani. Sanottiin et gradu saakin olla "kirjallisuuskatsaus". Vasta lisensiaatti ja tohtori tutkielmissa pitää olla "omaa" teoriaa.
Yliopistohan sen gradun on hyväksynyt, joten heidän mielestään kaikki on ollut status quo.
Kommentit ainakin Ylen asiaa koskevassa uutisessa ovat hupaisia. Että "ylen toimittajat ne vasta on gradunsa plagioineetkin".
Maailman vanhin pienten lasten kikka. "Ei se mitään, että mä, kun ne muut vielä enemmän!"
Olen Ylen toimittaja. Graduni ei ole mikään akateemisen maailman huippusaavutus, mutta sopii tula tarkistamaan, ihan satavarmasti on omatekemä ja joka jumalan lainaus on tarkkaan lähteytetty. Komppi ap:lle, säännöt on kyllä aivan varmasti olleet jokaisen jo ekan vuoden opiskelija tiedossa, ihan turha väittää, että "mulle sanottiin silloin, että senkun kopioit"
Vierailija kirjoitti:
Itsekin tein isot osat copy-pastella gradustani. Sanottiin et gradu saakin olla "kirjallisuuskatsaus". Vasta lisensiaatti ja tohtori tutkielmissa pitää olla "omaa" teoriaa.
Muisitiko kuitenkin lähdeluettelon?
Vierailija kirjoitti:
Yliopistohan sen gradun on hyväksynyt, joten heidän mielestään kaikki on ollut status quo.
2003 tuskin on kaikki gradut olleet jo sähköisessä muodossa ja tarkistettavissa koneellisesti.
Petos on joka tapauksessa ollut Huhtasaaren, eikä se siitä pienene osoittelemalla tarkistajia.
Vierailija kirjoitti:
Porvoon yliopistollako on sanottu noin?
Vierailija kirjoitti:
Missäköhän on mahtanut muka noin olla? Ei varmasti pidä paikkaansa. Joku alkuopintojen tutkielma ehkä, mutta gradussa on jo oltava omaa tutkintaa, empiirinen osio, ei pelkkää sitaattimassaa. Ja sitaatitkin pitää originaalisti osata analysoida, ei kelpaa että lähteyttämättä vetelisi kahdeksan kymmenesosaa muista lähteistä.
Joten palstaperze, sinä valehtelet.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa nyt tuli maailmanloppu.
Ei suinkaan. Kertoo vaan tuon poliitikon epärehellisyydestä ja kannattajien tyhmyydestä.
Tuskin väittää, että olisi sallittu plagiointi, mutta ihan mahdollista, että Huhtasaari on ymmärtänyt jotain väärin. Olen seurannut Huhtasaaren käyttäytymistä tämän plagiointikohun keskellä, eikä hän vaikuta siltä, että olisi vilpillisesti toiminut.
Joo, ohjaaja varmaan neuvoi, että kopioi vaan suoraan jonkun muun työstä.
Tsiisus, mikä pässi.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin väittää, että olisi sallittu plagiointi, mutta ihan mahdollista, että Huhtasaari on ymmärtänyt jotain väärin. Olen seurannut Huhtasaaren käyttäytymistä tämän plagiointikohun keskellä, eikä hän vaikuta siltä, että olisi vilpillisesti toiminut.
Voi herranen aika sun kanssasi. Varmuudella ei ole voinut "ymmärtää väärin"! Ihan keskeinen asia, jota paukutetaan yliopistossa on lähteyttäminen. Sitä opetetaan itse asiassa jo lukiossa, eikä sielläkään mene läpi tutkielma, jossa on kopioitu netistä tekstiä eikä ole mainittu lähdettä. Saati nyt herranen aika opinnäytetyössä!
Mutta kiitos, kommentistasi käy hyvin ilmi persujen ajatusmaailma. "Ei se mitään, se on niin herttaisen näköinen, ei se varmaan tahallaan valehtele ja - vielä sittenkin kun jää kiinni huijauksesta ja valehtelusta - väitä kirkkain silmin, että "en mä oikeesti, mulle ei vaan kukaan koskaan kertonut, ettei saa kopsata muiden töitä....""
Ziisus.
Noloa on, noloa. Eiköhän tähän pysty vain persut. Miten voi yhden gradun tekeminen olla noin vaikeaa? Itse olen tehnyt 2 gradua, toisen suomeksi ja toisen muulla kiellä ulkomaiseen yliopistoon.
Onneksi äänestin pressanvaaleissa tyhjää enkä tuota.
Lauran gradu on aikanaan tarkastettu ja hyväksytty. Seuraus on, että Laura valitaan taas eduskuntaan suurella äänimäärällä.
Laura Huhtasaari, Teuvo Hakkarainen ja Tom Juhannustaksi Packalen - siinä persujen loistavan tulevaisuuden kärkinimet :)
Juttu on jo kulunut. Keksikää vassarit jotain uutta. #kulunutjuttu #noitavaino #laurarauhaan
Kaikkihan ne ovat tyhmiä.