Miten mies VOI tehdä näin?! Ei voisi ihmistä toinen enää pahemmin kusettaa. Miten ihmeessä tästä eteenpäin?
Meillä on kaksi alle kouluikäistä lasta, nuorempi erityislapsi joka osasyy siihen (huom. vain osasyy) että avioliittomme ns. on vedellyt viimeisiään ainakin viimeisimmän vuoden. Ero ollut molempien mielessä. Sitten tulin jotenkin ihmeesti ehkäisystä huolimatta raskaaksi jollakin niistä harvoista seksikerroista, joita meillä enää oli. Raskautta ennen jo olin epäillyt miestä pettämisestä, sain kuulla olevani vainoharhainen. Kun sain tietää olevani raskaana, eka ajatus valitettavasti oli abortti. Sen myös kerroin miehelle. Pohdittiin asiaa yhdessä, ja mies lopulta sai mun pään kääntymään pitämään lapsi. Yritetään vielä ja tämä pieni on meille tarkoitettu uusi alku ja niin pois päin.
Ylihuomenna täynnä rv 15 ja mies ilmoitti tänä aamuna kuin salama kirkkaalta taivaalta että muuttaa pois kotoa, hänellä on ollut suhde työkaveriin jo yli puoli vuotta. "Isyysvelvoitteensa" kuulemma kuitenkin on halukas hoitamaan vastakin, ja lapset on tervetulleita heille milloin vain.
Mitä hemmettiä mä teen? Ei kai aborttia voi enää saada tuolla perusteella?
Kommentit (109)
Ulkomailla voi rahalla saada ns. pimeän abortin hyvinkin myöhäisillä viikoilla (jota nuo sun ei vielä edes ole), ei ne syistä välitä. Riskit on kuitenkin syytä tiedostaa. Olen hyvin pahoillani puolestasi.
Eiköhän se abortin myöntäminen ole maasta riippumatta kiinni siitä, kuinka pitkällä raskaus on. Tietyn rajan jälkeen homma ei ole enää ihan yksinkertaista.
No jos se mies haluaa sen lapsen kokonaan ja sinä äitinä suot hänelle elämän? Uusi nainen on sitten lapsen äiti.
En osaa auttaa, mutta haluan sanoa, että oon tosi pahoillani 😢 ihmiset on paskaa.
Voisiko olla mahdollista, että vauvan syntyessä olisit päässyt jo hieman yli tilanteesta, ja jaksaisit? Mikäli aborttia ei enää saa. Hanki jokatapauksessa apua, tuollaisesta ei tarvi eikä voi selviytyä yksin.
Ihan todella hirveä tilanne. Olen pahoillani. Ehkä voit synnyttää lapsen ja antaa miehelle yksinhuoltajuus tai sitten antaa vauvan adoptoitavaksi.
Otat vastuun omista arvioista, päätöksistä ja valinnoistasi.
Vierailija kirjoitti:
No jos se mies haluaa sen lapsen kokonaan ja sinä äitinä suot hänelle elämän? Uusi nainen on sitten lapsen äiti.
Ootko tosissas? Kuka tällaista voi vaatia? -ohis
Onhan tuo niin iso muutos olosuhteissa, että kannattaa vielä tsekata ihan lääkäriltä ettei se abortti onnistuisi ihan Suomessa ja julkisella. Erikoisluvallahan se onnistuu ja mistä tuota tietää jos tuo riittää.
Mies voi tehdä noin ihan samasta syystä kun koirat nuolevat pallejaan.
Adoptio on myös mahdollinen Suomessa. Ei lasta ole pakko pitää, jollei halua. Toki raskaus on raskas taakka kantaa, varsinkin, jos lapsi on ei-toivottu. Muistaakseni terveyssyistä on mahdollista saada abortti vko 21? asti. - En muista tarkkaan, enkä ole ihan varma, onko äidin mielenterveys peruste. Voidaan myös kyseenalaistaa kyky toimia huoltajana niille muille lapsille. Ottaisin yhteyttä lähimpään neuvolaan ja tiedustelisin vaikeaan elämäntilanteeseen perustuen mahdollisuutta vielä tehdä keskeytys. Sanot suoraan, että yksi lapsi on erityislapsi ja olet juuri jäänyt yksinhuoltajaksi, etkä koe olevasi kykenevä ottamaan enää yhtään enempää vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Otat vastuun omista arvioista, päätöksistä ja valinnoistasi.
Ette voi olla tosissanne :D Ihan oikeastiko kaikki vika on nyt miehessä? Ap makaa nyt ihan niin kuin on pedannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko tosissas? Kuka tällaista voi vaatia? -ohis
Vaatia ei voi kukaan. Sen sijaan äiti voi halutessaan suoda lapselle elämän.
Ei aborttia enää! Sikiö on lapsesi. Elävä lapsi. Tarvitset apua. Ota heti neuvolaan yhteys ja kerro tilanne ja tuntemuksesi ihan suoraan. Sielyä boi llytyä yllättävän hyviä vaihtoehtoja. Voimia!!
Lain mukaan raskaus voidaan naisen pyynnöstä keskeyttää ennen 12. raskausviikkoa, jos lapsen synnyttäminen ja hoito olisi kohtuuton rasitus, lapsi on saanut alkunsa raiskauksesta, äiti on yli 40-vuotias tai alle 17-vuotias, naisella on jo neljä lasta tai jos sikiön epäillään olevan vammainen. Myöhempään raskaudenkeskeytykseen tarvitaan aina Valviran myöntämä lupa, joka voidaan myöntää äidin nuoren iän, sikiöpoikkeavuuden tai muiden painavien syiden perusteella. Viimeinen takaraja on 20. raskausviikko, sikiöpoikkeavuuden kohdalla 24. raskausviikko.[5]
Lain seitsemännen pykälän mukaan ennen raskauden keskeyttämistä koskevan päätöksen tekoa on lapsen isälle varattava tilaisuus esittää käsityksensä asiassa. Isän kanta ei ole asiassa kuitenkaan sitova tai ratkaiseva. Jos raskaus ollaan keskeyttämässä siksi, että lapsen synnyttäminen ja hoito olisi huomattava rasitus, voidaan tarvittaessa pyytää esimerkiksi sosiaaliviranomaisen tai kätilön selvityksen naisen ja hänen perheensä elämänolosuhteista.[5] Käytännössä naisen oma arvio rasittavuudessa abortin saamiseksi riittää. Abortin saamiseen vaikuttavat esimerkiksi perhesuhteet, asuminen, työllisyys, tulevaisuudensuunnitelmat ja taloudellinen tilanne[6].
Wikipwedian mukaan näin.
Minä sanoisin, että nyt kipinkapin lääkärille ja kyselemään, jos vielä saisit abortin.
...kuin salama kirkkaalta taivaalta:
- avioliittomme ns. on vedellyt viimeisiään ainakin viimeisimmän vuoden
- Ero ollut molempien mielessä
- jo olin epäillyt miestä pettämisestä
YLLÄTYS!
Vierailija kirjoitti:
...kuin salama kirkkaalta taivaalta:
- avioliittomme ns. on vedellyt viimeisiään ainakin viimeisimmän vuoden
- Ero ollut molempien mielessä
- jo olin epäillyt miestä pettämisestä
YLLÄTYS!
Luitko koko aloitukseni? Kyllä oli yllätys sen jälkeen, miten mies käyttäytyi raskaudesta kuullessaan ja sen jälkeen. ap
Mä en halua tätä lasta, en koskaan halunnutkaan, enkä varsinkaan nyt sen ihmisen kanssa. Hirveä itseinho ja syyllisyys, viha jopa tätä viatonta syntymätöntä lasta kohtaan. Yksinhuoltajuus jo noiden kahden kanssa vaatii paljon. Mulla on nyt tosi itsetuhoiset ja synkät ajatukset, vaikka yleensä olen pitänyt itseäni ns. pärjääjänä. Tuntuu, että mut on huijattu rooliin jota en halua.
Tietääkö joku, voiko ulkomailla jossain saada abortin myöhemmin ns. sosiaalisista syistä?
ap