Tuttavani on siivousalan ammattilainen ja koti on likainen?!
Pölyä siellä sun täällä, kun olin kylässä. On työkseen siivooja, enkä voi käsittää miten siivoojalla voi itsellään olla noin likainen koti. Pöydässä sitten kyseenalaistin hänen ammattitaitoaan kun ei näy olevan kiinnostusta oman kodin puhtaana pidolle ja hän suuttui. Tässä vaiheessa on merkityksetöntä että suuttui, sillä kyllä minun mielestäni siivoojan pitää täyttää jotain ammatinvalintaan sisältyviä arvoja myös omissa tiloissaan. Kyse on kuitenkin tietoisesta valinnasta.
Kommentit (63)
Suutarin lapsella.Onko muut niin tärkeinä pidettyjä ja huolehdittuna että läheiset jää ilman huomiota?
Vierailija kirjoitti:
Suutarin kengillä ei ole lapsia?
Eikä suutarin lapsilla kenkiä
Lääkäri ei ole lihava, ekonomi ei ole köyhä, puutarhuri ei asu kerrostalossa...
En ole koskaan nähnyt niin likaista pöytäluutua kuin eräällä työkseen siivonneella. Ja siivosi vieläpä hammaslääkärillä. Yök.
Siivoojilla on nykyään niin kiireiset aikataulut ja muutenkin rankkaa töissä että ei työpäivän jälkeen enää jaksa paljon muuta kuin maata sohvalla. Siivoaminen kotona on se viimeinen asia joka houkuttelee....
-Kaverin isä on leipuri mutta ei ikinä leivo kotona
-Tuttava on opettaja mutta ei lapsilla ole 10 riviä todiatuksissa
-Kätilöllä ei välttämättä ole lapsia
-Puutarhurilla ei ole kukkamaata ja kasvipaljoutta
-Minun kotonani ei ole sen likaisempaa tai puhtaampaa kuin monilla muillakaan vaikka teen siivousduunia
-mieheni on armeijassa töissä mutta meillä ei ole kotona armeijakuria
-ei ole puhelinmyyjän perheellä kaikilla IP X
Tuttava on varas, mutta hyvin mustasukkainen omista tavaroistaan
Olen kirjanpitäjä ja maksan omat laskuni useimmiten myöhässä. Ei vaan kiinnosta laskut enää vapaa-ajalla.
Vierailija kirjoitti:
No, kai olen poikkeus. Olen kokki koulutukselltani ja tykkään laittaa ruokaa. Olen myös siivousyrittäjä ja kotini on aina puts plank! Rakastan myös puutarhanhoitoa ja sisustamista ja haaveilenkin jommast kummasta seuraavaa ammattia.
Äitini oli kokki ja rakastan ruoanlaittoa ja minulla on kaikki mahdolliset, mausteet, kattilat ja pannut kyseiseen hommaan. Kävin aikoinaan talouskoulun, jossa opetettiin siivouksen perustaidot viimeisen päälle. Näistä lapsuuden kodin ja nuoruuden tottumuksista on jäänyt kyllä sellaiset tietotaito paketti, että ne toimintamallit jatkuvat aikuisenakin. Niin vaikeaa uskoa, että ammattilainen ei hoitaisi kotiaan. Eli luulen, ettö et ole vähemmistöä, vaan ammatistasi ylpeä ja innostunut.
Minä olen myös siivooja ja meillä on likaista ja pölyistä. Kärsin siitä, mutta en vaan jaksa. Sais äijä, joka on päivät kotona tehdä joskus jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sairaanhoitaja mutta kuumeessa ja flunssassa! How is this possible?!?
Sairaanhoitajana voi ehkä hieman paremmin tietää, mitä lääkkeitä itselleen antaa. Eli kyllä itseäänkin pystyy käytännössä hoitamaan käyttämällä omia tietojaan hyväksi.
Minäkin olen sairaanhoitaja. Noro-epidemian aikaan hoisin kuumeisia/oksentelevia potilaita osastolla antamalla suonensisäistä nesteytystä/kuumelääkitystä/pahoinvointilääkitystä..
Sitten sairastuin itse tautiin. Kotona yksin ollessani kukaan ei siivonnut pois oksennuksiani, mikään neste ei pysynyt sisällä=en saanut nesteytystä/kuume/pahoinvointilääkkeitä suoneen..kärsin kotona muutaman päivän ja sitten puolikuntoisena takaisin töihin huolehtimaan toisista mahatautipotilaista!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kai olen poikkeus. Olen kokki koulutukselltani ja tykkään laittaa ruokaa. Olen myös siivousyrittäjä ja kotini on aina puts plank! Rakastan myös puutarhanhoitoa ja sisustamista ja haaveilenkin jommast kummasta seuraavaa ammattia.
Äitini oli kokki ja rakastan ruoanlaittoa ja minulla on kaikki mahdolliset, mausteet, kattilat ja pannut kyseiseen hommaan. Kävin aikoinaan talouskoulun, jossa opetettiin siivouksen perustaidot viimeisen päälle. Näistä lapsuuden kodin ja nuoruuden tottumuksista on jäänyt kyllä sellaiset tietotaito paketti, että ne toimintamallit jatkuvat aikuisenakin. Niin vaikeaa uskoa, että ammattilainen ei hoitaisi kotiaan. Eli luulen, ettö et ole vähemmistöä, vaan ammatistasi ylpeä ja innostunut.
Kääk, mitä virheitä tein, ei jaksaa korjata.
Voi IIK!
Kylläpä on kamalaa 😱
Sun AP kannattaa äkkiä hakeutua terapiaan, että toivut tuosta kauheasta järkytyksestä.
Meillä on kotona reistaileva ATK. Siksi ettei oikein huvita säätää kun työkseen säätää aivan tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veljeni vaimoineen on lääkäri, mutta kumpikin järkyttävän ylipainoinen.
Täytyy sanoa että omien rajallisten näköhavaintojen mukaan suuresti ylipainoiset lääkärit ovat jokseenkin harvinaisia.
En ole KOSKAAN nähnyt ylipainoista lääkäriä
Evvk, ei voisi vähempää kiinnostaa. :) toi nyt on vielä pientä joidenki yritysjohtajien tyylii raiskauksii, pahoinpitelyihi ja rikoksiin nähde.
kun menen ystävälle kylään..tsekkaan ensin onko tiskejä altaassa , muruja pöydällä ..etc
Sit kahvittelun lomassa piruilen epäsiististä kodista.
En saa rahaa oman kodin siivoamisesta. Siinä syy.
En kyllä jaksa siivota kotona kun töissä saa juosta siivoomassa siellä täällä paikat rikki, siivoan 2 viikon välein viikonloppuna jompana kumpana päivänä, muuten saa pölyt ja roskat olla, ei jaksa.
Mieheni on kokki ja minä olen siivooja. Kotona minä teen ruuat ja mies hoitaa suurimman osan siivoamisesta. Annamme toisillemme breikin työtehtävistä kotona ja molemmat ovat tyytyväisiä.