Tuttavani on siivousalan ammattilainen ja koti on likainen?!
Pölyä siellä sun täällä, kun olin kylässä. On työkseen siivooja, enkä voi käsittää miten siivoojalla voi itsellään olla noin likainen koti. Pöydässä sitten kyseenalaistin hänen ammattitaitoaan kun ei näy olevan kiinnostusta oman kodin puhtaana pidolle ja hän suuttui. Tässä vaiheessa on merkityksetöntä että suuttui, sillä kyllä minun mielestäni siivoojan pitää täyttää jotain ammatinvalintaan sisältyviä arvoja myös omissa tiloissaan. Kyse on kuitenkin tietoisesta valinnasta.
Kommentit (63)
Jep, minäkin olen ensimmäiseltä ammatiltani. Kotona siivoan vain pakon edessä. Koti on jaettu puusepän kanssa, joka antaa jalkalistojen repsottaa. Minulla on myös maisterintutkinto humanistiselta alalta, enkä välitä ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Veljeni vaimoineen on lääkäri, mutta kumpikin järkyttävän ylipainoinen.
Täytyy sanoa että omien rajallisten näköhavaintojen mukaan suuresti ylipainoiset lääkärit ovat jokseenkin harvinaisia.
Teenkö pohjat. Olin lastensuojelussa töissä ja oma teinini pääsi lastensuojelun työn piiriin. Nyt olen ikääntyneiden sosiaalipalveluissa, enkä ole omia eläkeikäisiä alkoholistivanhempiani pystynyt hirveästi auttamaan. Tosin yrittänyt olen.
Olen siivooja ja kotini on siisti - ainakin silloin, kun sinne tulee toivottuja ja kutsuttuja vieraita.
Perheessäni on myös mies, kolme lasta ja kaksi koiraa, joten välillä koirien karvoja saattaa löytyä vaikka tiskipöydällä.
Olen töissä laadukkaassa vaatekaupassa, mutta ostan vaatteeni kirpparilta.
Vierailija kirjoitti:
Veljeni vaimoineen on lääkäri, mutta kumpikin järkyttävän ylipainoinen.
Mieheni on liikunnan opettaja mutta ei harrasta vapaa-ajallaan liikuntaa.
Olen projektipäällikkö, mutta kodin kunnostusprojektit eivät vaan etene.
Eikä sekään että tekee jotain työkseen tarkoita sitä että olisi siinä jotenkin erityisen hyvä.
Olen vartija, mutta en siltikään suostu vartioimaan taloyhtiön pyykkitupaa ilmaiseksi mummojen vaatimuksesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Eikä sekään että tekee jotain työkseen tarkoita sitä että olisi siinä jotenkin erityisen hyvä.
Kyllä kyllä, mutta siivoojan sotkuinen koti ei hääppöisesti edusta sitä yritystä jossa hän on toissä. Se kertoo paljon työntekijän työmoraalista, motivaatiosta, asenteesta ja viitsimisestä.
Tää on kyl hyvä :D koska tähän tulee tosi hauskoja vertauskuvia
Töissä olen äärettömän nipo siitä, että tavarat on järjestyksessä ja oikeilla paikoilla ja että työpiste on siisti. Tämän takia monet olettavat mun olevan kotonakin armoton siivousnatsi. Kuinka väärässä ovatkaan! Ei meillä nyt mitenkään saastaista ole, mutta harvemmin tulee kirjahyllystä pyyhittyä pölyt saati imuroitua vaikka on eläimiäkin. Vedän isommat karvapallot lastalla nurkkaan ja kerään ne sieltä roskapussiin ja silti on ihan tarpeeksi siivoa.
Olen poliitikko enkä tee kotonakaan mitään.
Olen maisteri vaikka en omista kopiokonetta.
Olen palomies enkä sytyttele tulipaloja joita sitten voin sammutella.
Vierailija kirjoitti:
Suutarin kengillä ei ole lapsia?
Mut onko lapsilla kenkiä ?
Serkkuni opettaa liikuntaa ja terveystietoa yläkoulussa.
Ei juuri liiku, ylipainoa kolmekymmentä kiloa.
No, kai olen poikkeus. Olen kokki koulutukselltani ja tykkään laittaa ruokaa. Olen myös siivousyrittäjä ja kotini on aina puts plank! Rakastan myös puutarhanhoitoa ja sisustamista ja haaveilenkin jommast kummasta seuraavaa ammattia.