Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin teini lihonut vanhempiensa eron jälkeen ihan muodottomaksi!

Vierailija
27.08.2018 |

Erosta vuosi, teinipoika lihonut ihan järkyttävästi, varmaan 20 kg vuodessa. Isää ei kiinnosta poika ja on jo uudessa suhteessa, äiti on myös uudessa suhteessa, pojalle jätetään rahaa ja herkkuja kotiin ja voi olla viikonkin siellä, kun äiti on etäsuhteensa luona. On selkeästi keskittynyt peleihin ja syömiseen. Miksi vanhemmat ei välitä? En kehtaa edes mennä sanomaan, että hei, jotain kannattaisi tehdä.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä mitä tässä sitten pitää tehdä. Ei se äidin kanssa keskustelu varmaan auta, kai hän itse tajuaa ettei ole ikinä kotona ja lapsi on lihonut kovasti.

Vierailija
42/44 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä 13-vuotias tyttö halusi muuttaa isälleen, koska minä olen hänen mielestään liian ankara ja rajoittava. 

Ihan normaali äiti kuitenkin mielestäni olen.  Oli vain sellaista murrosikäisen kapinointia ja ajatteli että isän luona on parempi. 

Tyttö oli hoikka lähtiessään ja tapaa minua kyllä parin viikon välein. Joka kerran on lihonut ainakin kilon eli muuttonsa jälkeen on paino noussut arviolta 20 kg. 

Olen aivan epätoivoinen asian suhteen. Pilaa nuoruutensa ja mahdollisesti koko loppuelämänsä niin psyykkisesti kuin myöhemmin fyysisestikin. 

En ole kuitenkaan puhunut asiasta mitään lapselle. Uskon, että se voi vain pahentaa asiaa. Isälle olen puhunut, mutta tuloksetta. Jos tyttö haluaa tilata pitsaa ja kebabia, niin siinähän tilaa. Rahaa karkkiin ja limuun on rajattomasti. 

Tämä on ihan kamalaa :(

Tossa pitäisi ottaa jo yhteyttä lastenvalvojaan. Perustelet, että isä ei anna lapselle terveellistä ruokaa, vaan aiheuttanut lapsen lihomisen.

Jos näin tekisin, niin mitä siitä seuraisi? 

Lähes 15-vuotiasta tuskin voi pakottaa asumaan toisen yhteishuoltajan luona, jos itse ei halua. 

Urheiluharrastuksetkin jäivät. 

Toistan itseäni: olen aivan epätoivoinen asian suhteen. Mieheen ei ole varsinaisesti huonot välit, mutta emme pääse asialliseen keskusteluyhteyteen tässä. Oletan, että tyttö itsekin jo alkaa kärsiä. 

En uskalla hänen kanssaan ottaa asiaa oikein puheeksi. Täällä tarjoan terveellistä, kevyempää ruokaa, mutta mitä se auttaa, jos 10 päivää kahdesta viikosta syö jotain ihan muuta. 

Mua rupeaa vähän epäilyttämään tämä juttu. Mahtaako äidillä olla joku syömishäiriö ja laittanut tyttöä salaattikuurille, kun ei kestänyt nähdä tämän kehittyvän naiseksi.

Nyt tyttö syönyt normaalisti isän luona ( en ihan tuohon 20 kiloon usko) ja äiti panikoi.

On takuulla syyt takana miksi tyttö meni isälleen ja tapaa äitiään vain pari kertaa kk.

Ihan normaali tapaamistaajuus edelleen, vaikka viikko-viikko -systeemi on tavallisempaa nykyään. 

Asetin joitain kotiintuloaikoja ja muutenkin rajoja. En varmasti tavallista enempää. Olen keskustellut asioista niin tuttujen kuin ammattilaistenkin kanssa. 

Ja en ole syömishäiriöinen. Voi tietysti olla totta, että vähän liikaa olen ollut terveellisten elämäntapojen puolestapuhuja. 

Enemmän tämä kuitenkin liittyy käsittääkseni melko tavalliseen teini-iän murrosvaiheeseen ja isä mahdollisti nyt täysin eri elämäntyylin. 

Toivon koko sydämestäni, että tyttö järkiintyy. Jotain sen suuntaista on ollutkin havaittavissa viime aikoina. Kyseenalaistaa isäänsäkin jonkin verran. Ennen oli jumalaan verrattava :)

Hyvä puoli tässä ainakin on, että koulu menee tosi hy

vin, kymppejä järjestään. Myös miehen uuteen puolisoon on nähdäkseni ihan hyvät välit. 

Ja sun jutustas tekee provon se, että lapsi saa pelkkiä kymppejä ja kaikki ok!  Just!

Kun kaikkien palstamammojen lapset saa aina pelkkiä kymppejä ja keskiarvo on 9.9. Onko teilläkn näin?

Usko tai älä on myös hyvin menestyviä oppilaita. 

Tuo "järjestään kymppejä" oli toki suuntaa antava ilmaus. On sitä ysejä ja jopa kasejakin nähty. 

Tarkoitin, että koulu menee hyvin ja kavereitakin tuntuu olevan. Huolen aihe on siis tämä lihominen ja epäterveellisten elämäntapojen omaksuminen tältä. 

Ei ole epätavallista, e,ttä akateemisten vanhempien lapsilla on erinomainen koulumenestys. Osmo Soininvaarankin tytär kirjoitti seitsemän laudaturia. 

Sen sijaan on epätavallista, että lihoo ja lähtee moiseen wt-kulttuuriin mukaan ja ex tukee tätä. 

Tämä on huoleni. Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tällä välin poika vaan lihoo lihomistaan kun kukaan ei välitä. Isää ei kiinnosta, äiti ei välitä, ap pelkää että hänelle suututaan jos sanoo jotain. Kaikki miettii vaan itseään eikä tätä poikaa.

Vierailija
44/44 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tällä välin poika vaan lihoo lihomistaan kun kukaan ei välitä. Isää ei kiinnosta, äiti ei välitä, ap pelkää että hänelle suututaan jos sanoo jotain. Kaikki miettii vaan itseään eikä tätä poikaa.

Kuule, ap miettii tätä poikaa, ehkä jopa ainoana hänen elämässään. Mutta mitä tässä on tehtävissä? Kertokaa sitten!! Ei ap huuteleminen äidille auta, uusi mies voisi puhua, mutta ei hänkään taida välittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän