Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko lähteneet maksamakkara-villitykseen mukaan

Vierailija
13.10.2024 |

Tuntuu että kaikkialla on nykyään maksamakkaraa. Ihmiset laittaa sitä leivän päälle ja ihan kaikkialle. Monet somevaikuttajatkin ovat lähteneet tähän villitykseen. Paikoitellen maksamakkara on jo loppu kaupoista.

Paras oli kun lasten koulun joulumyyjäisiin valmistutaan ja vanhempainillassa varmaan 5 äitiä ilmoitti tekevänsä maksamakkarasta jotakin myyjäisiin.

Oletteko lähteneet tähän mukaan? Itsekkin pidän maksamakkarasta mutta laitan sitä vain leivän päälle. Mietin joulutorttuihin mutta enpä tiedä? Onko kukaan testannut?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee 2-3 pötköä päivässä. 2 aikuista ja 4 lasta...

Vierailija
2/70 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lähtenyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa kasvaa taas vatsamakkarat.

Vierailija
4/70 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhosin sitä jo pikkulapsena.

Vierailija
5/70 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somevaikuttajat hypettävät maksamakkaraa?

Ainoa käyttö jonka minä sille keksin löytyy Onlyfansin puolelta.

Mitäköhän seuraavaksi. Tillilihaa?

6/70 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa että ihan tavallinen ruoka on yhtäkkiä näin trendikästä. Meillä on aina syöty sitä silloin tällöin. Mikähän on seuraava trendi? Purkkihernesoppa?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
7/70 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää, enkä todellakaan laita sitä joulutorttuun. En laita myöskään lenkkimakkaraa, maksalaatikkoa, mustaamakkaraa, verilättyjä, pinaattilättyjä joulutorttuun. Kiitos kysymästä.

Vierailija
8/70 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä siis ihan totta? 

Vierailija
9/70 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaapissa ollu sama pötkylä vajaan viikon avaamatta.

Vierailija
10/70 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattu on. Poika 10v toivoi synttäreilleen maksamakkarasta tehdyn kakun. Tilattiin sitten voileipäkakku missä on maksamakkaraa. Veikkaanpa että katsellut jostain youtubesta näitä... Itse en tajua mutta olenkin boomeri enkä seuraa aikaani

Vierailija
11/70 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tykännyt maksamakkarasta mutta töissä ollut nyt pari kertaa tarjolla ja olen oppinut tykkäämään. Kuulin myös tuosta joulutorttu reseptistä mutta en todellakaan usko sopivan. Testata tietysti voin mutta epäilen.

Vierailija
12/70 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Outoa että ihan tavallinen ruoka on yhtäkkiä näin trendikästä. Meillä on aina syöty sitä silloin tällöin. Mikähän on seuraava trendi? Purkkihernesoppa?

Hyvä idea! Purkkihernesoppa olisi hyvä villitys. Edullista ja terveellistä. Tietty itse kuivatuista herneistä tehty soppa olisi parempaa ja ekologisempaa, mutta kuka sellaista ehtii haudutella.

Vierailija
13/70 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ostanut itse maksamakkaraa. Ex-mies osti sitä välillä. Maksamakkara-suolakurkkuvoileipää tekisi kyllä nyt mieli. 

Vierailija
14/70 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupötkö on mennyt päivässä viimeiset 40 vuotta.

Ja ihan vain leivän ja riisipiirakan päällä.

Eli aika pitkä on ollut minulla tämä villitys. 

Vierailija
15/70 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole moisesta villityksestä kuullutkaan. Johtuu varmaan siitä, että en seuraile mitään hömppähenkilöitä somessa.

Kyllä meillä aina toisinaan on ostettu maksamakkaraa. Yleensä maalaismaksamakkaraa, koska parempaa . Leivän päälle laitetaan.

Viimeksi kesällä kun poikettiin ohimennen Haaparannalla, ostin tunnbrödiä ja tein rullia, joissa välissä maksamakkaraa, jäävuorisalaattisilppua ja kurkkumajoneesia

Vierailija
16/70 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksista ja näkkäriä. Villitys jo 50 vuotta. 

Olenko koukussa?

Vierailija
17/70 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa. En tiennyt mistään villityksestä mutta eilisestä saakka ollut hirmuinen maksamakkarahimo. En oo varmaan yli vuoteen sitä syönytkään. N

Vierailija
18/70 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vasta löytänyt tuon lauteiden alla -villityksen, niin pitääpä tähänkin tutustua. Monet villitykset aivan ihania ja jotkut jää loppu elämäksi elämään.

Vierailija
19/70 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena muista kun oli Marsalkan -maksamakkaraa, se hävisi jossain vaiheessa enkä ole näitä uusia paljoa käyttänyt

Vierailija
20/70 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole huomannut mitään villitystä, missä sitä on? Mutta maksamakkaraa rakastan, 40 vuotta jo. 😄 Leivän päälle laitan. Lapsena muistan tykänneeni maksamakkara voileipäkakusta.