Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten yleistä on terapian päättyminen ristiriitojen takia?

Ex-asiakas
27.08.2018 |

Kuinka usein näin terapeuteille käy uran aikana?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikymmen sitten tein abortin josta koin syyllisyyttä ja tuskaa koska asiassa oli monta surkeaa mutkaa matkassa. Henkisesti romuna hakeuduin psykologille joka sitten oli mies. Parin kerran jälkeen totesin mielessäni ja sitten ääneenkin että ei mies vain pysty jotenkin ymmärtämään tuollaista asiaa koska omakohtaisuus puuttuu tuollaisesta asiasta täysin miehillä. Minusta psykologi hieman otti itseensä kun sanoin että hakeudun naispsykologille ja kirjoitti minusta mielestäni turhan negatiivisesti kuin 'kostoksi' sairauskertomukseen koska selvästi otti vähän itseensä.

Vierailija
22/29 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tilanne melko koomiselta. Ihminen jolle maksetaan asioiden kuuntelemisesta ei jaksa enää kuunnella. Saattaa olla aika iso vinkki siitä, että se asioiden kertoja eli ap tässä tapauksessa on aika rasittava ihminen, kun terapeuttikin ilmoittaa, että ei enää jaksa kuunnella sitä peenjauhamista. 

Kyllä mäkin ajattelen näin. Av näille riittää ja tänä aamuna sen on taas huomannut.

Tuo kommenttisi kertoo paljon enemmän sinusta kuin muista ihmisistä. Ajatteletko yleensä myös lääkärin tekemien hoitovirheiden johtuvan lääkärin puutteellisen ammattitaidon sijaan hankalista potilaista?

Minä taas juutuin kommentointiin. Eiköhän kommentin ole syytä kertoa myös kommentoijasta. Mistä kumman muista ihmisistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa luottaa omaan intuitioon.

Vierailija
24/29 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa luottaa omaan intuitioon.

Terapeutti vaikutti arviointikäynnillä todella hyvältä. Olo on nyt aika epävarma. Toivon kovasti, että seuraavan terapeutin kanssa kaikki sujuisi paremmin. Tällaista kokemusta minulla ei ole koskaan aiemmin tullut vastaan.

Vierailija
25/29 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutistani varoitettiin, juurikin asiasta joka kinnasi lopetusvaiheessa, mutten jaksanut "sovittaa" terapeutteja. Tällä järjellä en menisi hänelle ollenkaan, koska oli tosi omituinen, usein tuntui että hän on potilas ja minä kuuntelen. Lopettaminenkin oli hankalaa, olen kuullut, että toiset ovat saaneet "työkalupakin" läksiäisiksi, minulle terapeutti vain ärhenteli lopettamisesta, selvästi oli pettynyt ja sitä käsiteltiin - hänen mielenpahoitusta. Blääh.

Vierailija
26/29 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomennan sulle tuon terapeutin sanoman asian= asiat ovat sellaisia teillä, ettei niitä korjata terapiallakaan. Mielenterveys ei ole kunnossa hommalla kummalla tai persoonallisuushäiriö tai muu tekijä mitä hän ei kerro. Terepeutti näkee ettei teitä korjata terapialla vaan joku muu pitää muuttua.

Vierailija
27/29 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomennan sulle tuon terapeutin sanoman asian= asiat ovat sellaisia teillä, ettei niitä korjata terapiallakaan. Mielenterveys ei ole kunnossa hommalla kummalla tai persoonallisuushäiriö tai muu tekijä mitä hän ei kerro. Terepeutti näkee ettei teitä korjata terapialla vaan joku muu pitää muuttua.

Huomautin siitä, että terapeutti on ollut pariin otteeseen myöhässä ja hän suuttui minulle.

28/29 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutin voi vaihtaa jos haluaa, jopa viidennen kerra jälkeen. Se että terapeutin kanssa tulee usein ristiriitoja pitäisi olla yksi markkeri, että homma ei toimi. Jos toisenkin terapeutin kanssa tulee ristiriitaa niin kannattaa alkaa katsomaan peiliin.

Koulutetut psykoterapeutit, ovat kyllä pääsääntöisesti varsin ammattitaitoista sakkia, eli he osaavat oman tunnetyöskentelyn kautta kyllä diilata ns. vaikeita tilanteita.

Itse näkisin tässä tapauksessa enemmänkin tulkintaa ja epäuskottavuutta. Eli ap on omasta mielestä kritisoinut jotain käytännön järjestelyjuttua ja ammattitaitoinen terapeutti on tästä niin loukkaantunut, että päättää katkaista hoitosuhteen?

Tämä kuulostaa kyllä varsin epäuskottavalta. 

Vierailija
29/29 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

molto_vivace kirjoitti:

Terapeutin voi vaihtaa jos haluaa, jopa viidennen kerra jälkeen. Se että terapeutin kanssa tulee usein ristiriitoja pitäisi olla yksi markkeri, että homma ei toimi. Jos toisenkin terapeutin kanssa tulee ristiriitaa niin kannattaa alkaa katsomaan peiliin.

Koulutetut psykoterapeutit, ovat kyllä pääsääntöisesti varsin ammattitaitoista sakkia, eli he osaavat oman tunnetyöskentelyn kautta kyllä diilata ns. vaikeita tilanteita.

Itse näkisin tässä tapauksessa enemmänkin tulkintaa ja epäuskottavuutta. Eli ap on omasta mielestä kritisoinut jotain käytännön järjestelyjuttua ja ammattitaitoinen terapeutti on tästä niin loukkaantunut, että päättää katkaista hoitosuhteen?

Tämä kuulostaa kyllä varsin epäuskottavalta. 

Tämä tuntuu hyvin absurdilta myös minusta. Ei ole ikinä ennen ollut tällaisia tilanteita aiemmin, vaikka olen käynyt mm. ryhmäterapiassa. - Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi