Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pakko mennä anoppilaan, jos ei halua?

Vierailija
25.08.2018 |

Mieheni vanhemmat asuu melko kaukana, viiden tunnin ajomatkan päässä meiltä. Eli kun sinne lähtee niin täytyy olla muutama päivä paikan päällä. Heillä on kuitenkin hyvin pieni koti, ja joudutaan yöpymään olohuoneen nurkassa levitettävässä vuodesohvassa ja lapsi matkasängyssä, asunnossa on olohuoneen lisäksi vain pieni keittiö ja heidän makuuhuone ja pieni wc-kylpyhuone. Mitään yksityisyyttä ei ole ja jos haluan vaikkapa vaihtaa vaatteita niin anoppi tuijottaa sohvalla siinä vieressä. En erityisemmin pidä apesta enkä anopista, mutta en heitä nyt inhoakaan, luulen, että hekin tuntevat minua kohtaan näin. Ollaan vaan aivan erilaisia ihmisiä sekä ajattelumaailmalta, taustalta että kiinnostuksen kohteilta, niin en koskaan keksi heille mitään sanottavaa eikä he minulle. En haluaisi enkä jaksaisi käydä anoppilassa, koska inhoan siellä yöpymistä. Joku tunnin kyläily olisi vielä ok, mutta muutamaksi päiväksi kerrallaan tuonne ahdistaa jo aivan liikaa. He heräävät aikaisin ja tulevat siihen olohuoneeseen, jossa nukumme, siivoilemaan ja puuhailemaan. Mies vaatii minua mukaansa sinne ja suuttuu kun en lähde. Jos taas lähden niin miehellä on siellä varattu pitkä lista tekemistä (auttamista), jonka parissa mies on kiinni ja minulla ei mitään tekemistä (minun ei haluta auttavan noissa asioissa, jos alan niitä tekemään niin anoppi tulee sanomaan, että älä tee vaan tule hänen kanssaan keittiöön istumaan). Onko pakko mennä? Teenkö väärin miestäni kohtaan jos en mene?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan HIRVEETÄ. Vihaan olla yövieraana kenenkään himassa.

Vierailija
22/66 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas nainen kutoo, ompelee, parsii, lukee, ulkoilee lapsen kanssa 3 x päivässä 2 tuntia. Siinä se menee. Saat raitista ilmaa ja kunto kohenee. Lapsella varmaan rattaat joissa nukkuukin. Kävelet 10 km päivittäin. Käyt ostoksilla. Viet anopinkin kauppaan. Laihdut 3 kg viikossa.

Ei voisi vähempää kiinnostaa kutoa ja ommella anoppilassa. Laihduttaa ja lenkkeillä voin kotonakin. Anoppi osaa käydä itsenäisesti kaupassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan HIRVEETÄ. Vihaan olla yövieraana kenenkään himassa.

Juuri tämä on se minun ongelmani, vihaan olla yövieraana noissa oloissa. Mies ei yhtään ymmärrä miksi inhoan yöpyä siellä. Miestä itseään ei haittaa nukkua olohuoneessa, jossa äitinsä samalla siivoaa.

Päiväkyläily olisi ok, jos asuisivat lähempänä.

Vierailija
24/66 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon tarinan iskijä iski taas. 0/5

Vierailija
25/66 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompromissin paikka- ei ole reilua mieheltä vaatia sua mukaan joka ainoa kerta kun kerran et viihdy.Itse hän on päävastuussa sukulaissuhteistaan. Joskus voit sitten mennä mukaan sinäkin, ihan vaan näyttääksesi että et halua välejä poikki anoppilaan päin. Useimmissa tuntemissani perheissä toimitaan näin, että mies tai vaimo käy pääosin yksin lapsuudenkodissaan ja puoliso tulee sinne joskus, esim.joulun ja pääsiäisen aikaan ja kesälomalla.

Vierailija
26/66 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kompromissin paikka- ei ole reilua mieheltä vaatia sua mukaan joka ainoa kerta kun kerran et viihdy.Itse hän on päävastuussa sukulaissuhteistaan. Joskus voit sitten mennä mukaan sinäkin, ihan vaan näyttääksesi että et halua välejä poikki anoppilaan päin. Useimmissa tuntemissani perheissä toimitaan näin, että mies tai vaimo käy pääosin yksin lapsuudenkodissaan ja puoliso tulee sinne joskus, esim.joulun ja pääsiäisen aikaan ja kesälomalla.

En todellakaan halua käyttää joulua ja kesälomaani yöpymällä noissa olosuhteissa.

Vierailija
27/66 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas nainen kutoo, ompelee, parsii, lukee, ulkoilee lapsen kanssa 3 x päivässä 2 tuntia. Siinä se menee. Saat raitista ilmaa ja kunto kohenee. Lapsella varmaan rattaat joissa nukkuukin. Kävelet 10 km päivittäin. Käyt ostoksilla. Viet anopinkin kauppaan. Laihdut 3 kg viikossa.

Ei voisi vähempää kiinnostaa kutoa ja ommella anoppilassa. Laihduttaa ja lenkkeillä voin kotonakin. Anoppi osaa käydä itsenäisesti kaupassa.

Ok. Luulin, ettet halua ehkä riidellä ja pahoittaa miehen mieltä.

Olisit voinut ottaa ikään kuin työ- ja kuntoilumatkana. Mutta oma valinta.

Vierailija
28/66 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan halua käyttää joulua ja kesälomaani yöpymällä noissa olosuhteissa.

Eli et siis aio enää jatkossa mennä ollenkaan sinne? Miksei se hotelliehdotus käy?

Vierailija
29/66 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se ompelu ja kuntoilu olisi ratkaisu tuohon inhottavaan yöpymiseen?

Vierailija
30/66 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et siis aio enää jatkossa mennä ollenkaan sinne? Miksei se hotelliehdotus käy?

Minulle käy. Mies ei suostu siihen, vaikka olen sanonut sen eräänkin kerran ehdoksi lähtemiselleni. Ei suostunut, niin en lähtenyt.

Vierailija
31/66 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit miettiä miltä tuntuu sitten kun itse olet anoppi ja lapsesi ei tule kylään koska sen puoliso ei tykkää nukkua teillä. Ja ennenkuin intät, mieti hetki ihan tosissasi.

Vierailija
32/66 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet mukaan ja lopetat tuon prinsessatouhun.

Vierailija
33/66 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koskaan menisi miehen vanhemmille tai muillekaan sukulaisille yöksi, en tykkää yökyläilystä.

Vierailija
34/66 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä voit miettiä miltä tuntuu sitten kun itse olet anoppi ja lapsesi ei tule kylään koska sen puoliso ei tykkää nukkua teillä. Ja ennenkuin intät, mieti hetki ihan tosissasi.

Meillä mies kyläilee onnistuneesti vanhemmillaan välillä lapsen kanssa ilman minua... ihan onnistuneesti.

Vierailija
35/66 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan tosissani miettinyt jo monta vuotta asiaa. Ja ihan tosissani ihmetellyt, että miten mieheni menemiset voi olla mukamas minun vastuulla.

Vierailija
36/66 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelliin yöksi, halus mies tai ei. Tai voithan mennä hotelliin ja mies yöpyy kotonaan, jos ehdottomasti ei mene hotelliin. Mutta mies lapsen kanssa kaksistaan paras vaihtoehto. Ja menisin kyllä miehen mukana hommiin kielsi anoppi tai ei.

Vierailija
37/66 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis itse tuollaisessa tilanteessa käskisin ne hotelliin kompromissina ja maksaisinkin jopa sen hotellin.

Vierailija
38/66 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se ompelu ja kuntoilu olisi ratkaisu tuohon inhottavaan yöpymiseen?

Jos ap olisi päivän  aktiviteeteista väsynyt, ei olisi paljon väliä miten ja missä nukkuu - kelpaisi vaikka vieras sohva tosi unentarpeeseen.

Sitäpaitsi kun tekee jotain (ei ole pakko ommella - voi opiskella vaikka esppanjan kielioppia), ei ole oleminen niin pitkästyttävää.

Voihan siihen anoppiinkin yrittää tutustua noin niin kuin ihmisenä, eikä pelkästään katsella pitkin nenänvartta. Tämä on kuitenkin kyennyt synnyttämään miehen, joka ainakin jossain määrin on kelvannut sulostuttamaan ap:n synkeää elämää.

Vierailija
39/66 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksette ole hotellissa, tai vuokraa mökkiä tai jotain lähistöltä? Mä en missään nimessä lähtisi tuollaiseen.

Koska mies ei suostu, hän haluaa yöpyä siellä ja myös appi ja anoppi vaatii että yövymme siellä. Jos mies suostuisi hotelliin, niin voisin lähteäkin. 

Jos mies ei ole kuullutkaan kompromisseista, niin ei voi mitään. Kärsiköön.

Vierailija
40/66 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottaisin lapselleni, että nukkuvat hotellissa tai kysyisin, voisiko hän tulla yksin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan