Onko pakko mennä anoppilaan, jos ei halua?
Mieheni vanhemmat asuu melko kaukana, viiden tunnin ajomatkan päässä meiltä. Eli kun sinne lähtee niin täytyy olla muutama päivä paikan päällä. Heillä on kuitenkin hyvin pieni koti, ja joudutaan yöpymään olohuoneen nurkassa levitettävässä vuodesohvassa ja lapsi matkasängyssä, asunnossa on olohuoneen lisäksi vain pieni keittiö ja heidän makuuhuone ja pieni wc-kylpyhuone. Mitään yksityisyyttä ei ole ja jos haluan vaikkapa vaihtaa vaatteita niin anoppi tuijottaa sohvalla siinä vieressä. En erityisemmin pidä apesta enkä anopista, mutta en heitä nyt inhoakaan, luulen, että hekin tuntevat minua kohtaan näin. Ollaan vaan aivan erilaisia ihmisiä sekä ajattelumaailmalta, taustalta että kiinnostuksen kohteilta, niin en koskaan keksi heille mitään sanottavaa eikä he minulle. En haluaisi enkä jaksaisi käydä anoppilassa, koska inhoan siellä yöpymistä. Joku tunnin kyläily olisi vielä ok, mutta muutamaksi päiväksi kerrallaan tuonne ahdistaa jo aivan liikaa. He heräävät aikaisin ja tulevat siihen olohuoneeseen, jossa nukumme, siivoilemaan ja puuhailemaan. Mies vaatii minua mukaansa sinne ja suuttuu kun en lähde. Jos taas lähden niin miehellä on siellä varattu pitkä lista tekemistä (auttamista), jonka parissa mies on kiinni ja minulla ei mitään tekemistä (minun ei haluta auttavan noissa asioissa, jos alan niitä tekemään niin anoppi tulee sanomaan, että älä tee vaan tule hänen kanssaan keittiöön istumaan). Onko pakko mennä? Teenkö väärin miestäni kohtaan jos en mene?
Kommentit (66)
Eihän sun pakko ole mennä. Haluavat varmasti nähdä myös lastenlastaan eli meniskö lapsi isän kanssa kahdestaan? Joskus on vaan niin että muutaman päivän joutuu kärsimään avioliiton takia vai mitä?
Miksette ole hotellissa, tai vuokraa mökkiä tai jotain lähistöltä? Mä en missään nimessä lähtisi tuollaiseen.
Meillä poika osaa käydä lapsuudenkodissa ilman vaimoaan. Miniän näin viimeksi joulun tienoilla, poika käy kahdesti kuukaudessa (tosin on kerrottava, että pääosin harrastuksensa takia, ei meidän vanhusten).
Vierailija kirjoitti:
Miksette ole hotellissa, tai vuokraa mökkiä tai jotain lähistöltä? Mä en missään nimessä lähtisi tuollaiseen.
Koska mies ei suostu, hän haluaa yöpyä siellä ja myös appi ja anoppi vaatii että yövymme siellä. Jos mies suostuisi hotelliin, niin voisin lähteäkin.
Oletko aikuinen vai lapsivaimo? Anna miehen mennä lapsen kanssa kahdestaan, ei kukaan sinua ja sinun nyrpeä naamaasi siellä kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mies ei suostu, hän haluaa yöpyä siellä ja myös appi ja anoppi vaatii että yövymme siellä. Jos mies suostuisi hotelliin, niin voisin lähteäkin.
Sinä saat päättää itse missä yövyt. Sanot että sinä menet hotelliin, mies saa itse päättää missä yöpyy.
En todellakaan menisi enkä suostuisi miehen lapselliseen pompotukseen ja tollanen "meijjän suku ja meijjän talo ja täällä olette nyt pakotetut olemaan kuin vangit"-meno on ihan täysin anuksesta, kasvata nyt itsellesi selkäranka herrajumala!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Eihän sun pakko ole mennä. Haluavat varmasti nähdä myös lastenlastaan eli meniskö lapsi isän kanssa kahdestaan? Joskus on vaan niin että muutaman päivän joutuu kärsimään avioliiton takia vai mitä?
Ei menisi, koska mies on siellä niin kiinni niissä auttamistöissä (jotka on siis ihan perusteltuja ja tarpeellisia asioita), että ei ehdi katsoa lapsen perään ja appi ja anoppi taas ei vain katso lapsen perään. Minua tarvitaan siellä "lapsenvahtina". Lapsi on kaksivuotias eli ei voi olla ilman peräänkatsomista, rikkoo kaikki mummonsa koriste-esineet jne muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinullako ei ole sananvaltaa? Jää kotiin. Vai suostuuko miehesi siihenkään?
Vierailija kirjoitti:
Oletko aikuinen vai lapsivaimo? Anna miehen mennä lapsen kanssa kahdestaan, ei kukaan sinua ja sinun nyrpeä naamaasi siellä kaipaa.
:D
Antaisin kyllä, mutta kun eivät mene.
Käyvätkö appivanhemmat koskaan teidän luonanne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei menisi, koska mies on siellä niin kiinni niissä auttamistöissä (jotka on siis ihan perusteltuja ja tarpeellisia asioita), että ei ehdi katsoa lapsen perään ja appi ja anoppi taas ei vain katso lapsen perään. Minua tarvitaan siellä "lapsenvahtina". Lapsi on kaksivuotias eli ei voi olla ilman peräänkatsomista, rikkoo kaikki mummonsa koriste-esineet jne muuten.
No jopa joo, mitä oikein sitten valitat jos kerran olet niin korvaamaton?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinullako ei ole sananvaltaa? Jää kotiin. Vai suostuuko miehesi siihenkään?
Jäänkin kotiin. Vaikka mies ei siihen varsinaisesti "suostu" vaan loukkaantuu siitä. Siksi kysynkin, että teenkö oikeasti väärin miestä kohtaan, koska jään kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Välillä kyllä.
Nykyajan pilalle hemmoteltu morsmaikku.
Mä en mene appivanhemmille ikinä enää. En jaksa sitä vtun työtä tehdä. Aina joutuu tekee duunia kun menee sinne. Mökki oli pahin aina. Lomalla töitä töitä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä kyllä.
Eli he näkevät lapsenlapsiansa välillä. Joten ei sinun ole pakko lähteä sinne edes siksi, että potisit pahaa omaatuntoa, etteivät näe teidän lapsianne. Jää kotiin. Ei miehesi voi päättää asiaa puolestasi.
Reipas nainen kutoo, ompelee, parsii, lukee, ulkoilee lapsen kanssa 3 x päivässä 2 tuntia. Siinä se menee. Saat raitista ilmaa ja kunto kohenee. Lapsella varmaan rattaat joissa nukkuukin. Kävelet 10 km päivittäin. Käyt ostoksilla. Viet anopinkin kauppaan. Laihdut 3 kg viikossa.
No ei ole. Menköön mies yksin.