Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksi mielipidettä joita ei sallita: Et pidä lapsista tai kissoista.

Vierailija
25.08.2018 |

Mikä siinä on oikeesti niin kamalaa jos joku ei ko. ryhmistä pidä?

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin miehen kaveripariskunnan juhlissa jossa suurin osa naisista oli koiraharrastajia. Kun minulta kysyttiin, onko meillä koiraa, erehdyin sanomaan että vaikka tykkään koirista, olen ehkä kuitenkin kissaihminen. Sosiaalinen efekti oli suurinpiirtein sama, kun olisin tehnyt natsitervehdyksen.

Seuraavana jouluna asuttiin jo yhdessä ja miehelle tuli joulukortti, jonka osoitteessa luki: Matti Meikäläinen+avec. Koirahullu ei jaksanut muistaa edes minun nimeä, ja teki sen varsin selväksi.

Samat kokemukset, suurin osa työkavereista on koiraihmisiä ja erehdyin sanomaan pitäväni enemmän kissoista. Yksi työkavereista tiputtaa jatkuvasti outoja syöttejä kuten "Voisin maistaa kissanlihaa" ja "Kyllä koirat ovat ihmisen lemmikeistä fiksuimpia" kuin odottaen että aloitan kiivaan väittelyn kissojen puolesta. Epämukavaa tilanteesta tekee se että kyseinen rouva katsoo minua aina kommentin heittäessään tulisesti suoraan silmiin. Mikä ihme sitä vaivaa? En hiero kissaharrastustani kenenkään naamalle vaan rakastan kaikessa rauhassa lemmikkejäni. Koiraihmisissä tuntuu olevan paljon sellaisia joiden mielestä kaikkien pitäisi myöntää koiran olevan lemmikeistä paras.

Minullakin on tuommoinen tuttu, asia on eri, mutta käytös hänellä juuri tuota. Minä purskahdan aina ivalliseen räkänauruun, kun hän yrittää tuota. Hän kyselee, mille nauran, puistelen vaan päätäni, ja jatkan tekemääni asiaa, jos siis istun taukokahvilla, jatkan ihan rauhassa. Hauskoja tilanteita.

Vierailija
62/77 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. En pidä kummistakaan. Ei ongelmaa.

Hyvä! Mä taas en halua että pienet lapset tulee meille kylään sotkemaan, mutta eipä auta, niitä vaan tuodaan meille.

Kuka tuo? Kuka avaa oven?

Kaverit tuo. Kun ei kehtaa sanoa niille että mitäpäs jos Eetu-Mimosa ja Kimi-Jasmin jäisivät kotiin.

Kaikilla ei ole mahdollista hankkia lapsenvahtia. Jos haluat nämä ystäväsi säilyttää, niin ala sietämään lapsia. Jos et, niin pistä kaikki lapsia saaneet suoraan pihalle elämästäsi.

Eipä niitä niin vain "aleta sietämään" jos ei pidä pätkääkään.

Mitä helvettiä jankkaatte, jos et pidä lapsista, etkä voi sietää niitä kotonasi ja kaverillasi on lapsia, ja hän haluaa/tai hänen on pakko pitää ne mukanaan, niin kyllä siinä ainoa ratkaisu on ero ystävästä. Jos kumpikaan ei voi tulla vastaan.

Siis uusia ystäviä molemmille, jos ette keskustelemalla pääse hyvää ratkaisuun. Asia on nyt selvitetty, seuraava ongelma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästähän tuli koiravihausketju! 🐕😀 Ja taas puolustellaan miten lapset ovat kivoja. Eli, taas se nähtiin että poikkipuolisia mielipiteitä ei saa olla, lapsista ja kissoista. 👍

Nyt taidat itse olla se joka ei siedä eriäviä mielipiteitä. Täällä on kyllä ihan tasaisesti viestejä siitä miten kissat, koirat ja lapset joko eivät ole tai ovat kivoja. Jonkun toisen vastakkainen mielipide ei tarkoita sitä ettei sinulla saisi olla omaa.

Vierailija
64/77 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Mä taas en halua että pienet lapset tulee meille kylään sotkemaan, mutta eipä auta, niitä vaan tuodaan meille.

Kaverit tuo. Kun ei kehtaa sanoa niille että mitäpäs jos Eetu-Mimosa ja Kimi-Jasmin jäisivät kotiin.

Kaikilla ei ole mahdollista hankkia lapsenvahtia. Jos haluat nämä ystäväsi säilyttää, niin ala sietämään lapsia. Jos et, niin pistä kaikki lapsia saaneet suoraan pihalle elämästäsi.

Eipä niitä niin vain "aleta sietämään" jos ei pidä pätkääkään.

Mitä helvettiä jankkaatte, jos et pidä lapsista, etkä voi sietää niitä kotonasi ja kaverillasi on lapsia, ja hän haluaa/tai hänen on pakko pitää ne mukanaan, niin kyllä siinä ainoa ratkaisu on ero ystävästä. Jos kumpikaan ei voi tulla vastaan.

Siis uusia ystäviä molemmille, jos ette keskustelemalla pääse hyvää ratkaisuun. Asia on nyt selvitetty, seuraava ongelma?

Lapsilla on isäkin. Miksi raahata niitä siis ei-lapsirakkaan ystävän luokse? "Me voitaisiin nyt tulla sun luo kylään." Ai jaa....

Vierailija
65/77 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää miten jotkut pitää itsekeskeisiä ja mölyäviä lapsia jotenkin suloisina ja hauskoina. Kaikki lasten ns hauskat tokaisut on vain todella typeriä.

Vierailija
66/77 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huomannut, ettå jos sanoo ettei pidä koirista kohtaa hirveää vihamielisyyttä! En vain pidä niiden otusten kuumasta hengityksestä, kuolasta, märän turkin hajusta ja punkkien kuljettamisesta sohville ja sänkyihin.

Vierailija
67/77 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ongelma on sun pään sisällä. Muille ihan samantekevää.

Hei jos ihan missä vaan erehdyt mollaamaan vaikka nyt irti juoksevia kissoja, niin mikä haloo siitä nouseekaan kun kissarakastajat nousevat puolustuskannalle.

Näin on. Kissanomistajat yleensäkin ovat melko ilkeähenkisiä. Jos sanot ettet pidä kissoista, omistajat eivät suinkaan ala kehumaan ja kertomaan mikä kissoissa on ihanaa, vaan ryhtyvät haukkumaan koiria ja ylistämään kissoja niiden päälle. Ihan kuin ihmisillä olisi joku kaksinapainen nappula jossa toinen puoli on koiraihminen ja toinen kissaihminen. Ja irti pitämisen ikuisuuskysymys, kissasta ei välitetä että voi jäädä auton alle, joutua tappeluun toisen kissan kanssa tai syödä myrkkyä vaan annetaan ylpeänä elää 90% elämästään taajamassa irti. Ajatelkaapa jos koiranomistajat antaisivat koirien tehdä vastaavasti. 

Vierailija
68/77 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrot, että mitäs jos tavattaisiin kahvilassa.

Kerrottu, melkein aina! Mutta kun ne lapsethan täytyy raahata myöskin sinne.

Etsi lapsettomia ystäviä, joiden ei tarvitse hoitaa lapsiaan.

Voi kun löytäisikin! Tai semmosia joilla on jo teini-ikäiset tai aikuiset lapset.

Aika hoitaa, ei huolta.

Vierailija
69/77 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on aika outo tässä asiassa. Jos miettii mitä tahansa keskieurooppalaista maata, saati brittejä, niin kissathan on olennainen osa katukuvaa, myös kaupungeissa. Kun asuin Lontoossa, naapuristossa oli miltei joka talossa kissa ja ne kulkivat pitkin pihoja. Ja jokainen on varmasti etelän lomilla nähnyt kissoja jopa ravintoloissakin. Samoin lapsiin suhtaudutaan muualla paljon sallivammin, ne saavat näkyä ja kuulua.

Kissa ei kuulu yhdenkään länsimaan luontoon. Amerikassa ollaan huolissaan vapaana kulkevista kissoista jotka ovat tappaneet järkyttävän määrän lintuja, joitain lajeja muistaakseni jopa sukupuuttoon 100 vuoden aikana. Vuodessa laskelmien mukaan lähes 4 miljardia lintua päättää päivänsä ulkokissojen kynsissä. Lisäksi leikkaamattomat ulkokissat parittelevat ja synnyttävät villiintyneitä pentuja, käyvät tuhoamassa ihmisten puutarhoja ja levittävät tauteja kuten kissojen HIViä. 

Vierailija
70/77 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän lapsista mutta en pidä aggressiivisista veloista. En pidä myöskään kissoista ja olen iille allerginen.

Vierailija
71/77 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissat ovat eläinmaailman saastaa, joita tulee kohdella sen mukaan. Riivattuja syöpäläisiä, joilla ei ole oikeutta elämään. Kerran onnistuin loukuttamaan emon, jolla oli tissit täynnä maitoa! Häkin sisällä juoksi päin seiniä kuin demonin riivaamana, yritin ajaa pahaa henkeä ulos pyhällä kastevedellä. Sitkeässä istui. Lapsista en myöskään pidä. Niiden hankkiminen on itsekästä ja se pilaa useimmiten naisen niin henkisesti kuin fyysisesti. Ding dong kun nuppi "hormooneista" sekoa (hyvä tekosyy kaikkeen, womansplaining)

Lääkkeet?

Vierailija
72/77 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä välitän vain lapsista ja eläimistä, joihin mulla on jonkinlainen side ja mä tiedän heidän luonteensa ja muutakin, joka on saaanut minut pitämään heistä.

Ettehän tekään välitä KAIKISTA maailman ihmisistä vaan ainoastaan tietyistä? Tai tietysti joku ihmisrakastaja hippeilijä tulee tämänkin kumoamaan, mutta jos puhutaan ihan normi-ihmisistä ja heidän mieltymyksistään.

Eniten ärsyttää kun kadulla tulee joskus koirantaluttaja ja päästää söpön puudelinsa mun läheisyyteen, luullen että kaikki hurmioituu heidän elukastaan. Taluttajan pettymys on käsinkosketeltavaa, kun jatkan matkaa vilkaisemattakaan koiraan.

Vauvojen kohdalla täytyy kyllä sanoa, että ne on liian lutusia lähes kaikki, vaikken luonnetta tiedäkään. Mutta omilla jaloillaan kulkevat ja puhettatuottavat eivät pärjää enää ulkonäöllään vaan sitten pitää olla jo vahvempaa näyttöä mielenkiintoisuudesta.

Vierailija
73/77 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nähdäkseni kukin saa olla tykönään ihan mitä mieltä haluaa. (Eri asia sitten, kuinka yleisesti mielipiteitään kannattaa tuoda julki, jos haluaa antaa toisia huomioivan/sivistyneen kuvan itsestään). Ketjun perusteella Ap:n ongelma tuntuisi olevan "kielletyn mielipiteen" sijaan kommunikaatio tämän yhden ystävän kanssa, ei yleisesti se, ettei "saisi" olla mieltä x. Kannattaa ottaa varmaan asia esiin kaverin kanssa niin ehkä mieli paranee.

Vierailija
74/77 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis: opin tällä palstalla koko ajan uutta. Kiistelevätkö ihmiset IRL oikeasti kummat on parempia, kissat vai koirat? Voi hyvänen aika. En ole koskaan törmännyt moiseen, mutta uskottava on :o

Vierailija
75/77 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissat ovat eläinmaailman saastaa, joita tulee kohdella sen mukaan. Riivattuja syöpäläisiä, joilla ei ole oikeutta elämään. Kerran onnistuin loukuttamaan emon, jolla oli tissit täynnä maitoa! Häkin sisällä juoksi päin seiniä kuin demonin riivaamana, yritin ajaa pahaa henkeä ulos pyhällä kastevedellä. Sitkeässä istui. Lapsista en myöskään pidä. Niiden hankkiminen on itsekästä ja se pilaa useimmiten naisen niin henkisesti kuin fyysisesti. Ding dong kun nuppi "hormooneista" sekoa (hyvä tekosyy kaikkeen, womansplaining)

Lääkkeet?

Eivät antaneet. Älykkyys ei kuulemma ole sairaus. Olen yrittänyt hakea apua, mutta huipulla on yksinäistä.

Vierailija
76/77 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on kyllä harvinaisen turha ja vittumainen eläin.

Vierailija
77/77 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis: opin tällä palstalla koko ajan uutta. Kiistelevätkö ihmiset IRL oikeasti kummat on parempia, kissat vai koirat? Voi hyvänen aika. En ole koskaan törmännyt moiseen, mutta uskottava on :o

Kissahullut ja rakkihullut ovat harvinaisen tyhmää väkeä, joten tuskin yllätti? Varsinkin rakkihulluilla tuntuu usein jääneen apukoulukin kesken (mm. M V - L ehden ilja on tunnettu rakkihullu, jolla on tappajarotuinen).